Raskaana --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä olen näitä tämän vuoden ensimmäisiä 40+-synnyttäjiä täällä foorumilla. Meille tuli uusi plussa vasta kaksi vuotta tuulimunaraskauden 3/13 jälkeen. Toukokuussa 2015 pamahti plussa. Sitä ennen olimme käyneet tutkimuksissa väestöliitolla, jossa sanottiin ettei raskaudelle ollut muita esteitä kuin ikä ja ylipaino (BMI 35). Niiden tutkimusten jälkeen otin käyttöön ovulaatiotikut ja 2 kk päästä olin luomusti raskaana 40-vuotiaana. Poika syntyi 2 viikkoa ennen 41-vuotissyntymäpäivääni. 30.10. tulee 9kk täyteen pikku-ukolla.

Muokattu viimeksi:
Moi! Täällä 40v. Esikoista odotteleva, jos vain pienokainen jaksaa maaliin asti. Vuosi sitten keskenmeno niin varovaisena tässä edetään 6+5 vasta menossa. Uusperhe kuvio meillä, miehellä 15 ja 17v. lapset joille emme vielä ole kertoneet,odotellaan vielä hetki. Onko uusioperheellisillä kokemuksia jaettavaksi, miten lapset ovat tiedon uudesta tulokkaasta ottaneet? Ja toinen hieman hassumpi juttu mihin kyselen onko kokemuksia, eli lemmikkien muuttunut käytös raskauden alettua? Meillä narttu koira alkanut vartioimaan minua ihan eri tavalla kuin ennen. Tulee esim. aamuisin myös vessaan mukaan, nukkuu vieressä erityisen lähellä kuono joko mahan päällä tai kainalossa. Yrittää jopa tunkea kuononsa väliin kun isännän kanssa koitetaan hellää hetkeä kahdestaan.. [emoji23] jostain muistaakseni olen kuullut että jotkut eläimet ns. haistavat raskaushormonit mutta tiedä häntä sitten.. meillä kyllä jotain poikkeavaa käytökseen on tullut.. [emoji3]

Moi! Täällä 40v. Esikoista odotteleva, jos vain pienokainen jaksaa maaliin asti. Vuosi sitten keskenmeno niin varovaisena tässä edetään 6+5 vasta menossa. Uusperhe kuvio meillä, miehellä 15 ja 17v. lapset joille emme vielä ole kertoneet,odotellaan vielä hetki. Onko uusioperheellisillä kokemuksia jaettavaksi, miten lapset ovat tiedon uudesta tulokkaasta ottaneet? Ja toinen hieman hassumpi juttu mihin kyselen onko kokemuksia, eli lemmikkien muuttunut käytös raskauden alettua? Meillä narttu koira alkanut vartioimaan minua ihan eri tavalla kuin ennen. Tulee esim. aamuisin myös vessaan mukaan, nukkuu vieressä erityisen lähellä kuono joko mahan päällä tai kainalossa. Yrittää jopa tunkea kuononsa väliin kun isännän kanssa koitetaan hellää hetkeä kahdestaan.. [emoji23] jostain muistaakseni olen kuullut että jotkut eläimet ns. haistavat raskaushormonit mutta tiedä häntä sitten.. meillä kyllä jotain poikkeavaa käytökseen on tullut.. [emoji3]

Onnea plussasta! Meillä narttu kanssa seuraili ja hännysti koko raskauden ja selkeästi suojeli..kun vauva syntyi, kiinnostus loppui ja palasi normaaliin käytökseen..hännystää se mua edelleen, mutta se onkin mun tyttö..

Vanhempi kissa alkoi toimia apuhoitajana kun vauva tuli ja huoltaa vieläkin..Pesi Just yks pvä pojan tukkaa jossa oli puklua..

Onnea plussasta QueenSheep! Meidän narttukoira aloitti pöntön haistelun mun käytyä pissalla sen jälkeen kun raskaus oli alkanut. Muita merkkejä en siitä oo huomannut, mun takiainen se on ollut joka tapauksessa tätä ennenkin.

Ite tulin just 40+5 neuvolasta, kaikki edelleenkin hyvin. Hups, tulinpa siellä maininneeksi raskauden jälkeisen ehkäisyn (ihmettelen, ettei oo otettu puheeksi ammattilaisten toimesta tätä ennen) ja kohta mulla olikin lähete sterilisaatioon, joka tehdään synnytysreissun yhteydessä!

Napu75, sie vaan "jaksat" oottaa :)! Itelle ajatuskin, että lasketusta ajasta mentäis yli tuntuu mahdottomalta ;) ...
Mä oon säästänyt kylpyhuoneen kuurauksen käynnistysmetodiksi. Olen varmaan naiivi ensikertalainen!
Onnea plussasta QueenSheep! Meillä on beagle ja suomenajokoira. Ne on niin hölmöjä, ettei ne oo huomannut mitään eikä käytös poikkea tavanomaisesta. Tosin meille tuli beagle-pentue kesäkuussa, että täällä oli keväällä muitakin raskaana, kuin minä :) Pennut lähti aikanaan, ei mitään vaikutusta, vanhimmalle koiralle tuli äkkilähtö taivaaseen viime kuussa, ei mitään vaikutusta elämänmenoon. Välillä toivois, että itsellekin olis asiat silloin tällöin yksioikoisia.
Katjusha rv. 37+0

Queen Sheep, onnea plussasta!
Meillä on niin päin, että tämä vauva on miehelle ensimmäinen. Minulla on jo kaksi aikuista lasta, joista molemmat ovat innoissaan vauvasta.

Onnea QueenSheep. :)

Meillä miehen lapset eivät oikein ole sanoneet juuta eikä jaata, parempi näin kuin itkupotkuraivarit. :) Nuoremmat, 10v ja 13v pohtivat milloin mitäkin, huonejakoja tai autoja, miten mahdutaan. Nyt kun maha alkaa kunnolla näkyä tulee varmasti konkreettisemmaksi.

Meillä uroskissa 14v hakeutuu mun viereen nukkumaan. Koirissa en ole huomannut mitään ihmeellistä.

Huh sentään. Kerroin tänään äidilleni raskaudesta ja kommentti oli "mitä helvettiä? Siis ihmisvauva eikä koira? Aloit sitten tuollaiseen vanhoilla päivilläsi?"
En odottanut mitään kannustavaa tai positiivista mutta kyllä tuo aika sanattomaksi veti. Miten teillä on perhe ja läheiset suhtautuneet vauvauutiseen "tällä iällä"?
Mun vanhemmille tää on eka lapsenlapsi. Eivät kiljuneet riemusta, olivat varmaan hämmästyneitä koko asiasta. Mielissään ovat. Samoin muut läheiset ja ystävät. :)

QueenSheep, meillä on oma +- nelikymppisten ketju 2017 odottaville, vielä ei keskustelu ole siellä ollut kovin vilkasta. :) Jospa sinne porukkaa kerääntyy vuoden mittaan. :)

Hei Queensheep, ja onnea plussasta!
Huomasitko että tuolla on myös toinen ryhmä 2017 synnyttäville 40 tienoilla oleville?

Meillä on pojat 14 ja 17-v joille kerroimme vauvasta juuri tällä viikolla. Viikkoja nyt 12+2 ja maanantain ultrassa näkyi että kaikki olisi kunnossa, siksi päätimme kertoa nyt.
Näytettiin ultrakuvaa kysyttiin että tiedättekö mikä tämä on? Pienempi siihen että onko se pikkuveli :)
Koska Bruno C oli vahvasti sitä mieltä että neiti meille olisi tulossa, niin korjattiin pienellä varauksella että pikkusisko. Tyttöuutisesta olivat kyllä ihan ymmyrkäisinä, että voiko tähän machoperheeseen muka syntyä saparopää [emoji39]

Vanhempi oli aika yllättynyt mutta hymyili ja oli ihan positiivinen. Hänellä kestää aikansa pureskella asiaa kuin asiaa joten pohdiskelee varmaan vielä tovin. Pienempi oli ihan innoissaan ja sanoi että "just hyvä kun meille tulee sellainen pikkutyyppi". Hän on vielä muutamia vuosia sitten (mun vielä ollessa sinkku) toivonut joululahjaksi pikkuveljeä [emoji23]

Koira meilläkin on, labbis joka on kyllä sellainen herneaivo ettei varmasti ymmärrä mitään ennenkuin käärö ehkä joskus kannetaan kotiin [emoji4]

Rv 39+5. Tänään on vaivannut aivan törkeät iskias-tyyppiset kivut oikeassa jalassa, välillä meinaa lähtee jalat alta kun muksu liikkuu ja kipu jalassa säkenöi pohkeeseen asti. Oliskohan ipana telakoitumassa lähtökuoppiin?

Pakkailin illalla sairaalakassia jos se ikään kuin telepaattisesti edesauttaisi synnytyksen alkamista... ;D

Mäkin käväsin osastolla tälläviikolla ja mietinkin että pitäiskö kantaa aina mukanaan insuliinejä, hammasharjaa, hammastahnaa ja laturia joka käynnillä tayssissa. Vauva on jo 2800g painava ja menee siellä ihan yläkäyrällä. Antoi jokaisen käyrän kohdilla viikoiksi 36+4-37+4 riippuen käyrästä. Ja tosiaan viikkoja on vasta 34+5.

Anis, pistin kassin mukaan keskiviikon polikäynnille. Hah, eivät edes tehneet sisätutkimusta tällä kertaa eli ei tietoa asioiden etenemisestä. Ehkä seuraavalla kerralla 39+6 en ota kassia mukaan, vaan annan taian toimia toisin päin :)!
Olen reippaillut ja venytellyt paikkoja auki. En tiiä auttaako mitään. Kuluupa aika kumminkin :D
Rv 37+1 ja 3100g

Mä olen näitä tämän vuoden ensimmäisiä 40+-synnyttäjiä täällä foorumilla. Meille tuli uusi plussa vasta kaksi vuotta tuulimunaraskauden 3/13 jälkeen. Toukokuussa 2015 pamahti plussa. Sitä ennen olimme käyneet tutkimuksissa väestöliitolla, jossa sanottiin ettei raskaudelle ollut muita esteitä kuin ikä ja ylipaino (BMI 35). Niiden tutkimusten jälkeen otin käyttöön ovulaatiotikut ja 2 kk päästä olin luomusti raskaana 40-vuotiaana. Poika syntyi 2 viikkoa ennen 41-vuotissyntymäpäivääni. 30.10. tulee 9kk täyteen pikku-ukolla.

Maria75 on ollut täällä eka synnyttäjä "tietääkseni" tänä vuonna... HURRAA!!! :)

Me ryhdyttiin hankkimaan ekaa vauvaa, kun olin 41vuotias... heti ei onnistanut, mutta 42vuotiaana tulin "luomusti" raskaaksi.

43vuotiaana sain pojan ja toive on nyt vielä toisesta lapsesta <3

Oliskohan tänään ohjelmassa synnytys. Aamuseiskasta asti on supistellut - tosin aika epäsäännöllisesti ja välillä vedin tunnin sikeitäkin heräämättä mihinkään. Nyt kohtuullisia, kipeitä mut ei sietämättömiä, suppareita tulee 5...15 min välein. Eivät tosin kestä kovin pitkään (max 10-15 sek)...
Rv 40+1

Kimaira, toivottavasti pääset kohta hommiin.

Tänne en ollut vielä kirjoittanutkaan, mutta meidän poika syntyi eilen klo 10.55. Terve ja ihana, 52 cm 3426 g. Sissinä synnytin vain ilokaasua ja ääntä apuna käyttäen, ts. huusin kovempaa kuin ikinä. Nyt vartun poika tissillä pääsyä sinne sterilisaatioon. Sen jälkeen meinaan syödä karkkia, lähinnä salmiakkia ja lakritsaa!

Takaisin