Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kättärillä muuten ei annettu mitään lisämaitoa, vaikka mulla oli se radi-diagnoosi. Ei vauvan arvoissa kyllä laskua sitten ollutkaan.
Koksissa tehdään kaikille 39+ ikäisille ylimääräiset ultrat. Ite kävin rv 28 ja 36. Näin ainakin mulle selitettiin neuvolassa sekä Koksissa.Kävin viime viikolla neuvolalääkärissä niiden kutinoiden takia ja tuli puheeksi seuraava kohtaaminen rv 36. Totesin, että samalla viikolla mulla on synnytystapa-arvio KOKSissa. Lääkäri ihmetteli, että miksi ihmeessä. No ehän mie tiiä! Luulin että tehdään kaikille, luulin että kuuluu ikään. No käyn sit molemmissa. Kivahan se on käydä kurkkaamassa tyyppiä ultralla ennen face to face -kohtaamista. Mut sinne on vielä 5 viikkoa aikaa...
Kimaira, neuvolassa kuulin, että Tammisaaren lopettamisen jälkeen Lohjalle on viritelty vaikka mitä, ja ovat saaneet lapsiystävällisyyssertifikaatin. Oma terkkarini on ollut Jorvissa töissä pitkään ja suosittelee tällä hetkellä mulle sitä Lohjaa kumminkin. Päivystysvalmius on ja leikkaussali synnytyssalien läheisyydessä.
Ja mie en päässyt rv28 sinne, erikseen oikein kysyin. Mun samanikäinen kaveri kävi silloin, siks osasin kysyä. Hän tosin on ensari ja mulla takana 2 normaalisti edennyttä raskautta ja synnytystä. Mut jännä, että terkkulan lääkäri ei tiennyt käytännöstä.Koksissa tehdään kaikille 39+ ikäisille ylimääräiset ultrat. Ite kävin rv 28 ja 36. Näin ainakin mulle selitettiin neuvolassa sekä Koksissa.
Maria, annettiinko vauvalle heti synnytyksen jälkeen tilkka maitoa pullosta? Mun kuopukselle annettiin joku 10ml maitoa tuttipullosta heti synnytyssalissa ja sanoivat et kaikille radi-vauvoille annetaan ettei vs laske liikaa. Mä olen ollut kaks kertaa rasituksessa tässä raskaudessa ja kuulemma jos on kaksi ylitystä rasituksessa passitetaan Tyksin diabeteshoitajalle (ekassa rasituksessa paastoarvo ylittyi, toisessa 1h arvo ylittyi).
Voi kyllä olla että koskee vaan ensisynnyttäjiäJa mie en päässyt rv28 sinne, erikseen oikein kysyin. Mun samanikäinen kaveri kävi silloin, siks osasin kysyä. Hän tosin on ensari ja mulla takana 2 normaalisti edennyttä raskautta ja synnytystä. Mut jännä, että terkkulan lääkäri ei tiennyt käytännöstä.
Mulla on kaks hyvää kokemusta Kättäriltä :) mutta en tiedä, oliko se Katjushan vaihtoehdoissa. Siis kätilöt olleet tosi tosi yes ja jäänyt hallittu ja osaava kuva tilanteesta, vaikka aika hässäkkää on omalla kohdalla ollut suht vauhdikkaiden synnytysten kanssa. Tosin mitään komplikaatioita ei ole ollut eli hyvä tuuri ollut myös.Uskon kyl et Lohja on jees. Ainakin se mun kaveri tykkäsi, tosin hänen synnytyksestä on aikaa eikä ole muualla synnyttänytkään. Järjestetäänkö Lohjallakaan enää tutustumiskäyntejä synnärille?
Mä oon käyny uä:t Jorvissa ja mulle aiemmin sanottiin nlassa et ne pitäs käydä siellä missä suunnittelee synnyttävänsäkin. Tänään sit kuitenkin nla-th kysyi et oonko miettiny missä haluan synnyttää?! Et kaipa tässä viel vois sitäkin harkita uudestaan... Eka syntyi Kättärillä ja siitä mulle jäi hyvät fiilikset. Jorvi on vaan nykyään paljon lähempänä kotia kuin Kättäri.
Maria75 - ens kerralla pyydät kaiken avun imetykseen. Kyllä meilläkin tyttö oppi vaikka alku oli kaoottinen kotona. Nyt roikkuu tisseissä kokoajan. On se niin sulosta kun joka syötöllä ens kauhee kiukuttelu ja huitominen ja örinä tissille ja sit lähtee onnellinen lutkutus. Nyt on tyttö ruvennu syömää käsiään jollei saa tissii heti. Tutti ei tähän kelpaa. Ristiäisissä teki kauheen fritsun itelleen ranteeseen.Joo annettin heti pullosta luovutettua maitoa lämpiössä sektion jälkeen. Osastolla ihmettelivät mulle, että miksi oli annettu pullosta maitoa. Olisi kuulemma pitänyt antaa pipetillä. En tiedä sotkiko tuo pullon antaminen meiän imetyskuviot, kun poika ei oppinut imemään rintaa suoraan.
Ei mulla maitoa tullu sektion jälkee ja tissille silti heti rintakumin kanssa. Pienistä tehopisaroista se sit lähti. Sairaalassa tosi vähän ja vasta noin viikko leikkauksesta alko kunnolla tulla.Maria, mua ei niinkään se pullo haitannut, oli niin hellyyttävää katsoa kun tuore isä sai syöttää pikkuista. Jotenkin mua vaan häiritsi se et siitä ei oltu kerrottu etukäteen ja mulla tuli jo raskauden aikana maitoa niin et varmaan olisin saanut sen 10ml lypsettyä ja se oltais voitu antaa eikä luovutettua maitoa.
Mähän olin nyt Kättärille menossa (esikoinenkin syntyi siellä), mutta oli sulku ja niin jouduin/pääsin Jorviin. En ollut aluksi innoissani (matkakin pidempi), mutta lopuksi olin vain tyytyväinen. Kättäri kokemukseen verrattuna Jorvi oli jotenkin rauhallisempi, kiireettömämpi, henkilökunnalla enemmän aikaa, vähemmän odottelua. Suosittelen siis. :)Mä oon käyny uä:t Jorvissa ja mulle aiemmin sanottiin nlassa et ne pitäs käydä siellä missä suunnittelee synnyttävänsäkin. Tänään sit kuitenkin nla-th kysyi et oonko miettiny missä haluan synnyttää?! Et kaipa tässä viel vois sitäkin harkita uudestaan... Eka syntyi Kättärillä ja siitä mulle jäi hyvät fiilikset. Jorvi on vaan nykyään paljon lähempänä kotia kuin Kättäri.