Raskaana --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Muistan jostain lukeneeni, että noilla viikoilla se ennakoisi synnytyksen alkamista. Aiemmin ei, kun se tulppa voi muodostua uudestaan. Tsemppiä Katjusha, kohta sä pääset synnyttämään!

Mitens konkareilla, onko limatulpan irtoaminen näin "valmiilla viikoilla" jotenkin ennakoinut synnytyksen käynnistymistä?
Täällä plopsahti tänä aamuna välillä klo 7-9. Aiemmin ei mitään vastaavaa ...
Katjusha rv 40+1
En laske itseäni konkariksi, mutta ekan kohdalla irtos varmuudella ehkä 2 päivää ennen synnytystä ja toisen kohdalla luultavasti sinä samana aamupäivänä, kun vähän supistuksiakin jo tuntu. Vauva syntyi alkuiltapäivästä. Ekalla kerralla siis olen varma, että se oli limatulppa ja tokalla kerrallakin melko varma. Mun synnytykset - erityisesti tää toinen - tosin on ollut nopeita ja sitähän sanotaan, että limatulppa voisi irrota jopa viikkoja ennen... :) Valtavasti tsemppiä sinne joka tapauksessa lähestyvään synnytykseen! :)

Tähti73, joo, ellei tässä nyt mitään kriisiä tule alateitse meinaan ainakin lähteä liikkeelle ja rukoilen, että sillä tekniikalla päästään maaliin :)

Katjusha :) Hyvä, toivotaan, että synnytys menee nappiin <3 :cheers

Sektiokaan ei ole mikään paha juttu, jos siihen joudut... Mä olin ainakin tosi tyytyväinen, haava parani nopeasti ja hyvin...vielä haava-alue on tunnoton, mutta ei muuta.

Tsemppii!:hello2

Miten teillä on neuvolakääkärin tapaamiset menneet? Onko ollut hyödyllisiä?
Mulla eka käynti oli suoraan sanottuna vähän outo, lääkäri aloitti kysymällä kyllästyneesti ja epäkohteliaalla äänellä, että mitä mulla on asiaa. En ollut yhtään varautunut tuollaiseen kysymykseen, olis edes kysynyt miten raskaus on mennyt tms. Toka käynti olikin sitten ihan erilainen, oli eri lääkäri ja tosi asiallinen ja osasi hommansa.
rv 37+4

Muokattu viimeksi:
Mulla eka käynti oli suoraan sanottuna vähän outo, lääkäri aloitti kysymällä kyllästyneesti ja epäkohteliaalla äänellä, että mitä mulla on asiaa. En ollut yhtään varautunut tuollaiseen kysymykseen, olis edes kysynyt miten raskaus on mennyt tms. Toka käynti olikin sitten ihan erilainen, oli eri lääkäri ja tosi asiallinen ja osasi hommansa.
rv 37+4

MammaMia :) Toivottavasti kaikki menee hyvin ja tsemppiä kohti synnytystä :)

Älä huolestu, mulla neuvolan täti on tuollainen, vähän outo ja muutoinkin tiuskii joka käynnillä ..hahh ;-)

rv 37+4
Ei ollut mitään hyötyä. Onneks jouduin käymään vain kerran kun muut käynnit oli sitten äippäpolilla. Mut sillä kerralla minkä kävin niin lääkäri ei edes tervehtinyt tai esitellyt itseään. Mutis jotain, ronkki paikat niin kovakouraisesti et hyvä kun pystyin seuraavaan tuntiin istumaan. Koko hommaan meni 5min pukemisineen eli ihan hyvin olis voinu jättää väliin koko turhan käynnin.

Mun neuvolalääkärikäynnit oli ihan ok. Pari vaivaa oli sellaisia, joihin se ei osannut vastata kuin että "kuuluu raskauteen", mut pääpiirteissään olin tyytyväinen.

Nyt jälkitarkastus olisi samalla lääkärillä, mut hän on jäänyt itse äitiyslomalle. Vastassa tulee olemaan tällä kertaa lääkäri, joka on meidän naapurin täti... Ei kiva.:eek:

Mulla sattui sama terveyskeskuslääkäri jokaiselle neuvolalääkärikäynnille. Eli se jo paistoi läpi, että se ei ole mikään gyne...
Eka nla-lääkärikäynti olis voitu hoitaa puhelimitse tai nettikyselyllä - ainakaan Espoossa esim. sisätutkimusta ei rutiinisti tehdä ellei ole jotain erikoista vaivaa tai ellei sitä pyydä. Kävin siis vaan kertomassa että ei ole vuotoja, kipuja tms. ja sain lähetteen pissatesteihin kun epäilin vähän, että siinä sokeri/proteiini/whateva-pissaliuskassa oli joku tyyny vihertävä...
Toka nla-lääkärikäynti (enempää ei siis ollut kun ei ollut vaivojakaan) sisälsi sentään sisätutkimuksen, mutta sekin oli aika nopea. Sinänsä lääkäri oli kyl ihan mukava ja OK.

Meillä ei ole terveyskeskuksessa gynekologia, joten oli ihan tavis lääkäri oli siinä raskauden puolivälin alla. Olisin hiivan halunnut varuiks testauttaa, mutta eihän siellä ollu edes niitä testejä :/ No kaikki on menny ihan kivasti. "Yleistilanne" huomioiden (donor-IVF ja Radi) toinen lääkärineuvola oli polikontrolli, ja se oli tietenkin hyvä, kun ultrattiin paikat ja oli ihan oikea asiantuntijalääkäri :) Muutenhan se just monesti on tuota, että onko kysyttävää -tyyppisesti.
Mä oon kärvistellyt supistusten kanssa eilisestä asti. Aika napakasti jo ottaa... Nyt en piä kiirettä synnärille, jos vaan kivut kestän. Illalla käytiin käyrillä ja tilannekatsauksessa, ja kohdunkaulaa oli vielä 2 cm jäljellä.
Katjusha rv 40+6

Mie pyysin aina sisätutkimuksen. Ja terkkarilta sain lähetteen labroihin kutinoiden takia - ja hyvä niin, koska melkein kaikki mahdollinen oli plussaa ja sain lääkekuurinkin. Mulla on se käsitys, että kyllä noi tavan tk-lääkärit raskausasioihin perehtyy, kun ottavat äitiysneuvolan asiakkaat hoitaakseen, mutta ei se niistä sentään gynekologeja tee...

Katjusha, oot siis edelleen kasassa. No et enää kauaa! Tsemppiä taas!

Mä oon kärvistellyt supistusten kanssa eilisestä asti. Aika napakasti jo ottaa... Nyt en piä kiirettä synnärille, jos vaan kivut kestän. Illalla käytiin käyrillä ja tilannekatsauksessa, ja kohdunkaulaa oli vielä 2 cm jäljellä.
Katjusha rv 40+6

Tsemppiä ja mielenrauhaa!! Hyvin kaikki menee, luotat vaan itseesi ja kroppaasi :)

Meillä ei ole terveyskeskuksessa gynekologia, joten oli ihan tavis lääkäri oli siinä raskauden puolivälin alla. Olisin hiivan halunnut varuiks testauttaa, mutta eihän siellä ollu edes niitä testejä :/ No kaikki on menny ihan kivasti. "Yleistilanne" huomioiden (donor-IVF ja Radi) toinen lääkärineuvola oli polikontrolli, ja se oli tietenkin hyvä, kun ultrattiin paikat ja oli ihan oikea asiantuntijalääkäri :) Muutenhan se just monesti on tuota, että onko kysyttävää -tyyppisesti.
Katjusha rv 40+6

Tsemppiä! Ihan kohta se kääryle tuhisee sun sylissä [emoji178]

Katjusha rv 40+6
Tsemppiä Katjusha paljon!!!

Katjusha rv 40+6

Katjusha :) Kovasti tsemppii ja enkeleitä mukaan:Heartred Synnytät ihan aivan pian. Lähde vaan heti, kun tuntuu siltä, kotiin ei kannata liian pitkäksi aikaa jäädä, vaan jo iän perusteella ottavat sut sisään, kun siltä tuntuu.

Tosi piakkoin on teillä miehen kanssa pieni käärö sylissänne:love2.

Tsempit ja jaksamiset synnytykseen:Heartred:thumleft

Kiitos kaikille tsempeistä :) Mä oon täällä ammattilaisten hoidossa. Paikat on edennyt 12 tunnissa kuitenkin sen verran, että 2cm kanava oli lyhentynyt 0,5cm "kynnykseksi". Oon täällä synnärillä, että sain kunnon lääkkeet näihin supistuskipuihin. Mies lähtee yöksi tietty kotiin, mutta toivotaan kehitystä ja etenemistä huomiselle.
Katjusha rv 40+6

Ei kyllä mulla vaikuttanut ikä mitenkään synnärille pääsyyn. Kaksi kertaa kävin saman yön aikana tyrkyllä ja sisään eivät ottaneet vaan olisivat pistäneet kotiin. Ekalla kerralla lähdettiin yön selkään ajelemaan 1,5 tunniksi ja tokalla kerralla en suostunut lähtemään, joten päästiin sydänkäyrähuoneeseen 3 tunniksi keskenämme odottamaan ja kestämään karmeita supistuksia ilman kivunlievitystä "koska synnytys ei ole vielä käynnissä". Poika syntyi kuusi tuntia sen lausahduksen jälkeen. Kaikkeen vetosin, jotta se yökkökätilö olisi tajunnut tilanteen, mut ikäkortin unohdin käyttää. :woot:

Muoks. Meiltä on sairaalaan tunnin ajomatka.

Muokattu viimeksi:
Napu75, no olipa pöhkö juttu :/. Mulla ei auttanut Litalgin mitään, käytiin 1,5 tuntia kävelemässä ulkona. Valitsin jonku huumaavan kolmiolääkepistoksen, jolla supparit on jollain tasolla kestettävissä. Karmea ajatus panadol+suihku kotona ...

Ei kyllä mulla vaikuttanut ikä mitenkään synnärille pääsyyn. Kaksi kertaa kävin saman yön aikana tyrkyllä ja sisään eivät ottaneet vaan olisivat pistäneet kotiin. Ekalla kerralla lähdettiin yön selkään ajelemaan 1,5 tunniksi ja tokalla kerralla en suostunut lähtemään, joten päästiin sydänkäyrähuoneeseen 3 tunniksi keskenämme odottamaan ja kestämään karmeita supistuksia ilman kivunlievitystä "koska synnytys ei ole vielä käynnissä". Poika syntyi kuusi tuntia sen lausahduksen jälkeen. Kaikkeen vetosin, jotta se yökkökätilö olisi tajunnut tilanteen, mut ikäkortin unohdin käyttää. :woot:

Oho Napu75... Mut otettiin sisään samantein, vaikka ite olisin kyllä lähtenyt takaisin kotiin. Ei päästetty. Synnytys käynnistettiin ja sinne jäin...Tuskin meidän iässä on niin paljon eroa, että sillä on käytännön merkitystä.

Onneksi Katjusha on siellä nyt ammattilaisten käsissä :)

Napu75, no olipa pöhkö juttu :/. Mulla ei auttanut Litalgin mitään, käytiin 1,5 tuntia kävelemässä ulkona. Valitsin jonku huumaavan kolmiolääkepistoksen, jolla supparit on jollain tasolla kestettävissä. Karmea ajatus panadol+suihku kotona ...

Katjusha :) Sait ainakin Litalgin + panadol ? :)

Mä kävelin myös ulkona sairaalan pihassa, kun sitä suositeltiin, mutta en saanut sinä koko päivänä kuin aamulla 1kpl panadol, vaikka miten pyytelin päivän aikana kivunlievitystä....ei mitään, ei ilokaasuja, ei mitään.

Sitten mentiinkin jo lujaa vauhtia sektioon... ja poika syntyi heti:Heartred

Tsemppiä! :)

Takaisin