Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko muuten joku synnyttäneistä seurannut sitä purppuraviivan pituutta synnytyksen aikana? Mulla kun on edelleen viiva näkyvänä edellisestä synnytyksestä (kohta 1v7kk). En ole mitannut tarkkaa mittaa mutta kyllä se sen 10cm hyvin vois olla. Nyt näyttää tosin siltä et olis pidentynyt 1-2 cm! Nousee jo aavistuksen peppuvaosta selän puolelle.
 
Täällä vielä odotellaan 40+4 . Siis hermot ihan riekaleina! Tapellu äijän kanssa ja muksu kipeenä flunssassa. Tosi siistii kun äijä sanoo jättävänsä tässä vaiheessa kun ei jaksa ! No elämä on. Me pärjätään kyllä!
 
Täällä vielä odotellaan 40+4 . Siis hermot ihan riekaleina! Tapellu äijän kanssa ja muksu kipeenä flunssassa. Tosi siistii kun äijä sanoo jättävänsä tässä vaiheessa kun ei jaksa ! No elämä on. Me pärjätään kyllä!
Paras lause tässä oli toi viimeinen Me pärjätään kyllä!!! Tsemppiä. Kaikkeen.
 
Onko muuten joku synnyttäneistä seurannut sitä purppuraviivan pituutta synnytyksen aikana? Mulla kun on edelleen viiva näkyvänä edellisestä synnytyksestä (kohta 1v7kk). En ole mitannut tarkkaa mittaa mutta kyllä se sen 10cm hyvin vois olla. Nyt näyttää tosin siltä et olis pidentynyt 1-2 cm! Nousee jo aavistuksen peppuvaosta selän puolelle.
Mä unohdin koko viivan tarkkailun ja unohdin kyllä kaiken muunkin kuten antaa mun tarkoin laaditun synnytystoivelistan...hyvä niin koska kaikki mitä en halunnut toteutuvan ni toteutui...paitsi imukuppi mut eipä päästy sinne asti ees kun mentiin vauhdilla leikkuriin.
 
Novelle, onnea! Meneeköhän sun tapaus nyt suunnitellun vai kiireellisen sektion kategoriaan...?

Synnyttäneet
Maiju-75/ 30.12. / 47 cm 2820g P// alateitse/ 3.
Maria75/ 30.1. Rv 42+1/ 49 cm 3360 g P/ Tyks/ kiireell. sektio/ 1.
Titti/ 9.2./ 50cm 3325 g P/ Js/ alateitse/ 2.
Satom/ 20.3./ 51 cm 3365 g P/ Kos/ alateitse/ 3.
Marituuli/ 24.3./ 48 cm 3000 g P/ Nkl/ suunn. sektio/ 3.
Sikuriini/ 30.3./ 52 cm 3780 g P/ Tyks/ suunn. sektio/ 3./
Catlin/ 8.5. rv 38+6/ 52 cm 3952 g P/ Kos/ alateitse/ 3.
Mamma-79/ 13.5. rv 39+2/ 52 cm 4090g T/ Tays/ alateitse/ 2.
Tähti-73/ 13.5. rv 38+2/ 47 cm 2400 g P/ Hyvinkää/ kiireell. sektio/ 1.
Murrimur/ 14.5. rv 41+5/ 53 cm 3450 g P/ Kos/ alateitse/ 2.
Noel/ 15.5. rv 36+4/ 45 cm 2940 g P/ Tays/ alateitse/1.
Myy75/ 17.5. rv 41+1/ 51 cm 3795 g T/ Kos/ alateitse/ 2.
Tähtipölyä/ 20.5. rv 39+0/ 52 cm 2480 g T/ Kos/ alateitse/ 2.
Eclipse/ 28.5. rv 40+3/ 49 cm 3486 g T/ Koks/ kiireell. sektio/ 1.
JustMom10/ 2.6. rv 38+0/ 50,5 cm 3490 g P/ Tyks/ kiireell. sektio/ 11.
KuuKassius/ 20.6. rv 41+0/ 45 cm 2705 g T/ Kos/ alateitse /1.
Bamse/ .6. rv / T/ oys tai oas/ alateitse/ 1.
Kisu75/ 3.7. rv 39+0/ 50 cm 3342 g T/ Hyvinkää/ alateitse/ 5.
MS74/ 9.7. rv 41+2/ 55 cm 3850 g T/ Tyks/ kiireell. sektio/ 1.
Sirpa40/ 11.7. rv 40+2/ 50 cm 3024 g P// sektio/ 1.
Minni71/ 29.7. rv 41+3/ T/ Nkl// 1.
Satru/ 31.7. rv 41+5/ 52 cm 3490 g P/ Hyvinkää/ alateitse/ 4.
Gromit73/ 2.8. rv 41+5/P/ Kos/ alateitse/ 1.
Muumimamma-74/ 10.8. rv 40+3/ 49 cm 3385 g P/ Ksks/ hätäsektio/ 1.
Miiuli77/ 11.8. rv 39+5/ 50 cm 3478 g P/ Hys/ suunn. sektio/ 1.
Novelle/ 29.8. rv 40+3/ 48 cm 3434 g T/ sektio/ 2.

Odottajat
Kaarina73/ 6.7./ 2./ jorvi
Lettuhei/ 25.8. T/ 1./ kos
Susamama/ 26.8. P/ 6./ Nkl tai Hyvinkää
Bobcat/ 29.8./
Saara72/ 6.9./ 3.
Tintsu/ 7.9./ 2./ hyvinkää
Järvenhenki/ 9.9./ 1./ kaks
Pikkuinen2016e/ lokakuu/ 2./
Ooo/ 6.10. T/ 2./ jorvi
Evelin76/ 10.10. P/ 2./ Tays
Janna75/ 14.10. T/ 4./ tyks
Napu75/ 22.10./ 3./ koks
Kimaira/ 30.10. T/ 2./
Miilo/ marraskuu/ 4.
Katjusha/ marraskuu/ 1./ Lohja tai Jorvi
Yölento/ 9.11./ 3./ Tays
Sasi-76/ marraskuu??
Mamma Mia/ 9.12. P/ 1./
Helemi/ joulukuu/ 6.
Nuska76
Metola2
Pioni77/ 2.3.2017/ 1./ OAS
Pilvipouta/ 2017/ 5.
 
Lettuhei, miks ei sun mies halua kastetta ? Eikö hän kuulu kirkkoon ? Mun mies erosi kirkosta omassa pölhyyksissään 3 vuotta sitten. Häntä pyydettiin kummiksi ja hänen piti liittyä takaisin kirkkoon. Onneksi liittyi niin saatiin poika kastettua. Mekin mentiin maistraatissa naimisiin, mutta avioliiton siunaaminen oli kastejuhlassa.
Sehän riittää lapsen kasteeseen, että toinen vanhemmista kuuluu kirkkoon. Mekin oltiin molemmat erottu, mutta minä liityin sitten uudelleen ennen esikoisen syntymää, että saatiin hänelle kaste. Meillä mies kyllä vastusti jyrkästi ristiäisiä kuten Lettuhein mieskin, mutta mä vaadin ja sain lopulta tahtoni läpi. Mies ois ollut nimiäisten kannalla. Tämän toisen kohdalla ei enää tarvinnut vääntää, nyt sopi ristiäiset (tottakai sitten molemmat kastetaan eikä vaan toinen).
 
Meillä mies on nuukuuksissaan eronnut kirkosta, mut koska minä kuulun ja kumpikin isompi on kastettu, niin selvää on että kolmaskin kastetaan. Kyllä me perheenä käydään mm. joulukirkossa ja iskä lukee lapsille myös iltarukouksen.
 
Novelle, onnea! Meneeköhän sun tapaus nyt suunnitellun vai kiireellisen sektion kategoriaan...?

Synnyttäneet
Maiju-75/ 30.12. / 47 cm 2820g P// alateitse/ 3.
Maria75/ 30.1. Rv 42+1/ 49 cm 3360 g P/ Tyks/ kiireell. sektio/ 1.
Titti/ 9.2./ 50cm 3325 g P/ Js/ alateitse/ 2.
Satom/ 20.3./ 51 cm 3365 g P/ Kos/ alateitse/ 3.
Marituuli/ 24.3./ 48 cm 3000 g P/ Nkl/ suunn. sektio/ 3.
Sikuriini/ 30.3./ 52 cm 3780 g P/ Tyks/ suunn. sektio/ 3./
Catlin/ 8.5. rv 38+6/ 52 cm 3952 g P/ Kos/ alateitse/ 3.
Mamma-79/ 13.5. rv 39+2/ 52 cm 4090g T/ Tays/ alateitse/ 2.
Tähti-73/ 13.5. rv 38+2/ 47 cm 2400 g P/ Hyvinkää/ kiireell. sektio/ 1.
Murrimur/ 14.5. rv 41+5/ 53 cm 3450 g P/ Kos/ alateitse/ 2.
Noel/ 15.5. rv 36+4/ 45 cm 2940 g P/ Tays/ alateitse/1.
Myy75/ 17.5. rv 41+1/ 51 cm 3795 g T/ Kos/ alateitse/ 2.
Tähtipölyä/ 20.5. rv 39+0/ 52 cm 2480 g T/ Kos/ alateitse/ 2.
Eclipse/ 28.5. rv 40+3/ 49 cm 3486 g T/ Koks/ kiireell. sektio/ 1.
JustMom10/ 2.6. rv 38+0/ 50,5 cm 3490 g P/ Tyks/ kiireell. sektio/ 11.
KuuKassius/ 20.6. rv 41+0/ 45 cm 2705 g T/ Kos/ alateitse /1.
Bamse/ .6. rv / T/ oys tai oas/ alateitse/ 1.
Kisu75/ 3.7. rv 39+0/ 50 cm 3342 g T/ Hyvinkää/ alateitse/ 5.
MS74/ 9.7. rv 41+2/ 55 cm 3850 g T/ Tyks/ kiireell. sektio/ 1.
Sirpa40/ 11.7. rv 40+2/ 50 cm 3024 g P// sektio/ 1.
Minni71/ 29.7. rv 41+3/ T/ Nkl// 1.
Satru/ 31.7. rv 41+5/ 52 cm 3490 g P/ Hyvinkää/ alateitse/ 4.
Gromit73/ 2.8. rv 41+5/P/ Kos/ alateitse/ 1.
Muumimamma-74/ 10.8. rv 40+3/ 49 cm 3385 g P/ Ksks/ hätäsektio/ 1.
Miiuli77/ 11.8. rv 39+5/ 50 cm 3478 g P/ Hys/ suunn. sektio/ 1.
Novelle/ 29.8. rv 40+3/ 48 cm 3434 g T/ sektio/ 2.

Odottajat
Kaarina73/ 6.7./ 2./ jorvi
Lettuhei/ 25.8. T/ 1./ kos
Susamama/ 26.8. P/ 6./ Nkl tai Hyvinkää
Bobcat/ 29.8./
Saara72/ 6.9./ 3.
Tintsu/ 7.9./ 2./ hyvinkää
Järvenhenki/ 9.9./ 1./ kaks
Pikkuinen2016e/ lokakuu/ 2./
Ooo/ 6.10. T/ 2./ jorvi
Evelin76/ 10.10. P/ 2./ Tays
Janna75/ 14.10. T/ 4./ tyks
Napu75/ 22.10./ 3./ koks
Kimaira/ 30.10. T/ 2./
Miilo/ marraskuu/ 4.
Katjusha/ marraskuu/ 1./ Lohja tai Jorvi
Yölento/ 9.11./ 3./ Tays
Sasi-76/ marraskuu??
Mamma Mia/ 9.12. P/ 1./
Helemi/ joulukuu/ 6.
Nuska76
Metola2
Pioni77/ 2.3.2017/ 1./ OAS
Pilvipouta/ 2017/ 5.

Joo kiireellisenä se tulee tilastoihin, vaikka mikään kiire ei ollutkaan. Parempi sana olisi mielestäni päivystyksellinen, mutta menköön noin :)

Nyt on katetri otettu pois, suihkussa käyty ja hampaat pesty! Pissaamista en vielä koittanut. Likka on hanakka imemään tissiä, ihanaa ettei tullut sen suhteen hankaluuksia.
 
Kävin aamulla tyksin diabeteshoitajalla (tai siis itse diabeteshoitaja olikin saikulla niin mut otti vastaan kätilö). Todella mukava ja kannustava kätilö olikin. Oli erittäin tyytyväinen mun mittailuihin, hiukan ihmetteli ettei mua oltu pyydetty pitämään ruokapäiväkirjaa mutta sain sit selostaa mitä syön. Mittaustulokset oli siis todella hyviä ja hän vähän ihmetteli miten rasituksessa on voinut tulla ylityksiä kun nyt on näin hyviä tuloksia. Se pitkäaikaissokeri oli 5,1 mikä on kuulemma todella hyvä tulos, etenkin kun mulla viikko sitten oli 3-4 päivää sokerit koholla kortisonipiikkien takia. Neljän viikon päästä diabeteshoitaja soittaa mulle ja siihen asti pitäis nyt mittailla joka toinen päivä paasto + 3 krt 1h aterian jälkeen. Sanoin kyllä etten välttämättä ole enää raskaana neljän viikon päästä... :D
Ja kun hän kerran oli kätilö niin kerroin viime viikkoisesta ripulistani ja rajusta painonpudotuksesta (oli nyt 1kg vähemmän kuin viime neuvolakäynnillä) ja huolestani lapsiveden suhteen. Hän sanoi ettei se vaikuta lapsiveden määrään, kohtu ottaa minulta sen mitä tarvitsee ja minä kärsin sit nestehukasta jos liikaa lähtee. Ja hän sanoi myös että vaikka se olikin pääasiassa nestettä mitä lähti niin voi hyvin olla ettei kaikki lähtenyt paino edes palaudu mun terveellisellä radi-ruokavaliolla. Mä en siis kertonut että syön kyllä karkkia, jätskiä ja keksejä kans sen terveellisen ruuan lisäks... :D
 
Valivali taas... Järkky flunssa.
Nukuin helkkarin huonosti sen takia + työasiat pyöri mielessä + mahaipana paini ja mönki koko yön. Vittu mikä olo.

Ens viikonloppuna on esikoisen 3-vuotissynttärit ja tupa täynnä sukulaisia. Äijä saa kyllä tehdä enemmän kuin osansa järjestelyissä ja isännöinnissä - mää en jaksa.
 
Täällä kun käy vielä lukemassa raskaana olevien juttuja niin tulee aina mieleen miten perseestä se kaikki oli. Mulle ei sopinut raskaus pätkääkään ja aiheutti lähinnä 7kk vitutuksen. Toiset taas nauttii raskaana olosta ( tai no tuskin niistä ihan vikoista viikoista nauttii kukaan) ja jaksaa hehkuttaa sitä ihanuutta. Onneks täällä palstalla oli paljon erilaisia odottajia ja keskusteluita niin mäkin selvisin hengissä raskausajan. Toista kertaa en kyllä halua ikinä kokea raskautta ja varsinkaan synnytystä, joka ällöttää edelleen välillä. Mutta palkinto tuosta kaikesta paskasta on mahtava ja tissillä tuhisee nukkumassa nyt 3kk vanha tytöntyllerö, joka vastapainoksi huonolle raskaus ajalle on ollut äärettömän helppo vauva. Asia jota en yleensä kehtaa kenellekään tunnustaa kun kavereilla taas ei ole niin ollut omien muksujensa kanssa.
 
Muokattu viimeksi:
Täällä kun käy vielä lukemassa raskaana olevien juttuja niin tulee aina mieleen miten perseestä se kaikki oli. Mulle ei sopinut raskaus pätkääkään ja aiheutti lähinnä 7kk vitutuksen. Toiset taas nauttii raskaana olosta ( tai no tuskin niistä ihan viikoista viikoista nauttii kukaan) ja jaksaa hehkuttaa sitä ihanuutta. Onneks täällä palstalla oli paljon erilaisia odottajia ja keskusteluita niin mäkin selvisin hengissä raskausajan. Toista kertaa en kyllä halua ikinä kokea raskautta ja varsinkaan synnytystä, joka ällöttää edelleen välillä. Mutta palkinto tuosta kaikesta paskasta on mahtava ja tissillä tuhisee nukkumassa nyt 3kk vanha tytöntyllerö, joka vastapainoksi huonolle raskaus ajalle on ollut äärettömän helppo vauva. Asia jota en yleensä kehtaa kenellekään tunnustaa kun kavereilla taas ei ole niin ollut omien muksujensa kanssa.

Mäkin mietin välillä tässä että oliks tää näin tukalaa / inhottavaa / raskasta esikoisen kanssa. Jotenkin mulle on jääny siitä ihan kivat muistot - esimerkiksi en muista kokeneeni vauvan liikkeitä näin ikävinä kuin nyt usein/toisinaan. Jalat kyllä turposivat silloinkin ja piiputti, mutta jotenki se vaan meni siinä lepäillessä.
Tietty nyt on tuo pikkuvintiökin, joka vaatii ihan erilaista aktiivisuutta kun taas ekaa odottaessa sai nukkua / levätä / möllöttää just niin paljon kuin itsestä tuntui.

Esikoista odottaessa mä en edes harkinnut mitään saikkuja ja lepopäiviä töistä - nyt tuntuu et se on joka päivä enemmän ihan vaihtoehto, tai jos ei nyt saikku niin ainakin etätyöpäivät.
 
Mulla on ollut ja on edelleen tosi helppo raskaus eikä siksi oikein kehtais valittaa. Nytkin 40+6 on vain ihan ajoittain vähän tukala olo. Ainoo mikä vaivaa enemmän on tissit jotka on keväästä asti saaneet jotain kylmettymiskohtauksia. En silti ole oikein missään vaiheessa nauttinut tästä yhtään. Ei vaan ole mun juttu ja se, että "voi hyvin" on aika suhteellista. Joo voin ilmeisesti tosi hyvin useimpiin muihin raskaana oleviin verrattuna mut en todellakaan verrattuna itseeni silloin kun en ole raskaana. Ärsyttää ihmiset jotka tulee lässyttämään jotain miten mahtavaa on kantaa sisällä uutta elämää ja synnytys vituttaa jo etukäteen. Biologia olis totisesti voinut järjestää tän homman paremminkin. Sit voi todeta että kyllä se sit on sen arvoista kun saa lapsen syliin, mut ei se sitä muuta että perseestä on ollut tää aika. Mua auttaa jaksamaan paremmin se, että sanotaan miten asiat on kuin joku lässytys elämän ihmeestä.

Kävin just neuvolassa ja se oli taas ihan tyhjä arpa. Mun verenpaineet on alimmillaan koko raskausaikana, paino oli laskenut ja sf-mitta vaan kasvaa. Vauva porskuttaa ilmeisen tyytyväisenä tuolla eikä sillä oo varmaan mitään aikeita poistua. Perjantaina pitäis sit varata yliaikaiskontrollia. Vaikka tää perseestä onkin niin en millään haluais käynnistystä.
 
Onnea Novelle! Se tuli sit aiemmin, niinku toivoit :).

Hei, eikö vauvan voi kastaa kuitenkin vaikka vanhemmat ei kuulu kirkkoon? Vauvahan silloin otetaan kirkon (seurakunnan) jäseneksi, sehän kasteen tarkoitus on. Voi olla vaan kalliimpi toimitus, jos vanhemmat ei oo maksanu kirkollisveroa.

Noihin ristiäisbiiseihin. Mä oon ajatellu et soitetaan Pieni mies, Kuoppamäen biisi. Meitsi alkaa poraa aina ku kuulee sen. Sit toi Policen Every breath you take. Sehän ei kerro vauvasta, vaan Stingin stalkkaja-tyttöystävästä, mut sanat sopii aika hyvin vanhempi-lapsi hommaan?

Murrimurr, mullakin leikkaus on luokiteltu kiireelliseksi. Oli siis päivystyksellinen sektio.
 
:coldfeet::chicken:
Mulla on ollut ja on edelleen tosi helppo raskaus eikä siksi oikein kehtais valittaa. Nytkin 40+6 on vain ihan ajoittain vähän tukala olo. Ainoo mikä vaivaa enemmän on tissit jotka on keväästä asti saaneet jotain kylmettymiskohtauksia. En silti ole oikein missään vaiheessa nauttinut tästä yhtään. Ei vaan ole mun juttu ja se, että "voi hyvin" on aika suhteellista. Joo voin ilmeisesti tosi hyvin useimpiin muihin raskaana oleviin verrattuna mut en todellakaan verrattuna itseeni silloin kun en ole raskaana. Ärsyttää ihmiset jotka tulee lässyttämään jotain miten mahtavaa on kantaa sisällä uutta elämää ja synnytys vituttaa jo etukäteen. Biologia olis totisesti voinut järjestää tän homman paremminkin. Sit voi todeta että kyllä se sit on sen arvoista kun saa lapsen syliin, mut ei se sitä muuta että perseestä on ollut tää aika. Mua auttaa jaksamaan paremmin se, että sanotaan miten asiat on kuin joku lässytys elämän ihmeestä.

Kävin just neuvolassa ja se oli taas ihan tyhjä arpa. Mun verenpaineet on alimmillaan koko raskausaikana, paino oli laskenut ja sf-mitta vaan kasvaa. Vauva porskuttaa ilmeisen tyytyväisenä tuolla eikä sillä oo varmaan mitään aikeita poistua. Perjantaina pitäis sit varata yliaikaiskontrollia. Vaikka tää perseestä onkin niin en millään haluais käynnistystä.
Just meinasin kirjootella, et missun vauva on? Et oliks multa menny tällä palstalla jotain taas ohi. Nomut, siis vattassa vielä. Tsemppiä vitutukseen! Anna sen elää ja voida hyvin. Vittu, et muakin vitutti silloin! Just toi, et sanotaan asiat niinku ne on, eikä lässytetä paskaa. Tällä puolen odottaa toisenlainen vitutus, jos vauva ei nuku. Mut ei voi kyl verrata, raskausvitutus on ihan perseestä. Mulla pukkaa vieläkin se päälle ku oikeen ajattelen asiaa. Ihmettelen vieläkin, et miten selvisin siitä hengissä. Ja joo, turha sitä oli muille selitellä, täällä tuli ymmärrystä ja tukea kaikista parhaiten! Kiitos siskot! On varmaan teidän ansiota ettei valkotakkiset vieny mua. Eikä vieläkään oo vieny...:chicken:
 
Täällä vielä odotellaan 40+4 . Siis hermot ihan riekaleina! Tapellu äijän kanssa ja muksu kipeenä flunssassa. Tosi siistii kun äijä sanoo jättävänsä tässä vaiheessa kun ei jaksa ! No elämä on. Me pärjätään kyllä!
Voi perse! Mulla palaa niin käämit sun puolesta! Mikä vittu siinä on, ettei äijät voi käyttäytyä tota 9 kk siististi??? Vittu, ne pitäis laittaa johki kammioon samaksi ajaksi ja katotaan vituttaisko niitä? Mitä, häh? Raskaushormonit, in my ass. Silkkaa vitutusta. Edelleenkin mun mielestä kunnon raskaushormonit pitäis toimii niin, ettei vituttais olotila niin paljoo.

Täälläkin on laukku pakattu kerran ja vietetty yö hotellissa, kun "ei jaksa". Kysyin, et otatko vauvan mukaan? Yhteinen projekti kun piti olla... Mullon saamispuolella samanlainen tempaus. Kerran ku hermo menee, ni pakkaan laukun ja sanon heissulivei. Sitä ei jaksanu raskaana ollessa tehdä.
 
Tääl on niiiiiin ihanan suoraa puhetta! :D En muista että muakaan olis aiemmissa raskauksissa vauvan myllerrys masussa ahdistanut samalla tavalla kuin nyt. Siis tottakai vauvan pitää liikkua etten huolestu liikkumattomuudesta mut olis mieluummin kunnon potkuja kuin tää venyttely ja möyriminen. :( Ens viikon to on kontrolli ä-polilla (sillon rv34+6) ja mun puolesta sillon vois ilmetä et lapsivettä on liian vähän ja käynnistetään... Sit olis vanhimman tyttären rippijuhlat juhlittu ja tiistain imetyspoli-käynti hoidettu. :)
 
Mulla oli eilen illalla hetki kun toi ei liikkunut (kai lepotauot sallitaan) ja jo heti huolestuin. Mua ei oo vielä sattunut tai ärsyttänyt noi liikkeet, mitä nyt joskus tyypin jalka hyvin vetää tosta vattan pinnasta ja kutittaa. Nyt just toi hikka ja alas painava pää/jalka/mikä lie tuntuu erityisen hassulta. Yks työkaveri kertoi, että sen vauva oli raapinut mahassa ja se oli ollut aivan kamalaa! Mulla nyt 32+4.
 
Takaisin
Top