Raskaana --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mama40, tervetuloa! jospa tänne kerääntyisi uutta porukkaa alkuvuoden kuukausille vielä. Mä oon huomannut että tuolla on muita 38+ ketjuja yms eri kuukausille. Minusta on kiva, kun on eri vaiheissa olevia chattaamassa, ja sitten voi tulevaisuutta "ennustaa" Synnyttäneet -ketjun puolella :)
Täällä opetellaan uusia istuma-asentoja, että vauva parkkeerais lantioon oikein. Eilen neuvolassa todettiin, että sf-mitta oli jääny 33:een, eli ei kasvanut tuttuun tapaan.
Pinna on äärimmäisen kireällä, mutta niin on monella muullakin LA-ryhmässäni, en oo todellakaan ainut :) voi aviomies-parat, mitä saavat kestää.
Katjusha rv. 35+5

Mukavaa lukea eri vaiheessa olevien kokemuksia, koen jotenkin että ikä yhdistää enemmän kuin raskauden vaihe [emoji4]
Olen ollut keuhkokuumeessa ja keuhkoputkentulehduksessa kolmatta viikkoa, ja nyt on sitten aikaa surffailla kaikenlaisia odotuspalstoja. Lääkäri sanoi että raskaus laskee immuniteettia, ja näin se tosiaan taitaa olla. Olen tosi harvoin flunssassa, mutta tämä tauti on ollut kyllä melkoinen koettelemus. Toinen antibioottikuuri meneillään ja paljon on kyllä mietityttänyt lääkkeiden/kuumeen/kohonneen crp:n vaikutus vauvaan. Viikkoja nyt siis 11+1, ja nt-ultra ensi viikon maanantaina. Mennään yksityiselle 4-d:hen, ja ajateltiin ottaa se nipt-testi samalla.

Mulla on mies vaihtunut, joten vauvalla ja teineillä on vähän eri geenit. Nykyinen mieheni on kymmenisen vuotta nuorempi eikä hänellä ole lapsia aiemmasta elämästään. Koska edellisistä raskauksista on niin pitkä aika, niin tuntuu kuin kaikki olisi ihan uutta :)
Emme ole vielä kertoneet uutisesta oikein kenellekään, jännittää vähän noiden nt/rakenneultrien tulokset sekä ne verikoe-seulonnat.

Tervetuloa mama40 ja pikaista paranemista! Mullakin on edellisestä raskaudesta 9 vuotta. Tää on ihan mahtavaa kantaa taas vauvaa sisällään! Jotenkin elämä ja aiemmat kokemukset lasten kanssa (mulla 8v ja 11v tytöt) on opettanut ottamaan rennommin ja katsomaan asioita sormien läpi. Yllättävän vähän (eli ei ollenkaan) on raskaus tuntunut kropassa. Olin varautunut siihen, että nelikymppisenä elimistö ei toimi enää kuten nuorempana ja vaivoja saattaisi tulla. Yhtä hyvin on mennyt nyt kuin aiemmissakin raskauksissa. Nyt oon jo loppusuoralla, LA on tulevana lauantaina. Sit pääsee näkemään miten yövalvomiset ym. jaksaa..

Hei! Saako tänne vielä "liittyä" mukaan vaikka ketju onkin alkanut jo reilu vuosi sitten ja monella näytti vauva olevankin jo tai la tämän vuoden puolella?
Mulla on la 9.5.2017, ikää 40-v ja lapsia ennestään kaksi (14- ja 17-v). Iltatähtikierroksella siis :)

Tervetuloa Mama40 :)
Onnittelut plussasta ja hyvää odotusta:Heartbigred

Kukahan jatkaisi ketjua laskettuaika 2017... Odottajiahan riittää:drunken_smilie

Tervetuloa Mama40!! Hyvä vaan että tulee lisää porukkaa, ettei tartte yksin huudella! Ja tosiaan, ikä kyllä minustakin yhdistää tässä raskausasiassa(kin) aika paljon...

Mun sisko täyttää ens kesänä 40 ja se rupes eilen tohisemaan jotain vauvakuumeasiaa... Sillä on ennestään kaksi lasta (12 ja 15 v.). Systerin äijä oli vaan että voi v**u, onneks sukuun on kohta tulossa vauva niin saa systerikin nuuskuttaa niitä vauvantuoksuja, ettei tarttis enää omaa haikailla :D :D

Mulla on 3-vuotias tyttö ja tulossa nyt 41-vuotiaana toinen. Laskettu aika on 29.10.2016

Mukavaa lukea eri vaiheessa olevien kokemuksia, koen jotenkin että ikä yhdistää enemmän kuin raskauden vaihe [emoji4]
Olen ollut keuhkokuumeessa ja keuhkoputkentulehduksessa kolmatta viikkoa, ja nyt on sitten aikaa surffailla kaikenlaisia odotuspalstoja. Lääkäri sanoi että raskaus laskee immuniteettia, ja näin se tosiaan taitaa olla. Olen tosi harvoin flunssassa, mutta tämä tauti on ollut kyllä melkoinen koettelemus. Toinen antibioottikuuri meneillään ja paljon on kyllä mietityttänyt lääkkeiden/kuumeen/kohonneen crp:n vaikutus vauvaan. Viikkoja nyt siis 11+1, ja nt-ultra ensi viikon maanantaina. Mennään yksityiselle 4-d:hen, ja ajateltiin ottaa se nipt-testi samalla.

Mulla on mies vaihtunut, joten vauvalla ja teineillä on vähän eri geenit. Nykyinen mieheni on kymmenisen vuotta nuorempi eikä hänellä ole lapsia aiemmasta elämästään. Koska edellisistä raskauksista on niin pitkä aika, niin tuntuu kuin kaikki olisi ihan uutta :)
Emme ole vielä kertoneet uutisesta oikein kenellekään, jännittää vähän noiden nt/rakenneultrien tulokset sekä ne verikoe-seulonnat.

Mama40 :) Nyt on liikkeellä sitkeä virus influenssa... kummatkin miehen kanssa oltu kipeinä, mutta vauvaan ( 5kk) ei onneksi tarttunut. Raskausaikana en ollut kertaakaan kipeä/flunssassa. Enkä muutoinkaan vuosiin, ei yleensä tartu.

Kaikki uudet ja tulevat!:flowerTänne saa liittyä v. 2016 loppuun saakka! :happy: Eikä tämä keskustelu lopu siihen...:wink

Mulla on 6kk täyttävä poika, joten en ketjun aloittajana enää pysty aloittamaan uutta; Raskaana 2017 ketjua...

Kuka vaan vapaaehtoinen vois jatkaa:p:rolleyes:

Mama40, tervetuloa! jospa tänne kerääntyisi uutta porukkaa alkuvuoden kuukausille vielä. Mä oon huomannut että tuolla on muita 38+ ketjuja yms eri kuukausille. Minusta on kiva, kun on eri vaiheissa olevia chattaamassa, ja sitten voi tulevaisuutta "ennustaa" Synnyttäneet -ketjun puolella :)
Täällä opetellaan uusia istuma-asentoja, että vauva parkkeerais lantioon oikein. Eilen neuvolassa todettiin, että sf-mitta oli jääny 33:een, eli ei kasvanut tuttuun tapaan.
Pinna on äärimmäisen kireällä, mutta niin on monella muullakin LA-ryhmässäni, en oo todellakaan ainut :) voi aviomies-parat, mitä saavat kestää.
Katjusha rv. 35+5

Katjusha :) Kestämistä. Kohta pienokainen on teillä sylissä <3 :Heartred

Kyllä sun mies kestää, ajattele mitä kaikkea sä viä kestät...:synnytyksen ja sitten imetykset jne...Mä veikkaan, että mies odottaa jo saavansa vauvan syliin, niinkuin sinäkin:Heartred:love7

Kaikkea parasta, oon tosi onnellinen teidän puolesta:love2:Heartred:Heartbigred

Kiitti Tähti-73, joo miehen ansiosta ja kannustuksesta tässä ollaan. En tiiä, olisinko itse jatkanut hoitoja viimeiset 5 vuotta. Toki, munasolujonoissa meni iso osa viimeisistä vuosista, että tällä metodilla voi kestää ja kestää :)
Toivotaan hyviä viimeisiä viikkoja odotusta ja sitten safe landing!

Kiitti Tähti-73, joo miehen ansiosta ja kannustuksesta tässä ollaan. En tiiä, olisinko itse jatkanut hoitoja viimeiset 5 vuotta. Toki, munasolujonoissa meni iso osa viimeisistä vuosista, että tällä metodilla voi kestää ja kestää :)
Toivotaan hyviä viimeisiä viikkoja odotusta ja sitten safe landing!

Te ootte molemmat olleet hurjan sisukkaita ja nyt hyvin pian se kaikki palkitaan : te saatte ihan pienen vastasyntyneen syliin:Heartred

Last edited by a moderator:
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista [emoji4] ystäväpiirissä ei ole ollut vuosiin ketään samassa tilanteessa niin että mukavaa näin virtuaalisesti sosialisoitua aiheen tiimoilta [emoji4]

Tsemppiä Katjusha, kyllä se sieltä ulos tulee! [emoji4]

Ja Miiuli77, me varattiin aika Bulevardin klinikalle kun olen siellä hoitanut kaikki gyneasiat jo pitkään. Siellä on kyllä ihan huipputyypit, raskausasioissa Bruno Cacciatore ja muissa Pekka Nieminen. Tiedustelin heiltä viime keväänä asioidessani varovasti tätä iltatähti-ideaa ja molemmat oli että siitä vaan, ei mitään ongelmaa. Olin odottanut jonkinmoista saarnaa iän tuomista riskeistä mutta ei tullut [emoji4]
Olen kyllä kuullut paljon hyvää myös tuosta mainitsemastasi paikasta.

Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista [emoji4] ystäväpiirissä ei ole ollut vuosiin ketään samassa tilanteessa niin että mukavaa näin virtuaalisesti sosialisoitua aiheen tiimoilta [emoji4]

Tsemppiä Katjusha, kyllä se sieltä ulos tulee! [emoji4]

Ja Miiuli77, me varattiin aika Bulevardin klinikalle kun olen siellä hoitanut kaikki gyneasiat jo pitkään. Siellä on kyllä ihan huipputyypit, raskausasioissa Bruno Cacciatore ja muissa Pekka Nieminen. Tiedustelin heiltä viime keväänä asioidessani varovasti tätä iltatähti-ideaa ja molemmat oli että siitä vaan, ei mitään ongelmaa. Olin odottanut jonkinmoista saarnaa iän tuomista riskeistä mutta ei tullut [emoji4]
Olen kyllä kuullut paljon hyvää myös tuosta mainitsemastasi paikasta.

Tervetuloa mama ja onnea odotukseen! Itse oon enempi tuolla 40+ synnyttäneiden puolella..oon 42v ja 3,5kk esikoistytön äiti. Mua yllätti se miten ihanasti kaikkialla hoitohenkilökunta on todennut etten ole edes vanha vielä. Kuulemma 50v synnyttäjä on vanha. Tässä ehtis vielä muutaman ennen sitä [emoji3][emoji3]

Tervetuloa Mama40!

Synnyttäneet
Maiju-75/ 30.12. / 47 cm 2820g P// alateitse/ 3.
Maria75/ 30.1. Rv 42+1/ 49 cm 3360 g P/ Tyks/ kiireell. sektio/ 1.
Titti/ 9.2./ 50cm 3325 g P/ Js/ alateitse/ 2.
Satom/ 20.3./ 51 cm 3365 g P/ Kos/ alateitse/ 3.
Marituuli/ 24.3./ 48 cm 3000 g P/ Nkl/ suunn. sektio/ 3.
Sikuriini/ 30.3./ 52 cm 3780 g P/ Tyks/ suunn. sektio/ 3./
Catlin/ 8.5. rv 38+6/ 52 cm 3952 g P/ Kos/ alateitse/ 3.
Mamma-79/ 13.5. rv 39+2/ 52 cm 4090g T/ Tays/ alateitse/ 2.
Tähti-73/ 13.5. rv 38+2/ 47 cm 2400 g P/ Hyvinkää/ kiireell. sektio/ 1.
Murrimur/ 14.5. rv 41+5/ 53 cm 3450 g P/ Kos/ alateitse/ 2.
Noel/ 15.5. rv 36+4/ 45 cm 2940 g P/ Tays/ alateitse/1.
Myy75/ 17.5. rv 41+1/ 51 cm 3795 g T/ Kos/ alateitse/ 2.
Tähtipölyä/ 20.5. rv 39+0/ 52 cm 2480 g T/ Kos/ alateitse/ 2.
Eclipse/ 28.5. rv 40+3/ 49 cm 3486 g T/ Koks/ kiireell. sektio/ 1.
JustMom10/ 2.6. rv 38+0/ 50,5 cm 3490 g P/ Tyks/ kiireell. sektio/ 11.
KuuKassius/ 20.6. rv 41+0/ 45 cm 2705 g T/ Kos/ alateitse /1.
Bamse/ .6. rv / T/ oys tai oas/ alateitse/ 1.
Kisu75/ 3.7. rv 39+0/ 50 cm 3342 g T/ Hyvinkää/ alateitse/ 5.
MS74/ 9.7. rv 41+2/ 55 cm 3850 g T/ Tyks/ kiireell. sektio/ 1.
Sirpa40/ 11.7. rv 40+2/ 50 cm 3024 g P// kiireell. sektio/ 1.
Minni71/ 29.7. rv 41+3/ T/ Nkl// 1.
Satru/ 31.7. rv 41+5/ 52 cm 3490 g P/ Hyvinkää/ alateitse/ 4.
Gromit73/ 2.8. rv 41+5/P/ Kos/ alateitse/ 1.
Muumimamma-74/ 10.8. rv 40+3/ 49 cm 3385 g P/ Ksks/ hätäsektio/ 1.
Miiuli77/ 11.8. rv 39+5/ 50 cm 3478 g P/ Hys/ suunn. sektio/ 1.
Novelle/ 29.8. rv 40+3/ 48 cm 3434 g T/ kiireell. sektio/ 2.
Susamama/ 5.9. rv 41+4/ 56 cm 4928 g P/ Hyvinkää/ alateitse/ 6.
Lettuhei/ 9.9. rv 42+1/ 51 cm 3585 g T/ Kos/ kiireell.sektio/ 1.
Janna75/ 2.10. rv 38+2/ 48 cm 3390 g T/ Tyks/ alateitse/ 4.
Evelin76/ 10.10. rv 40+5/ 53 cm 4075 g P/ Tays/ alateitse/ 2.

Odottajat
Pikkuinen2016/ lokakuu/ 2./
Ooo/ 6.10. T/ 2./ jorvi
Napu75/ 22.10./ 3./ koks
Kimaira/ 30.10. T/ 2./
Miilo/ marraskuu/ 4.
Katjusha/ marraskuu/ 1./ Lohja tai Jorvi
Yölento/ 9.11./ 3./ Tays
Sasi-76/ marraskuu??
Mamma Mia/ 9.12. P/ 1./
Helemi/ joulukuu/ 6.
Metola2
Pioni77/ 2.3.2017/ 1./ OAS
Mama40/ 9.5.2017/ 3./
Nuska76/ 22.6.2017/ 5./ Tays
Pilvipouta/ 2017/ 5.

Onks Napulla mitään tuntemuksia, että kohta mennään?

Täällä ei varsinaisesti muuta kuin korvien välissä - sais alkaa jo... Rv 38+6.

Heissan, onko kellään tietoa että mistä voisi löytää (merino)villaisia tms lämpimiä äitiysvaatteita? Nyt kun pikkuhiljaa alkaa olla kuumeen jäljiltä ulkoilukunnossa niin tuollahan on jo kylmä! [emoji32]
Googlasin mammavaatteita mutta mallistot näyttivät lähinnä Välimeren ilmastoon sopivilta.. [emoji57]

Mama40, en tiiä äitiysvaatteista, mutta mieheni ilahdutti mua merinovillakerrastolla. Käytän yleensä kokoa M, mutta tästä merkistä (norjalainen) L on mulle melko hyvin mahtuva vielä näillä viikoilla! Haglöfsit ja icebreakerit on melko pientä mitoitusta.
En tiiä mistä mieheni löysi, mutta hintalappu oli 15€/osa :)!! ImageUploadedByVau Foorumi1477143786.932582.jpg
Katjusha rv 36+2

Takaisin