Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ehkäpä mäkin uskallan alkaa kirjoitella jo tänne kun menossa rv 21. Ikää 40v (kohta 41) ja ensimmäinen lapsi tulossa. Mulle tämä on myös yllätysraskaus. Menin syksyllä lääkäriin varmana, että olen jo saanut vähintään kystan tai munasarjasyövän, mutta mahasta löytyikin 7 vkon ikäinen ipanan alku :eek: Alkujärkytys oli melkoinen (myös miehelle), koska mulle oli jo sanottu vähän päälle 20v että en voi lapsia saada ilman hoitoja liian pahojen hormoniongelmien vuoksi. Yli 17 vuotta olinkin ilman ehkäisyä ja sitten päätti tällainen yllätys ilmestyä ilahduttamaan elämää ennen eläkepäiviämme. :woot:

Olen tätäkin ketjua jo vähän aikaa seuraillut, mutta jotenkin sitä vaan on vieläkin epävarma voiko kaikki mennä hyvin. Ylipainoa on reippaasti, mutta onneksi radia ei ole vielä ilmestynyt. Ja muutenkin olo on aika normaali. Alussa oli vain väsymystä ja lievää iltapahoinvointia niin en osannut niitä edes raskauteen yhdistää... :oops:

Ensi viikolla on rakenneultra joten ehkä sen jälkeen tästä uskaltaa alkaa nauttia. Vielä en ole uskaltanut mitään tavaroitakaan ostaa. NT-ultrassa kaikki oli kyllä hyvin (turvotus 0,9) eikä seulakaan hälyttänyt.

Tervetuloa palstalle Eclipse ja onnea plussasta!!!!:love7:Heartbigred

Todellinen jymy-yllätys, ihana kuulla:Heartred

Mennäänkin ihan samoissa rv21:) Mulla oli rakenneultra 3pv. sitten..
 
Lettuhei ja Eclipse onnitelut:Heartred Tervetuloa tänne minun puolesta!:welcome Kyllä minäkin muutaman päivän mietin ennenkuin liityin tänne. Lueskelin viestiketjuja jne. Tuli jotenkin sellainen olo vertaistuen tarpeesta ja täällähän me ollaan kaikki samassa tilassa.

MS74 Oireettomina tunteina, hetkinä kyllä itsekukin taitaa miettiä vaikka mitä ja välillä tuntuu pään hajoamisen olevan lähellä... Symppaan ja toivon ettei huolelle ole aihetta:Heartred Tätä varten ajattelinkin käydä ostamassa kotidopperin.
 
Lettuhei ja Eclipse onnitelut:Heartred Tervetuloa tänne minun puolesta!:welcome Kyllä minäkin muutaman päivän mietin ennenkuin liityin tänne. Lueskelin viestiketjuja jne. Tuli jotenkin sellainen olo vertaistuen tarpeesta ja täällähän me ollaan kaikki samassa tilassa.

MS74 Oireettomina tunteina, hetkinä kyllä itsekukin taitaa miettiä vaikka mitä ja välillä tuntuu pään hajoamisen olevan lähellä... Symppaan ja toivon ettei huolelle ole aihetta:Heartred Tätä varten ajattelinkin käydä ostamassa kotidopperin.
Mulla on kotidopler ja nyt sillä jo kuulen sykkeen. Rv 15+1. Kyllä se mieltä rauhottaa.
 
Oireettomat hetket ovat pahoja, vaikka oireiden aikaan haluaisi vain helpotusta. No, aivot ei toimi kunnolla, oli sitten pää oksennusämpärissä tai sormet availee päivän jo 27. mandariinin kuoria.

RV 6+2
 
Tervetuloa ja paljon onnea raskauksista kaikille uusille!!
Mahtavaa, kun tähän ketjuun löytyy lisää keskustelijoita ja hauskaa kun ollaan niin eri vaiheessa kaikki, aina löytyy joku jota saadaan jännätä synnytyksen kynnyksellä, maria75 onkin seuraava, joka vauvelin syliin saa.:)

Eplicse mä olen myös samalla viikolla kuin sinä.

Teille, joilla ei oikein tunnu oireita/ liikkeitä jos yhtään lohduttaa, niin itse en esikoisesta tuntenut yhtään mitään, ihan muutaman hassun liikkeen loppu viikoillakin ja oireita ei ollut sitten minkäänlaisia missään vaiheessa, normi vaatteetkin mahtui päälle loppuun asti, vatsa kun oli niin olematon MUTTA täysin terve vauva syntyi!
Olin tietysti kovin huolissani silloin ja ymmärrän teitä siis oikein hyvin.
Tässä odotuksessa on ihan sama juttu, ettei tunnu/näy vieläkään missään mutta nyt en ole niin mietteissäni, kun viimeksi kaikki oli oikein hyvin.
 
Ehkäpä minäkin uskaltaudun tänne puolelle. Täytän tänä vuonna 38v. Ensimmäinen raskaus oli vahinko (poika 1v9kk) ja nyt toinen olisi tulossa (toivottavasti) elokuun lopulla. Asuin pitkään Hkissä, mutta juuri ennen esikoistaan muutettiin pienempään kaupunkiin. Täällä mammapiireissä olen "ikäloppu", kun muut mammat ovat syntyneet 80-90 -luvuilla. Välillä olen tosiaan kaivannut ikäistäni mammaseura. Onneksi sentään kahdesta yli 10v. nuoremmasta on tullut hyviä ystäviä.:Heartred

Ennen naperoa keskityin elämässäni uraan ja omaan hyvinvointiin. Nyt tämä pari vuotta on ollut hyvin lapsentahtista " hippivanhemmuutta". Syksyllä aloin tehdä keikkatöitä, kun taapeon kanssa lällättely alkoi käydä luonnon päälle. Ja nyt kevään teenkin noin 80% työaikaa. Heinäkuussa jään kotiin määrittelemättömäksi ajaksi.
 
Tervetuloa kaikki uudet odottajat. Niin kuin Tähtipölyä sanoi, niin mun synnytys on aika lähellä. Tänään kävin neuvolassa ja ikävänä yllätyksenä mulla on streptokokki-B. Joudun sitten synnärillä antibioottitippaan. Neuvolatäti käski varautua siihen, että 12.1.2016 voi joutua jäämään synnärille. Silloin on 39 +5, jos äitiyspolin lääkäri haluaa alkaa käynnistämään.
 
Ehkäpä minäkin uskaltaudun tänne puolelle. Täytän tänä vuonna 38v. Ensimmäinen raskaus oli vahinko (poika 1v9kk) ja nyt toinen olisi tulossa (toivottavasti) elokuun lopulla. Asuin pitkään Hkissä, mutta juuri ennen esikoistaan muutettiin pienempään kaupunkiin. Täällä mammapiireissä olen "ikäloppu", kun muut mammat ovat syntyneet 80-90 -luvuilla. Välillä olen tosiaan kaivannut ikäistäni mammaseura. Onneksi sentään kahdesta yli 10v. nuoremmasta on tullut hyviä ystäviä.:Heartred

Ennen naperoa keskityin elämässäni uraan ja omaan hyvinvointiin. Nyt tämä pari vuotta on ollut hyvin lapsentahtista " hippivanhemmuutta". Syksyllä aloin tehdä keikkatöitä, kun taapeon kanssa lällättely alkoi käydä luonnon päälle. Ja nyt kevään teenkin noin 80% työaikaa. Heinäkuussa jään kotiin määrittelemättömäksi ajaksi.

Tervetuloa palstalle Tintsu!:flower
Onnea plussasta!!!:Heartred:love7

Mahtavaa saada tänne lisää uusia odottajia :welcome
 
Ja hei, olen siis tulokas, tänä vuonna 38 vuotta täyttävä rouvasihminen pk-seudulta ja tunnen itseni vatsatautiseksi, pingviiniksi, vanhaksi ja kärttyisäksi. Siis ärtynyt pingviini! Jei...
RV 6+2 ja LA elo-syyskuun vaihteessa. Uudet ystävyydet ovat tervetulleita, olen ollut työnarkomaani ja ystävät tulleet työympäristön mukaan (kun he haluaisivat olla mummoja, minä vasta haluaisin olla äiti)...

Olen samanlaisessa tilanteessa kanssasi. Asutaan Uudenmaan laitamilla. La on omien laskujeni mukaan 1.8., mutta eiköhän se siirry.
 
Tervetuloa kaikki uudet odottajat. Niin kuin Tähtipölyä sanoi, niin mun synnytys on aika lähellä. Tänään kävin neuvolassa ja ikävänä yllätyksenä mulla on streptokokki-B. Joudun sitten synnärillä antibioottitippaan. Neuvolatäti käski varautua siihen, että 12.1.2016 voi joutua jäämään synnärille. Silloin on 39 +5, jos äitiyspolin lääkäri haluaa alkaa käynnistämään.

Oho.. Onneksi ei vakavampaa, vaikka tietenkin kaikki ylimääräinen on inhottavaa "säätöä" jännittävinä hetkinä. Hyvin se tulee menemään silti :) Tsemppiä!!
 
Tervetuloa kaikki uudet odottajat. Niin kuin Tähtipölyä sanoi, niin mun synnytys on aika lähellä. Tänään kävin neuvolassa ja ikävänä yllätyksenä mulla on streptokokki-B. Joudun sitten synnärillä antibioottitippaan. Neuvolatäti käski varautua siihen, että 12.1.2016 voi joutua jäämään synnärille. Silloin on 39 +5, jos äitiyspolin lääkäri haluaa alkaa käynnistämään.
Onneksi huomattiin ja sehän taitaa olla ääri harvinaista, että tarttuu vauvaan ja sulla on sitten se ab- suojakin siinä varmistamassa.
Voisi kuvitella, että synnytys tosiaan käynnistetään ti kun la on niin lähellä jo- voi miten ihanan jännää!!
 
Onhan se aika harvinaista, että vauva saisi infektion synnytyksestä.Siltikin vähän ikävää, että sellainen riski on olemassa. Riskitöntä synnytyshän ei ole olemassa. Ainahan voi jotain tapahtua...
 
Ei se ap tippa synnytyksessä oo niin kamala juttu. Jos synnytys alkaa vesien menolla laittavat tpan heti sairaalassa. Ja jos synnytys kestää pidempää niin täytyy uusia tiputus, mut ei siin mee kun muistaakseni 30 min kun se tippuu ja sit pääsee piuhoista irti. Mulla olis seiskaa odottaessa ja aluksi tuntuntui kamalalta ajatukselta mut ei se ollut sitä. Ja vauva syntyi ilman infektiota! Eli murhe pois, hyvä vaan että pitävät huolta!

Ihan ehdotus jollekin viitseliäälle, olis kiva jos meistä odottajista olis joku lista tyyliin " nimimerkki, ikä, monesko ja la" olis kiva siitä seurata kenellä h hetki seuraavaksi käsillä ;)itse en uskalla ottaa sitä vastuuta kun harvakseltaan pääsen tänne kurkkimaan ja aina luurilla!
 
JustMom, saanko udella ovatko kaikki raskautesi päättyneet onnellisesti vauvan syntymään? Kuinka vanha kuopuksesi on? Miten teidän isommat lapset, onko toiveita heillä tytöstä/pojasta?
 
Tähti-73 pystyisi varmaan muokkaamaan ensimmäiseen viestiin sellaisen listan, kun hän on tämän ketjun aloittanut. Siinä voisi olla nimimerkki, ikä, laskettu aika, monesko lapsi ja synnytyssairaala. Siitä voisi sitten aina virkistää oma muistia. Perään voisi lisätä synnytystiedot jokaisen kohdalle.
 
JustMom, saanko udella ovatko kaikki raskautesi päättyneet onnellisesti vauvan syntymään? Kuinka vanha kuopuksesi on? Miten teidän isommat lapset, onko toiveita heillä tytöstä/pojasta?
Kyllä joo, 11. Raskaus ja lapsia on 10 <3 oon ollut onnekas! Vanhin on 19 ja nuorin 1,5v , tttppttppp eli viis plus viis ;) kaikki toivois kovin tyttöä kun toi nuorin painikolmikko on poikia mutta tosiaan ultrassa rv 13 lääkäri veikkas 80% poikaa joten kaipa sieltä sitten vielä yksi painikaveri on tulossa :)
 
Takaisin
Top