Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kehtaanko ees kirjottaa... Meillä todella on hyvin nukkuva vauva :) Tosin omituisella aikataululla. Nukahti taas klo 23:30. Heräs 9:15. Nostin meidän sänkyyn jossa söi tissillisen ja naureskeli. Nukahti taas ja tuolla se nukkuu vieläkin... klo 12:15. Herää kyllä varmaan kohta ja sitten ei kyllä päivän aikana nukuta kuin max puolen tunnin päikkäreitä. Ikää muutaman päivän päälle 3 kk.

Eclipse : siis etkö syötä ollenkaan yön aikana??
 
Kävin aamulla kampaajalla ja en nyt ihan oo niin tyytyväinen... Mut oma vika kun en pyytänyt leikkaamaan enempää. Mutta selvä muutos parempaan kuitenkin. :)
Sieltä suoraan neuvolaan ja kaikki pääasiassa hyvin. Rr hiukan noussut mutta hyvä kuitenkin vielä. Viime viikon ripulistani th oli hiukan huolissaan ja painokin oli pudonnut kilon kahdessa viikossa. Mut ens viikolla on kontrolli ä-polilla niin se rauhoitti thn. :D Vauva liikkuu ja kasvaa hyvin. Rv33+6.
 
En syötä koska tyttö nukkuu eikä herää syömään. Nukkuu sen 8-9 tuntia, syö ja sitten vielä nukkuu 2-3h.

Oho! Oon yllättynyt, että miten niin pienellä on niin pitkät syöntivälit?! :woot:

Meidän poika viittävaille 4kk ja yhä syö kuin vastasyntynyt, eli 2-3tunnin välein...
 
En syötä koska tyttö nukkuu eikä herää syömään. Nukkuu sen 8-9 tuntia, syö ja sitten vielä nukkuu 2-3h.
Toi on aivan mahtavaa! Mä olin ihan fiiliksissä, kun kahden ja kolmen kuukauden välillä unipätkät oli joitakin kertoja jotain klo 23-05, 23-06, että jee, tästä se lähtee. Sit yhtäkkiä muuttu taas katkonaisemmaks ja nyt mennään suunnilleen silleen, että joka toinen yö tyttö herää ekan kerran jo 3 tunnin päästä illan nukahtamisestaan ja joka toinen yö noin 5 tunnin päästä. Saas nähdä, mitä ensi viikko tuo tullessaan :) tyttö siis suunnilleen 3,5 kk. Mutta onneks nyt ainakin suunnilleen 3 tunnin pätkissä nukkuu, ettei useemmin herää syömään. :)
 
Jee Novelle, hyvä! Ja hienoo ku tuli gagga! :)

En oo nukkunu vittu yhtään! vauva söi 1.30 sit klo 3 ja klo 4. Meitsi siirtyi makkarin härdellistä sohvalle. Nyt tuntuu et vittuuks täs enää nukkumaankaan... Montakohan yötä ja päivää kestäis jos ei nukkuis ollenkaan? Muistan et joku kaverin kaveri joskus alle 20v testas. Oli pari vkoo ilman unta ja sit pääsi suljetulle osastolle. Pääsis ainaki lepäilee...:dead:
 
Jee Novelle, hyvä! Ja hienoo ku tuli gagga! :)

En oo nukkunu vittu yhtään! vauva söi 1.30 sit klo 3 ja klo 4. Meitsi siirtyi makkarin härdellistä sohvalle. Nyt tuntuu et vittuuks täs enää nukkumaankaan... Montakohan yötä ja päivää kestäis jos ei nukkuis ollenkaan? Muistan et joku kaverin kaveri joskus alle 20v testas. Oli pari vkoo ilman unta ja sit pääsi suljetulle osastolle. Pääsis ainaki lepäilee...:dead:
Huomenta Sirpa! Mä en kestäis montaa. Mä nukun tytön unipätkät 2-4h hyvin yleensä paitsi jos se on kauheen levoton kun nukkuu vieressä, kuten äsken kun ootteli kakan tuloa ja pyöri ja potki. Mies kolmatta yötä sohvaĺla flunssasena kun pitää kauheeta ääntä unissaan kun on.tukossa.
 
Meillä kans kaikki muut flunssassa paitsi lapsi... onneks, se tästä viel puuttuisikin et muksukin olis kipeä. Äijä oli siirtyny yöllä viereiseen huoneeseen sohvalle kun MÄ kuulemma pidin niin kauheeta ääntä nukkuessani räkäisenä. Heräsin ite joskus klo 1-2 kun äijä kuorsas viereisessä huoneessa niin et talo tärisi... Voi helevetti tätä flunssaa. Onneks musta jo vähän tuntuu et alkaa olla voiton puolella.

Tänään on sitte eri härdellit kun tupaan pukkaa sukulaisia juhlimaan tytön 3-vee synttäreitä viikonlopuksi. Haen leipomosta prinsessakakun ja mutsi lupas leipoa muuta, joten onneks tarjoilut menee suht itsekseen. Sosiaalinen tietty pitäs jaksaa olla. Toivottavasti anoppi ei voivottele taas kerran niitä samoja juttuja, nyt saatan ehkä sanoo jo et pliis, pää kii.

Rv 31+6. Kahdeksan viikkoa laskettuun! :wideyed:
 
Minä pidin esikoista huonona nukkujana ja kakkosta erinomaisena. Molemmat söivät öisin 2-3 tunnin välein ensimmäiset puoli vuotta. Erona oli se, että kun kakkosen laittoi sänkyyn, hän nukkui heti tyytyväisenä, heräsi syömään ja nukkui taas rauhallisesti. Esikoista piti vatkata ja silittää, tunkea tuttia suuhun ja kun vihdoin nukahti, niin olin niin uuvuksissa, että en tietenkään itse heti nukkunut. Nälän tullen esikoinen huusi niin lujaa, että koko talo heräsi, söi pitkän aikaa, jonka jälkeen taas vatkattiin ja tungettiin tuttia suuhun. Kaiken hyvän lisäksi tuttia täytyi välillä pitää suussa, muuten tuli taas huutoa. Yritin viritellä peittoa avuksi, mutta suurimman osan ajasta nukuin käsi pinnasängyssä, sormi tutilla. Jotta elämä ei olisi ollut niin helppoa, esikoinen oppi kaikki motoriset taidot nopeasti ja harjoitteli niitä unissaan. Oli oltava valppaana, että ehti selättää vauvan ennen kuin hän oli kääntynyt vatsalleen (=herännyt) , alkanut ryömiä (=herännyt), noussut istumaan (=herännyt) tai seisomaan (=herännyt) tai lähtenyt kävelemään (=herännyt). Päivisin kakkonen nukkui pitkiä päiväunia missä tahansa olosuhteissa, esikoinen heräsi heti kaikkiin ääniin tai äänen muutoksiin tai lämpötilan tai valaistuksen muutoksiin ja nukkui pelkästään ulkona ja vähän väliä piti olla vaunuja hytkyttämässä.

Olen nyt tilannut sellaisen vauvan, joka nukkuu aina välillä. Tutti on helvetistä.
 
Vituttaa. Neuvolassa käskettiin soittaa tänään Kättärille ja varata yliaikaiskontrolli. Heidän mukaansa sen voi varata 10 päivää yli lasketun ajan joka olis osunut sunnuntaille joten siksi piti olla ok soittaa jo tänään. No sit kun soitin niin erittäin ynseä täti sieltä ilmoitti että yliaikaiskontrolliin pääsee 41+5 ja sen saa varattua vasta 41+4 eli maanantaina. Joten se siitä. Mun neuvola on täysin turha eikä kauheesti ton puhelun perusteella tee mieli tonne kättärillekään.
 
Lettuhei täällä ihan sama! Soitin hyvinkäälle yliaika kontrolliin. Sain ajan kun tänään 41+0. Aika tuli 7.9 klo 8.30. Sanoin että on ihan vitun paha olo . Oksettaa ja on pää kipee ja kohta pää hajoo!! Vastaus oli että tuu ajoissa sit aamulla vittu keskiviikkona jos ei mitään oo siihen mennessä tapahtunu! Ei niitä kiinnostanu mun vointi ! Että mihis lähetään??
 
Joo ei kiinnostanut munkaan vointi, ei radi, ei mikään. 41+1 tänään enkä saanut ees varata aikaa kun kuulemma sekin on mahdollista vasta maanantaina. Miten voi olla että HUS:n sisälläkin näin eri käytäntöjä? Maanantaina ne alkuviikon ajat on varmaan menneet ja joku kattoo mua ehkä 42+0 jos viitsii...
 
Hitto mitä skeidaa, Lettuhei & Susamama!! Meinaako ne et "no noi kumminki synnyttää viikonloppuna, ei täs jaksa ens viikoks mitään varailla" vai MV...

Mua rassaa nyt jo niin paljo välillä tää maha / vaappuminen, et mä varmaan alan rimputtaa synnäreille jo ennen la:ta... >:D
 
Sama täällä, Napu :/. Kaksi viikkoa sitten alkoi eka lentsu, ja tyytyväisenä niistelin tän viikon että nuhahan tää on. No ni, tänään alkaa kuiva yskä ja olo heikkenee ... Oon käyttänyt nenäkannua päivittäin että oon yrittänyt. Kesällä oli keuhkoputkentulehdus ja poskiontelontulehdus, ei talttunut ilman penisilliinikuuria.
Toivotaan, että yliaikaiset saa pienet syliin pian!
 
Vaunuista ja rattaista puheenollen, projektina on rattaiden tekstiiliosien puhdistus tänä viikonloppuna.
Mulla on harjoitussupistukset häiritä elämää - pitänee hakeutua lekurille tarkistukseen, että miltä se kohdunsuu tästä kaikesta tykkää. Vähän hirvittää.
Katjusha rv. 29+1
 
Lettuhei ja Susamama, mikä se suunnitelma on? Käynnistellänkö vai ootellaan? Mitä ne on sanonu? Vai ens vkolla vasta tulee plan A? Lettuhei ollu synnytystapa-arviossa? Eiks tää ollu sulle eka?
 
Takaisin
Top