Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minun tietoni: Marituuli / 41 / kolmas lapsi / la 7.4.2016 / Naistenkli Hki
 
Muokattu viimeksi:
Voi aargh, esikoisella ilmeisesti vatsatauti tai jotain. Alkoi iltapäivällä oksentaa, ja sitä tuli melkoisesti. Hän on sellainen, että kipeänä ei oikein suostu olemaan missään muualla kuin minun sylissäni. Tässä sitä ollaan sitten päivä istuttu ja maattu noin 13 kg taaperon kanssa. Mahassa oleva pikkuveli on välillä potkinut kovasti vastaan, jos esikoinen on koittanut tulla suoraan mahan päälle makaamaan. Itselläni olo kuin hampurilaisella tässä välissä; tietysti koitan suojella mahaa, mutta myös lohduttaa esikoista niin hyvin kuin pystyn, eli pidellä kainalossa ja silitellä. Toivottavasti en itse saa mitään vatsatautia nyt, ei yhtään houkuttele!!

Maria75:lle paljon tsemppiä, jännä viikko edessä! Onneksi saat antibioottia, se varmasti hillitsee streptokokkia hyvin. Ja uusille tervetuloa!

Tässä vielä minun tietoni:

Murrimur / 39 / la 2.5. / 2. lapsi / Kätilöopisto tai Naistenklinikka Hki

Tuo synnytyssairaala on vielä auki, riippuu synnytystapa-arvion tuloksesta. Esikoinen syntyi keskosena kiireellisellä sektiolla, minkä vuoksi tämän kerran tilanne arvioidaan lähempänä laskettua aikaa.
 
Satru/41/la 19.7.2016/HUS/4.


Tintsu: Samat fiilikset. Kaikki äidit paljon nuorempia kuin itse on, kohtalontoverit on melkein kaikki täällä :) Mulla ennestään 3 lasta. 18v,15v ja 1v ja täytyy kyllä sanoa, että nyt näin "kypsänä" oon nauttinut äitiydestä paljon enemmän.
 
Heippa pitkästä aikaa! Uusiakin on tullut paljon, tervetuloo kaikille!!

Mä oon toiminu hoitsuna kun miehellä on flunssaa ja kuumetta. Tuo ykköstyypin diabeteksen kanssa kuumeessa oleminen onkin melkosta hommaa, yölläkin pitää olla herätyskello soittamassa sokerimittailuja varten.

Pidän peukkuja ettei itelle tulis kuumetta. Ootteko muut ollu kuumeessa? Onko siinä vaaroja?

Mun tiedot listaa varten: Noel/40/rv18/NKL tai Kättäri/eka tulossa
 
Mulla oli flunssassa yhtenä iltana lämpöä. Kyllä raskausaikana kannattaa lähteä lääkäriin, jos on yli 38 astetta kuumetta. Tai olon mukaan.
 
Mulla oli flunssassa yhtenä iltana lämpöä. Kyllä raskausaikana kannattaa lähteä lääkäriin, jos on yli 38 astetta kuumetta. Tai olon mukaan.
Mulla pukkas taas uudestaan räkätauti päälle. Kyl mäkin seuraan lämpöä. Onneks pysyy 37,5 alla. Ikävintä kun särkee otta ja posket ni lepään kylmäkalle naamalla kun ei parasetamoli auta.
 
Tervetuloa kaikille uusille! Mahtavia yllätysraskauksia useammallakin :)

Mun tiedot listaan:
Bamse/37 v/la 10.6.2016/OYS tai OAS/1.
 
Tervetuloa uusille! Hauskaa että muillakin pääsee elämä yllättämään kuten meidän kohdalla.
Täällä on nyt uni maistunut kun ei tarvitse stressata. Tänäänkin herättiin vasta ysiltä.
Ei tässä kauheasti mitään touhuilla. Helposti alkaa vatsa kiristellä. Vauva potkii tosi paljon. Täytyy istua aika suorassa kun monottaa kylkiluihin.
 
Ja tässä mun tietoja myös Kuukassius/37 v/la 13.6./Kättäri tai NKL/1.
Pikaista paranemista sairastaville! Itellä ollu nyt myös tosi tukkosta, vaikka ei kyllä flunssaselle niin tunnu. Lienee vaan raskauteen liittyvää. Myöskään tää turvo ei imartele oloa yhtään :P Jotenkin outoa, kun paino ei oo noussu yhtään, mutta tuntuu, että tuhat kiloa ylimääräistä on silti keskivartalossa..
 
Ja tässä mun tietoja myös Kuukassius/37 v/la 13.6./Kättäri tai NKL/1.
Pikaista paranemista sairastaville! Itellä ollu nyt myös tosi tukkosta, vaikka ei kyllä flunssaselle niin tunnu. Lienee vaan raskauteen liittyvää. Myöskään tää turvo ei imartele oloa yhtään :P Jotenkin outoa, kun paino ei oo noussu yhtään, mutta tuntuu, että tuhat kiloa ylimääräistä on silti keskivartalossa..
Mulla sama ton painon ja keskivartalon kanssa. Oot pari vk mua edellä.
 
Marituuli miten olet voinut?

No en kovin hyvin. :( Joku tauti iski ja nosti crp:n 78. Ilmeisesti kuumeeton keuhkokuume. Vaikea tietää varmasti kun eivät mielellään ota keuhkoröntgeniä vauvan takia. Yskittää, jossain tuolla rohisee, hengästyttää ja kauhea väsymys aina vaan. Antibiootteja mennyt jo neljä päivää mutta ei auta. Lääkäri sanoi että jos ei 4-5 päivässä auta niin uudestaan labraan ja katsotaan taas tilanne.

Sokerit on ollut nyt ok insuliinin aloituksen jälkeen. Saattaa tosin olla niinkin että koska mulla ei ole sairaana nyt ruokahalua (etoo ja olen oksennellutkin) ja syön niin vähän niin sokerit on siksi ok. Ei ole kiva kun on nälkä mutta ei maistu eikä pysty syömään. :( Joudun pakottamaan itseni syömään edes vähän.

Mutta vauva on ainakin vilkas! Potkii todella kovasti. Ei anna äipän nukkua. :grin
 
Ikävää tollainen sairastaminen, Marituuli. Mulla oli crp vain 20, kun söin antibioottikuurin poskionteloihin. Mullakin on ollut vielä jonkin verran limantuloa. Toivottavasti sun olo paranee. Mulla taas flunssassa joulun aikana sokerit oli korkeampia kuin nyt.
 
Heissan kaikille. Oon taustaillut jo pari kk ja nyt rohkaistun esittäytymään. :-) oon 39v neljän äiti pirkanmaalta. Ekasta sarjasta muksut on jo isoja, 16-22v. Uudesta liitosta Iltatähti on 3,5 ja nyt kuumeillaan toista.
Ehkäisy on suunniteltu jätettäväksi pois aikaisintaan maaliskuussa, mielellään vasta kesän jälkeen. Tosin tämä kuumetauti on sitä mallia että kesään asti vastaantaistelu taitaa olla turhaa :-) Pitkän kaavan mukaisesti yritetään ehkäistä siksi että meidän liitto on ollut erittäin myrskyisä, ja halutaan nauttia toisistamme yksi kesä ilman vatsaa, ja toki siksi että nähdään kuinka hyvin tyrskyt ja myrskyt on jäänyt taa.

Joka tapauksessa, tänä vuonna on tarkoitus laittaa ipana alulle, hieman jännittää että kuinka helposti tai vaikeasti mahtaa sitten onnistua. Neljä aiempaa on natsannut suurin piirtein boksereiden näkemisestä..
Ikäni puolesta tunnen tähän ryhmään kuuluvani, joten vaikken ookkaan vielä raskaana niin toivotattehan mut silti tervetulleeksi? :D
 
Muokattu viimeksi:
Heippa pitkästä aikaa!
meillä ru oli viikko sitten ja kaikki vaikutti olevan hyvin tähän asti. Poika vaikutti olevan vähän (6pvää) viikkojansa edempänä tai sitten isompi vaan,mutta l.a säilyi kuitenkin samana. Ehkä käytäntö on nykyään vähän muuttunut, etteivät ihan muutamasta päivästä vaihda. Ihan hyvä niin. Esikoisella aikoinaan siirrettiin 3 pvää aikaisemmaksi mutta syntyi lopulta kuitenkin tismalleen sinä alkuperäisenä laskettuna päivänä.
Te, joilla on jo lapsia, ootteko vertaillu painonnousua aiempiin raskauksiin? Mä olin vähän toivoskellut, ettei ihan sitä yli 20kiloa tulisi. Mutta kun kattelin vanhoja äitiyskortteja, näyttää tuo painonnousua aika kaavamaiseti noudattelevan aiempia raskauksia. Onko siihen sitten tyytyminen, että mulle luonnollinen tapa? No lähtöpaino n. 4-5kg korkeempi kuin kolmekymppisenä.

Mun tiedot: Catlin / 40v. / l.a.16.5-16/ Kätilöopisto, Hki / 3.lapsi
 
Tervetuloa nuuska76!

Catlin mulla vaikuttaa paino menevän samaa rataa kuin esikoisesta, joka on nyt vuoden. Olen neuvolakortin mukaan täsmälleen samassa painossa nyt kuin viimeksikin (tai siis olin kun viimeksi oli neuvola) mutta tosi yksilöllistähän tuo paino taitaa olla..

Voi Marituuli, toivottavasti paranet pian, onneksi vauva on kuitenkin ollut tanssi tuulella!

Tsemppiä maria75 huomiselle ja toivotaan, että saat pikkuisen pian syliin!:Heartpink
 
Takaisin
Top