Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hän on täällä <3 Aamulla meni vedet, ambulanssilla sairaalaan ja likka leikattiin klo 10.15 maailmaan. Pituutta oli 48 cm ja painoa 3434 g, et se siitä painoarviosta... Mutta hyvä näin. Tumma tukka ja tummat silmät, söpö ku mikä :) Tossa kainalossa tuhisee.
Oih ihanaa, paljon onnea koko perheelle!! :) <3
 
Lettuhei, miks ei sun mies halua kastetta ? Eikö hän kuulu kirkkoon ? Mun mies erosi kirkosta omassa pölhyyksissään 3 vuotta sitten. Häntä pyydettiin kummiksi ja hänen piti liittyä takaisin kirkkoon. Onneksi liittyi niin saatiin poika kastettua. Mekin mentiin maistraatissa naimisiin, mutta avioliiton siunaaminen oli kastejuhlassa.


Ei kuulu kirkkoon ja sillä on jotain periaatteellista sitä vastaan, että vauva liitetään kirkkoon ennen kuin hän voi itse sanoa mielipidettään asiasta. Kai se on kokenut omat riparit yms jotenkin ahdistavina.

Mä olen itsekin ateisti, mutta itse olen kokenut noi siirtymäriitit jotenkin hienona asiana, joka antaa sellaista tunnetta, että on juuret ja kuuluu sukupolvien jatkumoon. Mut tää ei ole mulle yhtä ehdoton kysymys kuin miehelle, joten näillä mennään. :(

Ai vitsi, paljon onnea Novelle!
 
Näin just pitkästä aikaa serkkuni, joka on koulutukseltaan kätilö, ja kerroin olotilastani ja olisitte nähneet hänen ilmeen kun kerroin viimeviikkoisesta ripulistani! Hän ei sanonut mitään mutta silmät suuuuureni. Sanoin sit ite että juu, oon kuullut et se vois ennakoida synnytystä ja hän nyökkäili ja sanoi joo-o... 1-2 viikkoa kuulemma. Saa nähdä selviänkö yli sunnuntain rippijuhlien. :( Tai sit mä roikun täällä vielä rv42... :D
 
Niin ja joo, yleensä kai ristiäisissä on 2 biisiä, meillä vain oli esikoisen juhlissa 3, kun halusin välttämättä sen Suojelusenkelin. Nyt täytyy kuunnella se Johanna Kurkelan kappale, jahka ennätän.

Me mentiin kahdestaan ulkomailla naimisiin :)
Onnea! Varaudu kyyneltulvaan jos kuuntelet Kurkelan biisin.
 
Hän on täällä <3 Aamulla meni vedet, ambulanssilla sairaalaan ja likka leikattiin klo 10.15 maailmaan. Pituutta oli 48 cm ja painoa 3434 g, et se siitä painoarviosta... Mutta hyvä näin. Tumma tukka ja tummat silmät, söpö ku mikä :) Tossa kainalossa tuhisee.

Onnea Novelle tyttövauvasta ! Tuossa tilanteessa leikkaus oli varmasti paras ratkaisu. Tsemppiä toipumiseen !
 
Ketkäs täällä on seuraavaksi telakoitumassa? Susamama ja Lettuhei?
Oliko meillä syyskuisia odottajia lainkaan?


Nyt tulee vaihteeks valitusta.
Pakko todeta, että aika tukala päivä oli taas duunissa. Joudun ajaa autolla työmatkoja vähän yli 50 km ja sekin alkaa jo tuntua aika pahalta. Pahinta on just toi istuskelu autossa / turvavöissä / toimistotuolissa - käveleminen on ihan OK ja seisoskelukin. Mulla ei vaan ole sellasta työpöytää jonka sais seisoma-asentoon, ja tarviin isoa näyttöä duuneissa, joten pelkän läppärin kanssa ei viittis siirtyä notkumaan pystypöytiin... Mä en tajuu miten jaksan tän mahan kanssa vielä pari kuukautta! Duunivaatteetkin alkaa käydä aika vähiin. Viimeistään iltapäivällä on hirvee tuskanhiki ja iltasin närästää. Kunnon hormonihirviö-olo.

Rv 31+2 vasta... duuniakin vajaa 4 vko vielä.
 
Joo, mä olen täällä jo 40+4. Olo ok, mutta alkaa jo tympiä kotona kökkiminen. Tänään on taas akupunktion jälkeen supistellut ja painanut alapäätä, mutta sitten sekin laantui. Piti ottaa vähän ässiäkin käyttöön. Olis niin kiva jos yöllä alkaisi tapahtua.
 
Kimaira, juu LA vasta 14.10. nyt rv 33+1. Mulla on lapset syntyneet rv34+5, 39 ja 37+4.
En tiiä enää oonko vainoharhainen vai mikä on. :( Tuntuu kuin kohtu olis pienempi kuin ennen. Iho ympärillä tuntuu löysemmältä. Vauva liikkuu kyllä ihan normisti. Ja paino on ripulin jäljiltä edelleen pudonnut eilisestä aamusta 700g, eli kahdessa vuorokaudessa ny mennyt 2,6kg. Mut se mikä ihmetyttää/huolestuttaa on et supistelut on vähentyneet rajusti! Pitäis kai olla tyytyväinen mut tää ei tunnu normaalilta. Normisti joka ikinen kerta kun nousen seisomaan tai kun käännyn selälleen tulee supistus, tänään oon tunnistanut vaan yhden supistuksen ja sekin oli aika vaisu. Nyt en siis tiedä onko vaan joku pahempi vaihe mennyt ohi ja tältä raskauden kuuluis tuntua vai mitä tää on.

Janna75 :) Mulla paino lähti laskuun noin kuukausi ennen synnystä, huomasin siitä, että housut alkoivat tippua jalasta, niin oli mentävä tarkistamaan asia vaa'alle...En nyt muista tarkkaan, mutta olisko joku 3-4kg tippunut...

Oli siis ripulia ja paino laski, kaikki oli kuitenkin hyvin :)
 
Takaisin
Top