Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jaksamista Naiset! Ulos ne tulee tavalla tai toisella. Muistakaa vaatia se toinen tapa jos on sellanen olo. Kohta on taas vauvauutisii joltain teiltä. Toisekseen jännityksellä ootellaa kuka lähtee synnyttäneiden puolelta ekana takas tänne raskaana oleviin
En ainakaan mä! Saa olla aika saatanan iso mielenhäiriö, et tähän väliin pyöräyttäisin toisen. Jumangegga! En varmaan nukkuis kahteen vuoteen... Harkitsen viiden vuoden selibaattia...:shifty:

Tääl taistellaan heti aamusta unta vastaan... Koitan huijata sen vaunuihin...
 
Soita ny Janna sinne neuvolaan. Omia tuntemuksia ei pidä vähätellä.

Mulla rv28+3 ja tuntuu et jaksan ihan hyvin töissä muuten (mitä ny vähän turvottelee ja hikoilen kuin pieni sika), mut en jaksa yhtään mitään bullshittiä tai idiootteja. Yhden jätkän käskin jo viime viikolla palata koloonsa miettimään asennettaan kun se tuli länkyttämään jotain turhia. Hormoonitko?!
Ei, vaan tyhmä jätkä! Sitä jätkää vituttais yhtälailla, jos olis sun kengissä...
 
Tsemppiä kaikille viimemetriläisille! :)
Täällä on jotenkin luovuttajafiilis... Kesälomalle jäädessäni ajattelin et tää raskaushan on mennyt niin hyvin että ehkä pystyisin olemaan jopa loppuun asti töissä tällä kertaa. Kesäloman aikana tilanne muuttui ja eilen kun olin ekaa päivää töissä mietin moneen otteeseen päivän aikana pitäiskö soittaa neuvolaan tai ä-polille... Ens viikon to on ultra, voinko odottaa siihen asti vai pitäiskö päästä näytille ennen sitä? Su menin kokeilemaan kohdunsuuta ja pelästyin! Se oli aivan löllöä, en saanut minkäänlaista pituutta kohdunkaulalle ja sormi uppos kyllä keskeltä sisälle kans. Shit! Meillä on neuvolassa lääkäri paikalla vain perjantaisin ja koitan kyllä tänään soittaa ja varata perjantaiksi ajan. Toisaalta en haluis jäädä saikulle vielä mutta toisaalta tuntuu et kaikki kaatuu niskaan enkä jaksa tehdä mitään.
Nyt siis rv30+4
Soita vaan. Mäkin tuijotin tossa kohtaa, ja koko loppuajan, ilmeettömänä kaukaisuuteen. Saikulle ja sohvalle tyhjentää pää!
 
Oksettava olo ja esikoinen ei ymmärrä että sattuu kun se mönkii sylissä. Kipuja sen verran että purskahdin itkuun ja taas mennään sisulla! 19 yötä vielä laskettuun...
Voivoi, koita jaksaa. Ei oo kyl montaa yötä, kun oot jaksanu jo liki kolmatta vuotta putkeen!
 
Janna nyt soitat ja varaat ajan. Kyse on sun ja vaavin hyvinvoinnista. Töitä ehtii tehdä ja kukaan ei oo korvaamaton!
 
No niin, tänne jäätiin ja käynnistys aloitettiin! Tilanne alakerrassa täysin epäkypsä, kohdunkaulaa jäljellä 3cm ja lähes kiinni paikat. Mutta silti lääkäri oli sitä mieltä, että käynnistetään. Laittoivat juuri mulle misodel nauhan tuonne kohdunsuulle ja nyt aletaan odottaa, milloin alkas tulla supistuksia. Voi kuulemma edetä suht nopeastikin, tai sitten ei?! Henkilökunta on ollut tähän saakka super mukavaa, mutta tämä sairaala vaatetus on kyllä ihan mielenkiintoinen kokemus;)! Jännän äärellä siis ollaan...!! :)
 
Mikä ihmeen nauha??? Kuunaan kuullukkaan
No en mäkään ollut kuullut, olin ihan että täh??!! Joku aika uus juttu, täällä j.kylässä käytetty jotain 1,5v. Sopii kuulemma vaan tietyssä tilanteessa oleville, eli paikat tosi epäkypsät, yleensä ensi synnyttäjä yms. Tämän pitäs olla kai jotenkin nopeampi tapa kuin perinteisellä lääkkeellä, mutta en tiedä..?! Vauva on ainakin levoton tuolla masussa, kuten äitinsäkin tässä vähän hermoilee..!!
 
No en mäkään ollut kuullut, olin ihan että täh??!! Joku aika uus juttu, täällä j.kylässä käytetty jotain 1,5v. Sopii kuulemma vaan tietyssä tilanteessa oleville, eli paikat tosi epäkypsät, yleensä ensi synnyttäjä yms. Tämän pitäs olla kai jotenkin nopeampi tapa kuin perinteisellä lääkkeellä, mutta en tiedä..?! Vauva on ainakin levoton tuolla masussa, kuten äitinsäkin tässä vähän hermoilee..!!

Muumimamma, Onko sinulla musiikkia mukana? Tein itselleni synnytyssetin maailmankaikkeuden parhaista fiilistelybiiseistä etukäteen ja minulla auttoi rentoutumiseen. Jos olet musiikki-ihmisiä niin kuuntele vaikka spotify:tä. :) Voimia odotteluun!
 
No niin, tänne jäätiin ja käynnistys aloitettiin! Tilanne alakerrassa täysin epäkypsä, kohdunkaulaa jäljellä 3cm ja lähes kiinni paikat. Mutta silti lääkäri oli sitä mieltä, että käynnistetään. Laittoivat juuri mulle misodel nauhan tuonne kohdunsuulle ja nyt aletaan odottaa, milloin alkas tulla supistuksia. Voi kuulemma edetä suht nopeastikin, tai sitten ei?! Henkilökunta on ollut tähän saakka super mukavaa, mutta tämä sairaala vaatetus on kyllä ihan mielenkiintoinen kokemus;)! Jännän äärellä siis ollaan...!! :)


Jei!Voimaa nainen! Meidän vauvat tulee sit peräkanaa ;)

Mä oon hengessä messissä! Detaljit kehiin sit myöhemmin :)
 
En ainakaan mä! Saa olla aika saatanan iso mielenhäiriö, et tähän väliin pyöräyttäisin toisen. Jumangegga! En varmaan nukkuis kahteen vuoteen... Harkitsen viiden vuoden selibaattia...:shifty:

Tääl taistellaan heti aamusta unta vastaan... Koitan huijata sen vaunuihin...
Jos mulla ois ikää vähempi ni voisin tähdätä tuohon JustMomin lukumäärään...nyt voi tulla kiire. Mä oon joskus haaveillu perhepäivähoitajan työstä. Jos siis asuis jossain isossa vanhassa puutalossa...sellanen Peppi Pitkätossun huvila.

Mä koitan typyy hämätä päikkäreille vaakatasossa sängyn päällä.
 
No en mäkään ollut kuullut, olin ihan että täh??!! Joku aika uus juttu, täällä j.kylässä käytetty jotain 1,5v. Sopii kuulemma vaan tietyssä tilanteessa oleville, eli paikat tosi epäkypsät, yleensä ensi synnyttäjä yms. Tämän pitäs olla kai jotenkin nopeampi tapa kuin perinteisellä lääkkeellä, mutta en tiedä..?! Vauva on ainakin levoton tuolla masussa, kuten äitinsäkin tässä vähän hermoilee..!!
Pääasia että on parempi kun Cytotec..mullakin oli noin epäkypsä tilanne.
 
En ainakaan mä! Saa olla aika saatanan iso mielenhäiriö, et tähän väliin pyöräyttäisin toisen. Jumangegga! En varmaan nukkuis kahteen vuoteen... Harkitsen viiden vuoden selibaattia...:shifty:

Tääl taistellaan heti aamusta unta vastaan... Koitan huijata sen vaunuihin...

Mäki pelkäsin ekan muksun syntymän jälkeen jonkun 5-6 kk ihan hitosti uutta raskautta. Ei mulla ollu mitään synnytystraumoja tai muutenkaan hankalaa, mutta ajatus toisesta siihen perään oli ihan mahdoton. Sit joskus 6-7 kk eteenpäin rupesin miettimään, että ehkä se toinen vois olla sittenkin ihan OK pläni, ja kun muksu oli about 11-12 kk niin mullahan oli jo miltei vauvakuume :D

Pamahdin muuten paksuksi tyyliin ekasta-tokasta kunnon kierrosta. Seurauksena oli kaksosraskaus, joka päättyi kurjasti - sitten tätä tokaa odotettiinkin vielä yhden keskenmenon yli ennen kuin ollaan tässä. 41 v ehtii tulla mittariin jos ei nyt hirveästi etuajassa ja yllättäen synny.
 
Jos mulla ois ikää vähempi ni voisin tähdätä tuohon JustMomin lukumäärään...nyt voi tulla kiire. Mä oon joskus haaveillu perhepäivähoitajan työstä. Jos siis asuis jossain isossa vanhassa puutalossa...sellanen Peppi Pitkätossun huvila.

Mä koitan typyy hämätä päikkäreille vaakatasossa sängyn päällä.
Jee mä sain tän typyn nukahtaa päikkäreille! Kerrankin kunnolla nukahti päivällä eikä heti avaa silmii.
 
No niin, tänne jäätiin ja käynnistys aloitettiin! Tilanne alakerrassa täysin epäkypsä, kohdunkaulaa jäljellä 3cm ja lähes kiinni paikat. Mutta silti lääkäri oli sitä mieltä, että käynnistetään. Laittoivat juuri mulle misodel nauhan tuonne kohdunsuulle ja nyt aletaan odottaa, milloin alkas tulla supistuksia. Voi kuulemma edetä suht nopeastikin, tai sitten ei?! Henkilökunta on ollut tähän saakka super mukavaa, mutta tämä sairaala vaatetus on kyllä ihan mielenkiintoinen kokemus;)! Jännän äärellä siis ollaan...!! :)

Muumimamma-74 :) Tsemppiä kohti synnytystä!!:love7
 
Ainiin, sulla oli ne rappuset! Nomut kattot sen keskiviikon ja sitte teet sotasuunnitelman! Jätä asia ny hautuun, ku et voi paljo muuta. Paitti olla kontillaan...:happy: Varo ettei oo äijä kohta selässä :p! Tai kääntyiskö se sillä....? :grin

Sirpa40 :) Sulla on toi sana hallussa, hitto!:p:laughing005
 
Mun mutsi kysy yks pvä ku oli kyläs ja mä laittelin pyykkejä koneeseen ja tuli sit ripulit housuun, et miks mä oon ilman housuja laittamassa pyykkejä? Vastasin et lapsellas 39v tuli just kakat housuun enkä viittiny enää tässä iässä huutaa et "Äiti, tuu pyyhkimään" ;) Meil oli molemmilla niin hauskaa et hyvä ettei tullu uudestaan "housuun"..No, nauru pidentää ikää ;)

Miiuli77 :) Tiedän, mulla oli toi sama vaiva...:laughing001 varaudu siihen, että jatkuu vielä jonkin aikaa.... Jos nyt alkais helpottaa, poika täyttää ihan justiinsa 3kk
:laughing025
 
Joo, ei noin voi toimia. Onhan mansikanpoimijoillakin ihan perseestä oleva työasento! Ja ihan koko ajan... Varmaan pitäis kieltää mansikanpoiminta, ettei jengille tuu selkävaivoja? Saatana.

Toi on nuorena koettu, muttei tullut selkä kipeeksi vaan kädet:wacky:...konttaa nyt siellä multamaassa - mun oli pakko vetää sukkahousut käsiin, koska mansikanlehdistä tuli järkky kutiavat näpyt käsivarsiin...:yuck::smiley-angry017
 
Kuulostaa paskalta hommalta. Kyl osaa olla ajattelematon! Taas kiitän, et mun ei tarvi olla yhteydessä "anoppiin". Oman mutsin voi aina laittaa kuriin ku homma alkaa menee villiksi.

Samaa mieltä, tosi ajattelematon....tai sitten piilo "jotain", koska oot noilla viikoilla:arghh:
 
Huudellaanpa hiljaiselon jälkeen tännekin, kun alkaa tuo aika pian koittaa. Mielenkiintoiseksi menee.

No. Nythän se selvisi tämä mahan valtava koko. Äitipolin synntystapa- ja painoarvio tänään rv 35+3. And the results are:

Ainakin tuplamäärä vettä.

Syynä todennäköisesti radi, vaikka omat arvot ovat olleet priimaa. Tämän rannekanavaoireyhtymän vaikeutumisen myötä sormien kipuherkkyys on kasvanut räjähdysmäisesti, joten väkisin on mittauskerrat vähentyneet.

Kaikki virtaukset hyvät, ja lapsi liikkuu ja touhuaa varsin onnellisena siellä. Lääkäri oikein nauroi, että melkoinen uimarata tällä täällä on. Hyvinvoiva lapsi, joka tällä hetkellä painaa ~3kg (tarkkaa mittaa ei saanut, kun oli niin liukas liikkeissään ja sitä tilaa tosiaan ON). Viikkotilanne ultran mukaan 36+3. Uusi kontrolli kolmen vkon päästä, jossa tsekataan, ettei pääse kasvamaan liian suureksi (alatiesynnytys tavoitteena). Mahdollisesti käynnistetään, koska suuren vesimäärän vuoksi kohtuparka ei edes jaksa supistella.

Jos vedet menee omia aikojaan, mitä lääkäri piti em. syystä epätodennäköisenä, ohjeena makuuasento ja soitto ambulanssikyytiin. Vaarana valtavan vesimäärän "menemisen" kanssa, että tuo napanuoran tullessaan.

Kaikki on siis hyvin. Yhteyttä pitää ottaa, jos verenpaineet edelleen nousee, jos muita merkkejä raskausmyrkytyksesta, jos sokerit paukkuu, jos hepatoosin oireita ilmenee tai jos olo menee niin tukalaksi ettei voi olla.

Järvenhenki :) Tsemppii!!:love7 Sinäkin alat oleen viime metreillä...
 
Takaisin
Top