Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Bamse:)
Kiitti hyvästä vinkistä, tuo tyyny tarvitsisi hankkia, mistä ostit sen?:rolleyes:

Kävi hyvä tuuri ja löysin sen käytettynä, mutta ainakin Babystylessa niitä on näkynyt myynnissä.

Tuo Marituulin vinkkaama näytti kivalta myös, kangaskin kiva yksivärinen! En ole ihan varma kuvasta, taittuuko hyvin niskan alle tueksi, mutta toisaalta siinähän voi tavallista tyynyä pitää. Tuollanen pitempi malli pysyy ainakin mulla paljon paremmin polvien välissä, pikkutyynyä saa yöllä aina metsästää pitkin sänkyä :)
 
Ja vielä imetys/unityynykeskusteluun jatkoksi: myös DooMoolla on pitkä malli (olikohan Doomoo Buddy?), jossa on tosi kivan tuntoinen täyte. Yritin itse asiassa sitä ensin hakea, mutta ensin tuli myyntiin tuo c-tyyny. Hyvä vaihtoehto sekin!
 
Ja vielä imetys/unityynykeskusteluun jatkoksi: myös DooMoolla on pitkä malli (olikohan Doomoo Buddy?), jossa on tosi kivan tuntoinen täyte. Yritin itse asiassa sitä ensin hakea, mutta ensin tuli myyntiin tuo c-tyyny. Hyvä vaihtoehto sekin!
Apua valinta menee vaan vaikeemmaks Oon 176 pitkä. Riittääkö tuo C mulle kun on Ceen mallinen? Toi NG:n ois ihan siisti mustana pitää aina esillä kun ei näytä pelkästään raskaus-/imetystyynyltä.
 
Netistä löytyy Doomoo haulla että silläkin voi pienentää pienelle vauvalle pinnasängyn. Toimii siis samoin kuin se vauvanpesä. Jos hankkisinkin tämmösen ni ois monikäyttönen.
 
Apua valinta menee vaan vaikeemmaks Oon 176 pitkä. Riittääkö tuo C mulle kun on Ceen mallinen? Toi NG:n ois ihan siisti mustana pitää aina esillä kun ei näytä pelkästään raskaus-/imetystyynyltä.

Katoin samaa tuossa NG:n mallissa, kehtais jättää näkösällekin! Ja se näytti itse asiassa kuvassa toisesta päästä paljon muhkeammalta kuin tuo c-tyyny. Jos haluaa siis reilusti paksumman pehmusteen jalkojen väliin, niin voi olla parempi. Tuossa c-tyynyssä ei ole niin paljon korkeutta, että sais ylemmän reiden vaikka pysymään vaakatasossa. Mutta mitan puolesta varmaan tuo kävis, olen sua muutaman sentin lyhyempi eikä ole ollut liian lyhyt. Kävin just makkarissa mittailemassa ja koko pituus (C:n ulkokaarista) oli suurin piirtein 140 cm ja sisäkaarien väli 80-90 cm. Ei oikein saa tarkkaa mittaa, kun niitä kaaria voi "avata ja sulkea", joten sen saa vähän pitemmäksikin. Antaisko ne kaupassa kiskoa tyynyn pakkauspussista, että sais kokeiltua?
 
Katoin samaa tuossa NG:n mallissa, kehtais jättää näkösällekin! Ja se näytti itse asiassa kuvassa toisesta päästä paljon muhkeammalta kuin tuo c-tyyny. Jos haluaa siis reilusti paksumman pehmusteen jalkojen väliin, niin voi olla parempi. Tuossa c-tyynyssä ei ole niin paljon korkeutta, että sais ylemmän reiden vaikka pysymään vaakatasossa. Mutta mitan puolesta varmaan tuo kävis, olen sua muutaman sentin lyhyempi eikä ole ollut liian lyhyt. Kävin just makkarissa mittailemassa ja koko pituus (C:n ulkokaarista) oli suurin piirtein 140 cm ja sisäkaarien väli 80-90 cm. Ei oikein saa tarkkaa mittaa, kun niitä kaaria voi "avata ja sulkea", joten sen saa vähän pitemmäksikin. Antaisko ne kaupassa kiskoa tyynyn pakkauspussista, että sais kokeiltua?
Mutta nyt jäin pohtii tuon NG:n ja Doomoon välillä. NG on liian iso pienentää pinnasänkyä pesäksi. Toisaalta mä saatan omia sen tyynyn raskauden jälkeenkin itelleni.
 
Tilasin tuon Ng:n tyynyn. Te joilla on Lidl lähellä niin ne näköjään mainostaa vartalotyynyä 13,99€ ja tyynyliina sihen 3,99€.
 
Heippa taas!:)

Tällainen juttu, kun alkuraskaudessa ei ollut mitään himoja/ ällötyksiä, niin nyt tässä puolenvälin aikaan mulle on tullut oikein himotus tuoreisiin luumuihin! Niitä on tullut popsittua joka päivä jo muutamisen viikkoa... Samalla olen huomannut vastenmielisyyden kanaa/broileria kohtaan, en voi syödä sitä...:wtf:
Kaupassa on nopeasti käveltävä sen hyllyn ohi, kun inhottaa...aika jännä!

Mikähän näissä kahdessa ruoka-aineessa on se juttu:eek:

Onko teillä muilla himotuksia/ällötyksiä?:rolleyes:
 
Heippa taas!:)

Tällainen juttu, kun alkuraskaudessa ei ollut mitään himoja/ ällötyksiä, niin nyt tässä puolenvälin aikaan mulle on tullut oikein himotus tuoreisiin luumuihin! Niitä on tullut popsittua joka päivä jo muutamisen viikkoa... Samalla olen huomannut vastenmielisyyden kanaa/broileria kohtaan, en voi syödä sitä...:wtf:
Kaupassa on nopeasti käveltävä sen hyllyn ohi, kun inhottaa...aika jännä!

Mikähän näissä kahdessa ruoka-aineessa on se juttu:eek:

Onko teillä muilla himotuksia/ällötyksiä?:rolleyes:
Mä ihmettelen ettei mulle oo tullut vielä himotuksia. Oon tosi perso makeelle mut yrittänyt olla ilman sokeria jotta ei tekis niin mieli.

Ainut mitä mua tekee mieli on kylmä vesi ja kylmä maito. Ne tuottaa niin hyvän olon.

Eilen alko äitiysjooga. Oli kivaa eikä tämmöselle pökkelölle liian vaikeeta. Meitä oli vaan liikaa. Jotain 30. Ehkä alkuinnostusta. Ja kiersi nimilista mihin piti laittaa nimi kaupunki ja syntymävuosi.....olin vanhin
 
Joku aika sitten kyselin täällä noista mielihaluista. Kun ihmetyttää ettei mulla tällä kertaa ole tullut mitään. Ainakaan vielä. Pikemminkin nykyään kaikki ällöttää.. ei tiedä mitä söisi. Johtuu ehkä radista ja sen lääkityksestä.

Esikoisesta söin hurjasti tomaatteja ja omenoita. Toisesta maistui suklaa ja suklaamousse kermavaahdolla.
 
Mulla ei myös ole ollut mitään ihmeellisiä mielihalua, kuplavettä voisin juoda vaikka kuinka mutta muuten ihan normisti.
Lakritsaa tekee mieli, kun se on mun lempikarkki mutta nyt vähän jarruttelen sen syömistä, ettei verenpaine pompsahtaisi.

MS74, ei se haittaa vaikka olisit vanhin numeroiden perusteella, kohtusi on kuitenkin nuorin kaikista, kun on hedelmällinen vieläkin.:wink
 
Missä käyt äitiysjoogassa Ms74 ? Mäkin olisin tykännyt käydä äitiysjoogassa, mutta ei täällä päin ole sellaisia. Salilla yritin käydä, mutta salikorttini vanheni. Meiltä on Turun keskustaan 40 km. Mulla olisi kulttuuri- ja liikuntaseteleitä käytettävissä salikorttiin tai johonkin muuhun liikuntaan. Nyt ei kyllä varmaan voi aloittaa mitään liikuntaharrastusta ennen kuin on synnytyksestä toipunut. Kunhan nyt ensin edes alkaisi synnytys. Kotona olen aikaisemmin harrastanut joogaa joogadvd:n tahdissa. Lainasin äitiysjooga-kirjankin, mutta siihen en ole kerennyt perehtyä. Sauvakävelemässä olen käynyt nyt, kun ilmat ovat lämmenneet. Kävely tuntuu kyllä lonkissa.
 
Missä käyt äitiysjoogassa Ms74 ? Mäkin olisin tykännyt käydä äitiysjoogassa, mutta ei täällä päin ole sellaisia. Salilla yritin käydä, mutta salikorttini vanheni. Meiltä on Turun keskustaan 40 km. Mulla olisi kulttuuri- ja liikuntaseteleitä käytettävissä salikorttiin tai johonkin muuhun liikuntaan. Nyt ei kyllä varmaan voi aloittaa mitään liikuntaharrastusta ennen kuin on synnytyksestä toipunut. Kunhan nyt ensin edes alkaisi synnytys. Kotona olen aikaisemmin harrastanut joogaa joogadvd:n tahdissa. Lainasin äitiysjooga-kirjankin, mutta siihen en ole kerennyt perehtyä. Sauvakävelemässä olen käynyt nyt, kun ilmat ovat lämmenneet. Kävely tuntuu kyllä lonkissa.
Turun Joogayhdistyksellä Linnankatu 61. Kertamaksulla 10€ ja 80€/13x eli koko kevät. Siellä opeteltiin synnytyslaulua. Eri äänteillä örinää ja auttaa kuulemma synnytyksessä kipuihin. Oli kivaa.

Elät kyllä maria75 jänniä päiviä. Tsemppiä!
 
Kyllä tässä joka päivä jännittää, että millaiseen oloon herää aamulla. Tänä aamuna heräsin siihen, että pöksyissä oli vetistä valkovuotoa tai limatulppaa. Lonkat oli kipeät herätessä tai sitten mulla oli jonkin sortin supistuskin. Ei toi joogayhdistyksen hinta niin paha ole. Onko kaikki odottavia äitejä siellä kurssilla ? Vai onko jo synnyttäneitä äitejäkin mukana ? Taitaa olla multa kuitenkin vähän myöhäistä lähteä äitiysjoogaan tällä hetkellä. Täällä meillä järjestää Raision työväenopisto normaali joogaa, mutta ne kurssit on ilmeisesti täynnä.
 
Kyllä tässä joka päivä jännittää, että millaiseen oloon herää aamulla. Tänä aamuna heräsin siihen, että pöksyissä oli vetistä valkovuotoa tai limatulppaa. Lonkat oli kipeät herätessä tai sitten mulla oli jonkin sortin supistuskin. Ei toi joogayhdistyksen hinta niin paha ole. Onko kaikki odottavia äitejä siellä kurssilla ? Vai onko jo synnyttäneitä äitejäkin mukana ? Taitaa olla multa kuitenkin vähän myöhäistä lähteä äitiysjoogaan tällä hetkellä. Täällä meillä järjestää Raision työväenopisto normaali joogaa, mutta ne kurssit on ilmeisesti täynnä.
Odottavia on kaikki. Laidasta laitaan. Toiset on käyny jo syksyllä.

Ootko pohtinut meetkö johonkin äiti-vauva-juttuun? Mä haluun muskariin ja nyt näin jossain liikuntamuskarin mainoksen. Sit mä mietin vauvauintia koska pelkään itse vettä kun oon pari kertaa meinannu hukkua. Haluaisin ettei mun pelko tartu lapseen joten jonkun muun tarttis mennä sen kanssa vauvauintiin. Vaikka mun mies sitte.
 
MS74, eikö vauvauinnissa käydä kahden aikuisen kanssa? En siis tiedä miten nykyisin mutta kävin kummitytön ja hänen äitinsä kanssa kolmistaan vauvauinnissa jokunen vuosi sitten ja silloin tosiaan toive oli vauva+kaksi aikuista.. Siinähän sinäkin saattaisit päästä pelosta eroon tai ehkä se ainakin helpottaisi vähän.:)
 
Voi että, maria75 kun jännään sun puolesta!! Oliko sulla vielä tällä viikolla kontrolli?
Synnyttäneille järjestetään myös oma jooga/pilates tunteja ja mä kävin esikon kanssa vauva-pilateksessä kun hän oli 4vk, vauva oli pääosin viltin päällä mutta myös liikkeissä mukana painona.
 
MS74, eikö vauvauinnissa käydä kahden aikuisen kanssa? En siis tiedä miten nykyisin mutta kävin kummitytön ja hänen äitinsä kanssa kolmistaan vauvauinnissa jokunen vuosi sitten ja silloin tosiaan toive oli vauva+kaksi aikuista.. Siinähän sinäkin saattaisit päästä pelosta eroon tai ehkä se ainakin helpottaisi vähän.:)
En mä tiedä miten siellä käydään. Toi voiskin olla hyvä että kaksi aikuista. Pääasia ettei mun tartte omaa päätä laittaa veden alle.
 
Hei! Varmasti sukeltamisen voi itse välttää - sopii miehen tai mukana olevan kaverin kanssa, että hän menee pinnan alle, jos täytyy. Ja vauvauintialtaat ei kovin syviä olekaan, eikö niissä ole vesi rintaan asti, tms.? Ainakin ne altaat, joissa lähiuimahalleissa vauvauintia pidetään, eivät uppisyväksi mene lainkaan. Jospa siellä pääsisi omastakin pelosta pois, kun voi keskittyä vauvaan eikä uimiseen?
 
MS74, eikö vauvauinnissa käydä kahden aikuisen kanssa? En siis tiedä miten nykyisin mutta kävin kummitytön ja hänen äitinsä kanssa kolmistaan vauvauinnissa jokunen vuosi sitten ja silloin tosiaan toive oli vauva+kaksi aikuista.. Siinähän sinäkin saattaisit päästä pelosta eroon tai ehkä se ainakin helpottaisi vähän.:)

Vauvauinnista kanssa haaveileva...Kodin lähellä sattuu olemaan paikka, jossa on siihen mahdollisuus.. kyllä yksin voi myös mennä, ohjaajan saa ainakin jossain mukaan:)
 
Takaisin
Top