Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Joo, mä oon kummassakin synnytyksessä lähinnä naureskellut (jos olis naurattanut) sitä synnärien ohjetta ottaa panadolia ja mennä suihkuun, kun supistukset alkaa oikeesti jo sattua... Mä en ainakaan kokenut et panadolilla olis yhtään mitään vaikutusta niihin kipuihin.
No mä en ihmettele sun kokemuksia, koska itsellä samassa p****laitoksessa meni kaikki päin persettä. Kipulääkkeitä ei saanut, kätilöä ei näkynyt kuin ihan lopussa ja synnyttää sai jossain ikkunattomassa tumman vihreessä kopissa yksinään jossa ei ole ilmastointia ja muistutti jotain ddr:n aikaista varastoa. Jos yritit kelloa soittaa niin joku kävi vaan aina ovella sanomassa et sori en oo sun kätilö, ei voi tehdä mitään. Mua pidettiin 5h piuhoissa kiinni joissa piti maata selällään paikallaan eikä saanu liikua mihinkään, ei edes kääntyä kyljelleen. Kiva oli siinä sit aueta ekat 4cm jonka jälkeen meni vedet ja aukesin loput noin puolessa tunnissa kun oli annettu vähän liian iso annos käynnistyslääkkeitä. No sit sain kyllä ilokaasua ja epin kun olin jo täysin auki ja huusin niin et kaikki huoneet kuuli sen. Tosin siihen meni yli tunti kun anestesia oli leikkurissa. mut koska en päässy liikkumaan niin vauva ei päässyt koskaan laskeutumaan jota päätettiin vauhdittaa oksitosiinilla ja sitten häviskin sydänäänet ja tuli karmit ryskyen leikkuriin lähtö. Eli kersakin sai jo yliannostuksen joka sentään on kirjattu papereihin.Heti kun päästiin synnytyssaliin - eli 5 tuntia sen jälkeen kun oltiin ekan kerran tultu sairaalaan - sain ilokaasua. Varjele, miten helpotti! Olin tosi huojentunut, että mut ja synnytykseni otettiin vakavasti. Luulin jo että synnytän yksin, siis miehen kanssa, sinne sydänkäyrähuoneeseen. Pääsin myös ammeeseen, mut se oli siinä vaiheessa ihan yks tyhjän kanssa. Ilokaasulla mentiin sit loppuun asti, ei tullut kätilölle mieleen tarjota mitään vahvempia eikä mulle mieleen pyytää niitä. Toisaalta se oli kirjattu toivekin. Mut sattui niin sairaasti ja huusin sen 6 tuntia kuin eläin. Välillä huohotin, että tää on niin siistii! Aika kultaa muistot ja nyt on voittajafiilis. Palkinto tuhisee just tissillä.
Siis KOKS sullakin? Meille osui lopulta ihan loistava kätilö. Se oli mahtava: kannustava napakka huumorintajuinen ja läsnä. Pelasti koko tilanteen. Ja tosiaan itsekään en halunnut enempää kivunlievitystä, en tosin tajua miksi.No mä en ihmettele sun kokemuksia, koska itsellä samassa p****laitoksessa meni kaikki päin persettä. Kipulääkkeitä ei saanut, kätilöä ei näkynyt kuin ihan lopussa ja synnyttää sai jossain ikkunattomassa tumman vihreessä kopissa yksinään jossa ei ole ilmastointia ja muistutti jotain ddr:n aikaista varastoa. Jos yritit kelloa soittaa niin joku kävi vaan aina ovella sanomassa et sori en oo sun kätilö, ei voi tehdä mitään. Mua pidettiin 5h piuhoissa kiinni joissa piti maata selällään paikallaan eikä saanu liikua mihinkään, ei edes kääntyä kyljelleen. Kiva oli siinä sit aueta ekat 4cm jonka jälkeen meni vedet ja aukesin loput noin puolessa tunnissa kun oli annettu vähän liian iso annos käynnistyslääkkeitä. No sit sain kyllä ilokaasua ja epin kun olin jo täysin auki ja huusin niin et kaikki huoneet kuuli sen. Tosin siihen meni yli tunti kun anestesia oli leikkurissa. mut koska en päässy liikkumaan niin vauva ei päässyt koskaan laskeutumaan jota päätettiin vauhdittaa oksitosiinilla ja sitten häviskin sydänäänet ja tuli karmit ryskyen leikkuriin lähtö. Eli kersakin sai jo yliannostuksen joka sentään on kirjattu papereihin.
Lohjalla juhlittiin vuoden 1000. syntynyttä lasta tässä yksikössä, saatiin itsekin maistaa kakun loppuja. Täällä on pidetty ihan todella hyvä huoli, mulla oli viime yönä ihana kätilö, joka suositteli lääkkeitä ja mitä kannattais tehdä. Mulla on ollut todella turvallinen olo joka hetki. Suuris eroja on sairaaloissa, mitähän siellä Jorvissa olis saanu ...
Juu Koksissa oltiin. Oli munkin kätilö sitten lopuksi, kun ilmestyi paikalle, niin hyvä, mut se oli auttamassa kaikissa muissa synnytyksissä joten ei siitä ollu mulle mitään iloa kuin sen viimesen tunnin. Jouduin just sillon odottamaan anestesiaa sen tunnin ja huutamaan kurkku suorana. Eniten vituttaa yks kätilö joka kävi huoneessa siinä vaiheessa kun vedet lens pihalle. Se vaan naureskeli et ei suhun vielä voi sattua ja koska roikuin siinä vaiheessa vessan karmissa kun suppari tuli niin heitti mua vaipalla päin näköä kun en sitä heti pystynyt ottamaan kun ojensi. Oli ollu täys p-pää myös mun huonekaverille ja haukkunu sen huonoksi synnyttäjäksi.Siis KOKS sullakin? Meille osui lopulta ihan loistava kätilö. Se oli mahtava: kannustava napakka huumorintajuinen ja läsnä. Pelasti koko tilanteen. Ja tosiaan itsekään en halunnut enempää kivunlievitystä, en tosin tajua miksi.
Ei helvetti. Kai annoit palautetta? Meidän iskä täräytti kotiin lähtiessä palauteruutuun (siellä pääaulassa) vähän palautetta... Ei mennyt kotiuttaminenkaan ihan niinku strömsössä - yks verinäyte oli hukattu ja sitä vatuloitiin ja meitä pompoteltiin osastolta labraan ja takaisin useampi tunti.Juu Koksissa oltiin. Oli munkin kätilö sitten lopuksi, kun ilmestyi paikalle, niin hyvä, mut se oli auttamassa kaikissa muissa synnytyksissä joten ei siitä ollu mulle mitään iloa kuin sen viimesen tunnin. Jouduin just sillon odottamaan anestesiaa sen tunnin ja huutamaan kurkku suorana. Eniten vituttaa yks kätilö joka kävi huoneessa siinä vaiheessa kun vedet lens pihalle. Se vaan naureskeli et ei suhun vielä voi sattua ja koska roikuin siinä vaiheessa vessan karmissa kun suppari tuli niin heitti mua vaipalla päin näköä kun en sitä heti pystynyt ottamaan kun ojensi. Oli ollu täys p-pää myös mun huonekaverille ja haukkunu sen huonoksi synnyttäjäksi.
Juu Koksissa oltiin. Oli munkin kätilö sitten lopuksi, kun ilmestyi paikalle, niin hyvä, mut se oli auttamassa kaikissa muissa synnytyksissä joten ei siitä ollu mulle mitään iloa kuin sen viimesen tunnin. Jouduin just sillon odottamaan anestesiaa sen tunnin ja huutamaan kurkku suorana. Eniten vituttaa yks kätilö joka kävi huoneessa siinä vaiheessa kun vedet lens pihalle. Se vaan naureskeli et ei suhun vielä voi sattua ja koska roikuin siinä vaiheessa vessan karmissa kun suppari tuli niin heitti mua vaipalla päin näköä kun en sitä heti pystynyt ottamaan kun ojensi. Oli ollu täys p-pää myös mun huonekaverille ja haukkunu sen huonoksi synnyttäjäksi.
Eclipse, Napu,
Ei helevetti mitä menoa!
"huono synnyttäjä" - aika raju nimitys tilanteessa, joka on elämässä aika ainutlaatuinen... Huh huh.
No ei se kaukana olekaan ja sairaala on täys venäläisiä lääkäreitä kun venäläiset käy siellä myös synnyttämässä, siis ne kenellä on rahaa. Yksityishuoneet on varattu niille pelkästään ja siks meille normi suomalaisille ei anneta perhehuoneita ollenkaan.Kuullostaa tosi pahalta, kuin jossain Venäjällä...
No ei se kaukana olekaan ja sairaala on täys venäläisiä lääkäreitä kun venäläiset käy siellä myös synnyttämässä, siis ne kenellä on rahaa. Yksityishuoneet on varattu niille pelkästään ja siks meille normi suomalaisille ei anneta perhehuoneita ollenkaan.