Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hyvää Joulua kaikilletäällä katellaan Joulupukin kuumaa linjaa ☺ Onneks saa syödä kinkkua, kalat jää sitten ensi vuoteenMaria75 saatko käyttää mitn nenäsuihkeita tulehdukseesi? Mulla on aina kroonisesti nenä tukossa ja nyt en oo enää uskaltanu käyttää kun suihkeessa on verisuonia supistavaa vaikuttavaa ainetta eikä sitä suositella raskaana oleville..Nenäkannulla olen sitten yrittänyt saada röörejä auki..Aikamoinen kärvistely edessä seuraavat kk, jos ei saa mitn suihkeita satunnaisesti käyttääTähti73 me asustellaan tulevan mahastamuuttajan kanssa Uudellamaalla
 
Hyvää Joulua kaikilletäällä katellaan Joulupukin kuumaa linjaa ☺ Onneks saa syödä kinkkua, kalat jää sitten ensi vuoteenMaria75 saatko käyttää mitn nenäsuihkeita tulehdukseesi? Mulla on aina kroonisesti nenä tukossa ja nyt en oo enää uskaltanu käyttää kun suihkeessa on verisuonia supistavaa vaikuttavaa ainetta eikä sitä suositella raskaana oleville..Nenäkannulla olen sitten yrittänyt saada röörejä auki..Aikamoinen kärvistely edessä seuraavat kk, jos ei saa mitn suihkeita satunnaisesti käyttääTähti73 me asustellaan tulevan mahastamuuttajan kanssa Uudellamaalla
Mulla kans tukkosen nenän kanssa ongelma..tarttis nenäkannu hankkia. Mäkin katson kuumaa linjaa ja pohdin että toivottavasti meidän kaikkien joulu on ensi vuonna pikku neideillä ja pojilla höystetty. Itse en oo mikään jouluihminen mutta toivon että lapsen myötä se muuttuu.

Hyvää ja Rauhallista Joulua!
 
Mulla kans tukkosen nenän kanssa ongelma..tarttis nenäkannu hankkia. Mäkin katson kuumaa linjaa ja pohdin että toivottavasti meidän kaikkien joulu on ensi vuonna pikku neideillä ja pojilla höystetty. Itse en oo mikään jouluihminen mutta toivon että lapsen myötä se muuttuu.

Hyvää ja Rauhallista Joulua!
Mulla on myös ilmennyt otsan herkkyys lämmölle.Kasvoja pestessä lämmin vesi sattuu aivan törkeenä sekä saunassa ollessa ja ajattelin ensin et oon tyyliin luulosairas, kunnes löysin netistä 10v vanhan ketjun missä aika moni kertoi samoja kokemuksia..Kaikenlaista tämä tila aiheuttaankin..
 
Hei pari ei-niin-jouluista kysymystä. Saako kestoripsiä pitää raskaana ollessa vai oisko mun parempi luopua näistä? Entä hiustenvärjäys? Ei onneks vaalennus.
 
Mä tiedän monia kenellä on pidennykset vaik ovat raskaana..en usko et niistä nyt varsinaisesti haittaa on, tosin se kannattaa muistaa et koska tahansa voi herkistyä jollekkin aineosalle ja saada all reaktion.Itse sain joitakin vuosia sitten niin jäätävän all reaktion vaikka oli ollut jo pitkään, jouduin sit lipulta päivystykseen ku luomet turpos ja niihin palo rakkulat..Eli en suosita niitä kenellekkään, siinä liimassa, kuten myös ns kertakäyttöripsissä,on satoja ihmiselle haitallisia kemikaaleja..Hiusväriasioissa kääntyisin luotettavan ja ammattitaitoisen kampaajan puoleen ☺
 
Mä tiedän monia kenellä on pidennykset vaik ovat raskaana..en usko et niistä nyt varsinaisesti haittaa on, tosin se kannattaa muistaa et koska tahansa voi herkistyä jollekkin aineosalle ja saada all reaktion.Itse sain joitakin vuosia sitten niin jäätävän all reaktion vaikka oli ollut jo pitkään, jouduin sit lipulta päivystykseen ku luomet turpos ja niihin palo rakkulat..Eli en suosita niitä kenellekkään, siinä liimassa, kuten myös ns kertakäyttöripsissä,on satoja ihmiselle haitallisia kemikaaleja..Hiusväriasioissa kääntyisin luotettavan ja ammattitaitoisen kampaajan puoleen ☺
Mullakin on nää ripset ollu iät ja ajat joten ei tekis huonoa olla ilman ja kärsin kuivista silmistä.

Mulla pingottaa posket ajoittain. En tiä liittyykö sihe jos oon suolasempaa syöny ku ei oo päivittäistä.

Joko Miiuli77 soitetaan tonne kuumalle linjalle ?
 
Mä oon kampaaja ja laitan myös ripsienpidennyksiä. Joskus ohjaatettiin välttämään radikaaleja värjäyksiä, valkaisuja , permanentteja ym ja mä en mielellään edelleenkään niitä tekis odottavalle, mieluiten raskausaika kevytvärillä tai raidoilla, niin ettei päänahkaan menis väriainetta. Ripsien kanssa mun mieöestä jos ei oo mitään vaivaa ollut eikä tule, niin miksipä ei vois käyttää! Raskaus tosiaan herkistää ja jokin allerginen reagtio voi tulla vaikkei ennen olis tullut, silloin kannattaa käyttö lopettaa!
 
Niin joo ja tohon tukkoisuuteen. Mä suosittelen sarvikuonokannua :) mut esm nasolinia saa kyllä käyttää kuuriluontoisesti! Mun on ainakin ollut pakko ja lääkärin luvalla, edellisessä rskaudessa oli niin paha flunssa että ajattelin tukehtuvani kun olin niin tukossa. Nasonexsia silloin sain nasolinin kanssa rinnakkain.
 
Hyvää joulua kaikille!
Meillä on nyt siis selvillä, että poikavauva on tulossa :) esikoinen on myös poika, joten aikamoinen miesylivoima sitten meidän taloudessa!

Olen kyllä monen monta kertaa ajatellut, että onneksi oman lapsen sukupuoli on asia, mihin ei voi itse mitenkään vaikuttaa. Ennen kuin tämän vauvan sukupuoli oli meillä tiedossa, niin ajattelin monesti kaikkia niitä hyviä ja ihania puolia, jos tulokas on tyttö ja toisaalta, jos hän on poika... Sitten kun sen sai tietää, niin tuli sellainen vähän tyhjä "wau" olo, ja tosiaan ihan mahtava tunne siitä, että asia ei ole missään vaiheessa ollut oman päätösten tai toiveen varassa, vaan "luonto valitsee".

En tiedä, saako kukaan kiinni, mitä ajattelen tällä höpinällä. Olen vaan muutoin elämässä sellainen, että tykkään organisoida ja pitää asiat järjestyksessä, joten minun kaltaiselleni on ihan huikeaa, että raskauteen, synnytykseen jne liittyy niin paljon asioita, mitä ei voi kontrolloida, vaan asiat menee kuten menee...
 
Mulla on myös ilmennyt otsan herkkyys lämmölle.Kasvoja pestessä lämmin vesi sattuu aivan törkeenä sekä saunassa ollessa ja ajattelin ensin et oon tyyliin luulosairas, kunnes löysin netistä 10v vanhan ketjun missä aika moni kertoi samoja kokemuksia..Kaikenlaista tämä tila aiheuttaankin..

Miiuli77! :) Mitä, mulla on tuo otsan herkkyys, suihkussa ei kestä kun haaleaa vettä...:happy090 Hieno lukea täältä, että tällaista on muillakin, kun olen luullut itseäni luulosairaaksi asian kanssa:eek:
Uudeltamaalta myöskin ollaan!!:)
 
En ole käyttänyt kortisonia, vaikka alkuraskaudessa viikolla 8 lääkäri sellaista mulle määräsikin. Mulla oli silloin myös flunssa ja limakalvot turvoksissa. Silloin käytin jotain nenätippoja, missä oli seesamiöljyä. Se alkuraskauden flunssa ei ollut näin paha. Ilmeisesti tämäkin flunssa/poskiontelotulehdus on helpottamassa. En tykkää käyttää nenäkannua, vaikka sitä suositellaan.
 
Mullakin tuo otsa on nyt herkkä kuumuudelle. Luulin että se liittyi aikaisempiin poskiontelotulehduksiin mutta ilmeisesti ei. Mä olen saanut poskiontelotulehduskierteen katkeamaan ahkeralla nenäkannun käytöllä. Mut mulla se tulehdus iskikin todella usein.
Joulu mennyt ihanan rennosti. Huomenna taas töihin.
Poika oli aaton todella vilkas tuolla vatsassa ja nyt vatsa tuntuu pullahtaneen taas ulospäin. Kauaa en taida enää pystyä töissä olemaan.
 
Kysyn myös täällä, että onko kenellekään tuttua yhdynnän jälkeen ruskea tuhnuttelu?? Ei kipuja ja pieni möyrii normaaliin tapaan. Aluksi säikähdin, mutta, luettuani asiasta, käsitin, että olisi normaalia. Mutta onko kokemusta muilla??:rolleyes:
 
Niin joo ja tohon tukkoisuuteen. Mä suosittelen sarvikuonokannua :) mut esm nasolinia saa kyllä käyttää kuuriluontoisesti! Mun on ainakin ollut pakko ja lääkärin luvalla, edellisessä rskaudessa oli niin paha flunssa että ajattelin tukehtuvani kun olin niin tukossa. Nasonexsia silloin sain nasolinin kanssa rinnakkain.



Oon tota kannua käyttäny mut on silti röörit tukossa ajoittain..Kiva tietää, että voi käyttää edes jtn suihketta ☺
 
Ruskea vuoto alkuraskaudessa voi olla ihan normaalia. Tai sitten merkki keskenmenosta tai tuulimunasta. Mulla oli alkuraskaudessa viikolla 8 ja 12 ruskeaa vuotoa niinä päivinä, kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Nyt olen viikolla 37. Tuulimunaraskaus 3/13 alkoi oireilla ruskealla vuodolla.
 
Kysyn myös täällä, että onko kenellekään tuttua yhdynnän jälkeen ruskea tuhnuttelu?? Ei kipuja ja pieni möyrii normaaliin tapaan. Aluksi säikähdin, mutta, luettuani asiasta, käsitin, että olisi normaalia. Mutta onko kokemusta muilla??:rolleyes:

Mulla oli alkuraskaudessa pientä ruskeaa vuotoa, joka tosin ei johtunut yhdynnästä, mutta hoitaja ensimmäiseksi sanoi, että aika helposti voi yhdynnän jälkeen tulla pientä vuotoa limakalvojen vähän nirhaannuttua. Samoin koska vuoto oli ruskeaa, oli kyse vanhasta verestä. Ymmärsin, että kirkkaampi punainen vuoto ilmeisesti hälyttävämpää. Mutta samoin sanoivat, että ei välttämättä ole sekään merkki mistään huolestuttavasta, joskus vain vuotoa tulee selittämättömästä syystä ja silti raskaus jatkuu hyvin loppuun asti.
 
maria75 ja Maiju-75 miten te voitte?
La lähestyy- pari viikkoa enää, onko kummallakaan mitään merkkejä synnytyksestä ilmassa vielä?
 
Nyt on tilanne se että mä en voi enää kauaa olla töissä. Tän viikon kun sais kunnialla taputeltua niin sit haen saikkua. Tämäkin viikko on tuskaa kun oon ihan yksin töissä enkä jotenkaan voi vaan ottaa ja jäädä pois. Tyhmää kyllä et oon näin tunnollinen kun kukaan ei edes koskaan kysy miten mä voin tai jaksan. Kohta helpottaa. Niin ja syy et haen saikkuu niin se et supistaa aika paljon ja se et joudun yksin töissä olemaan ja silloin joudun jaksamaan väkisin sellaisia ponnisteluja että jännittää itseäkin.
 
Takaisin
Top