Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja mä saan vasta maanantaina varata ajan, sit toivottavasti tiistaina kun on 41+5 se sisätutkimus ja ultra. Ellei kaikki niitten ajat oo silloin jo menneet. Mulle ei oo tehty synnytystapa-arviota vaikka on eka ja radi ja melkein 39v. Yksityisellä käyny oman mielenrauhan vuoksi niin tiedän sentään että tarjonta on hyvä ja vauvan ei pitäis olla kovin iso. Oon myös pitkä minkä pitäis auttaa, etenkin kun mies ja sen suku ei ole. Meidän suvussa on yleensä ollut aika helpot raskaudet ja synnytykset.

Mun piti mennä yksityiselle synnytystapa-arvioon mut selvis että vaikka ne sellasen tekiskin niin löydökset sieltä ei vaikuttais noihin byrokraatteihin mitenkään. Joten en nyt sit oo viitsinyt kun toisaalta toivon edelleen että toi alkais luonnostaan ilman ylimääräistä sörkkimistä. Mä en siis välttämättä haluais käynnistystä ees heti yliaikaiskontrollissa jos siellä on kaikki hyvin. Mä pelkään sitä käynnistystä että sit se ei etemis kumminkaan. Fyysisesti vointi on edelleen ihan siedettävä vaikka nyt alkaa kyllä vauva painaa alapäätä. Päätä vaan alkaa kiristää tää odottelu kun mitään ei tapahdu, päivät vaan tikittää ja ketään ei ees tunnu kiinnostavan miten mä ja vauva voidaan. Paitsi tietty kaikkia ystäviä, sukulaisia ja tuttuja jotka kyselee taukoamatta. Eilen tapahtui sellanenkin ihme, että miehen isä soitti sille ja kysyi mitä meille kuuluu. Ne ei ikinä soittele toisilleen yhtään mistään, saati jostain kuulumisista. Tyhjänpäiväistä lätinää ilmeisesti sellanen. Joten nyt ollaan TODELLA äärimmäisessä tilanteessa jos sekin alkaa soitella.
 
Lettuhei täällä ihan sama! Soitin hyvinkäälle yliaika kontrolliin. Sain ajan kun tänään 41+0. Aika tuli 7.9 klo 8.30. Sanoin että on ihan vitun paha olo . Oksettaa ja on pää kipee ja kohta pää hajoo!! Vastaus oli että tuu ajoissa sit aamulla vittu keskiviikkona jos ei mitään oo siihen mennessä tapahtunu! Ei niitä kiinnostanu mun vointi ! Että mihis lähetään??

Mitäs jos vaan meet sinne ja vaadit että ne oottaa sut ees käyrille kun on niin huono olo? Mähän menin Hyvinkäälle sovitusti 41+5 viikoilla ja samana päivänä poika syntyi. Soitin kuitenkin jo päiviä aikaisemmin sinne supistusten takia, ja sanoivat että sinne vaan jos siltä tuntuu. Aattelin vaan, että jos noin huono olla on, niin mä kävisin tarkistuttamassa.
 
Mä niin muistan kuinka raastavaa oli oottaa yliajalla. Hermot riekaleina ja maha vaan kasvoi ja kasvoi! Tsemppiä siis loppuodotteluun! Se on perseestä, mutta kaikki se odottaminen on sen arvoista! :Heartblue Nyt tuo mun yliaikainen vauveli tuhisee jo 1kk ikäisenä sylissä :love7 ja synnytys on muisto vain :)
 
Mä niin muistan kuinka raastavaa oli oottaa yliajalla. Hermot riekaleina ja maha vaan kasvoi ja kasvoi! Tsemppiä siis loppuodotteluun! Se on perseestä, mutta kaikki se odottaminen on sen arvoista! :Heartblue Nyt tuo mun yliaikainen vauveli tuhisee jo 1kk ikäisenä sylissä :love7 ja synnytys on muisto vain :)
Mä muistan kans ja ne yölliset supistukset jotka piti hereillä....Nyt 8 vk vanha vieressä pitää hereillä.
 
Baka, baka liten kaka... :'D Huh, eka iiiiso katkarapuvoileipäkakku valmis, vielä pitäis astetta pienempi broiskukakku vääntää. Ja samassa ajassa tytär on tainnut tehdä jo neljä eri kakkua! :D Nyt hän leipoo tuulihattuja ja kahta eri keksiä teki jo aiemmin viikolla. Toivottavasti vieraat on nälkäsiä huomenna. :)
 
Janna, mites rippijuhlat män? Mä varmaan joudun ite vääntää voikkugagut. Onks hyviä reseptejä, anyone....? Viittis alkaa netistä ettiin ja testailee. Joku kinkkugaggu ja sit joku...varmaan kalagaggu? Oisko niit muitakin?
 
Olipa onnistuneet rippijuhlat tänään! Saatiin melkeen kaikki leipomukset ajoissa valmiiksi vaikka tiukkaa tekikin aamupäivällä. :D Koko aamupäivän seisoin kun koristelin kakkuja jne mut kirkossa sai sit istua ja levätä. :D Kirkon jälkeen saatiin hyvin apua kaiken esille laitossa jne. En muista että oisin missään järjestämissäni juhlissa oikeesti ehtinyt istua ja keskustella niin monien vieraiden kanssa. Suurin kiitos tästä kuuluu ihanalle miehelleni. <3 Hän keitti kahvia ja hoiti kaikki tiskit jne. Monet vieraat auttoi siivoamisessa jälkikäteen. :) Ja tytär itse tietty teki tosi paljon myös.
Nyt on sitten alaselkä niin kipeä etten tiedä miten oikeen olis. Kävely on todella tönkköä ja sattuu.
Mutta kyllä otti ex-anoppi päähän taas! Heti kun hän näki mut hän kysyi odotanko viitosia? Ja mulla ei todellakaan mun mielestä ole mikään valtavan kokoinen vatsa. Ja myöhemmin kun hän kuuli mun puhuvan ruotsia kuopukselle hän kysyi puhuuko tyttö ollenkaan suomea? Vastasin ettei hän puhu paljon mitään vielä, mutta ymmärtää kyllä sekä suomea että ruotsia. Teki mieli vastata että meidän 1v7kk osaa enemmän suomea kuin ex-anoppi ruotsia! Teinien ollessa pieniä ex-anoppi kielsi mua puhumasta ruotsia lapsille kun oltiin heillä kylässä! Siis että mä en saanut puhua äidinkieltäni ja lasten vahvinta kieltä heille! No, nyt on molempien teinien rippijuhlat juhlittu ja seuraavat "pakolliset" yhteiset juhlat on sitten lakkiaiset ja niihin on kolmisen vuotta aikaa. :)
 
Sirpa, tässä mun tekemät voileipäkakut tälle päivälle. Kaiken muun tytär leipokin sit ite! Eiku teinhän mä focaccian kans.
ImageUploadedByVau Foorumi1473012245.928524.jpg
ImageUploadedByVau Foorumi1473012255.606900.jpg
Ylempi on katkarapu- ja alempi broisku-voileipäkakku. :) Koristeluihin jäi valitettavan vähän aikaa, heitin vaan äkkiä jotain päälle ennen kirkkoon kiiruhtamista.
 
Sirpa, Kinuskikissalla on hyvä vege-voileipäkakkuresepti, muistaakseni nimellä Kreikkalainen voileipäkakku. Näihin mitä oon tehnyt mulla ei oo varsinaista reseptiä, ite kehittelemät sörsselit ja määrät on aina jotain sinne päin, maistelemalla tehdyt. :D
 
Sirpa, Kinuskikissalla on hyvä vege-voileipäkakkuresepti, muistaakseni nimellä Kreikkalainen voileipäkakku. Näihin mitä oon tehnyt mulla ei oo varsinaista reseptiä, ite kehittelemät sörsselit ja määrät on aina jotain sinne päin, maistelemalla tehdyt. :D
Mä komppaan kanssa kinuskikissaa. Sieltä etin aina pippaloihin leivontareseptit.
 
Janna, mites rippijuhlat män? Mä varmaan joudun ite vääntää voikkugagut. Onks hyviä reseptejä, anyone....? Viittis alkaa netistä ettiin ja testailee. Joku kinkkugaggu ja sit joku...varmaan kalagaggu? Oisko niit muitakin?
Mä tein ite kaikki ja vielä tuplat kun tein tavalliset ja gluteenittomat. Yks oli lihaton ni tein savulohivoileipäkakun ja sit tonnikala- ja kinkkurieskarullia.
 
cd884ad5b9c50054e3c9653eb6cd55a1
 
Alkaa menee hermo! 41+3 ja supistelee mut sit loppui :(

Tsemppiä sinnekin. 41+4 eikä ees oo pahemmin supistellut. Vähän kivuliaita harkkasuppareita vaan. Odottelen tässä että Kättärin puhelinaika alkaa, että pääsen varaamaan sen !#€&/% ajan. Taas tuli ajateltua että ehkä miehen ei tarvis viikonlopun jälkeen lähteä töihin mut tossa se lappaa jugurttia naamaan. Deja vu viime maanantailta. :(
 
Upeat MS74! :) Mä en pystyis tekemään tuollaista menyytä kun aina suunnitellaan tekevämme enemmän kuin mitä sit ehditään saada valmiiks. :D Nytkin jäi yks makea puolitiehen... Upeesti sulla sävy sävyyn koko pöytä! :)
 
Tsemppiä sinnekin. 41+4 eikä ees oo pahemmin supistellut. Vähän kivuliaita harkkasuppareita vaan. Odottelen tässä että Kättärin puhelinaika alkaa, että pääsen varaamaan sen !#€&/% ajan. Taas tuli ajateltua että ehkä miehen ei tarvis viikonlopun jälkeen lähteä töihin mut tossa se lappaa jugurttia naamaan. Deja vu viime maanantailta. :(
Tsemppiä molemmille Lettuhei ja Susamama! Kyllä ne viikon sisällä tuhisee teidän tisuilla.
 
Takaisin
Top