Raskaana --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kimaira, toivottavasti pääset kohta hommiin.

Tänne en ollut vielä kirjoittanutkaan, mutta meidän poika syntyi eilen klo 10.55. Terve ja ihana, 52 cm 3426 g. Sissinä synnytin vain ilokaasua ja ääntä apuna käyttäen, ts. huusin kovempaa kuin ikinä. Nyt vartun poika tissillä pääsyä sinne sterilisaatioon. Sen jälkeen meinaan syödä karkkia, lähinnä salmiakkia ja lakritsaa!
Oih, ihanaa! Paljon onnea Napu75 koko perheelle pikkuisesta! :)

Kimaira, toivottavasti pääset kohta hommiin.

Tänne en ollut vielä kirjoittanutkaan, mutta meidän poika syntyi eilen klo 10.55. Terve ja ihana, 52 cm 3426 g. Sissinä synnytin vain ilokaasua ja ääntä apuna käyttäen, ts. huusin kovempaa kuin ikinä. Nyt vartun poika tissillä pääsyä sinne sterilisaatioon. Sen jälkeen meinaan syödä karkkia, lähinnä salmiakkia ja lakritsaa!
Paljon onnea Napu75 ja koko perhe pojasta :dummy:

M
Meille syntyi toinen prinsessa tänään klo 17:29. Strategiset mitat 3480 g ja 48 cm.

Kaikki hyvin. Synnytysjakkara oli aivan superjuttu.
Mahtavaa Kimaira, hurjan paljon onnea tytöstä teille! :dummy1:

Ekaa kertaa itsekin ponnistin jakkaralla (isosiskot pusasin sängyllä puoli-istuen), ja samoin totesin, että huippujuttu on. En olisi varmaan tajunnut jakkaraa edes pyytää ilman tämän foorumin keskusteluja. :happy:

Meillä on laskettu aika 17.11., joku saattaa tähän väliin kyllä punkaista!
QueenSheep, kiva että sait ajan. Pidetään peukkuja, että näet hyviä juttuja siellä!! Mä varasin ekan ultran, kun valvoin koko yön tuulimunan pelossa, kävin 6+5 aikoihin. Omalla klinikalla aika oli vasta 7+3 muistaakseni. Mutta en voinu oottaa :)

Onnea Napu ja Kimaira! Minä saatan olla seuraava :) Keskiviikkona käynnistellään, jos ei sitä ennen tapahdu mitään ja tuskin tapahtuu, sillä ensimmäiset vauvat ovat syntyneet viikoilla 41+, mutta tämä otetaan jo 39+ iän, koon ja tarjonnan vuoksi.

Synnytys meni hyvin. Heräsin ensimmäisiin supistuksiin vähän ennen seitsemää aamulla. Systeri haki esikoisen hoitoon puolen päivän aikaan ja sen jälkeen supistukset kovenivatkin siihen tahtiin, että rupesin kaipailemaan tiukempia droppeja kahden aikaan. Kolmelta kirjauduttiin Jorviin - suoraan saliin. Olin siinä vaiheessa n. 6-7 cm auki ja sanoin heti, että vaikka haluankin kokeilla ilokaasua (ekassa synnytyksessä en päässyt siitä oikein jyvälle), niin otan kyl kaikki vahvemmatkin kivunlievitykset heti kun vaan annetaan, että varautukaa tarjoamaan. Kätilö oli aivan ihana mimmi. Hän neuvoi ilokaasun käytössä tosi hyvin, ja jonkin aikaa arvelin et pärjään sillä. Jossain 8 cm:n kohdalla alkoi kuitenkin tuntua siltä etten siedä kipua enää yhtään, että kohta lähtee taju. Tuntui etten mä erota suppareita toisistaan vaan olo on yhtä isoa lamauttavaa kramppia. Sain siihen sitten spinaalipuudutuksen ja sen jälkeen homma alkoikin sujua tosi hienosti. Tunsin puudutuksesta huolimatta vauvan laskeutumisen ja supistusten paineen oikein hyvin. Köllöttelin "pähkinätyyny" polvien välissä sängyllä ja jossain vaiheessa sanoin, et nyt tuntuu et vauvan pää on ihan huulilla, kohta vois syntyä.

Kätilö kävi toteamassa tilanteen samaksi kuin mun fiilis ja seuraavaksi mut autettiinkin jakkaralle istumaan. Se oli aivan mahtava asento ponnistaa! Mies sai ihanasti tuettua selän takana istuessaan ja mulla oli koko ajan sellainen tilanteen hallinnan tunne. Muksun pää taisi syntyä kahdella ekalla punnauksella ja vartalo kolmannella. Kätilö kiitteli et tein tosi hienoa työtä, ja siltä se suoraan sanottuna tuntuikin :)

Vauvan synnyttyä siirryttiin takaisin sänkyyn ja mies pääsi katkaisemaan napanuoran. Puoli tuntia siinä taidettiin taas ährätä istukan irrotuksessa (luojan kiitos se spinaali vaikutti yhä - mun päällä punnasi parhaillaan sekä lääkäri että kätilö painamassa kohtua), ennen kuin tuli taas lähtö leikkaussaliin istukan käsin irrotukseen. Tällä kertaa se tehtiin nukutuksessa ja verta tais mennä joku pari litraa. Sillä aikaa mies tutustui pikkuprinsessaan ja nähtiin illalla osastolla kun pääsin heräämöstä.

Jännä juttu muuten - vauvaa ei pesty ollenkaan synnärillä :-o
Äijä kertoi et kätilöt olivat vähän keskustelleet aiheesta, kun mies olis muksun pessyt, että ei täällä ole tapana heti pesemään ruveta... Nyt osastolla mainitsin tästä kätilölle. Sekin vähän kummasteli, mutta ei kommentoinut sen enempää.

Mulla laski hemppa 79:iin joten edessä on punasolujen tiputus vielä. Samoin 10 pv kuuri jotain verenohennuslääkettä (klexane?).

Tsemppiä QueenSheep! Toivottavasti kaikki ok ja pääset onnellisesti odottelemaan... Mä niin tiedän/muistan ton fiiliksen omasta kokemuksesta 2 vuoden takaa...

Kimaira, wow, sehän meni siis hienosti!! Onnea koko perheelle :)
En usko, että meidänkään synnärillä vauvoja pestään, enimmät pyyhitään ja sitten iholle saamaan terveellistä bakteerikantaa ;)

Kimaira, wow, sehän meni siis hienosti!! Onnea koko perheelle :)
En usko, että meidänkään synnärillä vauvoja pestään, enimmät pyyhitään ja sitten iholle saamaan terveellistä bakteerikantaa ;)

Vauvaa ei siis pesty ollenkaan - vasta täällä osastolla tänään oon pessy vaippaa vaihtaessa ekaa kertaa vedellä...

Kun esikoinen syntyi Kättärillä 3 vuotta sitten niin mies oli pessyt ja osallistunut vauvan mittauksiin sillä aikaa kun mä olin leikkaussalissa istukkaa irrotuttamassa.

Takaisin