Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Komppaan niin ikään;)! Todella hyviä reseptejä juhlaan kuin juhlaan ja arkeen myös! On tullut hankittua myös kaikki kinuskikissalta ilmestyneet kirjat.., olen myös keittokirja- ja reseptihamsteri monen muun lisäksi..;)! :)
Haa... tunnustan myös olevani keittokirjafriikki. Tosin mulla ei oo leivontakirjoja vaan kaikkea muuta mahdollista. Eri maiden ruokakirjoja on paljon ja sitten tykkään kokkailla Jamie Oliverin resepteillä. :p
 
Olipa onnistuneet rippijuhlat tänään! Saatiin melkeen kaikki leipomukset ajoissa valmiiksi vaikka tiukkaa tekikin aamupäivällä. :D Koko aamupäivän seisoin kun koristelin kakkuja jne mut kirkossa sai sit istua ja levätä. :D Kirkon jälkeen saatiin hyvin apua kaiken esille laitossa jne. En muista että oisin missään järjestämissäni juhlissa oikeesti ehtinyt istua ja keskustella niin monien vieraiden kanssa. Suurin kiitos tästä kuuluu ihanalle miehelleni. <3 Hän keitti kahvia ja hoiti kaikki tiskit jne. Monet vieraat auttoi siivoamisessa jälkikäteen. :) Ja tytär itse tietty teki tosi paljon myös.
Nyt on sitten alaselkä niin kipeä etten tiedä miten oikeen olis. Kävely on todella tönkköä ja sattuu.
Mutta kyllä otti ex-anoppi päähän taas! Heti kun hän näki mut hän kysyi odotanko viitosia? Ja mulla ei todellakaan mun mielestä ole mikään valtavan kokoinen vatsa. Ja myöhemmin kun hän kuuli mun puhuvan ruotsia kuopukselle hän kysyi puhuuko tyttö ollenkaan suomea? Vastasin ettei hän puhu paljon mitään vielä, mutta ymmärtää kyllä sekä suomea että ruotsia. Teki mieli vastata että meidän 1v7kk osaa enemmän suomea kuin ex-anoppi ruotsia! Teinien ollessa pieniä ex-anoppi kielsi mua puhumasta ruotsia lapsille kun oltiin heillä kylässä! Siis että mä en saanut puhua äidinkieltäni ja lasten vahvinta kieltä heille! No, nyt on molempien teinien rippijuhlat juhlittu ja seuraavat "pakolliset" yhteiset juhlat on sitten lakkiaiset ja niihin on kolmisen vuotta aikaa. :)
Täh?! Miten joku voi kieltää puhumasta äidinkieltä?! Aika törkeetä... Höh.

No, mut kiva, että juhlat meni hyvin ja hyvin oot näköjään jaksanut puuhastella :)
 
Rv 32+2 ja muksun liikkeet tuntuu jo välillä tosi ilkeiltä. En tiiä onko sillä tila jo ihan loppu vai miten, välillä juilii inhottavasti alapäähän asti. Lasken todella päiviä/viikkoja, et sais jo oman kropan takaisin... Toisaalta olis vielä vaikka mitä tehtävää ennen vauvantuloa :D

Ens viikon tiistaina vasta seuraava neuvola, sekin th.

Yks duunikaveri kertoi tänään et sillä oli vasta 2 vko lasketun ajan jälkeen yliaikaiskontrolli kolmannen muksun kohdalla. Näin siis pari vuotta sitten Jorvissa. Sit siellä yliaikaiskontrollissa todettiin et vauva on poikittain ja saman tien keisarileikkaukseen. Mietin jo et huh huh, tässäki vois olla vielä melkeen 10 vko odottelua... :-O
 
Huono äiti ilmoittautuu: aion tilata kaikki tarjoamiset seurakunnalta :P Ihan vaan vieraiden parasta ajatellen.. ;)

Ristiäispäivä sovittu, pappi varattu ja kutsut lähetetty. Biiseissä päädyin nyt kahteen eli Jumalan kämmenellä ja Mä olen niin pienoinen.

Nimen kanssa on sillai ongelmia, et mä lipsauttelen sitä jatkuvasti.. Tänäänkin kun oltiin likan kanssa ensi kertaa ihmisten ilmoilla yhdet tutut sai kuulla vahingossa nimen.

Terkka kävi tänään, kaikki ok. Paino on noussut hyvin ja imetys sujuu.

Tsemppiä loppusuoralla kärvisteleville!
 
Häh? Ei hyvää päivää mikä tyyppi toi sun ex anoppi on..Mä oisin kostona puhunu vaan pelkkää ruotsia :-)

Me ollaan mietitty et haetaan pojalle kielikylpypaikkaa, kun sen aika on..meillä on ruotsinkielinen päiväkoti ja koulu vaikkei asutakkaan semmoisella alueella jossa olisi paljon ruotsia äidinkielenään puhuvia..Musta on tärkeää, että osaa kieliä ja se on rikkaus..Mulla on hyvä kielipää ja mieskin on siinä lahjakas..Itseä harmittaa, että ruotsi on päässy vähän ruostumaan, ennen tuli puhuttua paljon kun olin hotellialalla, mutta nyt viime vuodet ei oo paljon tarvinnut toista kotimaista..Silti olen sölkännyt potilaille joiden äidinkieli on ruotsi, on monelle vanhalle ihmiselle ollut todella tärkeää, että olen edes yrittänyt ja dementikoille se lisää semmosta omanlaistansa turvallisuuden tunnetta kun puhutaan sillä omalla äidinkielellä..Meillä suomenkielisillä on se ikuisuus ongelma et pelätään liikaa niitä kielioppivirheitä, vaikka tärkeintä on että yrittää ja tulee ymmärretyksi vaikka sijamuoto olis päin honkaa..

Mä olin koulussa aina ihan innoissani kun oli ruotsia ja opeteltiin kielioppia..Sain olla melko yksinäni innoissani, kuten varmaan arvasitte ;-)
 
Kimaira toivotaan että tilanteesi "laukeaa" ennemmin, ettei tarttisi 10'viikkoa odotella. Mä odottelen vielä 10 viikkoa (ehkä). Tänään todettiin neuvolassa taas raivotarjonta. Mua ei oo kertaakaan potkittu "nivusiin", eli epäilen että tyttö viihtyy pää alaspäin. Seuraava neuvola 2 viikon kuluttua. Ihan hyvä, että tiheä neuvolakäyntirytmi nyt starttasi. IVF:n ja monen muun tekijän vuoksi kohonnut raskausmyrkytysriski, niin hyvä että seuraavat. Edes siis neuvolassa, minnekään polille en oo extraa päässy, paitsi nyt odottelen kutsua, että tarkistettais, mitä voimistuneet Harjoitussupparit tekee kohdunsuulle.
Katjusha rv 29+4
 
Mulla itseasiassa ei ole virallisesti keliakiaa vaan joku viljaintoleranssi tms. Joudun syömään luontaisesti gluteenittomasti eli mulle ei käy edes ne tuotteet joissa on vehnätärkkelystä, josta on gluteiini poistettu. Mulla on yks kaveri joka syö samoin, mutta perui tulonsa vauvajuhliin, niin en viitsinyt itseni takia tehdä kakkuja viljattomasti. Tai tein mä italialaisia jauhelihamuffinseja (Kinuskikissa) gluteenittomana etukäteen pakkaseen, ni söin sit niitä.

En nyt muista ulkoa tuoteselostetta mutta Farina/Vuohelan Herkulla on tosi hyvä suklaakakkujauhoseos johon lisätään vain voi ja munat. Jos sattuisi sinulle sopimaan niin siinä on helppo ja todella herkullinen leipomus. Löytyy ainakin S-marketeista ja varmaan muualtakin. Olen tilannut sellaisen mieheltä sitten kun kotiudutaan vauvan kanssa. Esitin asian varmuuden vuoksi pojallekin sillä hän ei sitä ainakaan unohda kun suklaakakusta on kyse. Saavat pojat leipoa että päästään vauvaa juhlistamaan. :)
 
Häh? Ei hyvää päivää mikä tyyppi toi sun ex anoppi on..Mä oisin kostona puhunu vaan pelkkää ruotsia :)

Me ollaan mietitty et haetaan pojalle kielikylpypaikkaa, kun sen aika on..meillä on ruotsinkielinen päiväkoti ja koulu vaikkei asutakkaan semmoisella alueella jossa olisi paljon ruotsia äidinkielenään puhuvia..Musta on tärkeää, että osaa kieliä ja se on rikkaus..Mulla on hyvä kielipää ja mieskin on siinä lahjakas..Itseä harmittaa, että ruotsi on päässy vähän ruostumaan, ennen tuli puhuttua paljon kun olin hotellialalla, mutta nyt viime vuodet ei oo paljon tarvinnut toista kotimaista..Silti olen sölkännyt potilaille joiden äidinkieli on ruotsi, on monelle vanhalle ihmiselle ollut todella tärkeää, että olen edes yrittänyt ja dementikoille se lisää semmosta omanlaistansa turvallisuuden tunnetta kun puhutaan sillä omalla äidinkielellä..Meillä suomenkielisillä on se ikuisuus ongelma et pelätään liikaa niitä kielioppivirheitä, vaikka tärkeintä on että yrittää ja tulee ymmärretyksi vaikka sijamuoto olis päin honkaa..

Mä olin koulussa aina ihan innoissani kun oli ruotsia ja opeteltiin kielioppia..Sain olla melko yksinäni innoissani, kuten varmaan arvasitte ;-)
Hah! Kielet on kans ollu mun vahvuus ja mietin lukiossa aina ruotsin tunnilla, että siis apua, kuinka monta kertaa toi partisiipin perfekti oikein pitää jengille selittää :wink:laughing002
 
Häh? Ei hyvää päivää mikä tyyppi toi sun ex anoppi on..Mä oisin kostona puhunu vaan pelkkää ruotsia :-)

Me ollaan mietitty et haetaan pojalle kielikylpypaikkaa, kun sen aika on..meillä on ruotsinkielinen päiväkoti ja koulu vaikkei asutakkaan semmoisella alueella jossa olisi paljon ruotsia äidinkielenään puhuvia..Musta on tärkeää, että osaa kieliä ja se on rikkaus..Mulla on hyvä kielipää ja mieskin on siinä lahjakas..Itseä harmittaa, että ruotsi on päässy vähän ruostumaan, ennen tuli puhuttua paljon kun olin hotellialalla, mutta nyt viime vuodet ei oo paljon tarvinnut toista kotimaista..Silti olen sölkännyt potilaille joiden äidinkieli on ruotsi, on monelle vanhalle ihmiselle ollut todella tärkeää, että olen edes yrittänyt ja dementikoille se lisää semmosta omanlaistansa turvallisuuden tunnetta kun puhutaan sillä omalla äidinkielellä..Meillä suomenkielisillä on se ikuisuus ongelma et pelätään liikaa niitä kielioppivirheitä, vaikka tärkeintä on että yrittää ja tulee ymmärretyksi vaikka sijamuoto olis päin honkaa..

Mä olin koulussa aina ihan innoissani kun oli ruotsia ja opeteltiin kielioppia..Sain olla melko yksinäni innoissani, kuten varmaan arvasitte ;-)

Minäkin tykkäsin aina koulussa ruotsista enkä vielä tänäkään päivänä ymmärrä mihin sen mollaaminen perustuu. Et siis ole ihan yksin. Harmittaa vain kun täällä peräkorvessa on hankalaa ylläpitää hankittuja taitoja.
 
Hah! Kielet on kans ollu mun vahvuus ja mietin lukiossa aina ruotsin tunnilla, että siis apua, kuinka monta kertaa toi partisiipin perfekti oikein pitää jengille selittää :wink:laughing002


Mä vieläkin hoen mielessäni epäsäännöllisiä verbejä ja kun kuulen jonkun verbin tyyliin leffassa ni mä taivutan sen heti mielessäni...ois edesmennyt ruotsin opettaja onnellinen..:-)
 
Novelle, se ei todellakaan tee susta huonoa äitiä jos tilaat tarjottavat valmiina! :)
Hih, ihmettelin eilen rippijuhlissa kun exän avokki lapsineen ei tullut paikalle. Muistaakseni kirjoitin täällä siitä kun exä eros avokistaan vuosi sitten ja tänä kesänä "päättivät vielä yrittää" ja ostivat rivitaloasunnon yhdessä. Sehän on se oikea tapa antaa suhteelle toinen mahdollisuus sitomalla toisensa yhteen isolla pankkilainalla. Tänään tytär sit kerto että isänsä oli etukäteen kertonut miksei avokki lapsineen tule juhliin - anopin takia! :D Ex-anoppini ei siis hyväksy sitä että ovat taas yhdessä ja exä oli sanonut äidilleen että muuttavat yhteen juuri tänä viikonloppuna ja siksi muut eivät tule juhliin. Oikeesti ovat jo asuneet yhdessä kuukauden päivät. Toooosi hyvältä pohjalta siis "yrittävät uudelleen". Ei sais olla vahingoniloinen, tiedän, mut en mahda tälle mitään! :D :D
Asiasta tuhanteen, nyt illan on supistellut normaalia enemmän, myös levossa ja selkää polttelee aaltomaisesti... Kielsin just miestä ottamasta toisen oluen tänään.
 
Hah! Kielet on kans ollu mun vahvuus ja mietin lukiossa aina ruotsin tunnilla, että siis apua, kuinka monta kertaa toi partisiipin perfekti oikein pitää jengille selittää :wink:laughing002
Mulla sama! Puhun sujuvasti neljää kieltä. Treenaan niitä aina ku mahdollista! Ja pystyn vaihtaa lennossa kielestä toiseen. Mun mielestä ruotsin kielioppi on maailman helpoin. Loogisempaa saa etsiä. Ja poikkeuksia on tosi vähän. Mulla oli peruskoulusta päästyä ruotti 6, mut kirjoitin siitä M. Mutsi maksoi mulle 10h yksityistunteja ennen kirjoituksia ja silloin opin kieliopin edestakas :). Ranska on mun heikkous, se on ainoo numero 10. Meille tulee ens kuussa ranskankielisiä vieraita, pamlaan viikonlopun sit sitä :D.

Missäs Susamama muuten on?
 
Takaisin
Top