Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla painonnousu jokaisessa raskaudessa erilainen. Ekassa tuli painoa tasaisesti ja paljon. Tokassa tuli suurin painonnousu alussa mut yhteensä kohtuudella. Nyt tässä kolmannessa alkuun ei juurikaan mutta nyt on alkanut tulla reippaalla tahdilla loppua kohden.
 
Mulla taas painoa tullut yhtä kertaa lukuunottamatta samalla kaavalla, 13-16 kg. Neljännestä ei tullut kuin 10 kg. Mä en yhtään tykkää tosta painon noususta. Sitä tulee vaikka nakertaisin porkkanaa ja joisin vaan vettä... Ja nyt kun oon lähdöltäkin 10 kg painavempi kuin nuorempana niin kirpasee kyllä käydä puntarilla.
Onnellinen saan silti olla että oon pysynyt kokoajan normaalipainossa :) kun ikää on tullut niin kilot ei raskauden jälkeen oo lähtenyt tuosta vaan suitsukkelaan muutamassa kuukaudessa synnytyksestä. Viimeksikin meni likemmäs vuosi ennenkuin olin noin lähtöpainossa. Tosin koskaan en oo ns laihduttanut :)
 
Mä kuolen tähän räkätautiin. Sen lisäks halailen kylmäkallea kun jäätävä pää ja niskasärky ei parasetamolista oo mitään apua. Mä voisin vajota tonne hankeen ... jos se auttais. Nenäkannun hankin ja ehkä rään määrä vähän vähentyny.
 
Mulla paino pysynyt samassa tai hiukan alle koko raskausajan, mutta mulla Bmi 35. Lähtöpainoa ollut liikaa, että ei ole tullut painoa lisää. Vauva tänään 39+ 4 painoarvio 3,420 kg äitiyspolilla. Kohdunkaulaa jäljellä 1,5 cm. Ei vielä tänään ainakaan syntymässä.

Mä olin ihan varma, että sun synnytystä käynnistellään kun niin lähellä ja valmiina jo olette molemmat mutta maltetaan mieli ja annetaan luonnon hoitaa hommansa, eipä tässä enää kovin kauaa vierähdä.:Heartblue
 
Heissan kaikille. Oon taustaillut jo pari kk ja nyt rohkaistun esittäytymään. :) oon 39v neljän äiti pirkanmaalta. Ekasta sarjasta muksut on jo isoja, 16-22v. Uudesta liitosta Iltatähti on 3,5 ja nyt kuumeillaan toista.
Ehkäisy on suunniteltu jätettäväksi pois aikaisintaan maaliskuussa, mielellään vasta kesän jälkeen. Tosin tämä kuumetauti on sitä mallia että kesään asti vastaantaistelu taitaa olla turhaa :) Pitkän kaavan mukaisesti yritetään ehkäistä siksi että meidän liitto on ollut erittäin myrskyisä, ja halutaan nauttia toisistamme yksi kesä ilman vatsaa, ja toki siksi että nähdään kuinka hyvin tyrskyt ja myrskyt on jäänyt taa.

Joka tapauksessa, tänä vuonna on tarkoitus laittaa ipana alulle, hieman jännittää että kuinka helposti tai vaikeasti mahtaa sitten onnistua. Neljä aiempaa on natsannut suurin piirtein boksereiden näkemisestä..
Ikäni puolesta tunnen tähän ryhmään kuuluvani, joten vaikken ookkaan vielä raskaana niin toivotattehan mut silti tervetulleeksi? :D

Tervetuloa palstalle Nuska76:)

Toivotaan plussaonnea, kun on sen aika:Heartred
 
Moi taas pitkästä aikaa!
En yksinkertaisesti ole ehtinyt käydä päivittämässä kuulumisia niin totaalisesti tämä vauva -arki on ajan ja voimat vienyt...

Mutta tervetuloa uudet ja onnittelut teille, jotka olette ultrissa hyviä uutisia saaneet.

Meidän pikkumies tulee huomenna jo kaksi viikkoa, tänään olisi ollut mun laskettu aika. Päästiin viimein sairaalasta kun vauva oli 3 vrk. Alkuunhan seurattiin tuota vauvan verensokeria mun radin ja verenpaineen takia ja kaikki olikin ihan hyvin. Myös vauvan tulehdusarvot otettiin pariin kertaan mun streptokokki positiivisuuden vuoksi. Kotiinlähtötarkastuksessa lääkäri huomasi pojalla vapinaa ja mitattiin vielä verensokeri, mikä olikin vain 1,7!. Eli jäätiin vielä tarkkailuun osastolle ja ottamaan lisäruokaa pullosta. Viimeinen yö osastolla menikin tunnin välein heräillessä: Ensin imettämään, sitten lisämaidolle ja sitten labrakokeisiin. Mutta loppujen lopuksi päästiin kotiin lisämaito-ohjeistuksen kanssa. Oma maito nousikin kunnolla heti kotona. Eikä lisämaitoa ole juurikaan tarvittu. Viikon aikana oli saanut painoa lisää melkein 200 g ja olikin jo 2900g.

Vauva on varsinainen "tissiposki" ja sylivauva. Nukkuu parhaiten ihan vieressä tai sylissä. On aika haasteellista saada isommat pojat aamulla ajoissa kouluun tai ruoka illalla pöytään. Pyykit on todellakin pesemättä

Välillä on järjetön väsy ja vähän itkukin herkässä, mutta samalla mietin ihmeellistä elämää: Lapsettomuuteen tuomittu pariskunta onkin yhtäkkiä kolmen ihanan pojan vanhemmat.

Marialle paljon tsemppiä synnytykseen
 
Tsemppiä räkätautisille! Mullakin on vähän räkänen nenä, toivottavasti ei enteile vastaavaa ku miehellä, oli kolme päivää kunnolla kuumeessa.

KuuKassius meillä on la:t viikon välein ja Helsingin sairaalat, saa nähdä ollaanko samoihin aikoihin. Meidän suvussa on kyllä ollut tapana syntyä hyvissä ajoin, eli eihän tiiä vaikka tää tulis jo toukokuussa.

Kummastuttaa kun vauvan liikkeitä ei ihan hirveesti tunnu. Kuuntelen sitten dopplerilla mielenrauhan vuoksi. Nyt on rv19+0, joten pitäs kai tuntua. Välillä on kyllä tuntemuksia, mutta en oo varma tunnistanko oikein. Tuntuu että kaikilla muilla babyt potkii joskus vko14 alkaen... Kääk, hermoilu jatkuu aina vaan. Onneks ru on vähän yli viikon päästä.
 
Hei Noel, mulla alkoi liikkeet tuntua vasta rv 21 ja vieläkin ne tuntuu kuplimisena ja pienen pienenä tönimisenä eli niitä pitää aina ihan keskittyä "tuntemaan". Itsellä on myös doppler joka on ollut käytössä juurikin siksi ettei tarvitse turhia stressailla. Huomenna on 21+0 täynnä ja rakenneultra.
 
Eclipse, onnea ultraan! Mullakin se onneks lähenee.

Kuuntelin just dopplerilla ja siellä kyllä kuuluu kaikenmoista liikehdintää. Ihanaa! Varmaan ne potkutkin tulee ajan mittaan tutuiksi.
 
Noel, mä en ole tuntenut mitään liikkeitä kuin kerran tästä odotuksesta ja esikoisesta en tuntenut juuri laisinkaan, edes synnärillä vaikka näin kyllä itsekin kun ultrattiin kuinka vatsassa tanssittiin, et ei ne liikkeet aina vaan tunnu..
 
Tähti-73 pystyisi varmaan muokkaamaan ensimmäiseen viestiin sellaisen listan, kun hän on tämän ketjun aloittanut. Siinä voisi olla nimimerkki, ikä, laskettu aika, monesko lapsi ja synnytyssairaala. Siitä voisi sitten aina virkistää oma muistia. Perään voisi lisätä synnytystiedot jokaisen kohdalle.

Moi kaikki!:)
Hyvä idea, tosin mulla on käytössä ihan vaan kännykkä, että en oikein tiedä miten tällä onnistuu päivittäminen...
:confused004
 
Vielä niihin vaunuihin.....uutena vai vanhana ja onko Emmaljungan käytetyt kalliit jos pyytää 450€? Siinä merkissä taitaa lähtöhinta olla tonnin yli.
 
MS74,toi hinta kuulostaa mun mielestä erittäin kohtuulliselta, riippuen toki missä kunnossa ovat ja kuinka vanhat.. Me päädyttiin ostamaan uudet, koska niissä on takuu, et jos menee heti rikki yms mutta tosi monet ostaa käytettynä ja ilman mitään ongelmia.
 
MS74,toi hinta kuulostaa mun mielestä erittäin kohtuulliselta, riippuen toki missä kunnossa ovat ja kuinka vanhat.. Me päädyttiin ostamaan uudet, koska niissä on takuu, et jos menee heti rikki yms mutta tosi monet ostaa käytettynä ja ilman mitään ongelmia.
Noi oli v 2011 mallia ja kahdella lapsella ollut. Onko teillä Emmaljungat? Mun kampaaja vaan kehu niitä ja sano että kun oon pitkä niin niit on hyvä työntää.
 
Noi oli v 2011 mallia ja kahdella lapsella ollut. Onko teillä Emmaljungat? Mun kampaaja vaan kehu niitä ja sano että kun oon pitkä niin niit on hyvä työntää.

Meillä on Bugaboot, jotka on olleet ihan tosi hyvät ja helpot mutta mun monella kaverilla on Emmaljungat ja olen ymmärtänyt, että ne on olleet hyvät.
 
Takaisin
Top