Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sydämelliset Onnittelut Miiuli! :) Kylläpä nyt tulee poikia! :) Ikävä juttu, jos sullekin tuli vähän paska kokemus, miten näitäkin nyt riittää,pöh!! Voimia ja jaksamista, ymmärrän erittäin hyvin fiiliksesi!! :)
 
Anopista, mun appivanhemmat asuu kolmen kilsan päässä. Saa nähdä miten suhtautuvat tulokkaaseen, ei ole vielä kerrottu heillekään. Välillä koettavat sekaantua asioihimme mutta otetaan sitten etäisyyttä. Antavat meidän olla kyllä täällä ihan rauhassa, eivät yleensä tule kutsumatta. Mies niistä repii enemmän stressiä kuin minä, mun mielestä ovat mukavia ihmisiä. :)
 
Potra ja äänekäs poika syntyi klo 12.55 pituutta 50cm ja 3478g vkot 39+5..

Kaikki voi hyvin, mutta ei menny sektio ihan putkeen...Kirjottelen kun jaksan..kiitos kaikille muistamisesta...en ois jaksanu ilman teitä
Onnea Miiuli! Sun poika on melki puol kiloo potrampi kuin mun! Sama pituus. :Heartred
 
Mulla anoppi on riittävän kaukana, vaikka välit on aina olleet hyvät - lämpimät. Silti en kaipaa häntä nurkkiin pyörimään:p

Meilläkin välimatkaa anoppiin 100km. Ei siis kutsumatta koskaan tule kylään. Ollaan kyllä harkittu muuttoa lähemmäksi. Tosin vaikka se on suht iso kaupunki, niin siellä on heikko työllisyys, siksi pysytään ainakin toistaiseksi pk-seudulla. Meillä on ihan pian jäämässä viimeinenkin isovanhempi pois työelämästä ja lastenhoitoapua olisi siten entistä enemmän tarjolla. Tuo välimatka on vaan sen verran pitkä, että ei ihan parin tunnin takia viitsi vaivata. Ois kätevää asua lähempänä, niin voisi heittää lapset vaikka vain illaksi hoitoon ja lähteä itse leffaan tms.
 
Asiasta tuhanteen... Kuinka lähellä la:ta sen Liberokassin saa nykyään? Eikö siihen saa jonkun koodin tai lipukkeen millä se sit noudetaan.
 
Muistelisin, että Liberolaukun sai muutama viikko ennen laskettua aikaa. Voi olla, että aikaisemminkin...

Ihan perinteisellä postilla tuli sellainen postikortin kokoinen ja näköinen lappu, jossa oli viivakoodi kaupan kassajärjestelmää varten.
 
Meilläkin välimatkaa anoppiin 100km. Ei siis kutsumatta koskaan tule kylään. Ollaan kyllä harkittu muuttoa lähemmäksi. Tosin vaikka se on suht iso kaupunki, niin siellä on heikko työllisyys, siksi pysytään ainakin toistaiseksi pk-seudulla. Meillä on ihan pian jäämässä viimeinenkin isovanhempi pois työelämästä ja lastenhoitoapua olisi siten entistä enemmän tarjolla. Tuo välimatka on vaan sen verran pitkä, että ei ihan parin tunnin takia viitsi vaivata. Ois kätevää asua lähempänä, niin voisi heittää lapset vaikka vain illaksi hoitoon ja lähteä itse leffaan tms.

Joo mekin muutettiin tänne molempien kotipaikkakunnalle, että on sitten hoitoapua saatavilla, kun täällä on 3 mummulaa ja toiset kummit. Noh, poika on kohta 1,8 v. ja meillä on ollut 2 vapaailtaa, toinen 4 h, toinen 2 h :P Että se siitä. Toki miehen vanhemmat ja mun isä auttavat usein, mutta esim. mun äidille on oma elämä tärkeämpi. No, se hänelle suotakoon, mutta turha kitistä perään jos yhtään ei voi auttaa.
 
Asiasta tuhanteen... Kuinka lähellä la:ta sen Liberokassin saa nykyään? Eikö siihen saa jonkun koodin tai lipukkeen millä se sit noudetaan.

Samaa olen miettinyt, että koskahan mahtaa tulla, kun ainakaan vielä ei ole näkynyt. Tänään 38+0.
 
Meilläkin välimatkaa anoppiin 100km. Ei siis kutsumatta koskaan tule kylään. Ollaan kyllä harkittu muuttoa lähemmäksi. Tosin vaikka se on suht iso kaupunki, niin siellä on heikko työllisyys, siksi pysytään ainakin toistaiseksi pk-seudulla. Meillä on ihan pian jäämässä viimeinenkin isovanhempi pois työelämästä ja lastenhoitoapua olisi siten entistä enemmän tarjolla. Tuo välimatka on vaan sen verran pitkä, että ei ihan parin tunnin takia viitsi vaivata. Ois kätevää asua lähempänä, niin voisi heittää lapset vaikka vain illaksi hoitoon ja lähteä itse leffaan tms.

Meillä matkaa anopin ja appiukon luokse 800 km. Mun isä on kuollut ja äidistä ei ole lastenkaitsijaksi. Ainoastaan mun sisko olisi käytettävissä lapsenvahtina lähellä. Mä ajattelen niin, että itse on yritettävä lapsi hoitaa, jos sellaisen ihmeen on saanut aikaiseksi. Mulle riittää, kun mies välillä vahtii poikaa ja mä pääsisin vaikka kuntosalille. Tietenkin joskus olisi mukava päästä miehen kanssa kahdestaankin jonnekkin. Eiköhän sekin aika vielä tule. Nyt nautitaan tuosta pienestä ihmeestä, joka ei pysy enää ollenkaan paikallaan. Vaipatkin pitää vaihtaa lattialla, kun toinen kääntyilee hoitopöydällä.
 
Paljon onnea pojasta Miiuli ja tsemppiä toipumiseen!

Muumimamma, kiva kuulla että toipuminen edistyy ja imetyshommat lähteneet hyvin käyntiin. Onneks sentään vältyit siltä epparilta ja imukupilta kaiken muun lisäks! Toi just risoo näissä jutuissa että väkisin yritetään alakautta vaikka alkaa olla selvää ettei se suju. Niinkuin toi Justmom10:nkin kokemus.

Mä en tiedä pitäiskö mun nyt vielä yrittää viime hetkellä ängetä pelkopolin asiakkaaks. En mä koe olevani erityisen peloissani. Onko se ainoo tapa saada jotain vaikutusvaltaa asioihin? Mä haluan kyllä yrittää alakautta synnytystä kun vauva nyt on kääntynyt oikeinpäin ja ei oo ilmeisesti mikään jätti. Mutta jos homma menee tohon, että ei etene niin en haluu väkisin runnoa, kun sektioon se menee sit kumminkin.

Jaiks, mä taidan olla seuraavana listalla nyt! Huhuh.

Mulle tuli jo ajat sitten liberokuponki mut mies hukkas sen lapun. Lähetin sinne nyt kyselyä että onko mitään tehtävissä.
 
Meillä on aina saanu liberokassin synnäriltä,melkeen ne on heti tuonu sen huoneeswen kun osastolle menny .en oo ikinä tilannu sitä .sit vasta sen jatkopaketin oon tilannu
 
Meillä on aina saanu liberokassin synnäriltä,melkeen ne on heti tuonu sen huoneeswen kun osastolle menny .en oo ikinä tilannu sitä .sit vasta sen jatkopaketin oon tilannu

Tuo systeemi taitaa olla muuttunut ihan hiljattain. Mäkin sain vielä 2013 laukun synnäriltä.
Nyt pitäisi olla Liberokerhon jäsen ja tilata se sitä kautta.
 
Asiasta tuhanteen... Kuinka lähellä la:ta sen Liberokassin saa nykyään? Eikö siihen saa jonkun koodin tai lipukkeen millä se sit noudetaan.

Nyt kun tätä innostuin tutkimaan niin Liberokerhon sivuilla lukee, että lipuke tulee aikaisintaan 8 viikkoa ennen laskettua aikaa.
 
Potra ja äänekäs poika syntyi klo 12.55 pituutta 50cm ja 3478g vkot 39+5..

Kaikki voi hyvin, mutta ei menny sektio ihan putkeen...Kirjottelen kun jaksan..kiitos kaikille muistamisesta...en ois jaksanu ilman teitä

Paljon onnea Miiuli! Toivottavasti toipuminen lähtee nopsasti käyntiin sulla.
 
No niin, kuulemma on hyvät mitat lantiossa perätilasynnytykseen, että sitä odotellessa. Vitsit et oon innoissani. Seuraava kontrolli laskettuna aikana eli kahden viikon päästä. Tämän viimeisimmän lääkärin painoarvio oli 3300 g. Esikoinen painoi 3762 g syntyessään viikoilla 42+2 eli en usko, että painoon 'kosahtaa', mutta ylimenoon uskon. Mua ei sitten kyllä kiinnosta sellainen skenaario et sit yritetään käynnistää, huomataan ettei siitä tuu mitään ja sitten sektio. Jotenkin tuntuu, et täs on psyyke aika kovilla seuraavat viikot!
 
Meilläkin välimatkaa anoppiin 100km. Ei siis kutsumatta koskaan tule kylään. Ollaan kyllä harkittu muuttoa lähemmäksi. Tosin vaikka se on suht iso kaupunki, niin siellä on heikko työllisyys, siksi pysytään ainakin toistaiseksi pk-seudulla. Meillä on ihan pian jäämässä viimeinenkin isovanhempi pois työelämästä ja lastenhoitoapua olisi siten entistä enemmän tarjolla. Tuo välimatka on vaan sen verran pitkä, että ei ihan parin tunnin takia viitsi vaivata. Ois kätevää asua lähempänä, niin voisi heittää lapset vaikka vain illaksi hoitoon ja lähteä itse leffaan tms.

Titti :) meillä matkaa anoppiin n.250km...että aika kaukana on, mutta mulla on hänen kanssaan ollut hyvät ja lämpimät välit aina ( siis nyt 27vuotta!) :)

Meillä mies on sitä mieltä, että lapset pitää hoitaa itse, eikä lähteä leffaan! Eli ei olisi hyötyä, vaikka anoppi ( miehen äiti) asuisi lähelläkin. Eri asia sitten, jos oltais menossa esim. ulkomaille ja tarvitsisi enempi hoitoapua, mutta silloinkin vauva varmaan olisi mukana matkassa :)
 
Takaisin
Top