Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Älä nyt Janna vielä ala synnyttelemään, eikös sullakin ole LA joskus lokakuussa? Onks muuten sun ed. vauvat syntyny millä viikoilla?

Mä päättelin tänään yhden stressaavimmista (niin henkisesti kuin fyysisestikin) työviikoista piiiitkään aikaan. Onneksi ens viikosta alkaen pitäs helpottaa, tai no - sittenhän sen näkee. Oon jo itsekseni plänännyt, et rupeen kyllä suosiolla käyttämään etätyömahdollisuutta sitten vaikka saikulla uhkaamalla, että saan yhden projektin maaliin ennen äippälomaa. 4 viikkoa on siihen kyl tosi tiukka aika mut yritys on kova...
Hitto emmä vaan osaa ajatella silleenkään, et se on pomon / työnantajan ongelma jos mulla jää rojektit puolitiehen, mikäli rupee tulee isompia vaivoja tai muuten vaan mun tai beibin terveys vaatis hiljentämään. Vaikka niin se kyl viime kädessä on. Ihme dilemmoja.

Tänään rv 30+6, huomenna startataankin taas ihan uudet viikot...
 
Kimaira, juu LA vasta 14.10. nyt rv 33+1. Mulla on lapset syntyneet rv34+5, 39 ja 37+4.
En tiiä enää oonko vainoharhainen vai mikä on. :( Tuntuu kuin kohtu olis pienempi kuin ennen. Iho ympärillä tuntuu löysemmältä. Vauva liikkuu kyllä ihan normisti. Ja paino on ripulin jäljiltä edelleen pudonnut eilisestä aamusta 700g, eli kahdessa vuorokaudessa ny mennyt 2,6kg. Mut se mikä ihmetyttää/huolestuttaa on et supistelut on vähentyneet rajusti! Pitäis kai olla tyytyväinen mut tää ei tunnu normaalilta. Normisti joka ikinen kerta kun nousen seisomaan tai kun käännyn selälleen tulee supistus, tänään oon tunnistanut vaan yhden supistuksen ja sekin oli aika vaisu. Nyt en siis tiedä onko vaan joku pahempi vaihe mennyt ohi ja tältä raskauden kuuluis tuntua vai mitä tää on.
 
Supistelee tai jotain. Alkoi saunassa. Mistä hitosta näistä tietää mistä ne alkaa ja loppuu?? Ei oo mun mielestä kovin selvää, vaikka intensiteetissä on vaihtelua.
Mä missasin noi ennakko supistukset kokonaan, ellei mahan silloin tällöin tapahtunutta kovettumista lasketa. Siis ennen käynnistystä ja siitä seuranneita rajuja supistuksia en ees tiennyt, millaisia varsinaiset supparit on..! :) Toki ihan hyvä niin, en sillä sano, että olisin niitä kaivannut.. :)
 
Eilen ja nyt yöllä supisteli taas, vaikkei yhtä selkeästi kuin torstai-iltana. Oli aika rankka päivä kun heti alkoi sattua kun teki jotain. Perjantaina oli välipäivä eikä oikein mitään oireita. Hassua mutta ehkä se tästä joskus etenee. 40+3..

Saatiin vihdoinkin juteltua nimistä, ollaan jotenkin lykätty sitä keskustelua. Positiivista oli, että meillä oli aika samanhenkisiä nimiä listoilla, osin ihan samojakin. Negatiivista että mies ei tykkää niistä kahdesta nimestä jotka on mun ehdottomat lempparit. Äää!

Mies on kuulemma huolissaan kun se 2 viikkoa isyyslomaa jonka on pyytänyt syntymän jälkeen on niin lyhyt aika. Että miten mä sitten pärjään kun joudun niin nopeesti yksin vastuuseen kaikesta. Muutenkin se on ollut ihana, lämmittää pyytämättä kauratyynyä koko ajan ja huolehtii ettei mun tarvi tehdä mitään raskasta.
 
Kokosin eilen Ikean leluhyllyn esikoiselle sillä aikaa kun isäntä grillasi ja laittoi ruokaa (vitsi mä tykkään tästä meidän työnjaosta <3). Sen jälkeen oli kyl aika kanttuvei, mut nyt on tytön lelut ojennuksessa eikä pyöri ympäri lattioita ja kämppää. Jee! Aika jäykkä ja kipee lantio ja ristiselkä, mut kun tänään huilaa niin kai se siitä...
 
Mä kyttään itteeni koko ajan, et JOS tulisi lähtö ennen keskiviikkoa... Ja JOS päivystävä lääkäri antaisi kuitenkin koittaa alakautta. Toiveajattelua, tiedän.

Tänään on ollut koko päivän huono olo, päätä särkee ja mahakin on vähän kuralla. Rv 40+3.
 
Hormonit ainakin heittelee, oon vollannut koko päivän milloin mistäkin syystä. Äsken etsin kolmatta biisiä ristiäisiin ja luin vasta laulujen sanoja, en edes kuunnellut, kun rääyin kuin Niagara.. Hoh hoi.

Niin sitähän voisi vaikka kysyä teiltä. Kun kaksi muuta kappaletta on Jumalan kämmenellä ja Ystävä sä lapsien, niin mikä se kolmas, maallisempi kappale voisi olla? Esikoisen ristiäisissä oli Mikko Alatalon Suojelusenkeli.
 
Hormonit ainakin heittelee, oon vollannut koko päivän milloin mistäkin syystä. Äsken etsin kolmatta biisiä ristiäisiin ja luin vasta laulujen sanoja, en edes kuunnellut, kun rääyin kuin Niagara.. Hoh hoi.

Niin sitähän voisi vaikka kysyä teiltä. Kun kaksi muuta kappaletta on Jumalan kämmenellä ja Ystävä sä lapsien, niin mikä se kolmas, maallisempi kappale voisi olla? Esikoisen ristiäisissä oli Mikko Alatalon Suojelusenkeli.
Meillä oli kasteessa Mä olen niin pienoinen, Ystävä sä lapsien ja Mä silmät luon ylös taivaaseen. Kahvin aikana lauloin Johanna Kurkelan Ainutlaatuinen ja duettona Suojelusenkeli.
 
Meillä oli vähän erilaiset ristiäiset, kun ennen kastetta oli avioliiton siunaaminen. Olikohan meillä sen takia vähemmän noita kappaleita itse kasteessa. Meiän kappaleet oli Jumalan kämmenellä ja jumala loi metsät...en muista kyseisen kappaleen nimeä. Koko toimitus kesti puoli tuntia, siis avioliiton siunaaminen ja kaste.
 
Meillä oli kasteessa Mä olen niin pienoinen, Ystävä sä lapsien ja Mä silmät luon ylös taivaaseen. Kahvin aikana lauloin Johanna Kurkelan Ainutlaatuinen ja duettona Suojelusenkeli.

MS74 :) Meidän pojan serkulla taisi olla juuri nuo samat, joten ei haluttu valita niitä...Mutta, mutta varmasti suosituimmasta päästä nuo ja se vielä, että Äiti itse laulaa, on tosi kova juttu:Heartred Mä oon sen verran itkuherkkä, ettei olisi onnistunut ( vaikka ilosta itkenyt), niin maskarat pitkin naamaa..:confused4
 
Last edited by a moderator:
Meillä oli vähän erilaiset ristiäiset, kun ennen kastetta oli avioliiton siunaaminen. Olikohan meillä sen takia vähemmän noita kappaleita itse kasteessa. Meiän kappaleet oli Jumalan kämmenellä ja jumala loi metsät...en muista kyseisen kappaleen nimeä. Koko toimitus kesti puoli tuntia, siis avioliiton siunaaminen ja kaste.

Maria75 :) Te halusitte sitten vähän extraa Ristiäisiin :)

Me livahdettiin salaa naimisiin, ilman juhlia:wink Sovittiin vaan, että säästetään rahat häämatkaa varten, joka on suunnitteilla ja vois toteutua, kunnes poika on joku 2vuotias:)
 
Me mentiin naimisiin maistraatissa arkiaamuna eikä ollut edes todistajia mukana, kun ei haluttu valita niitä. Sit lähdettiin saman tien häämatkalle. :) Meillä oli se, että haluttiin vielä kerran matkustaa kahden kesken ja haluttiin mennä naimisiin ennen vauvan syntymää ihan käytännön asioiden takia. Joskus pitää kai pitää jonkinlaiset juhlat, että suku saa tavata toisensa, mutta en oikein tiedä onko nimiäiset se kerta. En usko että jaksan järkätä mitään lapsen ollessa niin pieni, kun mikään maltillinen tilaisuus ei meidän tapauksessa riitä. Mä olisin halunnut kastaa lapsen ja mies taas ei missään nimessä suostu siihen joten oon todella epämotivoitunut nimiäisten suhteen. Ja vaikka mies on monella tapaa ihana, osallistuva ja aikaansaava niin mitään juhlia ei kyllä tule ellen ole siinä aloitteellinen.

Mä olen tässä bussissa matkalla "synnytystä stimuloivaan hoitoon". Hierontaa, vyöhyketerapiaa ja akupunktiota yhdistelevään. Pitäkää peukkuja että se toimii!
 
Lettuhei, miks ei sun mies halua kastetta ? Eikö hän kuulu kirkkoon ? Mun mies erosi kirkosta omassa pölhyyksissään 3 vuotta sitten. Häntä pyydettiin kummiksi ja hänen piti liittyä takaisin kirkkoon. Onneksi liittyi niin saatiin poika kastettua. Mekin mentiin maistraatissa naimisiin, mutta avioliiton siunaaminen oli kastejuhlassa.
 
Muokattu viimeksi:
Hormonit ainakin heittelee, oon vollannut koko päivän milloin mistäkin syystä. Äsken etsin kolmatta biisiä ristiäisiin ja luin vasta laulujen sanoja, en edes kuunnellut, kun rääyin kuin Niagara.. Hoh hoi.

Niin sitähän voisi vaikka kysyä teiltä. Kun kaksi muuta kappaletta on Jumalan kämmenellä ja Ystävä sä lapsien, niin mikä se kolmas, maallisempi kappale voisi olla? Esikoisen ristiäisissä oli Mikko Alatalon Suojelusenkeli.
Meillä oli vain kaks "biisiä" ristiäisissä, just toi Jumalan kämmenellä ja sit musta oli söpö se "mä olen niin pienoinen", niin otettiin se. Muttei tosiaan sekään mikään maallinen... :)
 
Hän on täällä <3 Aamulla meni vedet, ambulanssilla sairaalaan ja likka leikattiin klo 10.15 maailmaan. Pituutta oli 48 cm ja painoa 3434 g, et se siitä painoarviosta... Mutta hyvä näin. Tumma tukka ja tummat silmät, söpö ku mikä :) Tossa kainalossa tuhisee.
 
Niin ja joo, yleensä kai ristiäisissä on 2 biisiä, meillä vain oli esikoisen juhlissa 3, kun halusin välttämättä sen Suojelusenkelin. Nyt täytyy kuunnella se Johanna Kurkelan kappale, jahka ennätän.

Me mentiin kahdestaan ulkomailla naimisiin :)
 
Takaisin
Top