Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Neuvolatäti soitti...mun kilppariarvot taas nousussa ja lisätään thyroxinia...toivottavasti vatsa kestää. Ravaan kerran kuukaudessa kontrollissa ja sen uimisen lisäks mulla on piikkikammo. Sitäkään en sais tartuttaa vauvaan sitten kun se saa kaikenmaailman rokotuksia. Huoh.
 
Mulla oli tänään neuvola ja virtsassa leukosyytit koholla. Huomenna pitäisi käydä labrassa viemässä sinne näyte, jos on virtsatietulehdus ottavat viljelyn. Sain myös lähetteen ensi viikolle äitiyspolille yliaikakontrolliin. Silloin varmaan jo käynnistetään, jos ei ole aiemmin tapahtunut mitään. Kohtu on nyt laskeutunut, mutta vauva ei ole kiinnittynyt vielä. Täällä Mynämäellä järjestetään vauvauintia, jossain vanhainkodin altaalla. Maksoi 140 € 10 kertaa. Meillä on tässä kunnan hiekkaranta vieressä ja meillä kotonakin ulkoallas, että periaatteessa kesällä voi harrastaa vauvauintia omassa pihassakin. Kun vaan olisi tarpeeksi lämmintä.
 
Heipä vaan kaikki!
Nyt vasta huomasin, että maria75 oli käynyt kommentoimassa esittäytymistäni, ja kutsunut minut tänne "aikuisten" odottajien palstalle. Teillä näyttää täällä käyneen vilkas keskustelu, johon perehdyn paremmin viikonlopun aikaan.

Olen siis juuri 40 täyttänyt ensikertalainen. Maailman tuulet on heitelleet, ja vasta nyt on lapsen aika. Yrittänyt toki olen aikaisemmassakin suhteessa, mutta (luojavarjelkoonkiitos) lasta ei kuulunut. Yhden muuten täysin toimivan ja onnellisen suhteen päätin, koska toinen ei halunnut lapsia. Ja hyvä näin, nyt huomaan, että vasta tämän miehen kanssa halusinkin lapseni, en kenenkään muun.

Kierukka sai jäädä syksyllä -14, ja otimme homman tosi rennosti tjottaillen. Mitään ei kuulunut. Viime kesänä hoidatin varsin heikkoon kuntoon päässeen suuni kuntoon (järkyttävä hammaslääkärikammo), ja söin samalla kaksi tosi rankkaa antibioottikuuria.

Tämän jälkeen napsahti heti. Emme edes osanneet odottaa tai tarkkailla, vaan huomasimme, että menkkoja ei todellakaan ole hetkeen kuulunut. 5+5 vasta älysin testata, plussan. 7+0 eka neuvola, 8+1 ultra, jossa viikot vastasi 5+6 - 6+2. Sain lähetteen labroihin ja soittoajan vasta viikon päähän. En jaksanut odottaa - käynti yksityisellä ja lähete napolle. Keskeytynyt keskenmeno, lääkkeet ja lyhyt saikku. Yllättävän nopeasti siitä kuitenkin henkisestikin toipui.

Kävin 5 vkon jälkeen antamassa puhtaan labran, ja saimme luvan uuteen yritykseen. Ekassa kierrossa lääkkeitten jälkeen saimme ovistestissä hienon plussan, mutta vasta (heti!) toisessa tärppäsi uudestaan. Tässä sitä ollaan. Menossa 6+6, ja 6+3 kävin yksityisellä ultrassa, jossa löytyi jo syke. Viikot vastasivat täysin oikein. :happy093Syy siihen, että hätäilin ennakkoultrassa, oli toki tuo kkm, mutta myös toispuoleinen kipu ja yli viikon jatkunut tuhruvuoto. Kuvassa näkyi kaksi limapussia, joista toinen oli tyhjenemässä... Sekö tämä minun good old faithful puskee munasoluja molemmin puolin kuukausittain?? Päätään nostanut ikäkriisini sai nenilleen!

Ja nyt sitä yritetään coolisti elellä päivä kerrallaan tätä arkea. Rakkaus kukoistaa, kihistään onnesta ja jännityksestä! 10.2. (vasta!!) seuraava/julkisen eka ultra.

Täällä näyttää olevan vähän joka raskauden vaiheessa olevaa 40+ äitiä, mahtavaa. Minä vkl:n aikaan teihin tutustun :wink
 
Hei Järvenhenki! Tervetuloa! Onnea raskaudesta!

Mulla on huomenna rakenneultra, saankohan yhtään nukuttua hermoilulta..

Sain vihdoin shoppailtua raskaushousuja, takin, rintsikoita, patoja, mekon... Itselle siis! Tuli parempi mieli kun vielä mahtui saman kokoiset housut kuin ennen raskautta, kunhan on masun kohdalla tilaa. Yleensä en hehkuta shoppailuhommia, mutta nyt täytyy sanoa, että sopivat vaatteet paransi mieltä ihan sikana!
 
Tervetuloa Järvenhenki! :)

Mä jouduin kans luovuttaa ja ostaa äippävaatteita. Tosin vasta leggareita, sukkiksia tms joita voi mekkojen kanssa käyttää. Pakkasilla nyt vähä vaikee pukeutua ulos mutta takki mahtuu nyt vikoja päiviä.. Kilpajuoksu: kumpi loppuu aikasemmin, pakkanen vai takin tila mahan kohalla? xD

Rakenneultra 29.1. ja jännitys tuntuu nousevan koko ajan, pelottaakin jopa vähän. Oon kertonu monelle, lähinnä siks että maha ei oo enää piilossa, ja pelottaa onko sitä liian itsevarmaksi heittäytynyt.. Töissäkin vielä YTt päällä ja kovasti mietin että onko mulla nyt immuniteettitalismaani mahassa vai ei.

Noel, kerro sitte heti miten meni :)
 
Tervetuloa Järvenhenki! :)

Mä jouduin kans luovuttaa ja ostaa äippävaatteita. Tosin vasta leggareita, sukkiksia tms joita voi mekkojen kanssa käyttää. Pakkasilla nyt vähä vaikee pukeutua ulos mutta takki mahtuu nyt vikoja päiviä.. Kilpajuoksu: kumpi loppuu aikasemmin, pakkanen vai takin tila mahan kohalla? xD

Rakenneultra 29.1. ja jännitys tuntuu nousevan koko ajan, pelottaakin jopa vähän. Oon kertonu monelle, lähinnä siks että maha ei oo enää piilossa, ja pelottaa onko sitä liian itsevarmaksi heittäytynyt.. Töissäkin vielä YTt päällä ja kovasti mietin että onko mulla nyt immuniteettitalismaani mahassa vai ei.

Noel, kerro sitte heti miten meni :)
Mä en oo normihousuja voinu pitää aikoihin. Jotenkin ne painaa. Onneks mulla on "korviin vedettäviä" leggareita ja thermosukkahousuja. Menee hyvin jättimäisen kaapupaidan kanssa....Mulla rv 17 ja 17.2 rakenneultra. Odottavan aika on pitkä.

Kerroin eilen pomolle ja hän on ite ainokaisensa saanut 43v ja harmitteli ettei tehnyt perään toista joten sano mulle että tehkää heti vaan toinen. Töissä ei mun työntekijät ja työkaverit vielä tiedä. Panttaan ainakin rakenneultraan.

Koska se vattankasvu alkaa huimasti? Musta tuntuu että tää on ny jämähtäny tähän.
 
Täällä nyt alkoi viikko 41.Eikä vauva ole vieläkään syntynyt. Ensi keskiviikkona yliaikakontrolli äitiyspolilla. Jos sitä ennen syntyisi.
 
Täällä nyt alkoi viikko 41.Eikä vauva ole vieläkään syntynyt. Ensi keskiviikkona yliaikakontrolli äitiyspolilla. Jos sitä ennen syntyisi.
Tulis ny jo! Jaksamista ja laita sitten heti viestiä tänne. Mä haluun sit myös myöhemmin kun jaksat niin kuulla kaikki mitä mun pitää huomioida ja vaatii Tyksissä.
 
Mä olen nyt viikolla 30 ja käytän edelleen samoja housuja kuin ennen raskautta. :wideyed: :grin Mutta nää onkin sellaiset joustovyötäröhousut, olen vain joutunut vetämään vähän ylemmäs mahan päälle kun ei ole enää kahta erillistä rasvamakkaraa minkä välissä pitäisi vyötäröä. :rolleyes: Eli mulla mahassa oli paljon rasvaa ennen raskautta (näytin varmaan raskaana olevalta jo silloin..) ja nyt kun paino on pudonnut jotain 8 kg niin rasvaa on hävinnyt ja vauva kasvanut tilalle. Siksi menee vielä vanhat housut.
 
Mulla yhdet äitiysfarkut, joita käyttänyt lokakuusta lähtien. Samalla ostin Ellokselta myös toppatakin, jota olen käyttänyt nyt loppuraskaudesta. Kerrotaan kun päästään synnyttämään, miten Tyksissä meni.
 
Mä käytän edelleen omia farkkujani, mutta niin että ne on auki ja kiinnitetty hiuslenkillä. Lantion päälle vetäisen vaan aina masutuubin niin avonaiset housut ei näy. Itellä on ennestään myös vatsamakkaroista vaikka muille jakaa niin yleensä pitämäni pitkät tunikat menee nyt raskausaikanakin ja vaatteita ei ole tarvinnut ostaa muuta kuin toppatakki. Vielä itse asiassa mahtuu oma takki päälle mutta ostin Tokmannin joulualesta 30 egellä itselleni kolme numeroa liian suuren toppiksen jolla kuvittelen sitten lopputalven pärjääväni sillä. Nyt siis menossa 22+1. :rolleyes:
 
Tsemppiä maria75!!! Minulla esikoinen syntyi aikanaan rv.41+3. Olihan siinä odottamista, päivät tuntuivat ikuisuudelta, mutta lopussa kiitos seisoi. Palkinnoksi mitä hurmaavin rakas pieni (4500g) poika (v2007)
 
Onnea Noel poikalupauksesta!
maria75, jaksamista viimeisiin päiviin ilman lasta, onneksi hyvää kannattaa odottaa ja ihan kohta, ehkä jo huomenna HÄN:Heartblue saapuu maailmaan!!!
 
Mä en oo normihousuja voinu pitää aikoihin. Jotenkin ne painaa. Onneks mulla on "korviin vedettäviä" leggareita ja thermosukkahousuja. Menee hyvin jättimäisen kaapupaidan kanssa....Mulla rv 17 ja 17.2 rakenneultra. Odottavan aika on pitkä.

Kerroin eilen pomolle ja hän on ite ainokaisensa saanut 43v ja harmitteli ettei tehnyt perään toista joten sano mulle että tehkää heti vaan toinen. Töissä ei mun työntekijät ja työkaverit vielä tiedä. Panttaan ainakin rakenneultraan.

Koska se vattankasvu alkaa huimasti? Musta tuntuu että tää on ny jämähtäny tähän.

...pomosi on ihan oikeassa:)
Mulla aikomus tehdä toinen heti perään:)
Tiedä sitten onko jo liian myöhäistä 44-45v.:nä, mutta sitä myöhemmin tuskin onnistuu...
 
Jaksamista maria75!

Mepä käytiin rakenneultra ja kaikki on kunnossa !!!!!! <3 Pippeli näkyi selkeästi, ei tarvinnu arvuutella. Huikee helpotus hermoilun jälkeen.

Hienoa Noel!! :)
Onnea pojasta :Heartred:love7
 
Heipä vaan kaikki!
Nyt vasta huomasin, että maria75 oli käynyt kommentoimassa esittäytymistäni, ja kutsunut minut tänne "aikuisten" odottajien palstalle. Teillä näyttää täällä käyneen vilkas keskustelu, johon perehdyn paremmin viikonlopun aikaan.

Olen siis juuri 40 täyttänyt ensikertalainen. Maailman tuulet on heitelleet, ja vasta nyt on lapsen aika. Yrittänyt toki olen aikaisemmassakin suhteessa, mutta (luojavarjelkoonkiitos) lasta ei kuulunut. Yhden muuten täysin toimivan ja onnellisen suhteen päätin, koska toinen ei halunnut lapsia. Ja hyvä näin, nyt huomaan, että vasta tämän miehen kanssa halusinkin lapseni, en kenenkään muun.

Kierukka sai jäädä syksyllä -14, ja otimme homman tosi rennosti tjottaillen. Mitään ei kuulunut. Viime kesänä hoidatin varsin heikkoon kuntoon päässeen suuni kuntoon (järkyttävä hammaslääkärikammo), ja söin samalla kaksi tosi rankkaa antibioottikuuria.

Tämän jälkeen napsahti heti. Emme edes osanneet odottaa tai tarkkailla, vaan huomasimme, että menkkoja ei todellakaan ole hetkeen kuulunut. 5+5 vasta älysin testata, plussan. 7+0 eka neuvola, 8+1 ultra, jossa viikot vastasi 5+6 - 6+2. Sain lähetteen labroihin ja soittoajan vasta viikon päähän. En jaksanut odottaa - käynti yksityisellä ja lähete napolle. Keskeytynyt keskenmeno, lääkkeet ja lyhyt saikku. Yllättävän nopeasti siitä kuitenkin henkisestikin toipui.

Kävin 5 vkon jälkeen antamassa puhtaan labran, ja saimme luvan uuteen yritykseen. Ekassa kierrossa lääkkeitten jälkeen saimme ovistestissä hienon plussan, mutta vasta (heti!) toisessa tärppäsi uudestaan. Tässä sitä ollaan. Menossa 6+6, ja 6+3 kävin yksityisellä ultrassa, jossa löytyi jo syke. Viikot vastasivat täysin oikein. :happy093Syy siihen, että hätäilin ennakkoultrassa, oli toki tuo kkm, mutta myös toispuoleinen kipu ja yli viikon jatkunut tuhruvuoto. Kuvassa näkyi kaksi limapussia, joista toinen oli tyhjenemässä... Sekö tämä minun good old faithful puskee munasoluja molemmin puolin kuukausittain?? Päätään nostanut ikäkriisini sai nenilleen!

Ja nyt sitä yritetään coolisti elellä päivä kerrallaan tätä arkea. Rakkaus kukoistaa, kihistään onnesta ja jännityksestä! 10.2. (vasta!!) seuraava/julkisen eka ultra.

Täällä näyttää olevan vähän joka raskauden vaiheessa olevaa 40+ äitiä, mahtavaa. Minä vkl:n aikaan teihin tutustun :wink

Tervetuloa palstalle Järvenhenki:)

Onneksi olkoon raskaudesta!!!:love7:Heartbigred

Toivotaan, että pieni pysyy kyydissä loppuun asti:Heartred
 
Kävin tänään ostamassa apteekista närästyslääkettä ja nenänkostuketta kun alkoi olla ihan mahdoton olo öisin. Nenä niin tukossa ettei ilma kulje ja keuhkot rahisi refluksioireiden takia. Jospa nyt pystyisi nukumaan. Ostin myös imetystyynyn vaikka ei ollut suunnitelmissa. Saikku sai myös jatkoa, saan olla rauhassa vuosilomaan ja äippälomaan asti. Olen helpottunut.

Mulla on muuten unikaverina nyt täkki rullattuna jalkojen välissä kun nukun kyljellään. Se on ihan hyvä lonkalle eikä alla oleva jalkakaan ole ihan niin puristuksissa.
 
Takaisin
Top