Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kävin kampaajalla ja tuli mieleen että koskakohan seuraavaks. Voiko vauvan ottaa mukaan kampaajalle? En kyllä ees tiedä haluaisinko mut jos muuten on vaikee päästä. Mun kampaaja kestää puoltoista tuntia kun otan tollasia hörhöjä energialeikkauksia joihin kuuluu intialainen päähieronta ja hiukset leikataan tyyliin kymmenen kerrallaan. Toisaalta en sit käy kovin usein koska siitä tulee helppohoitonen malli joka pysyy pitkään kuosissa. Nyt kyllä jäi hieronta väliin kun viimeks melkein pyörryin siihen vaikka siitä on jo kuukausia. Ei vissiin suositella loppuraskaudesta.

Mä otin esikoisen mukaan kampaajalle n. 2-3 kk alkaen. Siihen aikaan kävin myös huollattamassa ripsienpidennyksiä: muksu pötkötti auton turvakaukalossa, jota voi vähän keikuttaakin. Onnistui ihan OK, muksu nukkui suurimman osan aikaa. Siitä tosin tuli vähän palautetta kun kerran ripsihuollossa likka ei oikein tahtonut rauhoittua ja ripsihuoltaja hädissään keikutti koko huollon ajan toisella jalalla sitä kaukaloa... :D ...sen jälkeen en käyny muksun kans ripsihuollossa vaan sain aina jonkun hoitajan siksi aikaa... Tosin meidän tyttö oli aika rauhallinen ja nukkui lähes aina kun istui turvakaukalossa / oli autossa, jos vaan vaippa oli kuiva ja maha täynnä.

Muoks: taisin ottaa tytön mukaan pari kertaa kampaajalle, sitten kun hän lähti liikkeelle niin ei enää mitään saumaa.
 
Muokattu viimeksi:
Mä meen huomenna piiiiitkästä aikaa kampaajalle kun sunnuntaina on ristiäiset. Otan vauvan mukaan ja kampaajallakin on 2vk vanhempi mukana. Vissiin imettäessä on ok ottaa jo kestoväriä mutta aion ottaa vielä kevytvärin kun se lähtee tasasemmin pois. Pääsiskin intialaiseen päähierontaan....tai joku nuijanukutuskin olis kiva
Teillä on jo su ristiäiset? Meillä vasta reilun 4 vkon päästä. Kirkkoherranvirastosta muuten sanottiin, et se 2kk nimenannolle ei ole tiukka raja. Mietinkin, et tuleekohan poliisit hakeen mut, kun nimi annetaan yli 2 kk jälkeen...
 
Teillä on jo su ristiäiset? Meillä vasta reilun 4 vkon päästä. Kirkkoherranvirastosta muuten sanottiin, et se 2kk nimenannolle ei ole tiukka raja. Mietinkin, et tuleekohan poliisit hakeen mut, kun nimi annetaan yli 2 kk jälkeen...
Mä en oo vielä juurikaan ehtinyt ajatella ristiäisten ajankohtaa. Menee varmasti se 2kk ja hyvässä lykyssä vähän enempikin, kunnes ne pidetään. Me pidetään juhlat kotona ja aion leipoa ja laittaa kaiken itse, niin täytyy ekaks saada itsensä kuntoon, jotta jaksaa hössöttää:)! :) Haluamme myös tietyn papin, joka on täällä aika suosittu ja hänen kalenterinsa on yleensä tosi täynnä. Kummit kyllä on kokolailla mietitty, mutta ei vielä pyydetty:)! Nimiä on alettu mutustella, kun saatiin sinetti, kumpi sieltä tuli;)! Poika saa mun sukunimen, kun on sen verta harvinainen, että mieskin suostui "mukisematta", hänellä taas tuikitavallinen;)! Seurakunnalta tuli jo tänään postia ristiäisasioista jne. :) Voi eikä, tuntuu uskomattomalta, että nyt jo mietitään ristiäisiä, kun vastahan mä plussasin;)!! Ja poikakin täyttää huomenna viikon!! Mutta se mitä tapahtui viime tiistaina tähän aikaan, niin unohdanpa äkkiä.., tunti sitten oli laitettu nauha alapäähän ja siitä se alkoi..;)! :)
 
Tämä ei nyt taas liity mihinkään mut kertokaas konkarit, millon niitä öljyjä ja rasvoja pitäs rueta sivelemään vatsalle ja mihin kaikkeen muuhun niitä pitääkään laittaa...??
 
Mä en rasvaillu mitään raskausaikana. Iho oli normaalia parempi muutenkin niin ees normisti talvella kuivia sääriä ei tarvinnu rasvata. Raskausarpia voi yrittää vältellä tai vaalentaa rasvaamalla mahaa mutta se on ihotyypistä kiinni onko rasvaamisesta mitääb hyötyä. Mä sain pienen kasan raskausarpia vanhan leikkaushaavan ympärille mutta muuten niitä ei tullu uusia. Mulla on niitä ennestään lihomisen takia mut ne on ihan ihonvärisiä.
 
Mitäs sit pitikään tehdä, kun harkkasupistuksia on lähes koko ajan? Iltapäivästä lähtien on maha ollut enemmän tai vähemmän kovana, ajoittain pitkäänkin. Toimistotyöpäivän jälkeen oon maannut selällään ja kyljellään ja istunut sohvalla. Otetaanks nyt Panadolia ja ootetaan, että menee ohi? Viiķkojahan on nyt 30+3 eikä tää nyt varsinaisesti synnytysmeingiltä tunnu.
 
Mitäs sit pitikään tehdä, kun harkkasupistuksia on lähes koko ajan? Iltapäivästä lähtien on maha ollut enemmän tai vähemmän kovana, ajoittain pitkäänkin. Toimistotyöpäivän jälkeen oon maannut selällään ja kyljellään ja istunut sohvalla. Otetaanks nyt Panadolia ja ootetaan, että menee ohi? Viiķkojahan on nyt 30+3 eikä tää nyt varsinaisesti synnytysmeingiltä tunnu.

Sinuna soittaisin synnärille ja kysyisin sieltä. Mulle sanottiin alaselkäkivuista, että kannattaa ottaa panadolia ja jos se ei auta niin pitäisi tulla näytille. Mulla viikolla 35 oli alaselkäkipuja
 
Mä rasvailin raskausaikana mahaa ja rintoja Bio-Oil -nimisellä öljyllä. En tiedä, oliko hyötyä, mutta ainakin tuntui kivalta ja on miellyttävän tuoksuinen öljy :)
 
Mä en oo rasvaillut kuin satunnaisesti millä sattuu ihovoiteilla, ei ole sitä varten erillistä. Ekasta raskaudesta ei tullut lainkaan raskausarpia. Nyt silloin tällöin mahakumpu kutisee kuivuuttaan, joten silloin tulee laitettua jotain peruskosteusvoidetta, ei mitenkään säännöllisesti.
 
On toi kumpu nyt lasehtinut, tulee vain normaaleja harkkasupistuksia toisinaan. Panadolia nassuun ja nukkumaan, huomenna on parempi päivä. Ellei, niin soittelen neuvolaan tai polille.

Ja rasvailusta vielä. Oon voidellut masua joitain kertoja viikossa voin 16 viikosta lähtien kosmetologin kehotuksesta. Ei oo tullut arpia edellisissäkään raskauksissa, vaikken muistaakseni silloin rasvaillut. Sanoisin, että se on äidin ihotyypin ominaisuus tuleeko arpia eikä siihen voi hirveästi ulkoisesti vaikuttaa.
 
Mitäs sit pitikään tehdä, kun harkkasupistuksia on lähes koko ajan? Iltapäivästä lähtien on maha ollut enemmän tai vähemmän kovana, ajoittain pitkäänkin. Toimistotyöpäivän jälkeen oon maannut selällään ja kyljellään ja istunut sohvalla. Otetaanks nyt Panadolia ja ootetaan, että menee ohi? Viiķkojahan on nyt 30+3 eikä tää nyt varsinaisesti synnytysmeingiltä tunnu.
Mä en ottanu särkylääkettä harkkasuppareihin. Ne ei mulla ollu siis silleen kipeitä, vatta vaan kovettui. Liikuin koiran kaa hitaasti ja välillä pysähdyin. Ne tuntui enempi ilkeiltä ku kipeiltä. Lepo auttoi mulle parhaiten.
 
Mitäs sit pitikään tehdä, kun harkkasupistuksia on lähes koko ajan? Iltapäivästä lähtien on maha ollut enemmän tai vähemmän kovana, ajoittain pitkäänkin. Toimistotyöpäivän jälkeen oon maannut selällään ja kyljellään ja istunut sohvalla. Otetaanks nyt Panadolia ja ootetaan, että menee ohi? Viiķkojahan on nyt 30+3 eikä tää nyt varsinaisesti synnytysmeingiltä tunnu.
Mulla tuli molemmissa raskauksissa noin puolivälistä alkaen kiihtyen loppua kohti. Yritin lähinnä rauhoitella olemista ja tekemistä, kun niitä tuli. Eivät olleet mulla kivuliaita, niin en ottanut lääkettä. Neuvolassa välillä mainitsin asiasta, niin aluksi sanottiin, että tuleeko niitä yli tietyn määrän (oisko ollu vaikka jotain 10?) päivässä. Joskus tuli, joskus ei, niin ei ne neuvolassa hirveesti ottanut kantaa, ku ei just ollu sitä kipua. Mut käsittääkseni ei mulla ainakaan tehnyt mitään tai avannut paikkoja tms.
 
Tämä ei nyt taas liity mihinkään mut kertokaas konkarit, millon niitä öljyjä ja rasvoja pitäs rueta sivelemään vatsalle ja mihin kaikkeen muuhun niitä pitääkään laittaa...??
Mäkään en rasvaillu. Välilihaa hierottiin muutaman hassun kerran, mut ei sitä sit tarvinnutkaan venyttää. Ja mullakin iho oli hyvässä kunnossa talvella. Sitä bio-oilia laitoin vattaan kerran ja alkoi kutisee. En sit käyttäny sitä enää. Eikä tullu raskausarpia. Teininä niitä on tullu tisseihin ja lantioon.
 
Tämä ei nyt taas liity mihinkään mut kertokaas konkarit, millon niitä öljyjä ja rasvoja pitäs rueta sivelemään vatsalle ja mihin kaikkeen muuhun niitä pitääkään laittaa...??
Siis jos iho on taipuvainen raskausarpiin, niin voihan vatsaa alkaa rasvailla heti, kun se alkaa kasvaa eli kun iho alkaa venyä. :) Mä käytin kosteusvoidetta normaaliin tapaan, joskus muistin rasvata vatsan. Jotkut öljyää välilihaa, että se olis joustavampi ja kestävämpi synnytyksessä, mut sekin on varmaan niin ihmisestä ja synnytyksestä kiinni.Mulla ekassa tehtiin episiotomia loppuvaiheessa ponnistusta, mutta toisessa synnytyksessä ei ja kätilön mukaan ei tullut naarmun naarmua. Eli ei kyl voi ennakolta tietää.
 
Mullakin on jo ennestään raskausarpia rinnoissa ja reisissä joten varmaan vatsallekin tulee :( Pitää kokeilla sitä Bio Oilia, kyllähän se iho rasvailusta tykkää vaikka arpia tulisikin joka tapauksessa. Tahtoo olla kuiva iho muutenkin, varsinkin talvella. Kiitos teille neuvoista :)
 
Kuinkas paljon teidän vauvelit on painoa kerryttäneet ekan ja tokan viikon välissä? Pojalla tänään neuvola. Painoa tullut viime viikosta puolisen kiloa. Viikko sitten painoi 3485g ja nyt 3900g ja terkkarin mielestä niukasti. Mun näkövinkkelistä taas hyvin :) Koska kukaan mun lapsista ei oo isoja..ei kulje yläkäyrillä tai edes keskikäyrillä. Pituus nyt 55.6cm (52cm oli syntymämitta). Napa laapistettiin kuten arvasin. Siihen jäi semmonen tynkä kun irtosi. Taaperolla sama juttu vauvana.
 
Takaisin
Top