Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Rakenne ultrassa käyty. Kaikki osat ja toiminnot niillä paikoilla missä pitääkin. Hienosti kääntyili et sai hankalammatkin mittaukset hyvin tehtyä. Ja sitten tietenkin se tärkein tieto :) Tyttö tulossa :D

Hieno juttu!!!:)
Onnea tytöstä!!:Heartred:love7
 
Vielä niihin vaunuihin.....uutena vai vanhana ja onko Emmaljungan käytetyt kalliit jos pyytää 450€? Siinä merkissä taitaa lähtöhinta olla tonnin yli.

Olen seuraillut käytettyjen myynti-ilmoituksia jo jonkin aikaa, ja hintapyynnöt näkyy olevan 200-600 Emmaljungista. Harvoin kyllä tuolta halvemmasta päästä. Toki hinta riippuu mallista ja iästä, mutta ei tuon perusteella kuulosta pahalta hinnalta, jos malli on laadukas, vaunut ovat hyvässä kunnossa, kaikki toimii, ja mukana tulee myös lisäosia, kuten sade- ja hyttyssuojat, jalkapeite, jne.

Kävin muutamassa kaupassa kokeilemassa, ja suosittelen kyllä testaileen eri malleja. Keveydessä, kääntyvyydessä, yms. on huimat erot merkkien ja mallien välillä!! Ja käyttö on kaikilla erilaista, joten ihmiset kehuu hyvinkin erilaisia vaunuja.

Itse tykästyin kääntyviin ja lukittaviin eturattaisiin helpon käännettävyyden vuoksi ja kunnon jousitukseen, koska tarkoitus on mennä kaupungissa, myös mukulakivikaduilla mutta lisäksi maastossa. Emmaljungasta löytyy myös kääntyviä eturattaita ja kokeilin yhtä tosi näppärän oloista, joka houkutti, mutta lopulta hylkäsin sen. Myyjä sanoi, että jousitus on siinä kovempi, joten meno olisi myös töyssyisempää. Eron huomasi kyllä toiseen merkkiin, kun painoi aisaa alas. En tiedä, koskeeko tämä kaikkia Emmaljungia, mutta kannattaa ehdottomasti vertailla liikkeessä ja kokeilla, tuntuuko hyvältä omaan käyttöön!

Tosi isot erot on myös pituudessa ja leveydessä ja siinä, miten pieneen pakkautuvat. Meillä ei koko ollut kovin keskeinen asia, koska emme käytä julkisia. Kahvilat ja pikkuliikkeet voivat vähän käydä ahtaaksi isommalla vaunulla, mutta toivottavasti pärjätään....
 
Tämä ei ole varmaan Teille suurimmalle osalle mitenkään ajankohtainen asia, mutta aiotteko käyttää jotain ehkäisyä sen jälkeen kuin vauva on syntynyt ? Mä en halua käyttää mitään hormonaalista ehkäisyä. Täysimetys pitäisi kuulemma ehkäistä. Mua ei kyllä haittaa, vaikka tulisin uudestaan raskaaksi. En välttämättä kuitenkaan ihan samantien haluaisi uudelleen raskaaksi. Kuinka todennäköistä on tämän ikäisenä tulla uudelleen raskaaksi ?
 
Mä oon miettinyt myös tuota ehkäisyasiaa ja kun en aio enää lisääntyä niin ehkä sektion yhteydessä olis hyvä ja helppokin pistää pillit pussiin. Raskaaksitulon todennäköisyydestä en uskalla sanoa juuta enkä jaata. Ties vaikka kroppa helpostikin vois olla nii sanotusti käynnissä kun on alkuun päässyt.
 
Tämä ei ole varmaan Teille suurimmalle osalle mitenkään ajankohtainen asia, mutta aiotteko käyttää jotain ehkäisyä sen jälkeen kuin vauva on syntynyt ? Mä en halua käyttää mitään hormonaalista ehkäisyä. Täysimetys pitäisi kuulemma ehkäistä. Mua ei kyllä haittaa, vaikka tulisin uudestaan raskaaksi. En välttämättä kuitenkaan ihan samantien haluaisi uudelleen raskaaksi. Kuinka todennäköistä on tämän ikäisenä tulla uudelleen raskaaksi ?

Maria:)
Pohdiskelen ihan samaa, kun vähän taukoa pitäisi olla ennen seuraavaa raskautta. Olen ajatellut, että vuoden päästä tähän aikaan olisi toinen tulollaan - näin siis suunnitelmissa! Sille ei voi mitään, jos ei enää onnistu, ikää olisi 44v.

Luulen, että Maria onnistut hankkia vielä toisen, kunhan vuosi on vierähtänyt:):wink
 
Maria75, mehän tehtiin esikoista yli viisi vuotta ennen kuin onnistui ja synnytyksen jälkeen mitään ehkäisyä ei ollut käytössä.
Lapsi syntyi joulukuun lopussa ja seuraava hedelmöittyi sitten syyskuun alussa, eli kahdeksisen kuukautta meni tällä kertaa.
Mähän olisin mieluusti ruvennut odottamaan toista heti synnärillä.:) Imetin vain kolme kuukautta ja sen jälkeen meni pari kiertoa, kun kroppa selvästi etsi itseään, eli en saanut ovulaatiota kiinni ja kierrotkin oli kyllä tosi lyhyitä.
Mulla siis imetys selvästi ehkäisi kyllä mutta onhan noita lukuisia tarinoita kun on käynyt toisin, etten ehkä uskaltaisi imetyksen ehkäisy tehoon täysin luottaa.:wink
 
Meillä taas kävi niin, että koska esikoinen syntyi kiireellisellä sektiolla, niin heti synnytyssairaalassa lääkärit jo sanoivat, että ei missään nimessä suositella uutta raskautta ihan minimissään puoleen vuoteen. Ilmeisesti leikkaus on sen verran iso, että tuo aika halutaan varmistaa haavan parantamiselle ja kohdun toipumiselle.
Neuvolassa puhuttiin jopa, että pitäisi käyttää varmaa ehkäisyä vuoden ajan.
Noilla ohjeilla päädyin sitten ottamaan minipillerit käyttöön ja söin niitä tasan sen puoli vuotta (ajatusskenaariot siitä, että tulisi raskaaksi ja joutuisi stressaamaan haavan repeämisestä, ei oikein houkutellut).
No, pillereiden lopettamisesta menikin sitten 1,5 vuotta raskaaksi tuloon, eli nyt pitäisi ainakin haavan olla kunnossa :)
Tällä kerralla vähän houkuttaisi ajatus siitä, että ei synnytyksen jälkeen käyttäisi ehkäisyä ollenkaan ja katsoisi ainakin jonkin aikaa, tuleeko perheeseen vielä kolmaskin. Mutta, jos taas joutuu sektioon, niin sitten täytyy tietysti miettiä muut vaihtoehdot. Hormonien syöminen ei oikein kiinnosta. Miehen kanssa en ole aiheesta keskustellut yhtään, eli jos hän ei esim.missään nimessä enää haluaisi lapsia, niin vaihtoehtona voisi mielestäni olla sitten myös vasektomia hänelle.
 
Mun miehellä tuskin on mitään toista lasta vastaan, jos sellainen tulisi. Pitää varmaan katsoa päivä kerrallaan, mitä tapahtuu. Kunhan nyt saisi tämän synnytyksen alta pois. Niin olisi hyvä juttu. Huomenna on laskettuaika.
 
Mä olen miettinyt että ottaisin sitten aikanaan jälkitarkastuksen yhteydessä kuparikierukan. Hormonaalista ehkäisyä tuskin edes saisin iän ja ylipainon takia. Eikä kyllä kiinnosta mikään päivittäinen pillerien popsinta.
 
Heippa kaikille!:)

Kohta rv 23. ja nyt maha on todellakin pompsahtanut! Miten isoksi kasvaakaan, kun nyt jo näin iso?!:eek: Huhh...

Onko teidän helppo nukkua mahan kanssa? Mun pitää nykyään vaihtaa kylkeä usein, paikat tahtoo puutua, kun on matala verenpaine.

Vauvan potkut tuntuu nyt myös tosi voimakkailta, välillä poika taitaa siellä ihan nyrkkeillä:joyful:
 
Heippa kaikille!:)

Kohta rv 23. ja nyt maha on todellakin pompsahtanut! Miten isoksi kasvaakaan, kun nyt jo näin iso?!:eek: Huhh...

Onko teidän helppo nukkua mahan kanssa? Mun pitää nykyään vaihtaa kylkeä usein, paikat tahtoo puutua, kun on matala verenpaine.

Vauvan potkut tuntuu nyt myös tosi voimakkailta, välillä poika taitaa siellä ihan nyrkkeillä:joyful:
Mulla rv 16 enkä tiiä mitenpäin nukkuis. Selällään jos on niin on pakko laittaa tyyny polven alle ja kyljellään tyyny jalkojen väliin ja halailla toista.

Voiko ne vauvan liikkeet tuntua kohdun muljahteluna? Semmosta outoa tunnetta ollu
 
No mun piti myös kysellä nukkumisasentoja. Mulla kun tahtoo nyt olla vähän vaikeeta. Lantio ja jalat tulessa. Kylkiä yritän vaihdella. Selällään tulee kovasti painontunnetta vatsalle joka on epämiellyttävää.
Mä oon nyt muuten ihan sohvaperuna, en voi paljoakaan rasittaa itseä. Aika raskasta tämäkin. Vali vali..
Pienempi poika kuumeessa ja sai tänään jonkinlaisia näköharhoja kun kuume laski, oli ihan paniikissa. Ei ole ennen tullut tuollaista. Vähän itsekin jo pelästyin.
 
Mä nukun välillä vielä jopa mahallani sillai toinen polvi koukussa että vähän tukee. Maha on kyllä aivan valtava, mietin kans et kuinkahan isoksi se vielä kasvaa :) 20. rv on nyt.

Sanoin miehelle, että nyt vauva möyrii. Hän oli sitä mieltä, että eikä möyri vaan LIIKKUU:)

Sikuriini, muistan omasta lapsuudesta noi kuumeharhat. Ehkä toisilla on niihin joku taipumus. Aikuisena ei oo enää ollut.
 
Mä mietin että joudun varmaan raskauden jälkeen laittamaan taas hormonikierukan. Mulla oli se ennen raskautta koska mulla on ollut paha endometrioosi (joka myös vaikeutti raskaaksi tuloa ja jonka takia eka lapsi piti tehdä hedelmöityksellä) ja jos annan kuukautisten taas tulla niin aivan varmasti endo alkaa rehottaa ja aiheuttaa taas kipuja. :grumpy: Mutta en tiedä voiko tuota laittaa vielä imetyksen aikana? Mulla toinen ja ainoa hyvä vaihtoehto on sitten leikkaus jossa kaikki pois.. Lapsia ei ole tarkoitus kyllä enää tehdä. Mulle on kuitenkin kolme jo suotu ja olen kiitollinen siitä koska ensin näytti siltä etten saa lapsia ollenkaan.
 
Mä olen nukkunut vielä ihan normi asennoissa kun vatsa on vähän pömppä vasta, vatsallani nukun mieluiten ja se tietysti loppunee viimeistään parin kuukauden kuluttua.
Marituuli mulla oli myös endoa, tosin ei super pahaa mutta leikattiin jotain vuosia sitten kuitenkin kun raskautta ei alkanut kuulumaan. Leikkaus ei kuitenkaan vaikuttanut kipuihin tai raskautumiseen merkittävästi. Mutta sitten esikoisen jälkeen ei menkat tuntuneet juuri laisinkaan. Joskushan raskauden on sanottu korjaavan endoa ja mun kohdalla niin ainakin toistaiseksi kävi.
 
Mulla rv 16 enkä tiiä mitenpäin nukkuis. Selällään jos on niin on pakko laittaa tyyny polven alle ja kyljellään tyyny jalkojen väliin ja halailla toista.

Voiko ne vauvan liikkeet tuntua kohdun muljahteluna? Semmosta outoa tunnetta ollu

MS74:)
Oletko käynyt jo perhevalmennuksessa? Siellä sanottiin, että selällään ei saa enää nukkua...oliko jotain rv16:n jälkeen..

Kyllä voit jo tuntea liikkeet, mulla oli sellaista möyrintää ja kutittelua tuossa vaiheessa:p
 
Mä olen nukkunut vielä ihan normi asennoissa kun vatsa on vähän pömppä vasta, vatsallani nukun mieluiten ja se tietysti loppunee viimeistään parin kuukauden kuluttua.
Marituuli mulla oli myös endoa, tosin ei super pahaa mutta leikattiin jotain vuosia sitten kuitenkin kun raskautta ei alkanut kuulumaan. Leikkaus ei kuitenkaan vaikuttanut kipuihin tai raskautumiseen merkittävästi. Mutta sitten esikoisen jälkeen ei menkat tuntuneet juuri laisinkaan. Joskushan raskauden on sanottu korjaavan endoa ja mun kohdalla niin ainakin toistaiseksi kävi.

Tähtipölyä ja Noel:)
ompa jännä, että te pystytte vielä mahallaan nukkumaan...Joskus kierähdän unissani mahalleen ja herään siihen, että pieni sätkii ja riuhtoo rivakasti...ei tykkää. Rauhottuu heti, kun vaihdan asennon kyljelle:)

Nukkuisin myös mieluiten mahallani. Toinen missä pieni riuhtoo, on kenkien nauhojen sitominen ei yhtään tykkää, joten kävin ostamassa talvikengät, jotka saa kurkottamatta suoraan jalkaan ja pois:p
 
MS74:)
Oletko käynyt jo perhevalmennuksessa? Siellä sanottiin, että selällään ei saa enää nukkua...oliko jotain rv16:n jälkeen..

Kyllä voit jo tuntea liikkeet, mulla oli sellaista möyrintää ja kutittelua tuossa vaiheessa:p
En oo vielä..eikä terkka tienny koska ne alkaa. En osaa nukkuu vattallaa ja kyljellää koitan mut hartiat nii jumis että lähtee tunto käsistä. Apua eniten nukun aina selällään. Hyvä kun sanoit. Tarvii kehittää joku välimuoto.
 
Mä mietin että joudun varmaan raskauden jälkeen laittamaan taas hormonikierukan. Mulla oli se ennen raskautta koska mulla on ollut paha endometrioosi (joka myös vaikeutti raskaaksi tuloa ja jonka takia eka lapsi piti tehdä hedelmöityksellä) ja jos annan kuukautisten taas tulla niin aivan varmasti endo alkaa rehottaa ja aiheuttaa taas kipuja. :grumpy: Mutta en tiedä voiko tuota laittaa vielä imetyksen aikana? Mulla toinen ja ainoa hyvä vaihtoehto on sitten leikkaus jossa kaikki pois.. Lapsia ei ole tarkoitus kyllä enää tehdä. Mulle on kuitenkin kolme jo suotu ja olen kiitollinen siitä koska ensin näytti siltä etten saa lapsia ollenkaan.
Hormoonikierukan voi laitatuttaa jo heti jälkitarkastuksessa :)vaikka imettäiskin, kohdistuu hormoonit niin paikallisesti ja samaa hormoonia kun minipillereissä
 
Takaisin
Top