Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään tsekattiin likan tilanne ja perätilassa on edelleen, eikä yritetty kääntää. Saan huomenna magneettikuvauksen tulokset, eli selviää onko alatiesynnytys mahdollinen. Uskon, että on ja sitten vain odotellaan. Mutta: perätilassa olevia ei sittenkään käynnistetä eli jos (ja kun) menee yli, leikataan. Samoin jos vauvan paino nousee yli 4 kilon, leikataan. Oikeastaan olen aika varma, että joudun leikkaukseen, mutta tehdään se nyt sitten vaikeimman kautta. Muuten se tapahtuisi jo ensi viikolla. Rv 37+5.
Tänään tsekattiin likan tilanne ja perätilassa on edelleen, eikä yritetty kääntää. Saan huomenna magneettikuvauksen tulokset, eli selviää onko alatiesynnytys mahdollinen. Uskon, että on ja sitten vain odotellaan. Mutta: perätilassa olevia ei sittenkään käynnistetä eli jos (ja kun) menee yli, leikataan. Samoin jos vauvan paino nousee yli 4 kilon, leikataan. Oikeastaan olen aika varma, että joudun leikkaukseen, mutta tehdään se nyt sitten vaikeimman kautta. Muuten se tapahtuisi jo ensi viikolla. Rv 37+5.
Tsemppiä kohti synnystä!! :love7:Heartbigred
 
Onnea Muumimamma-74 ja tsempit Miiulille!

Synnyttäneet
Maiju-75/ 30.12. / 47 cm 2820g P// alateitse/ 3.
Maria75/ 30.1. Rv 42+1/ 49 cm 3360 g P/ Tyks/ kiireell. sektio/ 1.
Titti/ 9.2./ 50cm 3325 g P/ Js/ alateitse/ 2.
Satom/ 20.3./ 51 cm 3365 g P/ Kos/ alateitse/ 3.
Marituuli/ 24.3./ 48 cm 3000 g P/ Nkl/ suunn. sektio/ 3.
Sikuriini/ 30.3./ 52 cm 3780 g P/ Tyks/ suunn. sektio/ 3./
Catlin/ 8.5. rv 38+6/ 52 cm 3952 g P/ Kos/ alateitse/ 3.
Mamma-79/ 13.5. rv 39+2/ 52 cm 4090g T/ Tays/ alateitse/ 2.
Tähti-73/ 13.5. rv 38+2/ 47 cm 2400 g P/ Hyvinkää/ kiireell. sektio/ 1.
Murrimur/ 14.5. rv 41+5/ 53 cm 3450 g P/ Kos/ alateitse/ 2.
Noel/ 15.5. rv 36+4/ 45 cm 2940 g P/ Tays/ alateitse/1.
Myy75/ 17.5. rv 41+1/ 51 cm 3795 g T/ Kos/ alateitse/ 2.
Tähtipölyä/ 20.5. rv 39+0/ 52 cm 2480 g T/ Kos/ alateitse/ 2.
Eclipse/ 28.5. rv 40+3/ 49 cm 3486 g T/ Koks/ kiireell. sektio/ 1.
JustMom10/ 2.6. rv 38+0/ 50,5 cm 3490 g P/ Tyks/ kiireell. sektio/ 11.
KuuKassius/ 20.6. rv 41+0/ 45 cm 2705 g T/ Kos/ alateitse /1.
Bamse/ .6. rv / T/ oys tai oas/ alateitse/ 1.
Kisu75/ 3.7. rv 39+0/ 50 cm 3342 g T/ Hyvinkää/ alateitse/ 5.
MS74/ 9.7. rv 41+2/ 55 cm 3850 g T/ Tyks/ kiireell. sektio/ 1.
Sirpa40/ 11.7. rv 40+2/ 50 cm 3024 g P// sektio/ 1.
Minni71/ 29.7. rv 41+3/ T/ Nkl// 1.
Satru/ 31.7. rv 41+5/ 52 cm 3490 g P/ Hyvinkää/ alateitse/ 4.
Gromit73/ 2.8. rv 41+5/P/ Kos/ alateitse/ 1.
Muumimamma-74/ 9.8. rv 40+2/ 49 cm 3385 g P// hätäsektio/ 1.

Odottajat
Kaarina73/ 6.7./ 2./ jorvi
Jyväskylä?
Miiuli77/ 13.8 - suunn. sektio 11.8. P/ 1./ hys
Lettuhei/ 25.8. T/ 1./ kos
Susamama/ 26.8. P/ 6./ Nkl tai Hyvinkää
Novelle/ 26.8. T/ 2.
Bobcat/ 29.8./
Saara72/ 6.9./ 3.
Tintsu/ 7.9./ 2./ hyvinkää
Järvenhenki/ 9.9./ 1./ kaks
Pikkuinen2016e/ lokakuu/ 2./
Ooo/ 6.10. T/ 2./ jorvi
Evelin76/ 10.10. P/ 2./ Tays
Janna75/ 14.10. T/ 4./ tyks
Napu75/ 22.10./ 3./ koks
Kimaira/ 30.10. T/ 2./
Miilo/ marraskuu/ 4.
Yölento/ 9.11./ 3./ Tays
Sasi-76/ marraskuu??
Mamma Mia/ 9.12. P/ 1./
Helemi/ joulukuu/ 6.
Nuska76
Metola2
Pioni77/ .3.2017/ 1./
Ajna/ 14.3.2017/ 9./
Pilvipouta/ 2017/ 5.
 
kyllä vain. klo 8 aamulla kutsuu sairaala ja sit se on menoa..aika varmasti tulossa uneton yö meillä :)
Tsemppiä Miiuliiii!
Sairasta mutta mun eka ajatus äske oli että oi mäkin haluaisin sektion....kunnes tajusin että mähän sen sain jo. Älä jännitä turhaan. Muista sielläkin hengitellä ja relata. Vauva on nopeesti maailmassa. Se oli itelle ainakin hyvä ja uus kokemus ekana leikkauksena. Ottaisin toistekki.
 
Muokattu viimeksi:
Onnea Muumimamma! :Heartblue Ja voimia toipumiseen! :Heartred

Mä en kyllä kans ymmärrä tätä, että käynnistellään noin rajusti epäkypsästä tilanteesta. Kun ne näyttää pääsääntöisesti aina päätyvän sektioon. Ja vielä kun sun viikoilla ei ois ollu pakko, vaan ois voinu odottaa josko itekseen käynnistys. En oo kuullut, että missään muualla pelkän iän takia lähettäs käynnistään.
 
Sirpa :) Okei, se on muuten tosi siistiä, jos anoppi ois " huitsin nevadassa" ...Jos uskallan tässä ääneen sanoo, niin me kaikki ollaan sulle tosta pikkusen kateellisia:love017:sad002:schocked028laughing4laughing4laughing4
Mä en oo kateellinen. Mulla on tosi mukava anoppi ja hän on mulle ollut aina tosi ystävällinen ja huomioiva. Paitsi et sietää kyllä ollakin, koska mun ansiosta hänellä on nyt kaks lapsenlasta, mieheni kun on hänen ainoa lapsensa. :grin Anoppi on siis tosi lapsirakas. Mutta aivan korvaamaton apu ollut esikoisen hoidossa ja ollaan paljon yhteyksissä. Jotenkin surullista, että Sirpan lapsi ei saa tutustua mummiinsa, kun mummia ei kiinnosta.:sad001
 
Mun mies Täällä purkanut britaxit ja pessy suojukset ja nyt purkaa vaunuja ja tarkistaa et kaikki on kunnossa..mä makaan sohvalla ja katon olympialaisia..mä en edes osaa purkaa noita vaunuja..mun hermo meni alta vartissa ku en saanut sitä heittoaisaa kääntymään ;)

Toi mies tietää paljon enemmän näistä liikkuvista masiinoista..Mulle pidettiin äsken esittely et mistä vivusta tapahtuu mitäkin.. En muista puoliakaan ja meni heti jo hermo ku en osannut yhdistää jtn vtun piuhaa johki mihin lie..Se kangas jäi nyt lörpöttämään..

En tiiä mitä mä tekisin ilman tota miestä..
Mä eilen yritin säätää rattaiden ratasosan valjaita. Olivat siis tehtaan jäljiltä ylimmissä rei'issä ja tolle vauvelille piti laittaa alempiin. Valehtelematta yli tunnin ähräsin niiden kanssa, mutta en saanut valjaita edes irti. :sad001 Sit tuli mies töistä ja vaihtoi ne puolessa minuutissa. :rolleyes: Mennyt useammissa jutuissa noin, joten miks mä enää ite ees yritän ja tuhlaan aikaani...:violent001
 
Onnea Muumimamma! Olihan urakka! Toivottavasti henkinen ja fyysinen toipuminen on päässyt hyvään alkuun. Pääasia että olette vauvan kanssa kunnossa.

Miiuli paljon tsemppiä!

Mua on alkanut pelottaa käynnistys kun tuntuu ettei ne onnistu ikinä. Tasan 2 viikkoa laskettuun aikaan ja aika hissukseen on merkkejä mistään. Vähän jomotusta ja vatsan kovenemista etenkin öisin mut en edes huomaa niissä mitään rytmiä. Eilen kävin turistireissulla Porvoossa, missä toki tuli aika paljon kävelyä, ja illalla vielä kuoroharkoissa. Hyvin jaksoi. Tänään ollaan mietitty että voitais mennä lavatansseihin. Ihan utopistista, että periaatteessa vauva vois syntyä koska vaan. Varmaan käynnistetään 2 viikkoa yliajalla ja sekin menee sektioon.

Meilläkään ei oo anoppi kuvioissa, miehen päätöksestä. Ei oo mikään ideaalitilanne, vaikka anoppiristiriidoilta vältynkin. Oon vaan surullinen miehen ja vauvan puolesta. Anopin puolesta en.
 
Onnea Muumimamma! Olihan urakka! Toivottavasti henkinen ja fyysinen toipuminen on päässyt hyvään alkuun. Pääasia että olette vauvan kanssa kunnossa.

Miiuli paljon tsemppiä!

Mua on alkanut pelottaa käynnistys kun tuntuu ettei ne onnistu ikinä. Tasan 2 viikkoa laskettuun aikaan ja aika hissukseen on merkkejä mistään. Vähän jomotusta ja vatsan kovenemista etenkin öisin mut en edes huomaa niissä mitään rytmiä. Eilen kävin turistireissulla Porvoossa, missä toki tuli aika paljon kävelyä, ja illalla vielä kuoroharkoissa. Hyvin jaksoi. Tänään ollaan mietitty että voitais mennä lavatansseihin. Ihan utopistista, että periaatteessa vauva vois syntyä koska vaan. Varmaan käynnistetään 2 viikkoa yliajalla ja sekin menee sektioon.

Meilläkään ei oo anoppi kuvioissa, miehen päätöksestä. Ei oo mikään ideaalitilanne, vaikka anoppiristiriidoilta vältynkin. Oon vaan surullinen miehen ja vauvan puolesta. Anopin puolesta en.
Ei koskaan tiiä, miten noi menee. Mulla ei ollut mitään selkeitä, vahvoja ennakko-oireita oikein kummankaan kohdalla. Ekan kohdalla lapsivesien tihkuminen oli vasta selkeä merkki ja sehän oli vaan reilu vrk ennen syntymää. Tokan kohdalla jonkinlaiset kunnon supistukset alkoi 41+1 viikoilla muutama tunti ennen syntymää. Eli ei välttämättä tarvii olla ennakoivia oireita hirveesti ennen. :) jos yhtään lohduttaa :)
 
Takaisin
Top