Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Maria-75:)
Vesisynnytys olisi kiinnostava, tosin täällä Uudellamaalla ei sellaista vaihtoehtoa, enkä kauemmaksi lähde.

Sulla synnytys on pian käsillä:)
 
Parin viikon sisällä toivottavasti jotain tapahtuu. Ei jaksaisi odottaa tammikuun lopulle...Onkohan Maiju-75 vauva jo syntynyt ?
 
Minäkin mietin Maijua, kyllä vauva varmasti on jo syntynyt ja tutustuvat nyt toisiinsa.:Heartpink

Muistan maria-75 esikoisesta, etten olisi millään jaksanut odottaa sitä viimeistä kuukautta, kokoajan vaan mietti, että "synny jo, mä olen valmis ja sinä olet valmis, mitä tässä nyt vielä odotat..".:laughing001
 
Mä haluaisin synnyttää altaassa mut täällä se ei oo luvallista, joutuu nousemaan kuivalle maalle ponnistamaan jos ylipäätään pääsee altaaseen...oman tietty voi ottaa mukaan mut kun oon nopea synnyttäjä niin en viitsis tehdä sellaista investointia ja sit ei ehtis täyttää edes :)

Mullehan tää on jo 11. Raskaus :)
Hyvin todennäköisesti käynnistetään, kohtu sen verran laiskistunut ettei omin voimin vie supistuksist synnytykseen vaan supistelee ja supistelee, avaa kohdunsuutakin reippaasti mutta sitten kopahtaa. Kalvot puhkomalla on sitten saanut vauhdin ja synnytykset kolme ekaanlukuunottamatta kestäneet 55min-2h :)

Maijullanvarmaan pieni sylissä jo <3

Tsempit muille synnytystä odottaville <3
 
Oliko sulla Tähti jo rakenneultra?

Tähtipölyä!:)
Kiitos kysymästä, rakenneultra ensi tiistaina, raskausviikolla 21. Kyllä sitä niin odottaa, että pääsee pientä näkemään:dance008 Mieskin on ihan malttamattomana asian kanssa:singing:

Koska ultra on sinulla, ihan piakkoin?:rolleyes:

Miten paljon sulla maha on muuten kasvanut? Eilen hämmästyin, että nyt se jo todella näkyy ja on sellainen poikavatsa:p
 
Tähtipölyä!:)
Kiitos kysymästä, rakenneultra ensi tiistaina, raskausviikolla 21. Kyllä sitä niin odottaa, että pääsee pientä näkemään:dance008 Mieskin on ihan malttamattomana asian kanssa:singing:

Koska ultra on sinulla, ihan piakkoin?:rolleyes:

Miten paljon sulla maha on muuten kasvanut? Eilen hämmästyin, että nyt se jo todella näkyy ja on sellainen poikavatsa:p

Ihanaa, kun sulla on ultra jo niin pian! Mulla vasta 11pv ja en tooodella jaksaisi odottaa niin pitkään.
Toi vatsa on liikkeiden lisäksi toinen asia, mikä vähän tuppaa stressaamaan, nimittäin ihan on littana vielä- huokaus.. Voit varmaan arvata kuinka mielikuvitus ottaa vallan, kun ei vieläkään missään näy/ tunnu.. Viimeksi oli kyllä aika sama juttu mutta kyllä mulla silloin pienen pieni kumpu näillä viikoilla jo oli ja nyt ei sitten mitään vaikka toinen raskaus melkein heti perään, että luulisi kohdun olevan niin venynyt, et olisi pullahtanut masu samalla hetkellä kun munasolu hedelmöittyi.:shifty:
 
Voi vitsit, tuosta mahan koosta - mulla nyt siis rv 22+0, ja maha todella iso! Kohtu on aika edessä, ja muutenkin maha melkoisen "muhkea". Saa nähdä, tuleeko seuraavassa neuvolassa jotain palautetta painosta, nyt tullut n 7-8 kg lisää lähtöpainoon... Ja kaikki kilot "pallomahana" :D
 
Täällä on yksi pieni poika syntynyt tänään klo 7.54. Painoa 2820g ja pituutta 47cm. Ihan on isoveljiensä näköinen.

Kaksi päivää käynnisteltiin ilman mainittavaa menestystä. Viime yönä kahden maissa heräsin tihkuvaan lapsiveteen. Puoli neljä alkoi supistukset mutta paikat ei vaan auenneet. Kuuden maissa olin niin kipeä, että siirryttiin synnytyssaliin. Lopulta kävi taas niin ettei puudutuksia ehditty antamaan, vain ilokaasua yritin hengitellä.

Nyt vaan väsynyt, mutta onnellinen
 
Täällä on yksi pieni poika syntynyt tänään klo 7.54. Painoa 2820g ja pituutta 47cm. Ihan on isoveljiensä näköinen.

Kaksi päivää käynnisteltiin ilman mainittavaa menestystä. Viime yönä kahden maissa heräsin tihkuvaan lapsiveteen. Puoli neljä alkoi supistukset mutta paikat ei vaan auenneet. Kuuden maissa olin niin kipeä, että siirryttiin synnytyssaliin. Lopulta kävi taas niin ettei puudutuksia ehditty antamaan, vain ilokaasua yritin hengitellä.

Nyt vaan väsynyt, mutta onnellinen

ONNEKSI OLKOON MAIJU!!!! :Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred
:love7:love7:love7:love7:love7:love7
 
Onneksi olkoon, Maiju ! Munkin pojan kokoarvio Tyksissä oli eilen 2,8 kg. Joten samassa koko luokassa molempien pojat. Mä olen ollut 47 cm syntyessäni ja mies 50 cm. Meiän poikakaan ei varmaan ole kauhean pitkä.
 
Voi vitsit, tuosta mahan koosta - mulla nyt siis rv 22+0, ja maha todella iso! Kohtu on aika edessä, ja muutenkin maha melkoisen "muhkea". Saa nähdä, tuleeko seuraavassa neuvolassa jotain palautetta painosta, nyt tullut n 7-8 kg lisää lähtöpainoon... Ja kaikki kilot "pallomahana" :D

Mun mielestä noilla viikoilla saakin olla jo maha.:) Ja ihan maltilliseltahan tuo sun painon lisäys kuulostaa, ei yhtään pahalta!!
 
Missä kohdin paino rupee nousee? Mä oon lähtöpainossa mut kaventunu muualta paitti tissit ja vatta kasvanu. Nyt vasta rv 14.
 
MS74, se painon nousu lienee ihan todella yksilöllistä.. Toisilla turvottaa alussa ihan tosi paljon ja paino saattaa nousta useammankin kilon heti ekoilla viikoilla ja sitten tasoittuu ja toisilla sitten taas nousee vasta vikalla kolmanneksella..
Mulla ekassa raskaudessa tuli eka kilo muistaakseni joku rv15 ja loput 5kg sitten tasaisesti.
Nyt ei ole vielä tullut kiloakaan..
Mutta tärkeintä tietysti on, että itse voi hyvin ja pystyy syömään sekä liikkumaan ja että vauva kasvaa.
 
Onnea Maiju! Mä kävin tänään Terveystalossa ultrassa, koska en malttanu odottaa ekaa neuvola ultraa ja halusin varmistua et kaik on ok ja et siel oikeesti on joku, kun ekaa tässä vartuun ja ikää 38v..Siellä se vauva oli tiukasti kyydissä ja la aikaistu 6 pvällä..Koko ei täsmänny vkoihin ja kierto olikin yhden välin normaalia pidempi, joten elokuun puoleen väliin nyt siirty la..Oli se vaan jännä fiilis nähdä se pikku sydän sykkimässä..mieskin ihan herkisty..☺
 
Takaisin
Top