Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Joo, ei pidä paikkaansa mitä th sulle sanoi. Kävin privaatisti gynekologilla, joka sanoi tekevänsä Naistenklinikalla myös hommia synnytyslääkärinä.Googlasin huvikseni synnytystä ennakoivia oireita ja eksyin samalla HUS:n sivuille lukemaan synnytyssairaalan valinnasta. Neuvola-th näyttää puhuneen paskaa kun väitti, että pitää mennä synnyttämään sinne missä uä-tutkimukset on tehty. Kun ei ole mitään ylimääräisiä äitiysplkl-käyntejä, niin kaipa sen päätöksen voi jättää ihan viime tinkaan...
Äijä kommentoi vaan, että kunhan sanot sit mihin ajetaan. Tavallaan mua kiehtois Kättäri, jossa esikoinenkin syntyi, mut lyhyempi matka olis Jorviin.
Nyt on 2017 odottaville vanhuksille oma ketju luotu, teretulemast. :)
Mä oon molemmissa raskauksissa käynyt uä:t Naistenklinikalla ja synnyttänyt Kättärillä. Ekan kohdalla sanoivat peräti, että jos toivot Naistenklinikkaa, niin voi saada jopa helpommin ultra-aikoja, kun jengi jotenkin vierasti sitä rempan takia. Ja olin siis tietoinen, että synnytys on joka tapauksessa todennäköisesti Kättärillä näistä kahdesta, koska Naistenklinikalle pääasiassa/ ensisijaisesti otettu niitä riskisynnytyksiä. Mä olin tässä kohtaa niin rationaalinen, että kävin ultrissa Naistenklinikalla, koska se sopi mun työmatkaan paremmin :)Googlasin huvikseni synnytystä ennakoivia oireita ja eksyin samalla HUS:n sivuille lukemaan synnytyssairaalan valinnasta. Neuvola-th näyttää puhuneen paskaa kun väitti, että pitää mennä synnyttämään sinne missä uä-tutkimukset on tehty. Kun ei ole mitään ylimääräisiä äitiysplkl-käyntejä, niin kaipa sen päätöksen voi jättää ihan viime tinkaan...
Äijä kommentoi vaan, että kunhan sanot sit mihin ajetaan. Tavallaan mua kiehtois Kättäri, jossa esikoinenkin syntyi, mut lyhyempi matka olis Jorviin.
Nonni. 40+2 eikä mitään lähdön merkkejä. Luulisi, että kolmas olisi ymmärtänyt olla vikkelämpi kun isosiskot, jotka syntyivät 41+0 ja 41+3. Odottavan aika on peijoonin pitkä. Taidan lähteä haravoimaan. Kolmesta ässästä ei ainakaan oo ollut mihinkään. Eikä vadelmanlehtiteestä.
En tiedä, onko eroja sairaaloilla/ kunnilla, mutta meidän tirppu syntyi 41+1 ja siinä vaiheessa yliaikakontrollia ei vielä ollut edes saanut varata, kun siitä täysiaikaisuuden kohdilla kyselin... Kun siis ei ollut mitään selkeitä ongelmia. (No radi oli yhdellä desimaalilla todettu sokerirasituksessa, mutta arvot pysy hyvinä koko raskauden ajan ilman erityistä paastoilua) Ja olen siis -75 syntynyt.Napu, minulle vähän lupailtiin, ettei näin vanhalla päästetä yliajalle, vaikka ensimmäiset lapset on myös syntyneet vasta 41+?. Vanhemmiten kuulemma istukan toiminta voi heiketä siellä loppuajasta.
Mä oon 42v ja Jyväskylässä synnytin (sektio) ja mulle sanottiin jo rakenneultrassa, että iän takia ei yliaikaiseksi päästetä. Niinpä sitten käynnistettiin (misodel nauhalla) täysin epäkypsässä tilanteessa rv 40+2 ja sehän sitten eteni rajua vauhtia, yllättäen jopa hoitavan lääkärin ja kätilöt..., no loppu hyvin kaikki hyvin. :)En tiedä, onko eroja sairaaloilla/ kunnilla, mutta meidän tirppu syntyi 41+1 ja siinä vaiheessa yliaikakontrollia ei vielä ollut edes saanut varata, kun siitä täysiaikaisuuden kohdilla kyselin... Kun siis ei ollut mitään selkeitä ongelmia. (No radi oli yhdellä desimaalilla todettu sokerirasituksessa, mutta arvot pysy hyvinä koko raskauden ajan ilman erityistä paastoilua) Ja olen siis -75 syntynyt.
Mä oon myös 42v ja esikoispojan sain 10.8. Kertaakaan raskausaikana ei kukaan kyseenalaistanut ikääni, tai päivitellyt vanhaksi ensi synnyttäjäksi:)! Päinvastoin, suhtautuminen oli kaikilla lääkäreillä, terkkareilla ja kätilöillä kannustavaa ja positiivista:)! Sairaalassa mua oikein kannustettiin harkitsemaan vielä toistakin lasta, vaikka ollaan koko ajan oltu sitä mieltä, että tämä pieni rakas jää ainokaiseksi:)! Myös hätäsektio vahvisti päätöstämme, vaikkei siitä mitään fyysistä estettä tai henkistä traumaa jäänytkään. Jos olisin pari vuotta nuorempi, niin mikä jottei..! Nyt on vaan pidettävä vuosi karenssia sektion takia ja sit mä oon jo 43.., jos raskautuminen ei sit onnistukaan niin nopeesti ja helposti kuin tämä eka.., ja jos se raskaus onkin vaikea jne., kun nyt oli tosi helppo.., monta asiaa pyörii siis mielessä sen suhteen! Jyväskylässä yksi kätilö lohdutti ja sanoi, että ihmeessä vaan lisää muksuja, että en ole edes vanha, hänen työuran vanhin synnyttäjä on ollut 52v ja sitä hän jo piti himpun verran iäkkäänä..! :)Tervetuloa mama ja onnea odotukseen! Itse oon enempi tuolla 40+ synnyttäneiden puolella..oon 42v ja 3,5kk esikoistytön äiti. Mua yllätti se miten ihanasti kaikkialla hoitohenkilökunta on todennut etten ole edes vanha vielä. Kuulemma 50v synnyttäjä on vanha. Tässä ehtis vielä muutaman ennen sitä [emoji3][emoji3]