Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Upeat MS74! :) Mä en pystyis tekemään tuollaista menyytä kun aina suunnitellaan tekevämme enemmän kuin mitä sit ehditään saada valmiiks. :D Nytkin jäi yks makea puolitiehen... Upeesti sulla sävy sävyyn koko pöytä! :)
Kiitos. Mies teki painatukset kuten toi kastemenu ja kasteohjelmalehtinen missä oli kasteen kulku ja virsien sanat.
 
MS, mäkin aina suunnittelen tekeväni niin paljon enemmän (kuten tuo kasteohjelma) mut sit ei vaan aika riitä. Koristeita voi onneks tehdä aina paljonkin etukäteen.
 
Nyt vasta tuli mieleen et unohdin kokonaan ottaa kuvan lasten noutopöydästä. :( Meillä oli 7 alle kouluikäistä vierasta ja tein heille oman noutopöydän missä oli cocktail-tikkuja, maissinaksuja, cakepopseja, tuulihattuja, keksejä ja karkkeja. :)
 
Joo, siis meillä menee hiukan överiks aina kaikki juhlat! :D Tyttären kanssa tykätään askarrella ja kokeilla uusia reseptejä ja siks kutsutaan aina mahdollisimman paljon porukkaa et on aihetta leipoa. :D Joskus haaveilen juhlanjärjestäjän työstä mutta ei täällä ole tarpeeksi kysyntää sellaiselle enkä halua kuitenkaan yrittäjäksi. Saa sit toteuttaa sitä unelmaa perheen omilla juhlilla. :)
 
Mä oon huomannu joka juhlissa että tulee ihan liikaa tehtyä kaikenlaisia herķkuja. Niitä jää aina yli kauheet määrät ja sitten saa heitellä roskiin loppuja. Pitäis vaan tehdä yhtä tai kahta suolasta ja sitten kakku ja keksi, siinä olis sellanen sopiva määrä.
 
Jee, kohta saadaan vauva-uutisia!! :)
Anis, sama ongelma... Aina leivotaan liikaa. Mut mä annan sit viimeisille vieraille kotiin vietäväksi ja mies vie usein töihin kans. Nyt kun meillä oli rippijuhlat mun työpaikalla jätin sinne jääkaappiin työkavereille kans.
 
Nyt vasta tuli mieleen et unohdin kokonaan ottaa kuvan lasten noutopöydästä. :( Meillä oli 7 alle kouluikäistä vierasta ja tein heille oman noutopöydän missä oli cocktail-tikkuja, maissinaksuja, cakepopseja, tuulihattuja, keksejä ja karkkeja. :)
Mä mietin Janna et kuinka paljon noi 7 lasta veti tosta pöydästä...? Kaikki meni...? :hilarious:
 
Sirpa, kaikki reilu 60 cocktailtikkua meni, cakepopsit kans (olikohan siinä pöydässä joku 15kpl, niitä oli varsinaisessa tarjoilupöydässä kans), tuulihatut meni huonosti kaupaksi, muita meni aika hyvin kans. En tietty tiedä kuinka paljon noista meni aikuisille... :D Mut siis sen oon oppinut et kaikki mikä tarjoillaan lapsille tikuissa tekee hyvin kauppansa! Pitäisköhän kokeilla ens kerralla laittaa KAIKKI lasten tarjottavat tikkuihin...? :D
 
Huh. Näistä jutuista tulee taas mieleen et miten täs selviää kaikista synttäreistä ja muista kissanristiäisistä aikanaan. Mä oon hyvä laittamaan ruokaa mutta ihan paska leipuri. Onnistuin tekemään gluteenittoman täytekakun tytön vauvajuhlia ennen testimielessä. Tuli ihan hieno mut juhliin hain sit kuitenkin kakun leipomosta ja jätin ite syömättä juhlissa. Teen koruja ja räpellän muutenkin kaikkia pieniä askarteluja mut jostain syystä toi ruuan "koristelu" ja sievästi esille laittaminen ei oo mun juttu. Tai kai se johtuu siitä et ei oo ollu kiinnostusta ja kun en ite niitä voi syödä niin en oo opetellukaan. Penskana piti ruokaa opetella laittamaan jos jotain halus syödä mut leipomaan ei päässy.
 
Oi Susamama, täällä me jänskätetään teidän puolesta! Tsemppiä!

Janna, mainiota että sait rippijuhlat kunnialla vedettyä! Onks nyt semmonen fiilis, että voiskin lähteä synnyttämään?

Mä olin alkuraskaudesta ihan varma, että ikä tulee tällä kertaa näkymään jossain. Edelliset ipanat on saatu melkein 11 ja 9 vuotta sitten. Ei tuntunut ikä alussa, eikä keskellä raskautta. Ihan yhtä hienosti on mennyt kuin aiemmin. Ennen kesälomalle jäämistä olin varma, että elokuussa on jotain syytä hakea saikkua loppuajaksi ennen äippälomaa, mut katinkontit. Ei mitään vaivoja, mikä tietysti on hyvä. No nyt sit kun raskaus etenee normaalisti (rv 33+2), niin oon ollut reilun viikon flunssassa ja sen takia pois töistä ja viime viikolla otettiin vielä varpaankynsi pois, mikä on yllättävän kipeä tapaus. Että sainhan sitten jotain vaivoja. Ei pitäis manata tällaisia itselleen.
 
Eclipse, vinkkinä gluteenittomaan leipomiseen on tehdä juustokakku (jääkaapissa hyydytettävä) ja tehdä pohja gluteenittomista Digestive-kekseistä! Sen voi vaikka tehdä viikkoja etukäteen ja pakastaa eikä kukaan taatusti huomaa mausta et olis gluteenitonta. Oon mutaman kerran leiponut gluteenittomilla jauhoilla ja välillä onnistuu, välillä ei... Focaccia gluteenittomista jauhoista oli kamalaa mutta samoista jauhoista tuli tosi hyvää suklaakuivakakkua. Pahimmat rajoitukset leipomisessa on jos ei saa käyttää lainkaan maitotuotteita tai munia! :/ Kyllä korvikkeita löytyy mutta annostelu voi olla eri.
 
Napu, kyllä! :D Tai no, huomenna aamulla on aika imetyspolille, sen haluan kyllä ehtiä käymään, sit voiskin synnyttää jo. :D Melkeen oletan et torstain ä-polin kontrollikäynnillä todetaan lapsiveden vähentyneen ja ehdotetaan pikkuhiljaa käynnistystä. Tai sit et käynnistyy itestään ens yönä niin etten tälläkään kertaa pääse sinne imetyspolille (viimeks synnytys käynnistettiin samana aamuna kun olis iltapäivällä ollut imetyspolille aika). Kolmas vaihtoehto on sit et tää meneekin yliajalle! :D
Nyt on alkanut tulla supistuksia levossakin. Ei mitään kivuliaita eikä säännöllisiä mut kuitenkin uus lisäys. Tai no, toi määritelmä kivulias/kivuton on kans vähän epämääräinen... Makaan kyljellään sängyssä ja äsken just huomasin et alaselässä tuntuu jotain ja kun kädellä kokeilin vatsaa huomasin et on kivikova.
 
Nähtäväksi jää kaikki. Mulla tulee kans supistuksia levossa, ihan kyljellään maaten. En oo osannut pahemmin huolestua.
 
Mä oon huomannu joka juhlissa että tulee ihan liikaa tehtyä kaikenlaisia herķkuja. Niitä jää aina yli kauheet määrät ja sitten saa heitellä roskiin loppuja. Pitäis vaan tehdä yhtä tai kahta suolasta ja sitten kakku ja keksi, siinä olis sellanen sopiva määrä.
Mulla on aina varattuna pakasterasioita ja pusseja ja vieraat saavat mukaansa herkkuja. Ristiäisistäkin jain kaikki ni ei tarvinnu miehen kanssa mässyttää viikkotolkulla.
 
Huh. Näistä jutuista tulee taas mieleen et miten täs selviää kaikista synttäreistä ja muista kissanristiäisistä aikanaan. Mä oon hyvä laittamaan ruokaa mutta ihan paska leipuri. Onnistuin tekemään gluteenittoman täytekakun tytön vauvajuhlia ennen testimielessä. Tuli ihan hieno mut juhliin hain sit kuitenkin kakun leipomosta ja jätin ite syömättä juhlissa. Teen koruja ja räpellän muutenkin kaikkia pieniä askarteluja mut jostain syystä toi ruuan "koristelu" ja sievästi esille laittaminen ei oo mun juttu. Tai kai se johtuu siitä et ei oo ollu kiinnostusta ja kun en ite niitä voi syödä niin en oo opetellukaan. Penskana piti ruokaa opetella laittamaan jos jotain halus syödä mut leipomaan ei päässy.
Ootko teidän ainut keliaakikko? Meillä on aina sen 4 gluteenitonta lähipiiristä niin on kiva tehdä ja ite haluun tehdä kun oon tarkka siitä mitä sisältää ja missä tilassa tehty.
 
Ootko teidän ainut keliaakikko? Meillä on aina sen 4 gluteenitonta lähipiiristä niin on kiva tehdä ja ite haluun tehdä kun oon tarkka siitä mitä sisältää ja missä tilassa tehty.
Mulla itseasiassa ei ole virallisesti keliakiaa vaan joku viljaintoleranssi tms. Joudun syömään luontaisesti gluteenittomasti eli mulle ei käy edes ne tuotteet joissa on vehnätärkkelystä, josta on gluteiini poistettu. Mulla on yks kaveri joka syö samoin, mutta perui tulonsa vauvajuhliin, niin en viitsinyt itseni takia tehdä kakkuja viljattomasti. Tai tein mä italialaisia jauhelihamuffinseja (Kinuskikissa) gluteenittomana etukäteen pakkaseen, ni söin sit niitä.
 
Mä komppaan kanssa kinuskikissaa. Sieltä etin aina pippaloihin leivontareseptit.
Komppaan niin ikään;)! Todella hyviä reseptejä juhlaan kuin juhlaan ja arkeen myös! On tullut hankittua myös kaikki kinuskikissalta ilmestyneet kirjat.., olen myös keittokirja- ja reseptihamsteri monen muun lisäksi..;)! :)
 
Takaisin
Top