Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mitä liikuntaa ootte harrastanu? Onko jollai kokemusta äitiysjoogasta tai -pilateksesta? Mä aattelin ilmottautuu äitiysjoogaan. En uskalla normijumppiin mennä ku vihloo alavattaa ja välist pyörryttää ni siellä on vaikeempi stopata keskenkaiken tekeminen.

Mä olen jatkanut vanhoja lajejani ainakin vielä normaalisti, uintia, tanssia, joogaa ja spinnigissä käyn myös. Viimeksi ainoastaan uiminen kehoitettiin lopettaamaan joku kuukausi ennen laskettua aikaa ja sekin oli vain suositus tulehdusten varalle mutta lopetin sen kyllä.
Viimeksi kokeilin sekä mammajoogaa, etä pilatesta ja molemmat oli ihan hauskoja. Ehkä pilates oli mulle vähän tylsää.. Kokeile ihmeessä, uskoisin, että saat niistä liikunnan iloa.:)
 
Meillä on esikoisella kolme kummia, kaksi minun hyvää ystävätärtäni ja miehen veli. Miestä ei niin nuo kummi asiat edes kiinnostaneet, heillä on kuulema perheessä tapana pyytää sisaruksia kummiksi ja siksi siis hänen veljensä yhtenä meillä.
Mies pitää molemmista ystävätär kummeista myös, joten heitä oli helppo ehdottaa, tosin sylikummina on mun paras kaveri lapsuudesta asti ja olen hänen esikoisensa sylikummi, että jos jostain syystä tämä kummi ei olisi miehelleni käynyt, olisi kyllä syttynyt kummi-sota.:love017
Tälle tulevalle mulla on valmiiksi jo kaksi ystävää mietittynä, toinen heistä vaan on kokenut nyt putkeen useamman epäonnistuneen ivf-hoidon, joten joudun miettimään miten häntä pyydän ja tunnustelemaan voisiko hän edes harkita kummiutta juuri nyt..
Mies pyytänee jotain kaveria kolmanneksi, niin on sitten tasapuolista molemmille kersoille.:)
 
Heissan!:)
Palaan kummiaiheeseen, otin jo asian puheeksi ja omaksi yllätyksekseni mies oli aivan samoilla linjoilla ja tulevat kummit on siis valittu...Asia olikin varsin helppo!:grin

Toiselle näistä kummipyyntö tulee kyllä täytenä yllätyksenä:smug:

Emme halua kummien toimivan ns. pelkkinä "raha-automaatteina", tai sitä, että kummius olisi pelkkiä lahjoja. Sopivuus kummiksi ja kypsyys ihmisenä on tärkeintä:)
 
Meillä nimen päättäminen oli aika helppoa, kun mun isä kuoli nyt kesällä. Niin poika saa mun isän etunimen, oman isänsä etunimen 2. nimeksi, 3. nimi on isän 3. ja isänisän 2. nimi. Mun isän nimi siirtyy nyt sitten 3. sukupolvelle, kun mun isä sai etunimensä omalta sedältään. Hätäkastetta varten on ipana-nettiin ilmoitettu myös 3. tytön nimeä. Mun mies ehdotti jo 2,5 vuotta sitten, kun meillä oli tuulimunaraskaus vauvan nimeksi mun isän nimeä. Kummeiksi meille tulee mun sisko sylikummiksi, ja miehen sisko ja siskon mies. He ovat meidän lähimmät biologiset sukulaiset, että muita vaihtoehtoja ei periaatteessa ole.
 
Mitkä vaunut ootte hankkinut/hankkimassa? Se suo on loputon kun koittaa vertailla ja lukee foorumeilta vaihtoehdoista
 
Me ei olla vielä varsinaisesti puhuttu meiän kummeille asiasta mitään, mutta todennäköisesti vauvan tulevat kummit silti aavistavat kummiutensa. Pitää odottaa siihen asti, kun vauva syntyy ja pääsee järjestämään ristiäisiä.
 
Me ostettiin vaunut, turvakaukalo ja ratasosa käytettynä. Mun kummitytön 3 vuotta vanhat. Tombero-merkkiset. Saimme ne todella edullisesti, kun vertaa uusien vaunujen ja turvakaukalon hintoihin.
 
Me ei olla vielä varsinaisesti puhuttu meiän kummeille asiasta mitään, mutta todennäköisesti vauvan tulevat kummit silti aavistavat kummiutensa. Pitää odottaa siihen asti, kun vauva syntyy ja pääsee järjestämään ristiäisiä.

Mekin kerrotaan kummeille, luultavasti sitten syntymän jälkeen!:) Mutta nyt kummiasia on sovittu ja asia lakkasi askarruttamasta.

Käythän Maria täällä sitten kurkkimassa ja kertomassa kuulumisia, kun vauva on syntynyt? Halutaan kuulla miten teillä menee:)
 
Enköhän käy tässä ketjussa päivittämässä kuulumisia joka tapauksessa. Yllättävän äkkiä mennyt tämä raskausaika. Kuinka mones viikko Tähti-73 sulla menossa ?
 
Mitkä vaunut ootte hankkinut/hankkimassa? Se suo on loputon kun koittaa vertailla ja lukee foorumeilta vaihtoehdoista

Meillä on Bugaboon Cameleon vaunut olleet nyt vuoden esikoisella ja niillä jatketaan uuden vauvan kanssa.
Ovat olleet oikein hyvät täällä Etelä-Helsingin kapoisilla kaduilla, meillä on talvi- ja kesäpyörät erikseen ja kaiken maailman lisävarustetta niihin. Ostettiin uutena ja olen ollut niihin tosiaan oikein tyytyväinen, voin suositella niitä nyt vuoden käytön jälkeen.

Varmaankin melkein mitkä tahansa vaunut käyvät kunhan eteenpäin pääsee ja joku edes pieni tavaratila on. Maaseudulla tarvitaan isompia pyöriä ja kaupungissa lumien lähdettyä pienet kääntyvät etupyörät ovat olleet tosi kätevät. Olen kuullut hyvää monesta muustakin mallista/merkistä, joten varmasti löydätte teille parhaat.
 
Meillä on brion yhdistelmä. Ostettu 2007 ja säilynyt hyvin ja menee hyvin vielä kolmannen kanssa. Ilmarenkaat on hyvät täällä maaseudulla ja kova kantokoppa on hyvä. Muuta me ei tarvita.
Nyt oon sit sairaslomalla ja oon aika helpottunut. Mun ei tarvi nyt stressata jaksamisesta ja pystymisestä. Näin painajaista siitä lääkäristä ja et se haukku mut maanrakoon. Kenties pientä stressiä havaittavissa.
 
Muokattu viimeksi:
Meillä on brion yhdistelmä. Ostettu 2007 ja säilynyt hyvin ja menee hyvin vielä kolmannen kanssa. Ilmarenkaat on hyvät täällä maaseudulla ja kova kantokoppa on hyvä. Muuta me ei tarvita.
Nyt oon sit sairaslomalla ja oon aika helpottunut. Mun ei tarvi nyt stressata jaksamisesta ja pystymisestä. Näin painajaista siitä lääkäristä ja et se haukku mut maanrakoon. Kenties pientä stressiä havaittavissa.
Onko Brion Happyt vai mitkä? Brion happy on tarjouksessa Vauvatalo Johannan verkkokaupas.
 
Tuo vaunuaihe on kyllä kuumottava.. Se suo on loputon! Miksei ole sellasta sivustoa ku esim autoilla ja asunnoilla, joista voi ruksia filtteriin halutut ominaisuudet ja se antaa sitte vaihtoehdot?? Vai onko sellasta? Oon törmänny vaan jonku yhden merkin sivuilla moiseen toimintoon.. Lueskelin Vaunut ja rattaat -ketjua tuolla ja ihan hyvin vinkkejä tuli. Ite oon kuullu hyvää Emmaljungista, koska ilmastoitu koppa ja säilyttää hintaansa paremmin ku muut. Ja ilmeisesti Maxi-cosin turvakaukalot esim saa kaikkiin vaunujen runkoihin niiden omilla adaptereilla kiinni, paitsi Brio/britaxin, joilla vaan omat käy, noin karrikoidusti. Mutta sen jälkeen mulla sitte alkokin tieto loppumaan ja meni sekavaksi, kun toisen vauva tykkää jostain ja toisen inhoaa. Hankalaa, kun ei haluais hukata rahaa (no ei siis oo varaakaan hukata..) :D
 
Tuo vaunuaihe on kyllä kuumottava.. Se suo on loputon! Miksei ole sellasta sivustoa ku esim autoilla ja asunnoilla, joista voi ruksia filtteriin halutut ominaisuudet ja se antaa sitte vaihtoehdot?? Vai onko sellasta? Oon törmänny vaan jonku yhden merkin sivuilla moiseen toimintoon.. Lueskelin Vaunut ja rattaat -ketjua tuolla ja ihan hyvin vinkkejä tuli. Ite oon kuullu hyvää Emmaljungista, koska ilmastoitu koppa ja säilyttää hintaansa paremmin ku muut. Ja ilmeisesti Maxi-cosin turvakaukalot esim saa kaikkiin vaunujen runkoihin niiden omilla adaptereilla kiinni, paitsi Brio/britaxin, joilla vaan omat käy, noin karrikoidusti. Mutta sen jälkeen mulla sitte alkokin tieto loppumaan ja meni sekavaksi, kun toisen vauva tykkää jostain ja toisen inhoaa. Hankalaa, kun ei haluais hukata rahaa (no ei siis oo varaakaan hukata..) :D
Mulla on niin samat fiilikset. Loputon suo.
 
Mites sitten, kun olisi olemassa turvakaukalo, autjalustat ja jotain muutakin rattaita vuodelta 2007 - vanheneeko ne jotenkin?

Ja hei, olen siis tulokas, tänä vuonna 38 vuotta täyttävä rouvasihminen pk-seudulta ja tunnen itseni vatsatautiseksi, pingviiniksi, vanhaksi ja kärttyisäksi. Siis ärtynyt pingviini! Jei...
RV 6+2 ja LA elo-syyskuun vaihteessa. Uudet ystävyydet ovat tervetulleita, olen ollut työnarkomaani ja ystävät tulleet työympäristön mukaan (kun he haluaisivat olla mummoja, minä vasta haluaisin olla äiti)...
 
Mites sitten, kun olisi olemassa turvakaukalo, autjalustat ja jotain muutakin rattaita vuodelta 2007 - vanheneeko ne jotenkin?
Riippuu tietysti vähän käytöstä mut ei ne hyvällä pidolla mee miksikään. Toista on sitten turvaistuimet jotka nököttää autossa ja lämpötila nousee helteellä varmaan saunan lmpöiseksi ja taas pakkasella laskee hyvinkin alas niin eihän se muovi varmaan ole niin kestävää tositilanteessa muutaman vuoden kuluttua.
Omista vaunuista jotka on vuodelta 2007 huomaan hienoista rungon löystymistä jonka huomaa kääntyessä mutta eiköhän tässä pärjätä. Renkaat pitää vaan sitten olla hyvässä ilmassa.
Muuten sitten kaikki riippuu omasta halusta ja rahasta jos haluaa hifistellä enemmän noiden varusteiden kanssa. Mut vähemmälläkin kyllä pärjää. Onhan noita vauvavarusteita ihan loputtomasti mutta käyttöikä lyhyt ja sitten niistä pitää päästä eroon. Itse oon saanut repiä hiuksia jo pelkästään lastenvaatteiden säilytyksestä kun lämmintä varastotilaa ei ole.
 
Riippuu tietysti vähän käytöstä mut ei ne hyvällä pidolla mee miksikään. Toista on sitten turvaistuimet jotka nököttää autossa ja lämpötila nousee helteellä varmaan saunan lmpöiseksi ja taas pakkasella laskee hyvinkin alas niin eihän se muovi varmaan ole niin kestävää tositilanteessa muutaman vuoden kuluttua.
Omista vaunuista jotka on vuodelta 2007 huomaan hienoista rungon löystymistä jonka huomaa kääntyessä mutta eiköhän tässä pärjätä. Renkaat pitää vaan sitten olla hyvässä ilmassa.
Muuten sitten kaikki riippuu omasta halusta ja rahasta jos haluaa hifistellä enemmän noiden varusteiden kanssa. Mut vähemmälläkin kyllä pärjää. Onhan noita vauvavarusteita ihan loputtomasti mutta käyttöikä lyhyt ja sitten niistä pitää päästä eroon. Itse oon saanut repiä hiuksia jo pelkästään lastenvaatteiden säilytyksestä kun lämmintä varastotilaa ei ole.
Mä haluan ostaa mahdollisimman vähän mitää isoja juttuja kun ei oo tilaa ja vaunuja koitan löytää järkevään hintaan käytännölliset. Katon uutena ja vanhana kaikkee. Vaikeeta vaikeeta.
 
Takaisin
Top