Raskaana --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Napulle aktiivisia viimemetrejä!
Täällä tuli terveen paperit beigestä tuhrusta huolimatta, eli ei löytynyt hoidettavaa tulehdusta. Ens maanantaille sitte sinne polille. En pysty odottamaan! Vauva muksii äitiä minkä ehtii. Luulen, että tämä ylenmääräinen lapsivesi tarjoaa sen hyvän puolen, että ei käy kipiää!
Täälläkään ei ikä olis peruste yhtään millekään. Donor-IVF:n vuoksi saan ylimääräistä seurantaa, ja nyt kasvukontrolleja kun tuli tuolleen hyvin kasvava mukula kohdalle.

No en kyllä käsitä tuota ikätarkastelua minäkään, etenkään kun missään raskauteen liittyvässä ei ole ollut mitään huomauttamista. Mut eipä siinä, mielelläni käyn näytillä ja tsekkaamassa mitä vauvalle kuuluu. Meillä ei neuvolalääkärillä ole mitään extraa, esim. uä-laitetta, joten painoarviotakaan ei olis saatu ilman äippäpolin keikkaa.

Aktiivisuus on vähän sitä sun tätä. Ei toi maha anna näköjään hirveitä rehkiä. Eilen kävin metsälenkillä (abt 3km) ja jatkoin kotihommilla, niin kylläpä jo sattui vatsaan. Touhuu ja lepoo siis vuoronperään. Tänään kävin kosmetologilla (i-ha-naa!) pidemmässä matkassa ja paluumatka meni supistuksella. Tällä viikolla meen ostamaan tutteja yms. ja sitä vadelmanlehtiteetä, joka kuulemma jouduttaa syntymän alkamista.

Napu, minä ottaisin mielelläni vastaan kaiken mahdollisen tutkimuksen. Tosin nyt vaikuttaa siltä, että tarkempaa seurantaa on luvassa, kun vauva on suuri ja lapsivettä paljon. (äiti on pieni)

Kimaira, mä ostin ihan K-Supermarketista Clipper merkkistä vadelmalehtiteetä.
Nyt on otettu järeet aseet käyttöön synnytyksen käynnistämiseksi! Kaikki ässät käytössä mahdollisimman usein, vadelmanlehtiteetä, lypsän maitoa jne. Lisää ehdotuksia otetaan vastaan! :D Tänään kävelin illalla kauppaan (reilu kilsa yhteen suuntaan) ja oli lähes kestosupistus päällä koko matkan kaupalle kun kävelin niin reippaasti. Kaupassa kävelin sit rauhallisemmin ja kun tulin pihalle vedin syvään henkeä ja ajattelin "no pain, no gain" ja kävelin vauhdilla kotiin. Nyt kuppi teetä ja odotellaan tuleeko kunnon supistuksia.

Tässä olis tää lista taas.. Ei ole tullut mitään päivityksiä, mutta tuntuu vaan, että siitä on ikuisuus, kun tän oon viimeksi tänne laittanut!

Synnyttäneet

Maiju-75/ 30.12. / 47 cm 2820g P// alateitse/ 3.
Maria75/ 30.1. Rv 42+1/ 49 cm 3360 g P/ Tyks/ kiireell. sektio/ 1.
Titti/ 9.2./ 50cm 3325 g P/ Js/ alateitse/ 2.
Satom/ 20.3./ 51 cm 3365 g P/ Kos/ alateitse/ 3.
Marituuli/ 24.3./ 48 cm 3000 g P/ Nkl/ suunn. sektio/ 3.
Sikuriini/ 30.3./ 52 cm 3780 g P/ Tyks/ suunn. sektio/ 3./
Catlin/ 8.5. rv 38+6/ 52 cm 3952 g P/ Kos/ alateitse/ 3.
Mamma-79/ 13.5. rv 39+2/ 52 cm 4090g T/ Tays/ alateitse/ 2.
Tähti-73/ 13.5. rv 38+2/ 47 cm 2400 g P/ Hyvinkää/ kiireell. sektio/ 1.
Murrimur/ 14.5. rv 41+5/ 53 cm 3450 g P/ Kos/ alateitse/ 2.
Noel/ 15.5. rv 36+4/ 45 cm 2940 g P/ Tays/ alateitse/1.
Myy75/ 17.5. rv 41+1/ 51 cm 3795 g T/ Kos/ alateitse/ 2.
Tähtipölyä/ 20.5. rv 39+0/ 52 cm 2480 g T/ Kos/ alateitse/ 2.
Eclipse/ 28.5. rv 40+3/ 49 cm 3486 g T/ Koks/ kiireell. sektio/ 1.
JustMom10/ 2.6. rv 38+0/ 50,5 cm 3490 g P/ Tyks/ kiireell. sektio/ 11.
KuuKassius/ 20.6. rv 41+0/ 45 cm 2705 g T/ Kos/ alateitse /1.
Bamse/ .6. rv / T/ oys tai oas/ alateitse/ 1.
Kisu75/ 3.7. rv 39+0/ 50 cm 3342 g T/ Hyvinkää/ alateitse/ 5.
MS74/ 9.7. rv 41+2/ 55 cm 3850 g T/ Tyks/ kiireell. sektio/ 1.
Sirpa40/ 11.7. rv 40+2/ 50 cm 3024 g P// kiireell. sektio/ 1.
Minni71/ 29.7. rv 41+3/ T/ Nkl// 1.
Satru/ 31.7. rv 41+5/ 52 cm 3490 g P/ Hyvinkää/ alateitse/ 4.
Gromit73/ 2.8. rv 41+5/P/ Kos/ alateitse/ 1.
Muumimamma-74/ 10.8. rv 40+3/ 49 cm 3385 g P/ Ksks/ hätäsektio/ 1.
Miiuli77/ 11.8. rv 39+5/ 50 cm 3478 g P/ Hys/ suunn. sektio/ 1.
Novelle/ 29.8. rv 40+3/ 48 cm 3434 g T/ kiireell. sektio/ 2.
Susamama/ 5.9. rv 41+4/ 56 cm 4928 g P/ Hyvinkää/ alateitse/ 6.
Lettuhei/ 9.9. rv 42+1/ 51 cm 3585 g T/ Kos/ kiireell.sektio/ 1.

Odottajat
Bobcat/ 29.8./
Saara72/ 6.9./ 3.
Tintsu/ 7.9./ 2./ hyvinkää
Järvenhenki/ 9.9./ 1./ kaks
Pikkuinen2016/ lokakuu/ 2./
Ooo/ 6.10. T/ 2./ jorvi
Evelin76/ 10.10. P/ 2./ Tays
Janna75/ 14.10. T/ 4./ tyks
Napu75/ 22.10./ 3./ koks
Kimaira/ 30.10. T/ 2./
Miilo/ marraskuu/ 4.
Katjusha/ marraskuu/ 1./ Lohja tai Jorvi
Yölento/ 9.11./ 3./ Tays
Sasi-76/ marraskuu??
Mamma Mia/ 9.12. P/ 1./
Helemi/ joulukuu/ 6.
Nuska76
Metola2
Pioni77/ 2.3.2017/ 1./ OAS
Pilvipouta/ 2017/ 5.

Täällä pyörii pyykkikone ja laitan tulokkaalle ekoja vaatteita hyllyyn odottamaan.
Ostin muuten alennuksella poistomyynnistä uuden Doomoo Seatin, toivottavasti on niin hyvä kuin ootte kehunut :)

Lisäksi semi-projektina on uuden kämpän etsiskely. Äijän työkuviot ovat muuttumassa (ei tosin yllättäen) siihen suuntaan, että muutto Pirkanmaalle saattaa olla edessä suht piankin... tuskin nyt sentään ennen ipanan syntymää :D :D

Minä läksin eilen töistä sairaslomalle, oli alamaha kipeä jo maanantain ja eilen sama homma. Tosi kivuliasta istua oli tuoli mikä hyvänsä. Mulla on nyt käytössä satulatuoli ja tavallinen toimistotuoli. Neuvolan th kirjoitti eilisen ja tämän päivän saikkua ja huomenna neuvolalääkärille aika. Lisäksi selvisi että mulla on harkkasupistuksia, en ollu sitä ite tajunnutkaan:). Niin sitä on pölkky ekan kanssa.

Tänään esimies laitto viestin että sairaanhoitajan todistus kelpaa vain epidemioissa. :o Niin vähän se mua kuunteli kun puhuin sille eilen neuvolaan soitosta jne. No, soittamalla sain tk:sta tälle päivälle lääkärintodistuksen. Onneksi kävin päivystyksessä pari viikkoa sitten saman vaivan kanssa ja lääkäri lupasi soittamalla sairaslomaa.

Arvelin jo että pitää tilata ambulanssi ä-polille kun en semmosta matkaa pystyisi autossa istumaan, jos kerran on pakko lääkärintodistus saada. :) Kiitos ja anteeksi, tympäsee vaan taas tuo työnantaja vaatimuksineen. Kyllä mä silti töihin arvelen meneväni mutta kattokoon lääkäri huomenna paremmin.

Ai niin, rv 17+6. <3

Pioni, mulla alkoi harkkarit suunnilleen noihin aikoihin, mutta aluks oli vaan reippaaseen kävelyyn liittyviä. Nyt alkaa kovettaa mahaa ihan seistessä. Omalla kohdalla ei muita seurauksia, mitä nyt tuntu epämukavalta. Joo, kaikki on ekakertalaisena niin uutta, outoa ja yllättävääkin ...

Pioni, mulla alkoi harkkarit suunnilleen noihin aikoihin, mutta aluks oli vaan reippaaseen kävelyyn liittyviä. Nyt alkaa kovettaa mahaa ihan seistessä. Omalla kohdalla ei muita seurauksia, mitä nyt tuntu epämukavalta. Joo, kaikki on ekakertalaisena niin uutta, outoa ja yllättävääkin ...

Minä touhusin vissiin viikonloppuna enempi kuin tarpeeksi: kävin salilla, laviksessa, tein puutarhahommia ja kantelin raskaampia ruukkuja. Muutama ikkunakin tuli pestyä. :) Oliskohan ollu vähän liikaa. No, katotaan mitä lääkäri huomenna meinaa, saako jatkossa tehdä mitään...

Enpä olis aamulla uskonut, mihin päivä päättyy:
Päädyimme nukuttamaan 11,5-vuotiaan koiramme tänään todistettujen toistuvien epileptisten kohtausten vuoksi. Kuukausi sitten epäilimme rupikonnamyrkytystä, kun koira käyttäytyi sekavasti ja oli selvästi tullut vaahtoa suusta. Eilen nähtiin samaa käytöstä, aamulla epäilin koiran sokeutuneen. Tänään töiden jälkeen tuli kokovartalokohtaus kolmesti noin tunnin välein. Viimeisen käynnissä ollen olimme jo päivystyksessä. Prognoosi oli lohduton (luultavimmin aivokasvain), joten katsoimme parhaaksi päästää kulta koirien taivaaseen.
Kahden koiran taktiikalla eteenpäin.

Päädyimme nukuttamaan 11,5-vuotiaan koiramme tänään todistettujen toistuvien epileptisten kohtausten vuoksi. Kuukausi sitten epäilimme rupikonnamyrkytystä, kun koira käyttäytyi sekavasti ja oli selvästi tullut vaahtoa suusta. Eilen nähtiin samaa käytöstä, aamulla epäilin koiran sokeutuneen. Tänään töiden jälkeen tuli kokovartalokohtaus kolmesti noin tunnin välein. Viimeisen käynnissä ollen olimme jo päivystyksessä. Prognoosi oli lohduton (luultavimmin aivokasvain), joten katsoimme parhaaksi päästää kulta koirien taivaaseen.
Oijjoi! Kaamea päivä teillä! Miten tohon pystyy? Mulla on samanikäinen koira ja jossain vaiheessa edessä sama juttu. Toivon kyllä, et nukkuis pois rauhallisesti kotona, mut lopputulos on joka tapauksessa sama. Itku tulee pelkästä ajatuksesta. Paras kaveri ikinä. Voimia sinne teille!

Olin toivonut selkeitä merkkejä, kun on aika tai juurikin nukahtamista kotona. Aamuyöllä heräsin itkeä tihrustamaan. Onneksi kultamme sai elää viimeiseen asti vaikuttaen reippaalta ja fyysisesti aktiivisena. Mun maratonharjoituskaveri on nyt poissa, mutta onneksi ei tarvinnut enemmän kärsiä.
Katotaan miten työpäivästä tänään selviää, koska kyllähän tämä shokki on - kaikki kävi niin äkkiä.
Tsemppiä teijän kaikkien päivään myös!!

Jaksamista! Itellä eka koira ja marraskuussa 16 täyttää. Joka aamu mietin hengittääkö vielä.

Takaisin