Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miten se tuntuukin et miehille on ihan oikea vaihtoehto sanoa et mä en jaksa, sanoudun irti tästä ja häivyn. Sit toisessa yhteydessä ollaan nousemassa barrikadeille isän oikeuksien "heikkouden" takia. Loogista totta tosiaan. Joo, tottakai mä kärjistän mut se tuntuu ny oikeutetulta ku oon 3 pv ollut käytännössä yh miehen työmatkan takia ja nyt kun se kotiutuu niin valitti jo etukäteen miten on paska olo. Miesflunssa tästä puuttuikin...
 
Eeei, Kimaira. Mä oon juonu pari bissee ja nyt ois just hyvä keskustelun aihe :woot::laughing021... Eeen taida viittii aloittaa :smiley-ashamed008. Mut sun kommentti on noteerattu! Mäkin haaveilen et häipyisin, tosta noin vaan. Koiran ottaisin mukaan. Tänään häivyinkin, muutamaks tunniks, mut se oli (armeliaasti) sovittu etukäteen. Mut joo, ois hauska nähdä toisen ilme ku tulis töistä himaan, pakkais laukun ja sanois seonmoro! Toinen jäis nyytti sylissä kattoo perään, et mitä vittuu täs tapahtu? Se on jäätävä tunne.
 
Lettuhei, miks ei sun mies halua kastetta ? Eikö hän kuulu kirkkoon ? Mun mies erosi kirkosta omassa pölhyyksissään 3 vuotta sitten. Häntä pyydettiin kummiksi ja hänen piti liittyä takaisin kirkkoon. Onneksi liittyi niin saatiin poika kastettua. Mekin mentiin maistraatissa naimisiin, mutta avioliiton siunaaminen oli kastejuhlassa.

Maria75 :) Mä en tajua, miksi sanot, että miehesi on eronnut kirkosta pölhöyksissään? :wideyed: Jos hän oli miettinyt asian ja toimi oman näkemyksensä mukaan?! :rolleyes:
 
Mä unohdin koko viivan tarkkailun ja unohdin kyllä kaiken muunkin kuten antaa mun tarkoin laaditun synnytystoivelistan...hyvä niin koska kaikki mitä en halunnut toteutuvan ni toteutui...paitsi imukuppi mut eipä päästy sinne asti ees kun mentiin vauhdilla leikkuriin.

Mulle ei tullut edes sitä viivaa....
 
Täällä kun käy vielä lukemassa raskaana olevien juttuja niin tulee aina mieleen miten perseestä se kaikki oli. Mulle ei sopinut raskaus pätkääkään ja aiheutti lähinnä 7kk vitutuksen. Toiset taas nauttii raskaana olosta ( tai no tuskin niistä ihan viikoista viikoista nauttii kukaan) ja jaksaa hehkuttaa sitä ihanuutta. Onneks täällä palstalla oli paljon erilaisia odottajia ja keskusteluita niin mäkin selvisin hengissä raskausajan. Toista kertaa en kyllä halua ikinä kokea raskautta ja varsinkaan synnytystä, joka ällöttää edelleen välillä. Mutta palkinto tuosta kaikesta paskasta on mahtava ja tissillä tuhisee nukkumassa nyt 3kk vanha tytöntyllerö, joka vastapainoksi huonolle raskaus ajalle on ollut äärettömän helppo vauva. Asia jota en yleensä kehtaa kenellekään tunnustaa kun kavereilla taas ei ole niin ollut omien muksujensa kanssa.

Eclipse :) Sympatiaa <3 !! Mulla taas raskausaika oli tosi helppo, hyvä jos ees huomasin sitä 9kk aikaa:p

Vauvakin on helppo, kuin mikä:notworthy
 
Toivottavasti meillekin tulee "helppo" kakkonen. Ihan tarpeeksi tähän lapsiperhearkeen liittyy kaikkea rassaavaa ilman koliikkeja ja muita hankaluuksiakin...

Just eilen mietin, et miten sitä ekan muksun kanssa ottikin paineita ihan ihme jutuista. Esim. tutti. Me ei ohjeiden mukaan tarjottu tuttia ollenkaan tytölle ekaan kahteen viikkoon, ja sitten sen jälkeen jostain syystä sitä piti ruveta oikein opettamaan tytölle. Eihän se tuttia ikinä huolinut. Meillä pyörii vieläkin tytön leikeissä erilaisia vauvatutteja, kun niitä piti hommata eri laatuisia jos joku kelpais... Kun en mä muista että olisin kokenut sitä tissillä roikkumistakaan hankalana, nyt tuntuis et ainoa syy tutin tyrkyttämiseen olis se et äiti sais vähän "rauhaa" mikäli vauvalla on kova imemisen tarve (ei siis välttis nälkä). Hyvä tyttö siitä kasvoi ilman tuttiakin, eikä tarvinnut sit vierottaa tutista pois isompana. Iltamaito tosin piti saada tuttipullosta melkein 2-vuotiaaksi asti, muuten ei tuttipullotkaan olleet käytössä juurikaan.

Tosiaan sormet ja varpaat ristissä että kakkonenkin olis yhtä helppo... mut sittenhän sen näkee. Likan 6 kk -neuvolassa oli joku ryhmätapaamisjutska, missä oli kolme muuta äitiä joilla oli samanikäiset vauvat. Siellä oli yks ehkä nelivitonen mimmi (en kyllä kysyny mut villi veikkaus), jolla vauva oli kahdeksas muksu. Se sanoi, et joka ikinen on ollut ihan erilainen vauva, ja niiden kanssa on ollut ihan omat tavat hoitaa hommat. Jännä juttu.
 
Mä olen miettinyt kans et voiko olla niin hyvä tuuri että kolmen helpon vauvan jälkeen vielä neljäskin olis helppo? Vai tuleeko sit neljännelle kaikki mahdolliset vaivat ja ongelmat? Meillä ei siis ole ollut koliikkia, ei ainuttakaan korvatulehdusta, ovat kaikki nukkuneet ja syöneet hyvin jne.
Tuttia kaikki kolme on käyttänyt n 2v asti. Kuopuksella mietittiin tutin pois jättämistä jo (nyt 1v7kk) mutta halusin että saa pitää tuttinsa vielä tämän kuun kun on päivähoidossa. Entisenä päiväkodin työntekijänä tykkään kun tutti on niin helppo tapa rauhoittaa itkevä lapsi hoidossa. :)
Nyt tämä nuutunut mamma lähtee kampaajalle ja sitten neuvolaan. :)
 
Mä olen miettinyt kans et voiko olla niin hyvä tuuri että kolmen helpon vauvan jälkeen vielä neljäskin olis helppo? Vai tuleeko sit neljännelle kaikki mahdolliset vaivat ja ongelmat? Meillä ei siis ole ollut koliikkia, ei ainuttakaan korvatulehdusta, ovat kaikki nukkuneet ja syöneet hyvin jne.
Tuttia kaikki kolme on käyttänyt n 2v asti. Kuopuksella mietittiin tutin pois jättämistä jo (nyt 1v7kk) mutta halusin että saa pitää tuttinsa vielä tämän kuun kun on päivähoidossa. Entisenä päiväkodin työntekijänä tykkään kun tutti on niin helppo tapa rauhoittaa itkevä lapsi hoidossa. :)
Nyt tämä nuutunut mamma lähtee kampaajalle ja sitten neuvolaan. :)
Janna, mitä sä tarkoitat ku sanot et "nukkuu hyvin"? Jengi tarkoittaa eri tasoisia nukkumisia tolla. Mun vauva herää pääsääntöisesti kolmesti yössä (viime yönä tietty vaan kahdesti, ku isänsä hoiti syötöt, murrrr!), ni joku sanoi et sehän nukkuu hyvin! Mun mielestä huonosti, koska se tarkoittaa heräämistä noin 2-3h välein. Kyl mä sanoisin, et vauva nukkuu hyvin vasta, jos vetelee yli 5h unta putkeen. Mitä sanot?
 
Kehtaanko ees kirjottaa... Meillä todella on hyvin nukkuva vauva :) Tosin omituisella aikataululla. Nukahti taas klo 23:30. Heräs 9:15. Nostin meidän sänkyyn jossa söi tissillisen ja naureskeli. Nukahti taas ja tuolla se nukkuu vieläkin... klo 12:15. Herää kyllä varmaan kohta ja sitten ei kyllä päivän aikana nukuta kuin max puolen tunnin päikkäreitä. Ikää muutaman päivän päälle 3 kk.
 
Mä muistelen et esikoinen heräs ekat kolme kk ehkä kerran yössä tissille (nukkui omassa pedissä), eli vetäisi putkeen ainakin yhdet 5-6 h unet. Sitten 3 kk iästä eteenpäin öistä tuli levottomampia, sain olla syöttämässä parin tunnin välein. Neuvolassa ehdottelivat n. 4 kk iässä että aloita soseet että saisit öisin levätä enemmän, mutta mä ratkaisinkin asian ottamalla suosiolla muksun perhepetiin, jolloin puoliunessa iskin sille tissin suuhun ja jatkoin nukkumista kun ipana lupsutti. Toimi ainakin meillä, en muista kokeneeni olleeni juurikaan väsynyt huonojen yöunien takia...
 
  • Tykkään
Reaktiot: Eea
Mä tuun kuokkiin tänne vaikka en ihan ikävaatimuksia täytäkkään. Mua mietityttää jo valmiiksi miten jaksan yöheräilyt tämän ikäsenä ja varsinkin jos ei ole helppo vauva. Vajaa kolmekymppisenäkin oli raskasta heräillä neljävuotta putkeen (lasten ikäero 1.5v), niin mitä se nyt sitten on yli kolmekymppisenä.
 
Maria75 :) Mä en tajua, miksi sanot, että miehesi on eronnut kirkosta pölhöyksissään? :wideyed: Jos hän oli miettinyt asian ja toimi oman näkemyksensä mukaan?! :rolleyes:
Mies halusi säästää kirkollisverossa, mutta miestä pyydettiin kummiksi. Hänen liittyi sen takia kirkkoon uudelleen. Jos oltais menty kirkossa naimisiin, niin olisi varmaan senkin takia joutunut liittymään kirkkoon takaisin. Anis81, on yöheräämiset raskaita kaiken ikäisille. Kyllä vauva-ajan varmaan jaksaa, kun on hyvä syy herätä.
 
Muokattu viimeksi:
Anis, joo-o, se onkin mielenkiintoista että miten jaksaa, meikä reilusti viidelläkymmenellä. Mä luulen, että levon puute voi olla se ihan hankalin juttu, koska silloin ei järki luista eikä pysty mitään ongelmia niin hyvin ratkaisemaan. Mutta sen näkee sitten.
 
Sirpa, tarkoitan hyvällä nukkumisella sitä et nukkuu useamman tunnin putkeen. Ei siis sellasia tunnin välein yösyöttöjä mutta ei tarvii nukkua koko yötä kuitenkaan putkeen. Ja päivisin nukkuu kans iästä riippuen kuinka monet mutta 2-3 tunnin päikkärit eikä sellasia puolen tunnin nokosia sillon tällöin. Ja et on jotenkuten säännöllinen unirytmi. :)
 
Mä tuun kuokkiin tänne vaikka en ihan ikävaatimuksia täytäkkään. Mua mietityttää jo valmiiksi miten jaksan yöheräilyt tämän ikäsenä ja varsinkin jos ei ole helppo vauva. Vajaa kolmekymppisenäkin oli raskasta heräillä neljävuotta putkeen (lasten ikäero 1.5v), niin mitä se nyt sitten on yli kolmekymppisenä.

Senkus kurkit Anis81 :) Täällä me ollaan kaikki samassa veneessä, iästä huolimatta
 
Janna, mitä sä tarkoitat ku sanot et "nukkuu hyvin"? Jengi tarkoittaa eri tasoisia nukkumisia tolla. Mun vauva herää pääsääntöisesti kolmesti yössä (viime yönä tietty vaan kahdesti, ku isänsä hoiti syötöt, murrrr!), ni joku sanoi et sehän nukkuu hyvin! Mun mielestä huonosti, koska se tarkoittaa heräämistä noin 2-3h välein. Kyl mä sanoisin, et vauva nukkuu hyvin vasta, jos vetelee yli 5h unta putkeen. Mitä sanot?
Sirpa mä oon samaa mieltä sun kans. Kuuntelin kateellisena yhtä kaveria kun heillä toukokuussa syntynyt nukkuu koko yön omas huonees....toki jos meillä ois niin ni ravaisin kokoajan kattoo hengittääkö tai oisin asentanu kätkythälytinten lisäks videovalvonnan.
 
Anis, joo-o, se onkin mielenkiintoista että miten jaksaa, meikä reilusti viidelläkymmenellä. Mä luulen, että levon puute voi olla se ihan hankalin juttu, koska silloin ei järki luista eikä pysty mitään ongelmia niin hyvin ratkaisemaan. Mutta sen näkee sitten.

Katjusha :) Eikös me olla samana vuonna syntyneitä?! Voin lohduttaa sua, että kyllä pärjätään yösyöttöjen kanssa :Heartred Mä olin myös huolestunut siitä etukäteen, mutta on mennyt ylättävän hyvin...kestää aikansa ja sitten on ohi :) Meillä poika parin viikon kuluttua 4kk, niin voi aloittaa kiinteät ja silloin yötkin alkaa helpottaa...:love7
 
Mies halusi säästää kirkollisverossa, mutta miestä pyydettiin kummiksi. Hänen liittyi sen takia kirkkoon uudelleen. Jos oltais menty kirkossa naimisiin, niin olisi varmaan senkin takia joutunut liittymään kirkkoon takaisin. Anis81, on yöheräämiset raskaita kaiken ikäisille. Kyllä vauva-ajan varmaan jaksaa, kun on hyvä syy herätä.

Maria75 :) Ahaa, mä oletin, että hänellä on jokin uskonnollinen vakaumus tms..Eihän tuossa kirkollisverossa voi säästää, kuin muutamia kymppejä -tai satasen.
 
Last edited by a moderator:
Mä tuun kuokkiin tänne vaikka en ihan ikävaatimuksia täytäkkään. Mua mietityttää jo valmiiksi miten jaksan yöheräilyt tämän ikäsenä ja varsinkin jos ei ole helppo vauva. Vajaa kolmekymppisenäkin oli raskasta heräillä neljävuotta putkeen (lasten ikäero 1.5v), niin mitä se nyt sitten on yli kolmekymppisenä.

Anis81 :) Kestokyky paranee, kun ikää tulee lisää. Älä lue opuksia, joissa sanotaan, että nuorena jaksaa paremmin valvoa! Voin kokemuksesta sanoa, ettei pidä paikkkansa, tiedä sitten miksi nuo Vauvakirjat on täytetty moisella "moskalla"...:bored::mad:
 
Takaisin
Top