Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä hankin pojalle ensipediksi vauvanpesän 38 € Lastentarvike-nimisestä vauvantarvikeliikkeestä. Poika voi siinä nukkua mun ja miehen välissä 4-6 kk asti. Sen voi myös laittaa pinnasänkyyn. Meillä makuuhuoneessa aika vähän tilaa, niin ei tartte vielä koota pinnasänkyä. Äitiyspakkauskin vie tilaa sängystä. En uskalla nukuttaa vauvaa vieressä ilman sitä pesää. Meillä ei ole erikseen lastenuonetta, vaan lapsi tulee nukkumaan meiän kanssa samassa huoneessa kunnes voidaan muuttaa koko perhe yläkertaan asumaan. Meillä on alakerrassa vain yksi makuuhuone. Vauvalle hankimme sinne oman vaatekaapin, jossa säilyttää vauvan vaatteita ja tavaroita.
Kiitos pesävinkistä! Se on nyt tarjouksessakin. Ratkasee meilläkin monta pulmaa esim jos ollaan yö mökillä niin vauva voi nukkuu meidän välissä tuossa pesässä eikä tartte hankkii matkasänkyä. Ja kotona pärjätään sillä ekat kuukaudet.
 
Toi vauvanpesä on tosiaan nyt tarjouksessa. Mäkin ajattelin, että sen voi ottaa mukaan tarvittaessa anoppilaankin. Matkasängytkin maksaa suhteessa aika paljon. Vauvanpesän voi pestäkin kätevästi, kun ottaa ottaa vain sisällön pois ja pesee päälliskankaat. Me nyt kokeillaan ainakin aluksi tuota vauvanpesää öisin. Voi olla, että pinnasänky ja äitiyspakkauskin on tarvittaessa käytössä. Jos siis vauva nukkuu yksin, niin pinnasänky tai äitiyspakkaus voi olla turvallisempi vaihtoehto. Ensisynnyttäjänä sitä ei oikein tiedä miten noi nukkumajärjestelyt sujuu vauvan kanssa. Meillä on vielä kissakin, josta ei tiedä miten reagoi vauvan tuloon. Kissa on tähän asti nukkunut miehen vieressä sängyssä. Nyt vauvanpesän myötä kissa saa häädön sängystä.
 
Mä voin ihan hyvin. Ainoastaan alaselkää ja lonkkia särkee välillä iltaisin. Maha on sen verran iso, että touhuaminen ottaa selän päälle tai sitten se särky on supistuksiin liittyvää. Lämmintä kauratyynyä olen käyttänyt alaselkään. Parasetamolia olen yrittänyt välttää. 9 päivää vielä laskettuun aikaan.
.
 
Mulla oli tänään neuvola. Ihan hyvin meni, sain suosituksen alkaa nyt syödä rautalisää. Hemoglobiini oli 107, kun se joulukuussa oli 117 ja aiemmin syksyllä 120. Kuukauden kuluttua taas kontrolli.

Sain tällä käynnillä myös sen virallisen todistuksen Kelaa varten, ja laitoinkin saman tien äitiysavustus-, -raha- ja lapsilisähakemukset Kelalle :) on ainakin ajoissa tehty!

Olikos tässä ketjussa muuten joku, joka oli vähän aikaa sitten lähdössä jonnekin etelän matkalle? Olisi kiva kuulla, miten meni :) Näillä pakkasilla meikäläinenkin haaveilee palmun alla löhöilystä... Vaan ei ole nyt mahdollista lähteä. Ensi talvena toivottavasti!
 
Heissan!:hello
Rakenneultra käyty ja pieni vilkas poika vipelsi, välillä haukotteli ja hieroi silmiään....:love017 :love2 Niin suloista, että meinasin onnesta valua tutkimuspöydältä lattialle...:love7

Kaikki kuten pitääkin ja hyvin oli kasvanut 317g...
 
Sikuriini, oletko sä nyt saikulla? Ja mikä sun vointi muutenkin?

Kiitos, vointi on muuten hyvä mutta kohtu kiristelee aika usein ja toiseks yöt on hankalia refluksioireiden takia. Mullahan oli ennen raskautta noita oireita mutta ne lähti kun laihdutin. Nyt on sitten palannut oireet. Ne aiheuttaa hengityksen rahinoita ja kurkun limaisuutta ja öisin ne tuntuu aika hirveiltä.
Saikkua aion hakea torstaina. Tää alkuviikko oli muuta vapaata ja oisin senkin voinut hoitaa tässä jos olisin kerennyt. Mutta kyllä tää työnteko oli varmaan tässä.

Olen tässä yrittänyt katsella imetysliivejä. Mulla oli aikaisemmissa raskauksissa tosi hyvät mut nyt en tahdo löytää yhtä hyviä. Mulla kun on megaboobsit ni tarvii olla leveät olkaimet ja isot kupit. Netistä löysin yhdestä paikasta muuten hienon tukivyön jota voi käyttää sektion jälkeen, siin on joku geelityynykin jolla voi viilentää haavaa ka helpottaa turvotusta. En vielä tilannut kun ajattelin käydä jossain liikkeessä katsomassa jos löytyisi paikanpäältä. Hinta oli alle 30€
 
Onnea Tähti-73 pikkupojasta ja hyvistä uutisista! Sikuriini, ootko refluksiin ottanu lääkettä? Mua närästää koko ajan ja tuntuu ettei oikeen Renniekään auta.
 
Heissan!:hello
Rakenneultra käyty ja pieni vilkas poika vipelsi, välillä haukotteli ja hieroi silmiään....:love017 :love2 Niin suloista, että meinasin onnesta valua tutkimuspöydältä lattialle...:love7

Kaikki kuten pitääkin ja hyvin oli kasvanut 317g...

Mä mietinkin sua tänään, että varmaan ultra ollut siis ja miten meni.
IHANIA uutisia, paljon onnea!:Heartred
 
Äh, Sikuriini tosta olosta, mulla oli kanssa öisin hankala hengittää kun esikoista odotin. Piti ajoittaa syöminen oikein muutoin ei yöstä tullut yhtään mitään, onneksi vaiva helpotti heti synnytykseen. Sulla varmaan myös helpottaa, kun saat vauvan maailmaan mutta onhan tässä vielä muutama viikko kestettävää.
Joku ilo näistä mun pikku tisseistäkin on, että sen kun ostan liivit kuin liivit kaupasta niin ne sopii.:laughing002
 
Onnea Tähti-73 rakenneultrasta ! Sikuriini, mä ostin nyt yhdet Carriwellin Seamless Padded nursing brat Lastentarvikeliikkeestä kokoa XL. Niillä ajattelin nyt aluksi pärjätä. Turun keskustassa on Husso-niminen rintaliiviliike, jossa tehdään ihan normaaleista liiveistä imetysliivejä. Sieltä ostin viimeksi häitä varten kaarituelliset liivit kokoa 80I. Sitten netissä on yksi liivikauppa, missä myydään isokuppisia imetysliivejä. Sitä on mainostettu tuolla Tammimammojen 2016 sivuilla. Nimeä en nyt muista. Onkohan mullakin myös noita refluksioireita, kun tässä viime aikoina on ollut juuri kurkun limaisuutta ja rohinaa. Kyllä mulla oli flunssakin. Toivottavasti helpottaa synnytyksen jälkeen, kun maha pienenee.
 
Mä mietin että miten niitä imetysliivejä uskaltaa ostaa etukäteen kun ei tiedä miten paljon rinnat kasvaa imetyksen alettua? En muista enää miten tein edellisissä raskauksissa.. :wacky: Muistan kyllä että mun rinnat ei kasvaneet paljoa joten ehkä siihen voi luottaa tälläkin kertaa (?).

Meillä tulee pinnasänky makkariin mun viereen. Ahdasta tulee makkarissa.. Tosin itseni tuntien voi olla että vauva päätyy kuitenkin viereen nukkumaan.. :grin Mutta kokemuksesta tiedän että siinä on omat "vaaransa" eli esikoinen aikoinaan nukkui perhepedissä ja oli sitten vaikea erottaa enää omaan sänkyynsä isompana. Eli ottakaa huomioon tämä jos aiotte nukkua vauvan kanssa. Myöhemmin vieroittaminen voi olla tosi vaikeaa. Toinen mun lapsista taas ei ikinä tykännyt nukkua ihan vieressä vaan vaati oman tilansa omassa sängyssään.
 
Onnea Tähti-73 pikkupojasta ja hyvistä uutisista! Sikuriini, ootko refluksiin ottanu lääkettä? Mua närästää koko ajan ja tuntuu ettei oikeen Renniekään auta.
Kokeile gavisgonia, se toimii eri tavalla kuin rennie ja sitä voi ottaa raskaana ollessa.
Mulla oli refluksiin lääke mut sitä ei suositella raskaana. Täytyy hakea itellekin tuota toista ja toivoa et auttais.
 
Ei niitä imetysliivejä kauhean aikaisin uskalla ostaa, mutta noi carriwellit oli aika joustavan oloiset. Mulla onneksi laskettuaika niin lähellä, että uskalsin yhdet liivit ostaa. Mulla muutenkin käytössä kaarituettomia liivejä, joissa myös voi imettää. Kaarituellisia en ole enää 2 kk voinut pitää, kun maha on ollut niin iso.
 
Onnea Tähti-73 pikkupojasta ja hyvistä uutisista! Sikuriini, ootko refluksiin ottanu lääkettä? Mua närästää koko ajan ja tuntuu ettei oikeen Renniekään auta.

MS74!:) Mulla auttaa närästykseen hurjasti, kun jätin kaikki mehut pois, juon vain vettä/ maitoa. Vieläkin närästelee ja tarvittaessa otan rennien.

Närästys on siitä jännä, että se tulee vain iltaisin
 
MS74!:) Mulla auttaa närästykseen hurjasti, kun jätin kaikki mehut pois, juon vain vettä/ maitoa. Vieläkin närästelee ja tarvittaessa otan rennien.

Närästys on siitä jännä, että se tulee vain iltaisin
Mä en juo mehuja. Alkuviikkoina join tuoremehua mut meni vielä mahottomammaks. Mä joudun nyt päivittäin renniee syömään. Tarvii ens viikolla neuvolassa kysyy neuvoo. Mulla oli jo ennen raskautta paha refluksi ni tuskin ainakaa helpottaa.
 
Vielä noista refluksioireista. Mulla siis lääkityksenä aiemmin somac mutta sitä ei voi käyttä raskaana. Renniehän on sellainen että se auttaa hetkellisesti oireisiin mutta mä suosittelen kokeilemaan sitä gavisgonia joka tekee vatsalaukkuun eräänlaisen kalvon joka estää hyvin oireita. Tosin en ole varma onko siinä jotain rajoituksia miten pitkään sitä voi käyttää.
Eiköhän helpota sitten kun saadaan vauvat viereen.
 
Mitä liikuntaa ootte harrastanu? Onko jollai kokemusta äitiysjoogasta tai -pilateksesta? Mä aattelin ilmottautuu äitiysjoogaan. En uskalla normijumppiin mennä ku vihloo alavattaa ja välist pyörryttää ni siellä on vaikeempi stopata keskenkaiken tekeminen.
 
Heippa kaikki!:)
Otan tällaisen asian esiin, nimittäin lapsen tulevat kummit! Ensinnäkin tulee ajatelleeksi ketä haluaa kummiksi, ketä ei ja voiko se loukata jotakuta...:woot:

Vaihtoehtona on ettei kummeja, sillä en kuulu kirkkoon. Mutta mies kuuluu ja olen itsekin sillä linjalla, että poika ristitään kirkkoon.

Tosi pitkään mielessäni mietin tätä kummijuttua ja sainkin ajatuksen ketä nämä 2hlöä "valitsen" tähän. Miehelle en ole vielä puhunut asiasta ja osittain asia voi olla yllätys hänelle! Toisaalta, jos valitsemani henkilö ei käy miehelle, en haluaisi sitten kummeja ollenkaan...

En usko, että mies on vastaan, mutta kohta aion avata suuni tästä aiheesta:book1
 
Heippa kaikki!:)
Otan tällaisen asian esiin, nimittäin lapsen tulevat kummit! Ensinnäkin tulee ajatelleeksi ketä haluaa kummiksi, ketä ei ja voiko se loukata jotakuta...:woot:

Vaihtoehtona on ettei kummeja, sillä en kuulu kirkkoon. Mutta mies kuuluu ja olen itsekin sillä linjalla, että poika ristitään kirkkoon.

Tosi pitkään mielessäni mietin tätä kummijuttua ja sainkin ajatuksen ketä nämä 2hlöä "valitsen" tähän. Miehelle en ole vielä puhunut asiasta ja osittain asia voi olla yllätys hänelle! Toisaalta, jos valitsemani henkilö ei käy miehelle, en haluaisi sitten kummeja ollenkaan...

En usko, että mies on vastaan, mutta kohta aion avata suuni tästä aiheesta:book1
Hei mä jännitin myös tuota että mitä mun mies on mieltä siitä ketkä kummeiksi mut hän yllätti ja sano ettei meillä ole kuin kolme vaihtoehtoa ja vaihtoehdot oli samat kuin mä olin aatellut. Meidän perustelut oli siinä että eka lapsi joten molempien sisaruksista valitaan läheisimmät eikä oteta keltään puolisoja/tyttö tai poikaystäviä tms. Me pyydetään kummeiksi miehen veli ja mun pikkusisko ja -veli. Mun pikkuveli 25v ilmotti heti raskauden kuultuaan että hän vaatii päästä sit kummiksi. Hän asuukin meidän lähellä ja on todella luotettava ja uskallan vauvan jättää tarvittaessa hänelle hetkeks...

Mun ystävä sano että Turussa pitää ilmottaa mahdollista hätäkastetta varten tytön ja pojan nimi josta päästiin seuraavaan keskusteluun mieheni kanssa....mikä nimeksi tulevalle. Sekään ei ollut kauheen vaikeeta. Nyt meillä on valmiina nimet. Toisia nimiä saatetaan vielä vähän viilailla ja tuleeko kaks vai kolme nimeä mutta yhteisymmärrys löyty.
 
Mitä liikuntaa ootte harrastanu? Onko jollai kokemusta äitiysjoogasta tai -pilateksesta? Mä aattelin ilmottautuu äitiysjoogaan. En uskalla normijumppiin mennä ku vihloo alavattaa ja välist pyörryttää ni siellä on vaikeempi stopata keskenkaiken tekeminen.

Kiinnostava aihe MS74:)
Äitiysjoogasta myös kiinnostunut, mutta omalla paikkakunnalla ei harmiksi tarjontaa, ainakaan just nyt. Jumppaa saisi olla, mutta neuvolan mukaan saan jo liikuntaa riittävästi, kun ulkoilen sen ihan "perus" eli 3-5km melkein joka ilta...

Lisäksi uimassa olen ajatellut käydä, kun äitiysloma alkaa:)
 
Takaisin
Top