Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea Muumimamma! :Heartblue Ja voimia toipumiseen! :Heartred

Mä en kyllä kans ymmärrä tätä, että käynnistellään noin rajusti epäkypsästä tilanteesta. Kun ne näyttää pääsääntöisesti aina päätyvän sektioon. Ja vielä kun sun viikoilla ei ois ollu pakko, vaan ois voinu odottaa josko itekseen käynnistys. En oo kuullut, että missään muualla pelkän iän takia lähettäs käynnistään.
Täällä käynnistetään eli koksissa. Mullehan kävi lähes samoin kuin muumimammalle mutta jouduin "vain" kiireelliseen sektioon. Näin jälkeenpäin kun oon asiaa seuraillu ja lukenu aiheesta enempi niin en olis antanu käynnistää vaan olisin vaatinut sektion suoraan. Mulla alkoi myös munuaisarvot vähitellen nousta LAna joten yliajalle ei voinut mennä mutta synnytystapa arviossa siis aikoinaan päätettiin että käynnistetään LAna iän takia. Ja edelleen on aika paska fiilis synnytyksestä.
 
Onnea Muumimamma! Olihan urakka! Toivottavasti henkinen ja fyysinen toipuminen on päässyt hyvään alkuun. Pääasia että olette vauvan kanssa kunnossa.

Miiuli paljon tsemppiä!

Mua on alkanut pelottaa käynnistys kun tuntuu ettei ne onnistu ikinä. Tasan 2 viikkoa laskettuun aikaan ja aika hissukseen on merkkejä mistään. Vähän jomotusta ja vatsan kovenemista etenkin öisin mut en edes huomaa niissä mitään rytmiä. Eilen kävin turistireissulla Porvoossa, missä toki tuli aika paljon kävelyä, ja illalla vielä kuoroharkoissa. Hyvin jaksoi. Tänään ollaan mietitty että voitais mennä lavatansseihin. Ihan utopistista, että periaatteessa vauva vois syntyä koska vaan. Varmaan käynnistetään 2 viikkoa yliajalla ja sekin menee sektioon.

Meilläkään ei oo anoppi kuvioissa, miehen päätöksestä. Ei oo mikään ideaalitilanne, vaikka anoppiristiriidoilta vältynkin. Oon vaan surullinen miehen ja vauvan puolesta. Anopin puolesta en.

Tsemppiä Lettuhei kohti synnytystä! :love7

Mulla anoppi on riittävän kaukana, vaikka välit on aina olleet hyvät - lämpimät. Silti en kaipaa häntä nurkkiin pyörimään:p
 
Onnea Muumimamma! Olihan urakka! Toivottavasti henkinen ja fyysinen toipuminen on päässyt hyvään alkuun. Pääasia että olette vauvan kanssa kunnossa.

Miiuli paljon tsemppiä!

Mua on alkanut pelottaa käynnistys kun tuntuu ettei ne onnistu ikinä. Tasan 2 viikkoa laskettuun aikaan ja aika hissukseen on merkkejä mistään. Vähän jomotusta ja vatsan kovenemista etenkin öisin mut en edes huomaa niissä mitään rytmiä. Eilen kävin turistireissulla Porvoossa, missä toki tuli aika paljon kävelyä, ja illalla vielä kuoroharkoissa. Hyvin jaksoi. Tänään ollaan mietitty että voitais mennä lavatansseihin. Ihan utopistista, että periaatteessa vauva vois syntyä koska vaan. Varmaan käynnistetään 2 viikkoa yliajalla ja sekin menee sektioon.

Meilläkään ei oo anoppi kuvioissa, miehen päätöksestä. Ei oo mikään ideaalitilanne, vaikka anoppiristiriidoilta vältynkin. Oon vaan surullinen miehen ja vauvan puolesta. Anopin puolesta en.
Sä voit päättää et haluat sektion, jos ne meinaa käynnistää. Niin mä tein ja säästyin tod.näk paljolta tuskalta ja vauva myös. Lapsivesi oli kuin olikin vihreetä ku ne sai mut auki. Ei se lekuri onneks paljoo yrittäny ylipuhuu siihen oksitosiinitippaan, varmaan oli lukenu papereista pari kirosanaa...

Mut jos se olis kovasti ystävällisesti ylipuhunu siihen käynnistykseen, ni oisin ehkä lähteny koittaa, ku alatiesynnytys oli ykköstavoite. Se on tosi herkkä paikka naiselle, tollanen päätös! Mun kohdalla meni nappiin, kun pysyin alkuperäisessä kannassani ja olin tutkinu asioita tarpeeksi, ts. valmistautunu hyvin.
 
Mulla taas käynnistykset on onnistuneet hyvin. Mulla on 2.4.5.6.7.8. Käynnistetty ainoastaan seiskan kohdalla meni reisille se että sitä cytotecii laitettii kohsunsuulle ja 2pv pelleiltiin sillä et alKaa ei ala alkaa....sit sain päättää niin eiku tippakäynnistys ja sit mentiin. Helpoin käynnistys oli neiti kuutonen jolla en tarvinu kemiallisia vaan riitti et nipsattii kalvot puhki ja se oli aivan taianomaista kun 30 minuuttia siitä oli jo säännölliset supparit käynnissä ja alle 2t siitä vaavi ulona. Sellasen käynnistyksen ottaisin milloin vain,omat hormoonit parhaat
 
Mulla taas käynnistykset on onnistuneet hyvin. Mulla on 2.4.5.6.7.8. Käynnistetty ainoastaan seiskan kohdalla meni reisille se että sitä cytotecii laitettii kohsunsuulle ja 2pv pelleiltiin sillä et alKaa ei ala alkaa....sit sain päättää niin eiku tippakäynnistys ja sit mentiin. Helpoin käynnistys oli neiti kuutonen jolla en tarvinu kemiallisia vaan riitti et nipsattii kalvot puhki ja se oli aivan taianomaista kun 30 minuuttia siitä oli jo säännölliset supparit käynnissä ja alle 2t siitä vaavi ulona. Sellasen käynnistyksen ottaisin milloin vain,omat hormoonit parhaat

Aika jännä kyl toi et jokainen synnytys ja käynnistys on kuitenkin niin oma yksilönsä (vrt. "taianomainen kutonen" ja ihan kauhee cytotec -seiska).

Mulla kyl vahvistuu ajatus et jos ei käynnisty itsekseen, niin korkeintaan kalvojen puhkaisu - muuten ei lääkkeellisesti lähdetä käynnistelemään. Jotenkin kaikkein ei-toivotuin skenaario on tuo, että ensin kärvistellään suppareissa ja avaudutaan ja väsytään, ja sit kuitenkin raamit ryskyen leikkuriin ja leikkaushaavasta toipuminen - systeriäni lainatakseni "on sekä perse että maha revitty auki".

Pitää kirjoittaa tää ylös ja puhua siitä neuvolassa vajaan viikon päästä.
 
Aika jännä kyl toi et jokainen synnytys ja käynnistys on kuitenkin niin oma yksilönsä (vrt. "taianomainen kutonen" ja ihan kauhee cytotec -seiska).

Mulla kyl vahvistuu ajatus et jos ei käynnisty itsekseen, niin korkeintaan kalvojen puhkaisu - muuten ei lääkkeellisesti lähdetä käynnistelemään. Jotenkin kaikkein ei-toivotuin skenaario on tuo, että ensin kärvistellään suppareissa ja avaudutaan ja väsytään, ja sit kuitenkin raamit ryskyen leikkuriin ja leikkaushaavasta toipuminen - systeriäni lainatakseni "on sekä perse että maha revitty auki".

Pitää kirjoittaa tää ylös ja puhua siitä neuvolassa vajaan viikon päästä.
Puhut asiaa!! Mullakin olivat jo puuduttaneet välilihan ja meinasivat repiä senkin saatana auki, kun imukupilla yrittivät murusta ulos, mutta luojan kiitos ei nyt sitä ehtineet tehdä, kun lääkäri teki äkkiratkaisun leikkuriin lähdöstä!! Eiköhän tässäkin ollut jo tarpeeksi!

Täällä toipuillaan hitaasti mutta varmasti! :) Mut laitettiin eilen jalkeille vajaa 10h leikkauksesta, kävin kätilön kanssa vessassa alapesulla ja vaihdettiin vaatteet. Epiduraalin takia vasen jalka oli puuduksissa ja ei kantanut kunnolla. Mutta siitä selvittiin ja illalla käytettiin vielä uudella alapesulla. Pissakatetri mulla oli tähän aamuun asti. Tänään aamupäivällä pääsin suihkuun ja ai sitä autuutta, kun sai huuhtoa kaikki tiistain hiet ja paskat viimein iholta pois!! Myös pikku lenkin tein tuonne päiväsaliin tänään vauvan kärryyn tukien ja iskä oli vieressä vahtimassa. Haavat kipuilee, mutta lääkettä kyllä antavat auliisti. Mutta tuo ihanin palkinto kaikesta saa mut unohtamaan tämän episodin ja kunhan saan itseni tästä kuntoon, niin ei joka nippasukaan siitä enää muistuta. Vauva on tosi virkku ja suloinen, tänään pääsi kunnolla jyvälle imemisestä ja tissien tarkoituksesta, sillä sitä ollaan harjoiteltu kovasti;)! Maitoo on herunut ainakin sen verran, mitä vauva nyt tarvii. Iskä on päässyt hoitamaan nuo kakkapesut jne. vielä, kun musta ei ole ollut kuin imettäjäksi ja vauvan kanssa pötköttelijäksi toistaiseksi;)! Mutta kyllä tämä tästä koko ajan kohti parempaa, kunhan saa vielä vattan toimimaan..;)! :)
 
Potra ja äänekäs poika syntyi klo 12.55 pituutta 50cm ja 3478g vkot 39+5..

Kaikki voi hyvin, mutta ei menny sektio ihan putkeen...Kirjottelen kun jaksan..kiitos kaikille muistamisesta...en ois jaksanu ilman teitä
Hurjan paljon onnea poijjaasta ja voimia toipumiseen!!!! Synnytyskertomusta odotellessa.
 
Paljon paljon ONNEA Miiuli ja koko perhe! :) Nyt vain lepoa koitoksen jälkeen. Toivottavasti vointisi paranee pian! Voimia sinne toipumiseen!
 
Muumimamma, Sisukas sissi olet! :) Kiva kuulla että kaikesta huolimatta olet siellä hyvällä mielellä ja vauvallakin kaikki hienosti. Jokainen uusi päivä on varmaankin aina helpompi kuin edellinen. Ja hienoa että imetyskin aluillaan. Siitä se lähtee! :)
 
Paljon onnea Miiuli77 ja voimia toipumiseen!

Synnyttäneet
Maiju-75/ 30.12. / 47 cm 2820g P// alateitse/ 3.
Maria75/ 30.1. Rv 42+1/ 49 cm 3360 g P/ Tyks/ kiireell. sektio/ 1.
Titti/ 9.2./ 50cm 3325 g P/ Js/ alateitse/ 2.
Satom/ 20.3./ 51 cm 3365 g P/ Kos/ alateitse/ 3.
Marituuli/ 24.3./ 48 cm 3000 g P/ Nkl/ suunn. sektio/ 3.
Sikuriini/ 30.3./ 52 cm 3780 g P/ Tyks/ suunn. sektio/ 3./
Catlin/ 8.5. rv 38+6/ 52 cm 3952 g P/ Kos/ alateitse/ 3.
Mamma-79/ 13.5. rv 39+2/ 52 cm 4090g T/ Tays/ alateitse/ 2.
Tähti-73/ 13.5. rv 38+2/ 47 cm 2400 g P/ Hyvinkää/ kiireell. sektio/ 1.
Murrimur/ 14.5. rv 41+5/ 53 cm 3450 g P/ Kos/ alateitse/ 2.
Noel/ 15.5. rv 36+4/ 45 cm 2940 g P/ Tays/ alateitse/1.
Myy75/ 17.5. rv 41+1/ 51 cm 3795 g T/ Kos/ alateitse/ 2.
Tähtipölyä/ 20.5. rv 39+0/ 52 cm 2480 g T/ Kos/ alateitse/ 2.
Eclipse/ 28.5. rv 40+3/ 49 cm 3486 g T/ Koks/ kiireell. sektio/ 1.
JustMom10/ 2.6. rv 38+0/ 50,5 cm 3490 g P/ Tyks/ kiireell. sektio/ 11.
KuuKassius/ 20.6. rv 41+0/ 45 cm 2705 g T/ Kos/ alateitse /1.
Bamse/ .6. rv / T/ oys tai oas/ alateitse/ 1.
Kisu75/ 3.7. rv 39+0/ 50 cm 3342 g T/ Hyvinkää/ alateitse/ 5.
MS74/ 9.7. rv 41+2/ 55 cm 3850 g T/ Tyks/ kiireell. sektio/ 1.
Sirpa40/ 11.7. rv 40+2/ 50 cm 3024 g P// sektio/ 1.
Minni71/ 29.7. rv 41+3/ T/ Nkl// 1.
Satru/ 31.7. rv 41+5/ 52 cm 3490 g P/ Hyvinkää/ alateitse/ 4.
Gromit73/ 2.8. rv 41+5/P/ Kos/ alateitse/ 1.
Muumimamma-74/ 10.8. rv 40+3/ 49 cm 3385 g P/ Ksks/ hätäsektio/ 1.
Miiuli77/ 11.8. rv 39+5/ 50 cm 3478 g P/ Hys/ suunn. sektio/ 1.

Odottajat
Kaarina73/ 6.7./ 2./ jorvi
Lettuhei/ 25.8. T/ 1./ kos
Susamama/ 26.8. P/ 6./ Nkl tai Hyvinkää
Novelle/ 26.8. T/ 2.
Bobcat/ 29.8./
Saara72/ 6.9./ 3.
Tintsu/ 7.9./ 2./ hyvinkää
Järvenhenki/ 9.9./ 1./ kaks
Pikkuinen2016e/ lokakuu/ 2./
Ooo/ 6.10. T/ 2./ jorvi
Evelin76/ 10.10. P/ 2./ Tays
Janna75/ 14.10. T/ 4./ tyks
Napu75/ 22.10./ 3./ koks
Kimaira/ 30.10. T/ 2./
Miilo/ marraskuu/ 4.
Yölento/ 9.11./ 3./ Tays
Sasi-76/ marraskuu??
Mamma Mia/ 9.12. P/ 1./
Helemi/ joulukuu/ 6.
Nuska76
Metola2
Pioni77/ .3.2017/ 1./
Ajna/ 14.3.2017/ 9./
Pilvipouta/ 2017/ 5.
 
Onnea Miiuli! Kerro kokemuksesi, jahka jaksat..

Ei sitten lekuri soittanut tänään, prkl. Eihän se nyt toki oleellinen tieto olekaan, synnytänkö ensi viikolla :P

Huomenna rv 38. Mulla on ollut tässä nyt aika paljon kaikkea meneillään, mutta nyt alan keskittyä vain tulevaan vauvaan.

Ai niin, anopin kanssa ollaan väleissä, mutta oman äidin kanssa meni välit poikki pari viikkoa sitten.
 
Potra ja äänekäs poika syntyi klo 12.55 pituutta 50cm ja 3478g vkot 39+5..

Kaikki voi hyvin, mutta ei menny sektio ihan putkeen...Kirjottelen kun jaksan..kiitos kaikille muistamisesta...en ois jaksanu ilman teitä
Paljon paljon onnea Miiuli! Voimia jaksamiseen ja toivottavasti pian pääset kunnolla nauttimaan äitinä olosta uuden tulokkaan kanssa :) <3
 
Oltiin suuremmalla työporukalla retkellä tänään: 1,5h bussimatka, infoa/luentoa, kaupungilla kiertelyä 3h, taas bussissa istumista, kartanokierros (portaita, seisoskelua, huono sisäilma) ja taas 1,5h bussissa. Nyt on sit illan supistellut oikeen urakalla ja sekä supistukset että vauvan liikkeet tuntuu nyt iljettäviltä. Ei siis satu mutta ei tunnu hyvältäkään. Välillä ollut tippa linssissä että en mä vielä halua et tyttö syntyy! Niin ja selkääkin särkee. Mietin ottaisko Panadolin jos se auttais nukahtamista... Aamulla on onneks lääkäri.
Mulla ei ole MITÄÄN tehtynä vauvaa varten kotona! Tai siis vaatteet, sänky, hoitopöytä, turvakaukalo jne löytyy mutta mitään ei ole pesty tai laitettu paikoilleen! Tää kämppä on kuin pommin jäljiltä.
 
Takaisin
Top