Olipa onnistuneet rippijuhlat tänään! Saatiin melkeen kaikki leipomukset ajoissa valmiiksi vaikka tiukkaa tekikin aamupäivällä. :D Koko aamupäivän seisoin kun koristelin kakkuja jne mut kirkossa sai sit istua ja levätä. :D Kirkon jälkeen saatiin hyvin apua kaiken esille laitossa jne. En muista että oisin missään järjestämissäni juhlissa oikeesti ehtinyt istua ja keskustella niin monien vieraiden kanssa. Suurin kiitos tästä kuuluu ihanalle miehelleni.
Hän keitti kahvia ja hoiti kaikki tiskit jne. Monet vieraat auttoi siivoamisessa jälkikäteen. :) Ja tytär itse tietty teki tosi paljon myös.
Nyt on sitten alaselkä niin kipeä etten tiedä miten oikeen olis. Kävely on todella tönkköä ja sattuu.
Mutta kyllä otti ex-anoppi päähän taas! Heti kun hän näki mut hän kysyi odotanko viitosia? Ja mulla ei todellakaan mun mielestä ole mikään valtavan kokoinen vatsa. Ja myöhemmin kun hän kuuli mun puhuvan ruotsia kuopukselle hän kysyi puhuuko tyttö ollenkaan suomea? Vastasin ettei hän puhu paljon mitään vielä, mutta ymmärtää kyllä sekä suomea että ruotsia. Teki mieli vastata että meidän 1v7kk osaa enemmän suomea kuin ex-anoppi ruotsia! Teinien ollessa pieniä ex-anoppi kielsi mua puhumasta ruotsia lapsille kun oltiin heillä kylässä! Siis että mä en saanut puhua äidinkieltäni ja lasten vahvinta kieltä heille! No, nyt on molempien teinien rippijuhlat juhlittu ja seuraavat "pakolliset" yhteiset juhlat on sitten lakkiaiset ja niihin on kolmisen vuotta aikaa. :)