Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Teillä on jo su ristiäiset? Meillä vasta reilun 4 vkon päästä. Kirkkoherranvirastosta muuten sanottiin, et se 2kk nimenannolle ei ole tiukka raja. Mietinkin, et tuleekohan poliisit hakeen mut, kun nimi annetaan yli 2 kk jälkeen...

Sirpa :) Se on vaan suositus aika, meille sanoi pappi niin :)
 
Olen tosi pahoillani teidän puolesta Ajna! Paljon voimia!

Tosi hyvä Janna että sait vietyä tota isän asiaa eteenpäin! Toivottavasti se selviää. Ahdistava tilanne mut oot tällä erää tehnyt kaiken mitä voit. Ja kuulostaa tosiaan että tarvit sitä saikkua.

Mä heräsin taas janoon ja pissahätään ja istuskelen nyt sohvalla juomassa ja kuuntelemassa tuntemuksia. Vatsaa kiristää ja takanoja tuntuu ikävältä. Pakko nojata vähän eteenpäin. Tuntuu silti enemmän vatsanpuruilta kuin miltään harkkasuppariltakaan.

Miehellä alkoi eilen työt ja olin aika orpona kotona. Kävin kampaajalla ja tuli mieleen että koskakohan seuraavaks. Voiko vauvan ottaa mukaan kampaajalle? En kyllä ees tiedä haluaisinko mut jos muuten on vaikee päästä. Mun kampaaja kestää puoltoista tuntia kun otan tollasia hörhöjä energialeikkauksia joihin kuuluu intialainen päähieronta ja hiukset leikataan tyyliin kymmenen kerrallaan. Toisaalta en sit käy kovin usein koska siitä tulee helppohoitonen malli joka pysyy pitkään kuosissa. Nyt kyllä jäi hieronta väliin kun viimeks melkein pyörryin siihen vaikka siitä on jo kuukausia. Ei vissiin suositella loppuraskaudesta. Ostelin viimeisiä tarvittavia juttuja kuten viilentävää geeliä värkille ja vanupuikkoja ja suppoja vauvalle. Ja joogasin ja litkin vadelmanlehtiteetä. Kuulostan varmaan kunnon hipiltä mut normaalisti en kyllä oo. Onneks tänään mulla on lounastreffit lapsettoman kaverin kanssa ettei tartte istua kotona märehtimässä. 38+5

Lettuhei :) Sullakin pian alkaa tapahtua, tsemppiä kohti synnytystä :)
 
Mä meen huomenna piiiiitkästä aikaa kampaajalle kun sunnuntaina on ristiäiset. Otan vauvan mukaan ja kampaajallakin on 2vk vanhempi mukana. Vissiin imettäessä on ok ottaa jo kestoväriä mutta aion ottaa vielä kevytvärin kun se lähtee tasasemmin pois. Pääsiskin intialaiseen päähierontaan....tai joku nuijanukutuskin olis kiva

MS74 :) Saitko mieleisesi kampauksen?

Kai väriä laittaa voi, ennemmin raskausaikana se on kyseenalaista.
 
Tämä ei nyt taas liity mihinkään mut kertokaas konkarit, millon niitä öljyjä ja rasvoja pitäs rueta sivelemään vatsalle ja mihin kaikkeen muuhun niitä pitääkään laittaa...??
Mä vetelin bio oilia ja ceridalia mahaan ja tisseihin, mutta vain kerran päivässä, en kolmee kertaa, kuten jossain suositeltiin. Välilihan hieromisessa olin laiska, mutta turhaapa tuo ois ollutkin, kun meni näin:)! Raskausarpia mulle ei tullut ja nahka pysyi suht sileenä, mutta nyt massuu koristaa sitäkin komeampi pystyarpi..;)!! :)
 
Mulla näköjään synnytyksen jälkeen toiset kuukautiset alkaa kovilla mahakivuilla:eek:

Ekat kk oli huomaamattomat.
 
Tänään oli ylimääräinen neuvola th käynti rv 31+5. Hb 121, rr 114/78, sf 29 (keskikäyrällä) ja painokin noussut kahdessa viikossa 400g (nyt on -2,5kg) eli näiltä osin kaikki enemmän kuin hyvin. :)
Mutta sit kun kerroin supisteluista hän mietti heti sairaslomaa. Th tunnusteli vauvan asentoa ja totes että pää on jo aika alhaalla mutta hän sai vielä käsin nostettua vauvaa ylös sieltä, eli ei ole kiinnittynyt. Hän kysyi multa suostunko jäämään saikulle! :D KYLLÄ!!! Oli kyllä niiiiin helpottunut olo kun hän kirjoitti nyt sitten loppuviikon saikkua. Huomenna ultra ja pe neuvolalääkäri ja toivon et jompikumpi jatkaa sit saikkua pidemmäksi aikaa. Seuraavaks th kysyi miten muuten voin ja kerroin sit isäni tilanteesta. Hän kuunteli kauhuissaan ja sanoi että mitä suuremmalla syyllä mun pitää nyt jäädä kotiin ja ottaa rauhallisesti! Meillä oli todella hyvä keskustelu kun hän kertoi anopistaan, jolla oli alkanut täsmälleen samoilla oireilla ja lopulta saanut diagnoosin alzheimer. Hän sanoi että haluaa olla rehellinen eikä antaa turhaa toivoa siitä että tää olis ohimenevää, todennäköisesti tilanne tulee pahenemaan vielä paljon (riippuu meistä itsestämme kuinka paljon haluamme olla yhteydessä ja ottaa lokaa vastaan vai annetaanko hänen olla omissa oloissaan) ja muuttuu oikeestaan paremmaksi vasta siinä kohtaa kun muisti alkaa pettää sen verran et alkaa unohtaa viime vuodet ja taantuu jonnekin kauemmas. Se oli todella karua kuunneltavaa mutta toisaalta helpotti omaa päätöstä siitä etten halua edes yrittää pysyä väleissä isän kanssa nyt.
Menin sit kuitenkin vielä töihin tänään hoitamaan pari rästihommaa ja pelkästään kun seisoin kopiokoneella n vartin niin alko oleen oudon ahdistunut olo. Hiukan supisteli mut enemmän oli sellanen olo etten saa happea. Onneks sain homman tehtyä ja sit omalle paikalle istumaan ja jalat ylös.
Kotona kuopuksen (10,5kg) nostaminen tuntuu jo tukalalta ja saa tosissaan miettiä miten noston tekee.
 
Ai että on helpottunut olo! Kävin ultrassa ä-polilla. Vauva voi ja kasvaa hyvin ja mä sain saikkua äitiysloman alkuun! :) vauvan koko vastaa täysin viikkoja vaikka neuvola-thn mukaan olis pienikokoinen ja siro. Painoarvio nyt 1900g. Kohdunkaula käsikopelolla 2cm, kypsynyt ja sormelle auki. Kohdunkaulan tilanteen ja supistelujen takia sain siis saikkua. Kortisonipiikki annettiin kans, toinen huomenna. Lapsivettä normaalisti, sen tarkkailua vartenhan tää ultra oikeestaan oli.
Sit sain liudan uusia aikoija... Huomenna kortisonipiikki, ens viikolla diabeteshoitaja, kolmen viikon päästä seuraava ultra (lapsiveden määrän kontrolli). Välissä on neuvola-th kahden viikon päästä. Ja tiukka käsky ottaa heti yhteyttä ä-polille jos supistukset muuttuu kivuliaiksi, ei neuvolaan.
Rv31+6
 
Huh, hienoa Janna! Terkkari passitti mut neuvolalääkärin pakeille huomenna niin ikään supistelujen takia. Katotaan onko paikat jo valmistautuneet synnytykseen, toivottavasti ei. Samalla tsekataan mikä mun alapäätä oikein ärsyttää - ainakin labratesteistä plussalla on hiiva ja streptokokki, bonuksena aktivoitunut herpes. :meh: 30+5
 
Mullakin taitaa olla ens viikolla pitkästä aikaa neuvola-th. Olisko ollut tiistaina.
Ei oo kyllä neuvolassa tai lääkärissä paljon tarvinnut rampata tässä raskaudessa (vielä, *kop*kop*).
rv 29+5
 
Pionille onnittelut ihanan pikkuisen löytymisestä ja Kimairalle synttärionnea!! (juu mä pidän ihan hiisin isona huijauksena että mä muka 44 täyttäisin parin kuun päästä, no en tasan :cat:)
Mie kävin tääl viel lukee loppuun ja nyt poistun pyörimään ehkä kuumeilijoissa tai jossain.Eilen oli tyhjennys,kesti 14 tuntii (piiippppp) koettii paineidenlaskut ja tuskanhiet supistelles että tossa ajassa ois synnyttäny kyl jo kaksi vauvaakin mut näin nyt.

Vointeja teille pallomahat- kaikel rakkauvel :)
Ja kiitos myötäelämisestä!
 
Onnea Kimaira! :)
Hyvä Napu kun pääset kans tutkimuksiin ja toivottavasti noi saa hoidettua ja supistukset loppuis siihen. Toivottavasti ei supistukset olis vielä kypsyttäneet kohdunsuuta liikaa.
Hiukan on itellä sellanen tokkurainen olo ilmeisesti kortisonipiikistä. Vähän epäilyttää ajaa autoa mut pakko hakea kuopus päivähoidosta kohta.
 
Takaisin
Top