Raskaana --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Poika syntyi 3.11. käynnistettiin synnytys, joka eteni jonkun aikaa, mutta päätyi sektioon. Kokemus oli kaikkiaan hyvä ja lopputulos hurmaava! Poika oli 3690g ja 51 cm. Monenlaisia vaiheita on näihin ensimmäisiin päiviin mahtunut. Meillä on ollut kaikissa vaiheissa ilo saada hyvää hoitoa ja ystävällistä palvelua ja neuvontaa. Huomenna päästään kotiin.

Miehen kanssa ollaan hyvä tiimi. Yksin en olisi pärjännyt enkä edes niin, että mies on apulaisena. Mies on hoitanut vauvaa ja minä olen tehnyt sen, minkä olen voinut.

Jos joku haluaa synnytyspelon vuoksi sektioon, niin molemmat tavat kokeneena voin sanoa, että sektio on paljon hankalampi ja vaarallisempi. Toisaalta jos joku ei pysty synnyttämään alateitse, Suomessa on todella osaavia ammattilaisia. Sektio voi olla myös hyvä kokemus.
Ihanaa, paljon paljon onnea Yölento ja perhe! :)

Kimaira :) Tota raskauspahoinvointia mietin toisen kohdalla, kun ekasta ei tullut mitään...

Raskaudet voi olla kai hyvin erilaisia... Kaikki jotka tunnen, ovat olleet hyvin huonovointisia raskausaikana, jopa oma äiti...
Mulla ei ekasta (pojasta) ollut käytännössä mitään pahoinvointia. Toisesta (tytöstä) oli enemmän, joskaan ei nyt mitään massiivista siihen verrattuna, mitä on kuullu. Mun isoin ongelma oli ehdottomasti närästys...

Meillekään ei oo uusintakierrosta tulossa näillä näkymin. Mä pelkään ihan liikaa, että toisen kanssa ei olisikaan näin hyvä tuuri. Enkä missään nimessä haluaisi pientä ikäeroa, joten kuka tietää onnistuisko sit kolmen vuoden päästä edes. Muutenkin tuntuu että tää yks lapsi on just sopiva määrä meille, hän on ihana mutta enempää en jaksaisi.

Sukulaiset, tuttavat ja satunnaiset vastaantulijat on kyllä alkaneet jo jankuttaa sisaruksesta. Ärsyttävää.

Oonkohan mä masokisti tai jotain kun vaikka olen ehdottoman varma, että lapsiluku on täynnä, mua harmittaa etten enää koe uutta synnytystä...? Raskautta en haikaile mutta synnytystä kyllä.

Hihh, ja mulla päinvastoin! :)

Oonkohan mä masokisti tai jotain kun vaikka olen ehdottoman varma, että lapsiluku on täynnä, mua harmittaa etten enää koe uutta synnytystä...? Raskautta en haikaile mutta synnytystä kyllä.

Sama juttu! Raskausaika oli rankka, mutta synnytys ei ja ois ihana tuntea taas se ensi hetki kun saa vauvan syliin! :) Mutta kyllä neljä lasta on tarpeeksi! :)

Hyi. Mä en mistään hinnasta suostu synnyttämään enää yhtään lasta. Niin päin persettä meni oma kokemus, että ei kiitos. Ja mä en edes saanu vauvaa syliin kuin vasta monen tunnin jälkeen. Kas kun joku edes viitsi kertoa että hengissä on kun sitä yritin kysellä.

Hyi. Mä en mistään hinnasta suostu synnyttämään enää yhtään lasta. Niin päin persettä meni oma kokemus, että ei kiitos. Ja mä en edes saanu vauvaa syliin kuin vasta monen tunnin jälkeen. Kas kun joku edes viitsi kertoa että hengissä on kun sitä yritin kysellä.

Mulla ei jäänyt missään tapauksessa NOIN paska fiilis esikoisen synnytyksestä, mutta sanotaanko et varsinkin ponnistusvaihe oli aika.. No. Perseestä.

Siksi olen hurjan onnellinen et pääsin kokemaan vielä "hyvän" tai voimaannuttavan synnytyksen.

Janna, eiks sitä sanota että nainen haluaisi aina vielä yhden lapsen.. Mullakin vähän haikea olo. Raskaudet on olleet hienoa aikaa, kaikki on mennyt hyvin. Synnytykset on olleet kertaa kerralta kipeämpiä. Mut eipä tarvitse arpoa, isäntä ei olis tehnyt tätä kolmattakaan, mut se vaan tuli (ei sentään ihan neitseellisesti) ja nyt on piuhat kiinni joka tapauksessa. Mut joo, haikailen.

Muoks. Ja tunnen itseni vähän vanhaksi, kun en enää ole lapsentekoiässä. Mun ala-asteen luokkakaverista tuli mummo samaan aikaan kun itse sain tän viimeiseni.

Muokattu viimeksi:
Olin jo ennen synnytystä sitä mieltä, että tämä on viimeinen raskaus, mutta kun synnytys olikin sektio, niin siitä vasta vuoden päästä voisi alkaa yrittää, joten tämä todellakin oli viimeinen. Ikää on niin, ettei enää ehdi. Tämäkin ihana on ihme!

Napu75, mun kaksoissiskon lapset on pian 23- ja 24-vuotiaat. Mutta yllättäen eivät ole vielä perheellistyneet, vaikka iän puolesta hyvinkin voisivat.
Se huono puolihan tässä iäkkäänä perheelliseksi pääsemisessä on, ettei välttämättä sisaruksia omalle mukelolle saa. Mutta tapahan se on tämäkin. Toiset odottaa 9 kuukautta, toisille odotusaika on 11 vuotta.
Katjusha rv 39+5 ja huomenna taas polikontrolli

Napu75, mun kaksoissiskon lapset on pian 23- ja 24-vuotiaat. Mutta yllättäen eivät ole vielä perheellistyneet, vaikka iän puolesta hyvinkin voisivat.
Se huono puolihan tässä iäkkäänä perheelliseksi pääsemisessä on, ettei välttämättä sisaruksia omalle mukelolle saa. Mutta tapahan se on tämäkin. Toiset odottaa 9 kuukautta, toisille odotusaika on 11 vuotta.
Katjusha rv 39+5 ja huomenna taas polikontrolli

Mä oon onnellinen puolestas että oot jo tuossa vaihessa.

Taas hyvillä mielin, polilla käyrät näyttivät hyviltä vaikka olinkin ihan "tunnoton": kivuttomia supistuksia esiintyy ja vauvan aktiivisuus normaali Kohdunkaulan tilanne on kyllä alkutekijöissään, mutta eiköhän se sieltä pikkuhiljaa synny. Painoarvio 3.735g nyt 39+6, seuraava neuvola 40+4 ja yliaikaiskontrolli jo 41+1, jos tarvetta ...

Taas hyvillä mielin, polilla käyrät näyttivät hyviltä vaikka olinkin ihan "tunnoton": kivuttomia supistuksia esiintyy ja vauvan aktiivisuus normaali Kohdunkaulan tilanne on kyllä alkutekijöissään, mutta eiköhän se sieltä pikkuhiljaa synny. Painoarvio 3.735g nyt 39+6, seuraava neuvola 40+4 ja yliaikaiskontrolli jo 41+1, jos tarvetta ...

Katjusha :) Toivotaan, että kaikki menee hyvin :) Sulla on hyvät painoarviot vauvalla... Joskus ne heittää silti vähän todellisuudesta, kun meillä heitti 400-500g syntymäpainosta. Siis arvioivat ultrassa isommaksi, kuin oli...

Mutta se mitä olin sanomassa, niin, että te saatte aivan ihanan Lahjan Jouluksi!!!:Heartpink:Heartpink:love7
Oon niin täysin onnellinen teidän puolesta!!!:love7:notworthy IHKUA!!! :thefinger

Mitens konkareilla, onko limatulpan irtoaminen näin "valmiilla viikoilla" jotenkin ennakoinut synnytyksen käynnistymistä?
Täällä plopsahti tänä aamuna välillä klo 7-9. Aiemmin ei mitään vastaavaa ...
Katjusha rv 40+1

Mitens konkareilla, onko limatulpan irtoaminen näin "valmiilla viikoilla" jotenkin ennakoinut synnytyksen käynnistymistä?
Täällä plopsahti tänä aamuna välillä klo 7-9. Aiemmin ei mitään vastaavaa ...
Katjusha rv 40+1

Voi olla tai ei... Mutta oot jo täysillä viikoilla, että syntyy hetkenä minä hyvänsä:p

Aiotko synnyttää alateitse?:rolleyes:

Odotetaan sormet ja varpaat ristissä:love017:love017:love017

Takaisin