Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täh? Siis eikö sun vauvasta oo tehty synnytystapa-arviota tai jossain uä yhteydessä katsottu kokoa?

Melko erikoista toimintaa..

Edit: Ja kai nyt on katsottu missä asennossa se on? Sulla alatiesynnytys kaiketi kuitenkin tavoitteena??


No rakenneultrassa oli toki painoarvio mut onhan siitä nyt jo melko kauan. Ja jos radi olis vaikuttanut kokoon niin enimmäkseen sen jälkeen. Jos en olis käynyt yksityisellä 4d-ultrassa niin vois olla ton suhteen melko levoton olo, mutta siellä tuli rampattua kolme kertaa rv26-30 vauvan piilottelun takia, ja kasvoi tasaisesti keskikäyrän tuntumassa kuten aiemminkin.

Asento on ok. Nlalääkärissä ultrattiin vk36 ja tänään vielä varmistettiin neuvolassa, mutta niitten laitteella ei kuulemma saa tehtyä kokoarviota. Synnytystapa-arviota oon kysellyt mutta sitä ei kuulemma tehdä ilman syytä ja radidiagnoosi ei ole syy (no toi mun radi onkin ihan huuhaata, mutta ei niiden mielestä). Kai ne olis lähettänyt mut tutkimuksiin jos sokereissa olis ollut häikkää tai jos sf-mitta olisi iso.

Mä en oikeestaan oo erityisen huolissani, mutta kiitos siitä ei kyllä kuulu neuvolalle vaan niille käynneille yksityisellä.
 
Mulla oli iso sf-mitta, mutta mulla oli ylipainoa entuudestaan. Mulle ainakin sanottiin, että radin takia mut lähetettiin synnytystapa-arvioon Tyksiin. Kuitenkaan koko raskausaikana mulle ei radiruokavalion takia tullut lisää painoa. Mulla oli ruokavaliohoitoinen radi ja tunnin arvo ylittyi yhden ainoan kerran mittauksissa koko raskausaikana. Tyksissä olivat kyllä huolissaan mun radista. Onneksi vauva ei ollut iso. Radiohjeista luin myöhemmin, että diabeetikoilla on yleisempää synnyttää sektiolla.
 
Muokattu viimeksi:
Maria, mä oon menossa Tyksin radi-hoitajalle ekaa kertaa nyt torstaina. Kiva mennä näyttämään viikon mittauksia kun sain to-pe kortisonipiikit ja ne aiheuttaa vs:n nousua! Pe tuli esim. lounaan jälkeen 11,1!! :D Kiva selitellä noita tuloksia... Nyt tulee onneks jo ihan normi tuloksia taas.
 
Maria, mä oon menossa Tyksin radi-hoitajalle ekaa kertaa nyt torstaina. Kiva mennä näyttämään viikon mittauksia kun sain to-pe kortisonipiikit ja ne aiheuttaa vs:n nousua! Pe tuli esim. lounaan jälkeen 11,1!! :D Kiva selitellä noita tuloksia... Nyt tulee onneks jo ihan normi tuloksia taas.

Mulla korkein tunnin arvo oli 9,3. Kävin kerran neuvolan diabeteshoitajalla, muuten olin ihan äitiysneuvolan th hoidettavana. Mulla tuo korkea arvo oli vasta loppuraskaudessa viikolla 35 muistaakseni. En käynyt kertaakaan Tyksissä radi-hoitajalla. Synnytystapa-arviossa lääkäri oli huolissaan mun verensokereista, vaikka mulla oli mielestäni ihan hyvät arvot olleet koko ajan. Painoa ei tosiaan tullut koko raskausaikana lisää. Pojalla laski sokerit sairaalassa, kun multa ei tullut maitoa tarpeeksi ja eikä annettu korviketta yhtenä päivänä.
 
Kävin aamulla neuvolassa.

Kaikki OK (pissat, verenpaineet, sykkeet jne.), isyydentunnustuskin tuli värkättyä samalla kun äijä oli mukana just sitä varten.
Painoa on tullut 13 kg lähtöpainoon (oikeesti 10 kg kun se th sievisteli mun painoa ekalla käynnillä raskauspahoinvoinnin ja siitä johtuvan hillittömän sokerinhimon takia), taidan olla nyt samoissa kiloissa kun esikoisen syntyessä, vaikka LA:aan on vielä pari kk... tosin ekaa odottaessa laihduinkin välillä kun meni ihan pelleilyksi sen ruokavalion ja radin kanssa.

Kyselin kanssa tosta kokoarviosta / synnytystapa-arviosta, mutta sellaista ei kuulemma rutiinina tehdä jos ei ole syytä epäillä mitään erikoista (esim. SF-mitta kasvaisi jotenkin super-nopeasti?), kun ei mulla nyt ole sitä raskausdiabetes-diagnoosiakaan. Toki jos olen itse kovin huolissani niin voin pyytää nla-lääkäriltä pääsyä ylimääräisiin tutkimuksiin??

Nla-lääkäriaika on vasta syyskuun lopulla.

rv 30+3
 
Maria, annettiinko vauvalle heti synnytyksen jälkeen tilkka maitoa pullosta? Mun kuopukselle annettiin joku 10ml maitoa tuttipullosta heti synnytyssalissa ja sanoivat et kaikille radi-vauvoille annetaan ettei vs laske liikaa. Mä olen ollut kaks kertaa rasituksessa tässä raskaudessa ja kuulemma jos on kaksi ylitystä rasituksessa passitetaan Tyksin diabeteshoitajalle (ekassa rasituksessa paastoarvo ylittyi, toisessa 1h arvo ylittyi).
 
En muistanutkaan kuinka kypsää tämä loppuaika on. Mikään ei huvita, mikään ei kiinnosta, aika kuluu toooodella hitaasti..

Hoh hoi. Rv 39+3.

Novelle :) Tsemppiä kohti synnytystä, kohta sulla alkaa tapahtua!:love7
 
Mulla on nyt alkanut olla vähän kivuliaita suppareita ja ajoittain olo on aika tukala. Tänään olin neuvolassa ja sen jälkeen lähdin kaupungille lounaalle ja haahuilemaan. Oli kyllä aika raskaan tuntuista ja olin ihan poikki kun tulin kotiin. Metrossa juna oli laiturilla kun saavuin sinne ja totesin että mä en vaan pysty juoksemaan edes sitä kymmentä metriä, antaa mennä jos menee. No sit kun alkoi näyttää että on tosi hilkulla niin otin lopussa pari juoksuaskelta ja huh kun tuntui kamalalta. Yhteensä kuuden tunnin reissu.

Neuvolassa kaikki ok. Ilmeisesti mun pitää itse varata yliaikaiskontrolli sitten kun on mennyt 10 päivää yli lasketun! Sitä ennen ketään ei edelleenkään kiinnosta. Tai no uuden neuvola-ajan sain vielä ens viikolle. Jos joskus kuvittelin olevani iän takia riskiraskaus niin ne luulot on tässä totisesti karisseet. Yhtään kokoarviotakaan ei ole tehty radista huolimatta.

39+4

Lettuhei :) Tsemppiä kohti synnytystä, kohta sulla alkaa tapahtua!:cheers
 
Sorry, mulla tekstikoko taas heittelee Samsungissa...:wideyed::joyful: Tää on kumma peli
 
Kävin viime viikolla neuvolalääkärissä niiden kutinoiden takia ja tuli puheeksi seuraava kohtaaminen rv 36. Totesin, että samalla viikolla mulla on synnytystapa-arvio KOKSissa. Lääkäri ihmetteli, että miksi ihmeessä. No ehän mie tiiä! Luulin että tehdään kaikille, luulin että kuuluu ikään. No käyn sit molemmissa. Kivahan se on käydä kurkkaamassa tyyppiä ultralla ennen face to face -kohtaamista. Mut sinne on vielä 5 viikkoa aikaa...
 
Onko täällä Bobcatista kuulunut?:rolleyes: Hänelläkin synnytys (LA) lähestyy..:p
 
Kävin aamulla neuvolassa.

Kaikki OK (pissat, verenpaineet, sykkeet jne.), isyydentunnustuskin tuli värkättyä samalla kun äijä oli mukana just sitä varten.
Painoa on tullut 13 kg lähtöpainoon (oikeesti 10 kg kun se th sievisteli mun painoa ekalla käynnillä raskauspahoinvoinnin ja siitä johtuvan hillittömän sokerinhimon takia), taidan olla nyt samoissa kiloissa kun esikoisen syntyessä, vaikka LA:aan on vielä pari kk... tosin ekaa odottaessa laihduinkin välillä kun meni ihan pelleilyksi sen ruokavalion ja radin kanssa.

Kyselin kanssa tosta kokoarviosta / synnytystapa-arviosta, mutta sellaista ei kuulemma rutiinina tehdä jos ei ole syytä epäillä mitään erikoista (esim. SF-mitta kasvaisi jotenkin super-nopeasti?), kun ei mulla nyt ole sitä raskausdiabetes-diagnoosiakaan. Toki jos olen itse kovin huolissani niin voin pyytää nla-lääkäriltä pääsyä ylimääräisiin tutkimuksiin??

Nla-lääkäriaika on vasta syyskuun lopulla.

rv 30+3

Kimaira :) Iän takia kannattaa pyytää pääsyä sairaalan arviointiin, ennen synnytystä :)
 
Heippa kaikille, synnytyssairaalan valinnan edessä olen ja siksi tähän ketjuun änkeän kokemuksista kuulemaan. En löytänyt synnyttäneistä ketään Lohjalla muksua saanutta, tai ehkä en hiffannut lyhenteitä. Ehkä joku on jotain kuitenkin kys. sairaalasta kuullut?
Me ollaan siis päälle nelikymppinen pariskunta ja lopultakin raskaana, rv 28 menossa lahjamunasolu-IVF:llä. Olin alustavasti pohtinut Jorvia sairaalaksi, mutta ehkä kallistumassa Lohjaan. Vaikuttaa siltä, että (hätä)sektioksi monella on mennyt ja menee, niin omaa ja lapsen turvallisuutta tässä pohdin. Kommentit tervetulleita!
Katjusha rv. 27+5
 
Maria, annettiinko vauvalle heti synnytyksen jälkeen tilkka maitoa pullosta? Mun kuopukselle annettiin joku 10ml maitoa tuttipullosta heti synnytyssalissa ja sanoivat et kaikille radi-vauvoille annetaan ettei vs laske liikaa. Mä olen ollut kaks kertaa rasituksessa tässä raskaudessa ja kuulemma jos on kaksi ylitystä rasituksessa passitetaan Tyksin diabeteshoitajalle (ekassa rasituksessa paastoarvo ylittyi, toisessa 1h arvo ylittyi).
Kättärillä muuten ei annettu mitään lisämaitoa, vaikka mulla oli se radi-diagnoosi. Ei vauvan arvoissa kyllä laskua sitten ollutkaan.
 
Heippa kaikille, synnytyssairaalan valinnan edessä olen ja siksi tähän ketjuun änkeän kokemuksista kuulemaan. En löytänyt synnyttäneistä ketään Lohjalla muksua saanutta, tai ehkä en hiffannut lyhenteitä. Ehkä joku on jotain kuitenkin kys. sairaalasta kuullut?
Me ollaan siis päälle nelikymppinen pariskunta ja lopultakin raskaana, rv 28 menossa lahjamunasolu-IVF:llä. Olin alustavasti pohtinut Jorvia sairaalaksi, mutta ehkä kallistumassa Lohjaan. Vaikuttaa siltä, että (hätä)sektioksi monella on mennyt ja menee, niin omaa ja lapsen turvallisuutta tässä pohdin. Kommentit tervetulleita!
Katjusha rv. 27+5

Tervetuloa Katjusha! :) Hienoa, että tulit tänne ja hyvää odotusaikaa!:flower:love7
 
Takaisin
Top