Raskaana --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on vasen puoli ihan jumissa. Joudun juurikin housuja pukiessa tukemaan johonkin kädellä et ylipäätään onnistuu... Ei tosiaan oikein nyt onnistu muunlainen "jumppa" kuin jonkinlainen venyttely...
Äh.. Tuo on ihan samaa.. Muistan liian hyvin vielä. Se mitä en kokeillu oli osteopaatti tai joku fysioterapeutti tms (en tunne alan sanastoa yhtään xD), mut joku kuka on perehtyny iskiaksen hoitoon ilman lääkkeitä ni ehkä sellanen vois auttaa? Voimia!!

Mulla on juuri tuota issiastyylistä kipuilua oikealla puolella pakarassa. Ei kuulemma ole lääkärin mukaan issiaksesta, koska sen pitäis säteillä jalkaan saakka. Sanoi että joku lihas on puristuksissa ja se tuntuu kovana kipuna. Se esiintyy aina kuin on seisonut tai kävellyt sellasen puolisentuntia ja sen jälkeen mennyt istumaan hetkeksi ja ylösnoustaessa tai asentoa vaihtaessa tuntuu.

Vitsi et mä oon ollu toimelias tänään... Isäntä lähti aamuyöllä reissuun, palaa vasta torstaina. Me sit pikkulikan kans siivottiin melkein koko päivä - imuroitiin ja mopattiin ja pestiin petivaatteita ja pyyhittiin ja puunattiin. Yllättävän hyvävoimaisena vedin koko päivän, oikeestaan vasta illalla iltatoimien yhteydessä huomas et taidan olla aika puhki... Nyt jalat ylhäällä sohvalla oikosenaan...

Kimaira, mulla on ollut täydellinen vastakohta päivä! En ole edes pukenut vaatteita koko päivänä, kulkenut yöpaitulissa koko päivän. :D Anoppi yritti soittaa FaceTime-puhelun mulle niin en yksinkertaisesti kehdannut vastata kun sit hän olis nähnyt mun vaatetuksen ja räjähtäneen kampauksen... :D

Voi kakkakökkö. Palautin pissanäytteet labraan niin eikös siitä puuttunut yks pullo, jota en ollut edes saanut. Edellisestä vessakäynnistäkin oli alle 2 h joten en voinu jättää sitä näytettä heti. Ärsyttää jonotella moneen kertaan :(

No, ratkaisin asian ilmoittamalla duuniin et oon myöhässä ja jäin odottamaan kahvikupposen äärelle et se 2h tulee täyteen. En saakeli jaksa moneen kertaan tänne ajella...

Te, joilla on tuo Pohjolan vauvavakuutus ja olette jo synnyttäneet: korvaako tuo vakuutus koko sen ajan kun äiti on sairaalassa vauvan kanssa synnytyksen jälkeen?

Te, joilla on tuo Pohjolan vauvavakuutus ja olette jo synnyttäneet: korvaako tuo vakuutus koko sen ajan kun äiti on sairaalassa vauvan kanssa synnytyksen jälkeen?
Olen mielenkiinnolla kuulolla! Voiko senkin maksun saada vakuutuksesta? En ole tiennyt, luulin, että ei, mutten ole kyllä osannut edes tiedustella.

Mäkin mietin, että mitä kaikkea raskauden aikaisia / synnytyksen aikaisia tai jälkeisiä tutkimuksia menee siihen vakuutukseen? Varmaan sen saisi osin selville vakuutusehtoja nuuskimalla, mutta eka pitäisi kaivaa ne esille... :-)

Ainakin olen ymmärtänyt että korvaisi ennen synnytystä aiheutuvat kulut kuten ä-polilla käynnit ja jos joutuu osastolle ennen synnytyksen käynnistystä jne. Kaiken mikä liittyy vauvan terveyteen. Mutta liittyykö itse synnytys ja sairaalassaolo sen jälkeen vauvan terveyteen vai äidin?

Meillä on OP:n vauvavakuutus. Mielenkiintoista nähdä, oliko tästä sitten hyötyä.
Meillä oli eilen neuvola, ja pieni on siellä edelleen hyvin kasvanut. Kätilön tuntumalla painoarvio 2,1 kg ja raivotarjonnassa. Viikkoa aikaisemmin ultrassa todettiin iso määrä lapsivettä, mutta kätilön tunnustelemana sitä on ihan tavanomainen määrä. Tiukensin ruokavaliota, ja kyllä tässä aika kuivan kesän oravaksi muuttuu. Edessä vain on tuollainen käsittämätön jumppapallo. Vauva ei vielä eilen ollut lantiossa kiinni.
Aamuyöllä heräsin tuntemuksiin ympäri lantion, ja kipuilut ovat jatkuneet monta tuntia tuolla alapäässä. Ikään kuin menkkajomoja olis päällä. Luulen, että pieni on nyt porautunut asemiin, koska koko raskausaikana en ole näin jatkuvia, tunteja kestäviä "liitoskipuja" tuntenut. Tyttö hääri koko eilisen päivän aamusta iltaan mitä lie hommia masussa. Jännittävää! Seuraava ultra on 3.10. eli vielä pari viikkoa sinne odottamista.
Katjusha rv. 31+5

Meillä on OP:n vauvavakuutus. Mielenkiintoista nähdä, oliko tästä sitten hyötyä.
Meillä oli eilen neuvola, ja pieni on siellä edelleen hyvin kasvanut. Kätilön tuntumalla painoarvio 2,1 kg ja raivotarjonnassa. Viikkoa aikaisemmin ultrassa todettiin iso määrä lapsivettä, mutta kätilön tunnustelemana sitä on ihan tavanomainen määrä. Tiukensin ruokavaliota, ja kyllä tässä aika kuivan kesän oravaksi muuttuu. Edessä vain on tuollainen käsittämätön jumppapallo. Vauva ei vielä eilen ollut lantiossa kiinni.
Aamuyöllä heräsin tuntemuksiin ympäri lantion, ja kipuilut ovat jatkuneet monta tuntia tuolla alapäässä. Ikään kuin menkkajomoja olis päällä. Luulen, että pieni on nyt porautunut asemiin, koska koko raskausaikana en ole näin jatkuvia, tunteja kestäviä "liitoskipuja" tuntenut. Tyttö hääri koko eilisen päivän aamusta iltaan mitä lie hommia masussa. Jännittävää! Seuraava ultra on 3.10. eli vielä pari viikkoa sinne odottamista.
Katjusha rv. 31+5

Tsemppiä Katjusha!:Heartred Kohta teillä on käärö sylissä, muutama hassu viikko enää:wink

Meillä oli tarjous OP:n vakuutuksesta, mutta se oli niin kallis, että jätettiin ottamatta. Nyt kun poika on 4kk, niin ei olisi ollut sille tähän mennessä edes käyttöä, sillä on niin terve poika ja julkiselle lääkäriin pääsee aina, jos tarvetta :)

Se Pohjolan vakuutus on ilmainen ekan vuoden! Tarjouksessa lukee joku törkeen korkee summa (mulla oli yli 700€) mutta eka vuosi on siis ilmainen ja sit seuraavaksi vuodeksi sitä voi karsia tai vaikka irtisanoa. :)

Se Pohjolan vakuutus on ilmainen ekan vuoden! Tarjouksessa lukee joku törkeen korkee summa (mulla oli yli 700€) mutta eka vuosi on siis ilmainen ja sit seuraavaksi vuodeksi sitä voi karsia tai vaikka irtisanoa. :)
Jos sen irtisanoo ja vaihtaa firmaa ekan vuoden jälkeen ni sulkeeko pois jo tulleet sairaudet? Tuli mieleen. Ei meillä kyllä oo ees sitä.

Janna75 - me oltiin tänään ihanassa Baby&Mom -bailatinossa. Turussa kun oot tältä seudulta.

Ja muuten lähtekääs ny joku synnyttää!!! Kenen vuoro? Janna75?

MS74, voisin kuvitella että poissuljetaan aina todetut sairaudet.
Olen ymmärtänyt, että vauva- ja lapsivakuutuksissa vuosihinta laskee lapsen kasvaessa. Kovin hinta on ensimmäisenä vuonna.
Joo, pieniä syliin sitten!

Ms74, kaikissa sairauskuluvakuutuksissa suljetaan pois jo aiemmin sairastetut vaivat. Siis jos ensimmäisen vuoden aikana tulee jotain sairauksia ja sen jälkeen irtisanoo vakuutuksen, sitä vaivaa ei saa enää korvattavaksi missään yhtiössä. Siksi tuo ennen syntymää otettu vakuutus on kannattava, sillä se korvaa myös synnynnäiset sairaudet. Vaikka sairastaisi ensimmäisenä vuotena ja tahtoo sen jälkeen muuttaa vakuutusehtoja esim halvempaan versioon, vakuutus korvaa silti jo sairastetutkin vaivat, sillä vakuutus pysyy samana, vaikka vähentäisi sen laajuutta.

Kuulumisia täältäkin sen verran, että viime viikolla 36+2 kävin neuvolalääkärillä viimeisen kerran. Verenpaineet olivat ensimmäisen kerran vähän koholla vaikka normaalisti ovat ennemminkin alakanttiin. Saattoi johtua ihan luonnollisista syistä kun viime viikolla tuli lunta tupaan useammastakin suunnasta. Huomenna täytyy käydä ne uudelleen mittaamassa. Muuten kaikki hyvin. Vauva on jo laskeutunut lähtökuoppiin "eikä enää irtoa" mistä olen huojentunut. Pää tuntui kuulemma selvästi. Isoa vauvaa ei ole lääkärin eikä terkkarin mukaan tulossa. Painoakin on tullut aika maltillisesti. Tähän mennessä n. 7kg. Heti oli tullut suhteessa enemmän kun ei ole enää huvittanut käydä kävelyllä. Pidin viikon tauon liikunnasta ja kävin sitten tänään puoli tuntia tiellä vaappumassa ja kyllä kaduin että olin lähtenyt. Sen verran kiristi sieltä ja täältä. Ja puhina ja läähätys kuului tietysti sadan metrin päähän. :joyful:

Mutta tänään on jo 37+1 joten ei tätä enää kauaa kestä. Toisaalta on myös haikeat fiilikset kun tämä vauva jää todennäköisesti viimeiseksi vauvaksi eli viimeisiä viikkoja kukaan koskaan masussa potkii. Lapsiin liittyy kyllä ihan valtavasti ristiriitaisia tunteita. Vaikka ihan valtavasti välillä väsyttää niin silti yritän aina muistuttaa itseäni että on tämä kuitenkin ainutlaatuista ja kovin lyhytkestoista aikaa joten pitää muistaa nauttiakin. Muuten täällä ihan rauhallisin mielin odotellaan miten tällä kertaa hommat etenee. Tällä vauvalla ei varmaankaan ole kummoista kiirettä tulla maailmaan. Kohdunkaulaa oli vielä viime viikolla ihan normimäärä jäljellä vaikka olikin pehmentynyt.

Vielä kun malttaisi vähän levätäkin ja loppuisi tämä nonstop-touhuaminen niin voisi aloittaa laskeutumisen synnytys-moodiin. Vähän liikaa on tullut touhuttua ja iltaisin on sitten aina hirveä kooma. Tätä tämä pesänrakennus ilmeisesti on.:happy:

Mutta tänään on jo 37+1 joten ei tätä enää kauaa kestä. Toisaalta on myös haikeat fiilikset kun tämä vauva jää todennäköisesti viimeiseksi vauvaksi eli viimeisiä viikkoja kukaan koskaan masussa potkii. Lapsiin liittyy kyllä ihan valtavasti ristiriitaisia tunteita. Vaikka ihan valtavasti välillä väsyttää niin silti yritän aina muistuttaa itseäni että on tämä kuitenkin ainutlaatuista ja kovin lyhytkestoista aikaa joten pitää muistaa nauttiakin. Muuten täällä ihan rauhallisin mielin odotellaan miten tällä kertaa hommat etenee. Tällä vauvalla ei varmaankaan ole kummoista kiirettä tulla maailmaan. Kohdunkaulaa oli vielä viime viikolla ihan normimäärä jäljellä vaikka olikin pehmentynyt.

Toi on kyl niin totta, että pitäis muistaa kaikesta tukaluudesta ja väsystä huolimatta myös nauttia tästä raskausajastakin, on tää todellakin niin ainutkertaista ja ihmeellistä!!

Käyrillä! Pari tuntia supisteli säännöllisesti jo kotona ja alkoi poltella selästä enemmän kuin aiempina iltoina/öinä ja saa jo vetää kunnolla henkeä supistuksen aikana. Mut ei nyt suoraan kivuliaita vielä. Sekä peräsuoleen että kohdunsuulle tuntuu painetta ja pistelyä. Mut on tää supistuskäyrä outo... Välillä reagoi supistukseen kunnon lukeman nousulla ja välillä ei tapahdu mitään.

Voi vittu! Monen illan/yön supistelujen lopputulos edelleen sama 2cm auki mitä oli 2 vko sitten! :( Vauva on laskeutunut mutta mitään muuta edistystä ei ole tapahtunut. Eli ollaan kotona taas. Olisin saanut jäädä osastolle yöksi mutta jos ei kerran mitään edistystä ole tapahtunut niin miks nyt sit yön aikana tapahtuis? Hitto, huomenna mä lähden JUOKSUlenkille, saunon useamman kerran päivän aikana, siivoon välissä ja pistän miehen hommiin! :D Ja vedän Panadolia maksimimäärän et kykenen tekemään ton kaiken!

Ms74, kaikissa sairauskuluvakuutuksissa suljetaan pois jo aiemmin sairastetut vaivat. Siis jos ensimmäisen vuoden aikana tulee jotain sairauksia ja sen jälkeen irtisanoo vakuutuksen, sitä vaivaa ei saa enää korvattavaksi missään yhtiössä. Siksi tuo ennen syntymää otettu vakuutus on kannattava, sillä se korvaa myös synnynnäiset sairaudet. Vaikka sairastaisi ensimmäisenä vuotena ja tahtoo sen jälkeen muuttaa vakuutusehtoja esim halvempaan versioon, vakuutus korvaa silti jo sairastetutkin vaivat, sillä vakuutus pysyy samana, vaikka vähentäisi sen laajuutta.
Meillä on onneks syntymättömälle otettu. Meillä on Lähitapiolasta.

Takaisin