Häh? Ei hyvää päivää mikä tyyppi toi sun ex anoppi on..Mä oisin kostona puhunu vaan pelkkää ruotsia :-)
Me ollaan mietitty et haetaan pojalle kielikylpypaikkaa, kun sen aika on..meillä on ruotsinkielinen päiväkoti ja koulu vaikkei asutakkaan semmoisella alueella jossa olisi paljon ruotsia äidinkielenään puhuvia..Musta on tärkeää, että osaa kieliä ja se on rikkaus..Mulla on hyvä kielipää ja mieskin on siinä lahjakas..Itseä harmittaa, että ruotsi on päässy vähän ruostumaan, ennen tuli puhuttua paljon kun olin hotellialalla, mutta nyt viime vuodet ei oo paljon tarvinnut toista kotimaista..Silti olen sölkännyt potilaille joiden äidinkieli on ruotsi, on monelle vanhalle ihmiselle ollut todella tärkeää, että olen edes yrittänyt ja dementikoille se lisää semmosta omanlaistansa turvallisuuden tunnetta kun puhutaan sillä omalla äidinkielellä..Meillä suomenkielisillä on se ikuisuus ongelma et pelätään liikaa niitä kielioppivirheitä, vaikka tärkeintä on että yrittää ja tulee ymmärretyksi vaikka sijamuoto olis päin honkaa..
Mä olin koulussa aina ihan innoissani kun oli ruotsia ja opeteltiin kielioppia..Sain olla melko yksinäni innoissani, kuten varmaan arvasitte ;-)