Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on ollut flunssan oireita taas. Nenän limakalvot kuivat ja kurkku täynnä limaa öisin. Nyt tuntuu, että olo alkanut helpottaa. Mies osti meille ilmankostuttimen makuuhuoneeseen, kun meillä on niin kuiva huoneilma. Nyt liikenteessä jotain tosi sitkeää flunssaa ja influenssaa.
 
Mulla on ollut flunssan oireita taas. Nenän limakalvot kuivat ja kurkku täynnä limaa öisin. Nyt tuntuu, että olo alkanut helpottaa. Mies osti meille ilmankostuttimen makuuhuoneeseen, kun meillä on niin kuiva huoneilma. Nyt liikenteessä jotain tosi sitkeää flunssaa ja influenssaa.
Joo sitkeetä on liikkeellä. RSvirusta ainakin influenssan lisäks. Mies on ollu pari viikkoa ja mä kans ja nyt tuntuu kun pukkais uusiks. Mulla kyytipoikana jäätävät huuliherpekset...Meilläkin vois tuo ilmankostutin olla hyvä. Höyryhengitys ja se nenäkannu on kans hyviä ja itse tykkään lääkkeettömistä vaihtoehdoista jos niitä on.

Voi mä jo kaffekupin äärellä ootin että maria75 ilmotat että oot jo synnyttämässä!
 
Mulla kyytipoikana jäätävät huuliherpekset...!

Mä niin sympatiseeraan sun huuliherpekset, mulla on jokaikinen flunssa tehnyt tuon ja vielä kaikenkukkuraksi joka kerta nenään!!

Mä ostin nenänkostukkeeksi apteekista seesamiöljyä, siis se on ihan nenään tarkoitettu, A-vita+ jota kovasti mainostetaan ei voi käyttää raskaudenaikana.
 
Mä odotan myös kuumeisesti marian uutisia, ihan samalla lailla kuin "live" ystävienkin vauva ilmoituksia vaikkei olla koskaan edes törmätty mutta niin teistä vaan tulee osa elämää.:)
Ja onhan nää vauva jutut vaan niin ihania!!:Heartred
 
Miten Sikuriina sun synnytykset on sujuneet ? Mitä tarkoitit sillä, että sun vauvat ei olisi itse päässeet ulos ?
 
Niin siis mulla ei kohdunsuu ole avautunut. Eka synnytys yritettiin käynnistää mut meni hätäsektioon. Toinen oli varauksella suunniteltu sektio eli laskettuun aikaan lisättiin viikko ja jos ei ala tapahtua niin leikkaus ja niinhän se meni. Toivon nyt että saan nyt sektion vähemmällä syyllistämisellä.
 
Eikö Sikuriini se mene niin, että jos on ollut jo 2 sektiota, niin sen jälkeen tulee automaattisesti seuraavaksikin sektio? Minulla on tällainen käsitys, tosin voi olla väärää/ vanhentunutta tietoa.
 
No niin mäkin toivon ja niin viisaat sanoo mut sit vasta hengähdän kun sen itse kuulen äitiyspolilla. Ja tiedän kyllä faktat mitä riskejä sektiossa on mut silti ne lääkärit pitää"kipakan luennon" näistä. Voi olla et nyt on ikää sen verran että noi saarnat ei tunnu ihan niin pahalta.
 
Eikö Sikuriini se mene niin, että jos on ollut jo 2 sektiota, niin sen jälkeen tulee automaattisesti seuraavaksikin sektio? Minulla on tällainen käsitys, tosin voi olla väärää/ vanhentunutta tietoa.

Mulle ainakin sanottiin näin. Eli mulla on kaksi sektiota alla ja tämä kolmaskin sitten automaattisesti sektio. Kuulemma eivät anna edes yrittää normaalisti koska on joku arpien repeämisvaara tms.
 
Onkohan mullakin sama ongelma, että kohdunsuu ei avaudu. Viimeksi oli 1,5 kohdunkaula jäljellä ja pehmeä. Ollut sormelle auki jo vikosta 37+4.
 
Älähän hättäile. Jos sulla vaikka meniskin käynnistykseen niin useimmilla ne aineet toimii kyllä. Ja kyllä mullakin hiukan matkaa mut pysähtyi sitten. Sanoin tossa aiemmassa vähän harhaanjohtavasti.
 
Mua alkoi nyt huvittaa, kun tuolla vau.fi-sivuilla oli kirjoitettu juttu 40-vuotiaista odottajista. Ne haastatellut oli 30-vuotiaita. Sitten oli ilmeisesti käytetty jotain viestiketjua vuodelta 2014, jonka nimi oli ikäloput odottajat. Ilmeisen vaikeaa löytää 40-vuotiaita odottajia haastateltavaksi. En tiedä miten noita juttuja kirjoitetaan. En kyllä itseäni nimittäisi ikälopuksi. Mulla ainakin raskaus on sujunut tosi hyvin tähän asti. Vaikka vauva onkin vielä masussa.
 
Maria75! :)

Sama täällä, kaikki sujunut täysin ongelmitta tähän asti, ei edes mitään niitä mainostettuja raskausoireita/vaivoja saanut osaksi...

Neuvolan lääkärikin sanoi, ettei automaattisesti ole iästä kiinni, vaan siitä missä kunnossa on 40+ ...

Olen samaa mieltä:) Näitä ikä asioita dramatisoidaan... ikäloppu, hahh! Kyllä mun mielestä kypsällä iällä on psyykkisestikin paremmassa kunnossa, kuin kaksikymppisenä...tuskin fyysisestikään paljon enempää ikäloppu:)
 
En myöskään tunne suurta eroa edelliseen raskauteen muutaman vuoden takaa. Ainoa erotus on se että koen että unentarpeeni on vähentynyt iän myötä. Kunto on ainakin parempi kuin viimeksi. Kärsivällisyyskin on lisääntynyt. En nyt keksi mikä olis huonommin.
 
En myöskään tunne suurta eroa edelliseen raskauteen muutaman vuoden takaa. Ainoa erotus on se että koen että unentarpeeni on vähentynyt iän myötä. Kunto on ainakin parempi kuin viimeksi. Kärsivällisyyskin on lisääntynyt. En nyt keksi mikä olis huonommin.

Sikuriini:)
Mulla myös tuo unentarpeen vähentyminen, että tuntuu todella kummalta, kun puhutaan, ettei jaksaisi valvoa enää samalla tavalla vauvan kanssa, kuin nuorena...

Nuorena ei jaksanut mitään valvoa, nyt raskaudenkin myötä on yöt jääneet 4-5t unta yössä, eikä se kummemmin päivisin töitä häiritse...

Aika tuulesta temmattuja nuo jutut....
 
Takaisin
Top