Raskaana --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jäittekö/Jäättekö äitiyslomalle 30pv ennen laskettua vai jo aiemmin? Itse arvelen jääväni 30pv ennen, ehkä saan pitää talviloman ensin. Kesälomista ei vissiin edes neuvotella, ne maksetaan.

Pioni, kannattaa kysyä työnantajalta voitko pitää kesäloman heti äitiysloman perään, vaikkei olis varsinainen kesälomakausi just sillon. Sillon voitte kans olla miehen kanssa samaan aikaan kotona jos haluatte, eli mies pitää sun vanhempainvapaan jälkeen loput isyyslomat (6vko) ja sä olet kesälomalla. :)

Pitää kysyä. Muut ovat sanoneet ettei työnantaja ole asiasta neuvotellut ennenkään, maksanut vain rahat pois.

Meillä tehdään juuri niin, että pidän kesälomaa heti vanhempainvapaan perään ja mies on silloin isyyslomalla. Tosin meillä käy niin sopivasti, että ajankohta on vielä varsinaista kesälomakautta.

Mä en ollut edes hoksannut tota mahdollisuutta, että mies voi olla samaan aikaan isyyslomalla kuin itse on vuosilomalla, koska silloin on tavallaan töissä. Onks se termi ihan isyysloma? Miten se korvataan? Löytyy varmaan Kelan sivuilta?

Mun 3-vuotias filosofineiti kommentoi mulle eilen, kun illalla naputtelin vielä työhommia läppärillä sohvalla, että "ei täällä saa tehdä töitä, kun tää on minun koti!"
Veti vähän hiljaiseksi. Tulee varmaan koko perheelle ihan hyvään saumaan toi äitiyslomalle jäänti, loppuu tää pusertaminen. Ei se maailma siitä sen valmiimmaksi tuu vaikka painais viimeseen työpäivään asti projektisuunnitelmaa ja päivittäisi open items listoja. Amen!

Me tehdään niin, että mä menen takaisin töihin kesäkuun alussa, oon kesäkuun töissä ja heinäkuun kesälomalla ja elokuussa jatkuu työt taas. Mies pitää loppuosan vanhempainvapaasta kesä-heinäkuussa, sitten isyysloman 6 viikkoa ja vielä kesäloman siihen päälle, eli hän on kotona reilu 4 kk taaperon ja vauvan kanssa. :) Tää oli miehen toive, hän haluaa olla pidempään kotona.

Me ollaan miehen kanssa oltu molemmat kotona viime joulusta asti. Mies on ollut ansiosidonnaisella ja mä äitiyslomalla. Nyt jään hoitovapaalle lokakuussa. Miehen olisi toivottavaa löytää töitä. Saimme onneksi vuodeksi lyhennysvapaata asuntolainaan. Olen elokuun loppuun 2017 kotona. Sitten jään lomalle syys- ja lokakuuksi. Mies jää silloin isyyslomalle ja kotiin hoitamaan poikaa. Marraskuussa 2017 aloittaisin työt varsinaisesti, jos ei tule muutoksia suunnitelmiin.

Muokattu viimeksi:
Jaahas, kyllähän se tiistainen kipuepisodi johonkin johti. Eilen aamupäivällä ja tänä aamuna tuli beigeä vuotoa vähän. Soitin jo eilen neuvolaan tietenkin ja soitinpa Jorviinkin. Jorviin minua ei huolittu, mutta onneksi sain neuvola-ajan täksi aamuksi. Neuvolan kätilö totesi, että eipä voisi vauva enää alempana olla. Jos kohdunsuu olisi auki, tukka näkyisi. Sf-mitta 33, vauvan painoarvio 2200g. Huomaan mahan selvästi laskeutuneen, juuri sunnuntain kuvaan verrattuna ollaan tultu 5-6 cm alaspäin (kylkiluut tuntuu taas hyvin). Otettiin tulehduskokeet, ja pissanäytteen pitää vielä maanantaina toimittaa. Varasin työterveyslääkärin maanantaiksi. Saapa nähdä palaanko töihin ollenkaan vai etänä. Semmoinen vähintään 4 viikkoa pitäis ainakin vielä sinnitellä yhtenä kappaleena. Seuraava polikäynti Lohjalla olis 3.10.
Katjusha 32+1

Katjusha, hyvä kun pääsit näytille ja selvitettyä asioita. Ja hyvä et on kohdunsuu kiinni. :)
Mä olin tänään rv37 neuvolassa ja kaikki hyvin, ei mitään erikoista ja ihmeteltiin vaan molemmat et olen vielä yhdessä kasassa. Nyt vauva on täysaikainen niin nyt vois OIKEESTI syntyä jo! Mä alan saada tarpeekseni näistä supisteluilloista/öistä. :( Kuopuskin oli tänään viimeistä päivää hoidossa ja jää nyt kotiin mun kanssa. Tänään ostin vadelmanlehtiteetä ja litkin sitä nyt koko päivän. Kaikki keinot käyttöön! :D

Tsemppiä Katjushka! Hyvä kun tilanne tutkittiin.

Janna75, mä niiiin luulisin ymmärtäväni mitä tarkoitat. Toivottavasti pian alkaa tapahtua oikeesti!!

Kun tässä ei nyt (36+0) ole enää erityisen ketterä, niin olo ei ainakaan paremmaksi muuttunut kun vähän kerrospukeuduin tyttären futisturnaukseen. Sukkahousujen pukeminen oli erityisen vaikeaa. Ja ai helvettiläinen, kun oli autoon pääseminenkin työn takana! Saati auttaa pimua vaikka varusteiden kanssa. Onneks kausi on lopussa. Mulla on jo ikävä omia vaatteita ja taipuisaa meininkiä.

Jaahas, kyllähän se tiistainen kipuepisodi johonkin johti. Eilen aamupäivällä ja tänä aamuna tuli beigeä vuotoa vähän. Soitin jo eilen neuvolaan tietenkin ja soitinpa Jorviinkin. Jorviin minua ei huolittu, mutta onneksi sain neuvola-ajan täksi aamuksi. Neuvolan kätilö totesi, että eipä voisi vauva enää alempana olla. Jos kohdunsuu olisi auki, tukka näkyisi. Sf-mitta 33, vauvan painoarvio 2200g. Huomaan mahan selvästi laskeutuneen, juuri sunnuntain kuvaan verrattuna ollaan tultu 5-6 cm alaspäin (kylkiluut tuntuu taas hyvin). Otettiin tulehduskokeet, ja pissanäytteen pitää vielä maanantaina toimittaa. Varasin työterveyslääkärin maanantaiksi. Saapa nähdä palaanko töihin ollenkaan vai etänä. Semmoinen vähintään 4 viikkoa pitäis ainakin vielä sinnitellä yhtenä kappaleena. Seuraava polikäynti Lohjalla olis 3.10.
Katjusha 32+1

Hyvä että kohdunsuu oli kiinni. Sehän voisi olla hyvä ajatus että tekisit töitä etänä tai jäisit pois kokonaan. Lafka tuskin kaatuu (tai mistä minä tiedän) mutta vauvalle ja teidän koko perheelle ovat tärkeät viikot. Toivottavasti odotus sujuu nyt rauhassa loppuun. Teillä on ollut jännityksiä ihan tarpeeksi. Tsemppiä!

Huh huh, kylläpä muksu jumppaa mahassa. Rv 35+2 ja musta tuntuu että se ei mahdu kyllä yhtään enempää kasvamaan jos tää mönkiminen tuntuu jo nyt tältä... Vissiin pari viikkoa pitäis vielä pysyä yksiössään, että lasketaan täysiaikaiseksi?

Esikoinen syntyi vain pari päivää lasketun ajan jälkeen, mutta nyt on kyllä tilauksessa ainakin pari viikkoa etuajassa tämä sankari!

Huomenna olis neuvolalääkäri.

Joo-o, töissä käydään, kunnes kivuilta yms ei pysty. Mutta aion jutella esimiehen kanssa, että ihan joka päivä ei tarvitsisi ajaa töihin fyysisesti. Huomenna kuulen osan viime viikon testien tuloksista.
Täällä pitäis jaksaa ainakin se nelisen viikkoa yhtenä kappaleena. Voi, kun tää viikko menis nopsaan, niin päästäis taas katsomaan tilannetta polille. Onneksi viime viikon vaivat eivät ole pahentuneet, joten luulen että kohdunsuun tilanne on vakiintunut viime viikon rytinöistä.
Viikonloppuna sain taas valmisteluja eteenpäin, pinnasängyn pehmusteen ompelin ja muutaman sisävaipan, villapolvarit neuloin. Nyt alkaa olla tavarat alkuun hankittu. Mitä pitää vielä tehhä, niin on saada makuuhuoneeseen vauvan sänky paikoilleen. Keskeneräisen rempan vuoksi asia ei ole edennyt yhtään...
Katjusha rv. 32+4

Kävin tänään lääkärin tsekattavana äitipolilla, ihan iän takia kuulemma kontrolli. Ja seuraava sitten laskettuna aikana. Mun raskauhan etenee kuin oppikirjasta - nyt rv 36+2, painoarvio 2815 g, paikat kiinni ja kiinteät. Kohdunkaulaa 3 cm. Tällä jannulla ei ole mikään kiire syntyä! Lääkäri tuumasi, että synnytyksen alkamista voi nopeuttaa touhulla, joten taidan kohta lähteä koiran kanssa metsälenkille ja sitten tehdä pihahommia. Johan tässä on himmailtukin!

Neuvolalääkärissä kaikki ok. Verenpaine ehkä vähän koholla 123/71 (normisti ~ 110/60) mut muuten fine. Sf 32 cm ja pää alaspäin, niin kuin jo monta viikkoa... Tilaakin tuntuis olevan ihan hyvin kuulemma vielä :-p
Rv 35+3

Takaisin