Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä
Ihana, me saatiin nukuttua 4 tuntia! Tyttö tuossa vetelee vielä unosia. Meidän eka vuorokausi oli puhdasta imemistä ja lisämaitoa, vain muutama minuuttien mittainen unipätkä. Aikamoista, kun vastasyntyneen mahasta sanotaan, että pienikin määrä riittää. No tämä oletti varmaan tulevansa juhlapöytään. Lisämaitoa on hörppyytetty monta kertaa. Toivotaan, että oma maito nousisi, että saan pidettyä lapsen tyytyväisenä.
Kotiin lähdetään huomenna päivällä, jos ei mitään kummempaa ilmene.
 
Onnea Katjusha ja perhe! Kyllä se maito sieltä aikanaan nousee. Mullakin vasta kun pääsin kotiin stressittömään ympäristöön ja nyt on hyvin imetys toiminut puol vuotta
 
Onnea Katjusha ja perhe! Kyllä se maito sieltä aikanaan nousee. Mullakin vasta kun pääsin kotiin stressittömään ympäristöön ja nyt on hyvin imetys toiminut puol vuotta

Mulla myös kesti ja kotona vasta nousi. Toki oli sektio.
 
Mullakin nousi maito vasta kotona kunnolla. Ne alkumaidon tipat / pikkumäärät kai yleensä pitäisi riittää pienelle, mut varmasti siinäkin on eroja...
 
Joo kyllä mä oon ihan luottavaisin mielin. Tytöllä on ollut alusta asti hyvä käsitys, miten maitoa tilataan. 1,5-2 tunnin rinnalla olon jälkeen hermostuu ja suu napsaa ihan selkeästi. Kätilöt toteaa, että lapsella on nälkä. Kas, niinpäs on eikä pientä voi huudattaa kohtuuttomia. Ihana, että talosta saatiin ensimmäisen vuorokauden aikana luovutettua äidinmaitoa. Ehkä siksikin olivat auliita lisämaidolle, koska lapsi oli sokeriseurannassa Radi-diagnoosini vuoksi. Mä ajattelin jo, että miksi tämä vastasyntynyt ei nuku, mehän valvottiin käytännössä eka vuorokausi synnytyksen päälle. Nukkumalla pienikin olis säästänyt energiaa. Kyllä se sitten kotona varmasti lähtee liikkeelle ja neuvolasta saan tukea jos ei.
 
Kiitos Yölento ja muut :)
Tänään alkoi tulla maitoa lopulta. 3,5 vrk jälkeen synnytyksen. Nyt taitaa olla kyllä vatsanväänteitä pienellä, kun ei oikein kelpaa olla missään asennossa. Mulla on ab-kuuri päällä, ja molemmat tietysti otetaan maitohappobakteereja. Päivä kerrallaan eteenpäin.
 
Tsemppiä Katjushka! Toivottavasti masuvaivat/tyytymättömyys helpottaa pian. Päivä kerrallaan on hyvä asenne [emoji106]
 
Eilen neuvolassa hoitaja totesi heti, että vatsa on laskeutunut. Itse en ollut huomannut, vaikka olen osannut odottaa. Ja vauva on kuulemma myös laskeutunut ja kiinnittynyt.

Kyllä aika onkin mennyt nopsaan, tänään 38+6. Aika hyvin raskaus on mennyt, ei ole oikeastaan pahoja vaivoja ollut. Kipuja on varsinkin alaselässä ja -vatsassa, raskas olo, turvotukset, nukkuminen hankalaa (erityisesti kyljeltä toiselle kääntyminen), mieliala saattaa alle sekunnissa vaihtua päälaelleen, jonnekin lähteminenkin on tuntuu niin työläältä, ettei millään enää viitsisi.

Nyt on ollut neuvola tai Kätilöopistolla aika viikottain, eli seurataan paljon tiheämmin. Toisaalta seuraavat ajat molemmissa on vasta 2 viikon päästä.
Rv 38+6
 
Eilen neuvolassa hoitaja totesi heti, että vatsa on laskeutunut. Itse en ollut huomannut, vaikka olen osannut odottaa. Ja vauva on kuulemma myös laskeutunut ja kiinnittynyt.

Kyllä aika onkin mennyt nopsaan, tänään 38+6. Aika hyvin raskaus on mennyt, ei ole oikeastaan pahoja vaivoja ollut. Kipuja on varsinkin alaselässä ja -vatsassa, raskas olo, turvotukset, nukkuminen hankalaa (erityisesti kyljeltä toiselle kääntyminen), mieliala saattaa alle sekunnissa vaihtua päälaelleen, jonnekin lähteminenkin on tuntuu niin työläältä, ettei millään enää viitsisi.

Nyt on ollut neuvola tai Kätilöopistolla aika viikottain, eli seurataan paljon tiheämmin. Toisaalta seuraavat ajat molemmissa on vasta 2 viikon päästä.
Rv 38+6

Kohta alkaa tapahtua :) Tsemppiä kohti synnytystä!!:Heartred
 
Mulla on LA ensi pe eli 9.12. Olo alkaa olla päivittäin tuskaisempi (alavatsa, nivukset, nukkumisvaikeudet), mutta ainakaan ei mun mielestä harjoitus ym. supistuksia ole. Tai mistä mä ne tunnistaisinkaan, kun ekaa odotan. Varmasti sitten varsinaiset supistukset tunnistaa :)

Tsempit Mamma Mia:gen014

Ihan pian teillä on nyytti sylissä:Heartpink
 
Katosi mun kirjotukset kun mies soitti väliin. :)

Me on käyty valmennuksissa ja synnärilläkin jo tutustumassa. Onneksi ollaan enemmän länsirajan puolella, suurin osa puhuu suomea. :) Kehuivat synnärillä että kivunlievitystä kyllä saa, lääkkeetöntä ja lääkkeellistä. Myös ammeeseen saa synnyttää jos ei mitään esteitä ole äidin voinnissa. Ei ne salit kyllä mitään nättejä ole mutta sitä siellä tositoimissa tuskin miettiikään. :)

Onko kukaan käyttänyt synnytyslaulua kivunlievityksessä? Pitää kattoo YouTubesta mallia ja opiskella aihetta. Pitäs tässä olla vielä kolmisen kuukautta aikaa mutta you never know...
 
Katosi mun kirjotukset kun mies soitti väliin. :)

Me on käyty valmennuksissa ja synnärilläkin jo tutustumassa. Onneksi ollaan enemmän länsirajan puolella, suurin osa puhuu suomea. :) Kehuivat synnärillä että kivunlievitystä kyllä saa, lääkkeetöntä ja lääkkeellistä. Myös ammeeseen saa synnyttää jos ei mitään esteitä ole äidin voinnissa. Ei ne salit kyllä mitään nättejä ole mutta sitä siellä tositoimissa tuskin miettiikään. :)

Onko kukaan käyttänyt synnytyslaulua kivunlievityksessä? Pitää kattoo YouTubesta mallia ja opiskella aihetta. Pitäs tässä olla vielä kolmisen kuukautta aikaa mutta you never know...

Mä muistan kans miettineeni saliin mennessä, että tämäkö se ny on missä prinsessa näkee päivän valon. Noh, nopeesti katosi ja karisi kiinnostus sisustusta kohti xD kiinnosti enää vaan, että montako askelta on vessaan ja missä se kaasumaski oikeen on ja syntyisjoannalisääsitälääkettäjumalauta. Kuumavesipullo alaselässä auttoi myös mua. Ja kiroilu. Kirosin ku merimies xD annan sen itelleni anteeksi kun olin n 60h yhteensä hereillä ja liki syömättä, torkkuen 4h tuona aikana toki pätkissä ja 38h supistaessa/synnyttäessä. :wink en silti vaihtais pois kokemusta.

Tsemppiä!!!
 
Katosi mun kirjotukset kun mies soitti väliin. :)

Me on käyty valmennuksissa ja synnärilläkin jo tutustumassa. Onneksi ollaan enemmän länsirajan puolella, suurin osa puhuu suomea. :) Kehuivat synnärillä että kivunlievitystä kyllä saa, lääkkeetöntä ja lääkkeellistä. Myös ammeeseen saa synnyttää jos ei mitään esteitä ole äidin voinnissa. Ei ne salit kyllä mitään nättejä ole mutta sitä siellä tositoimissa tuskin miettiikään. :)

Onko kukaan käyttänyt synnytyslaulua kivunlievityksessä? Pitää kattoo YouTubesta mallia ja opiskella aihetta. Pitäs tässä olla vielä kolmisen kuukautta aikaa mutta you never know...

Mä harjoittelin synnytyslaulua äitiysjoogassa ennen. Käytin sitä osastolla käynnistysvaiheessa mutta salissa en kun jouduin makaa oikeella kyljellä vauvan sydänäänten vuoks. Johtikin sit kiireelliseen sektioon, tasan 5kk sitten. Vinkkinä koita sulkee ulkomaailma supistuksen aikaan pois örisemällä aaa-eeee-iiii-oooo tai mitä vaan ja samalla oo etukenossa ja tverkkaa tai pyöritä pebaa kahdeksikon malliin. Rentouttaa ja homma etenee....tai pitäs edetä. Youtubesta löytyy myös hypnobirth nimellä jonka harjottajat oikeesti saa ittensä ns transsitilaan ja homma etenee.
 
Takaisin
Top