Raskaana --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on pinnasängyn metsästys työn alla. Koitettiin eilen koota esikoisella käytössä ollut pinnis ja kävi ilmi, että sen aika on täysi. Ei noi taida ihan loputonta määrää kokoamista ja purkamista kestää... Ei ainakaan tuo malli. Yksi laita halkesi ja kierrerei'issä ei juurikaan ole enää kierteitä / pultissa vääntökuviota... No, on tuo (perintö)sänky jo ainakin kolme muksua palvellutkin :)

Mä ostin pinniksen Ikeasta sen takia, kun siitä saa toisen laidan kokonaan pois. Voi sitten nukkua siinä niin kauan kunnes siirtyy isoon sänkyyn. Ei tarvi ostaa lasten sänkyä ollenkaan.

En tiedä miten teillä, mutta siinä vaiheessa kun mulla vaihtui rv 30+ mä jotenkin vasta tajusin, että tässähän on ihan oikeesti vauva tulossa ja synnytys kohta edessä.
Olossa ei sinänsä valittamista, sattuu liikkuessa, voimat menee ihan äkkiä kun vähän puuhaillut jotain, yöt menee hyvää asentoa etsien jne. Mutta nyt en ole enää töissä, joten päivisin voi levätä, varsinkin kun esikoista odotan.

Mä olen kanssa -71 syntynyt, mutta ei ole siitä saanut kuulla neuvolassa. Ainoastaan kysyttiin useaan kertaan raskauden alussa, että oliko "spontaani raskaus", joka mua vähän huvitti. On kyllä vaikuttanut kuulemma siihen, että tehtiin sokerirasitukset ja pääsee parin viikon päästä synnytystapa-arvioon. Neuvolassa sanottiin, että arvio tehdään Helsingissä 43v. ja sitä vanhemmille.
rv 33+4

Mä ostin pinniksen Ikeasta sen takia, kun siitä saa toisen laidan kokonaan pois. Voi sitten nukkua siinä niin kauan kunnes siirtyy isoon sänkyyn. Ei tarvi ostaa lasten sänkyä ollenkaan.

Katsoin kanssa niitä Ikean sänkyjä. Yks miehen työkaveri oli tarjonnut jotain käytettyä, katsotaan se ensin.

Systeri on tyrkyttänyt monta kertaa lainaan jotain miehensä suvussa kulkevaa rottinkista kehtoa/vauvansänkyä, mut se olisi korkeintaan 2-3 kk väliaikainen ratkaisu kokonsa puolesta... En mä ainakaan siihen itse kääntyilevää vauvaa uskaltaisi laittaa. Kuitenkin hyvä varavaihtoehto, jos ei ihan heti pinnistä löydy ja pikkutyyppi päättääkin syntyä pian.

Periaatteessa toi pinnis kuuluu mun mielestä siihen kategoriaan, et kierrätän mielelläni. Ne ei juuri miksikään mene 1-2 muksun käytössä.

Sinä oletkin vielä nuori tyttönen :)
Ai niin olenkin. Ja isäntä nuori kolli 52 v. :hilarious:

Ei vaan, tää meidän tuleva vauva on ihmeiden ihme. Helmikuussa tänne foorumillekin asiaa päivittelin. Oon aina tuntenut, että kolme lasta on mun juttu, mut mies ei ole ollut samaa mieltä. Parisuhdekin on ollut koetuksella mun kriiseilyn ja ukon selkäkivun takia (vahvat lääkkeet, poissaolevuus, masennus). Seksiä äärimmäisen harvoin, kortsu riitti niihin kertoihin. Kunnes sitten kerran tammikuussa pienien juhlien jälkeen vähän lämmiteltiin, osui keskelle kiertoa, kumikin unohtui ja se oli siinä. Noita aiempia lapsia silloin 10 vuotta sitten tehtiin ihan huolella, ja läheltä piti ettei lähdetty tutkittavaksi/hoitoihin, kunnes vihdoin tärppäsi.

Ei todellakaan oo itsestäänselvyys tulla raskaaksi 40++. Onnea meille kaikille, että tässä jamassa ollaan!

Mamma Mia, kyllä tässä iässä vauvaa saa ihan huolella tehdä. Ei ihan vahingossa tupsahda!

Ei meillekään tupsahtanut tuosta vaan. Aika tarkkaan sai kellottaa ja uhkailla järeemmillä keinoilla ennen plussaa [emoji3] ja siis joo ei oo itsestäänselvyys +40 mutta ei kaikille lainkaan. Ite olin ekan kerran raskaana yrityksistä huolimatta. Nyt oli se oikea hetki.

Muokattu viimeksi:
Mä taidan kuulua myös siihen kastiin,et joille lapset tupsahtelee. Raskaus alkanut joka kerta pillereiden jättämisestä ja eloisa menoista sen jälkeen heti. Mies on vutsaillutkin, ettei tarvi kuin vehettä vilauttaa, niin oon paksuna :D Siksi nyt onkin tosi tarkkana etten unohda pillereitä kun 4 lasta on ihan tarpeeksi :)

Eikä siis eroa olenko parikymppinen vai nelikymppinen, kaikki saaneet alkunsa suht kivuttomasti.

Neuvola-th:lla taas käyty. Verenpaine ekaa kertaa vähän koholla, turvotuksesta puhuttiin mut mun paino ei ole noussut yhtään viime viikosta. Th sanoi et onpa mahassa pitkä tyyppi, yltää hyvin kylkiluihin vaikka pää on suht alhaalla... Vastasin et kyllä mä sen tiedän, ja se on vahva kanssa. Osa liikkeistä sattuu ihan oikeasti aika paljon...

Nyt sit vaan jatketaan oottelua ja toivotaan et jotain tapahtuu. Rv 39+4.

Ai niin, kysyin iän vaikutuksesta yliaikaiskontrolleihin. Th sanoi, et HUS:n alueella kuulemma 43-vuotias ensisynnyttäjä on "vanha", ja aletaan seurata äitiyspolilla viikosta 38 alkaen (ellei ole muuta huolenaihetta). Yliaikaisuus ja mun ikä yksinään ei aiheuta mitään lisäseurannan tarvetta. Sit kun on 12 pv yli, voin alkaa soitella äitiyspolille ja kysellä kontrolliaikaa...
Oon siis 41 v.

Tämä 43-vuotias pääsi taas kontrollikäynnille äitiyspolille ja hommat on hyvällä mallilla. Vauva kasvanut tasaisesti ja nyt arviolta 3074g. Seuraava käynti olisi 39+6, ja silloin päästäis käyrillekin. Saapa nähdä vieläkö ollaan yhtenä kappaleena. Mulla on siis polikontrollit kolmen viikon välein, mutta ensisijaisesti donor-IVF:n vuoksi. Samallapa nuo hoituu iänkin tuomat kommervenkit. Istukan virtaukset ovat edelleen normaalit. Sisätutkimusta ei tällä kertaa tehty, pissa katsottiin ja Radi-vihko. Paineita seurailen myös kotona eikä niissä näy mtn outoa (125/75).
Sitte kun sais vielä kotinsa kuntoon vauvaa varten, remontin vuoksi pinnasänky on edelleen autotallissa.
Joo, mun hedelmällinen ikä oli ohi jo 32-vuotiaana, kun pääsin naimisiin ja alettiin yrittää. Eli isoja eroja on meidän kehoissa.
Katjusha rv. 36+6

Juu ja sit on pieni osa naisia jotka on ns myöhäishedelmällisiä :greet025 itse sain pahojen hormonihäiriöiden takia jo parikymppisenä tuomion että ilman hoitoja en lapsia saa. Ja nekin pitäisi tehdä ennen kolmeakymppiä. Lapsia en silloin halunnut ja päätin etten ees yritä. No väärässä oli se gyne. Mun kroppa päätti alkaa menkkojen osalta toimimaan 35 jälkeen sillon tällön koko ajan parantuen mut en mä osannu aatella et raskaaks voisin tulla kun 20 vuotta ilman ehkäsyä tuli peittoa heiluteltua. Ei kyllä uskonu mun gynekään ja en tiiä kummalla oli hölmistyneempi ilme kun ultrakuvaa tuijotettiin viime syksynä kun menin tarkistuttamaan epämääräisiä alavatsakipuja:woot:

Huh sentään. Kerroin tänään äidilleni raskaudesta ja kommentti oli "mitä helvettiä? Siis ihmisvauva eikä koira? Aloit sitten tuollaiseen vanhoilla päivilläsi?"
En odottanut mitään kannustavaa tai positiivista mutta kyllä tuo aika sanattomaksi veti. Miten teillä on perhe ja läheiset suhtautuneet vauvauutiseen "tällä iällä"?

Mun äiti on odottanut uutisia v. 2006 alkaen ja nyt kun lopulta "jotain" tapahtui, se ei käsitä tätä ;) Isä oli varmaan ekana kauhuissaan mun iästä, kun olin viime vuonna lyhyesti raskaana, niin että hän ties. Pettymys oli sitten suuri kun kesken meni. Nyt ei oo onneksi sanonut mitään pahaa tästä, ilkeät ulkonäköhuomauttelut olen välttänyt olemalla yhteyksissä vain puhelimitse. Kovasti lähisuku odottaa uutta jäsentä mun puolelta sekä miehen puolelta.

Mä oon kans saanu pelkkiä vilpittömiä onnentoivotuksia ja ilon ilmauksia sukulaisten suunnalta. Ainakaan kukaan ei ole päin näköä sanonut mitään negatiivista tai kauhistellut ikää... En tiedä sitten mitä selän takana.

Tosin meidän suvussa on muitakin "vanhoja aloittajia" - serkku sai iltatähden (uuden miehen kanssa) 42-vuotiaana ja mun täti sai ainokaisensa 43-vuotiaana. Toinen serkku sai ekansa kolmekasina - en oo pitänyt yhteyttä niin en tiiä tuliko lisää muksuja.

Meillä oltiin aika ihmeissään ja sen jälkeen iloisia koska eihän niitä lapsenlapsia pitänyt tulla. Tyttö on kummankin isovanhempien ainut lapsenlapsi. Tajusin just yks päivä että jos mun veli ei koskaan saa lapsia niin tytöllä ei tule olemaan yhtään serkkua.

Kun me kerrottiin perheenlisäyksestä, niin sekä isä että sisko luulivat kyseessä olevan toinen koira. Sanottiin kyllä ihan selkeästi "meille tulee vauva". Hölmistynyt oli alun vastaanotto, mut ei missään vaiheessa negatiivinen. Nyt tätä vauvaa jo kovasti odotetaan, äiskä on neulonut ainakin kolmet sukat ja parit lapaset jne. Tuttavapiiristä kukaan ei ole sanonut pahasti päin naamaa - sitä en sit tiedä mitä kylillä puhutaan. Mutta mitäpä väliä sillä onkaan.

Takaisin