Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vitsi että on takana sellainen viikonloppu (ja tietty sen alla eka työviikko loman jälkeen), että taas olis kyllä loman tarpeessa... Sori jo valmiiks valitus - eihän täs oo kasassakaan kuin "vasta" rv28+1, mut nyt tuntuu et jo alkas riittää... Mulla on alkanut nilkat/jalat turpoamaan töihinpaluun jälkeen, ja siinä ei tietty auta yhtään istumatyö ja viikonlopun 1000 km auton ratissa... Äijä tietty haluu käyttää kaikki tilaisuudet hyväks cruisailla pärrällä niin se oon sitte minä kun kuskaan muksun ja tavarat autolla kyläreissuille..
Normaalisti ihan ok, mut nyt vaan tuntuu ettei oikein jaksais.

Pitkästä aikaa tai oikeastaan ekan kerran anoppikin kävi hermoille koko viikonlopun. Pitäishän sitä ymmärtää vaivaista vanhaa ihmistä ja olla kiitollinen kun se kokkaa ja leikkii esikoisen kanssa, mut tällä reissulla ei vaan meinannu yhtään jaksaa sen "pieniä omituisuuksia". Vittu kun se jeesusteli kolmeen kertaan mulle jonkun niiden sukulaistytölle sattuneen kohtukuoleman (siis sikiö oli kuollut kk ennen LA:ta kohtuun). Ainahan se on ollu sellainen kauheiden juttujen mässäilijä, mut toi oli jotenkin syvältä ja liikaa vaikka se ei sillä varmaan varsinaisesti pahaa tarkoittanut, sattu vaan olee ajankohtaista ja sillä päällimmäisenä mielessä. Sit tietty nää perusjutut kun se tuputtaa väkisin ruokaa esikoiselle koko ajan...

Turvotuksen lisäks selkä on alkanu selkeesti väsymään ja välillä närästää. Ja vituttaa.
Ei mulla muuta tähän. Huomenna taas duuniin, huoh.
 
No täällä ei oo toistaseks tullu ku paskaa ;) ei näy lasta ;)

No viimeistään sit to ollaan lasaretissa..sitten mulla on toivottavasti teille muutakin uutisoitavaa ku mun gaggendaalijutut :)
Miiuli, sä voit raportoida gaggahommatkin, jos se helpottaa sun oloa! :grin
 
Vitsi että on takana sellainen viikonloppu (ja tietty sen alla eka työviikko loman jälkeen), että taas olis kyllä loman tarpeessa... Sori jo valmiiks valitus - eihän täs oo kasassakaan kuin "vasta" rv28+1, mut nyt tuntuu et jo alkas riittää... Mulla on alkanut nilkat/jalat turpoamaan töihinpaluun jälkeen, ja siinä ei tietty auta yhtään istumatyö ja viikonlopun 1000 km auton ratissa... Äijä tietty haluu käyttää kaikki tilaisuudet hyväks cruisailla pärrällä niin se oon sitte minä kun kuskaan muksun ja tavarat autolla kyläreissuille..
Normaalisti ihan ok, mut nyt vaan tuntuu ettei oikein jaksais.

Pitkästä aikaa tai oikeastaan ekan kerran anoppikin kävi hermoille koko viikonlopun. Pitäishän sitä ymmärtää vaivaista vanhaa ihmistä ja olla kiitollinen kun se kokkaa ja leikkii esikoisen kanssa, mut tällä reissulla ei vaan meinannu yhtään jaksaa sen "pieniä omituisuuksia". Vittu kun se jeesusteli kolmeen kertaan mulle jonkun niiden sukulaistytölle sattuneen kohtukuoleman (siis sikiö oli kuollut kk ennen LA:ta kohtuun). Ainahan se on ollu sellainen kauheiden juttujen mässäilijä, mut toi oli jotenkin syvältä ja liikaa vaikka se ei sillä varmaan varsinaisesti pahaa tarkoittanut, sattu vaan olee ajankohtaista ja sillä päällimmäisenä mielessä. Sit tietty nää perusjutut kun se tuputtaa väkisin ruokaa esikoiselle koko ajan...

Turvotuksen lisäks selkä on alkanu selkeesti väsymään ja välillä närästää. Ja vituttaa.
Ei mulla muuta tähän. Huomenna taas duuniin, huoh.
Kuulostaa paskalta hommalta. Kyl osaa olla ajattelematon! Taas kiitän, et mun ei tarvi olla yhteydessä "anoppiin". Oman mutsin voi aina laittaa kuriin ku homma alkaa menee villiksi.
 
Kuulostaa paskalta hommalta. Kyl osaa olla ajattelematon! Taas kiitän, et mun ei tarvi olla yhteydessä "anoppiin". Oman mutsin voi aina laittaa kuriin ku homma alkaa menee villiksi.

On mun mutsillakin näitä juttuja et se ei yhtään tajua mitä tuubaa se kenellekin suoltaa, mutta sille mulla on enemmän pokkaa sanoa et lopeta nyt toi paskanpuhuminen ja se sitten kans tajuaa pitää suunsa kiinni. Toki sekin loukkaantuu eikä aina ymmärrä että minkä sammakon hän muka suustaan päästi, mutta ihan sama - ei mun sille tarvi olla vieraskorea tai ees diplomaattinen, jos se jauhaa jotain schaibaa, joka vituttaa tai loukkaa.

Äijälläkin menee välillä hermo äitinsä kanssa, joten ei mun sille tarvii ees sanoo et sen mutsi käy mun hermoille. Luulisin, että se on vaan kiitollinen etten valita sillekin, tietää kyllä äitinsä hyvine ja huonoine puolineen. Onneks anoppi asuu niin kaukana ettei sitä tarvii ihan joka viikko tai edes kuukausi livenä nähdä, eikä se nyt tahallaan mulkku ole - joskus vaan tuntuu et onko sitä ihan pakko sietää vaikkei se pahaa tarkoittaiskaan :D
 
Tänään on meininki jatkunut täällä päässä entiseen malliin, masumylläri jatkaa jumppailua tiiviisti pikku kuplassaan! :) Haettiin mun äitimuori tänne talovahdiksi, kun huomis aamuna on lähtö sinne lasarettiin ja ei ole tietoa, milloin sitten päästään kotio! Innostuttiinpa tuossa vielä leipomaan pullaa äiteeni kanssa pakkaseen urakalla, että on vähän vierasvaraa jemmassa, kun joskus kotiudutaan. :) Luulenpa, etten ens yönä paljoo nuku ja matka J.kylään voipi olla aikas hiljainen, alkaa meinaan jännityskäyrät tässä pikkuhiljaa kohota,huh!!!! :)
 
Tänään on meininki jatkunut täällä päässä entiseen malliin, masumylläri jatkaa jumppailua tiiviisti pikku kuplassaan! :) Haettiin mun äitimuori tänne talovahdiksi, kun huomis aamuna on lähtö sinne lasarettiin ja ei ole tietoa, milloin sitten päästään kotio! Innostuttiinpa tuossa vielä leipomaan pullaa äiteeni kanssa pakkaseen urakalla, että on vähän vierasvaraa jemmassa, kun joskus kotiudutaan. :) Luulenpa, etten ens yönä paljoo nuku ja matka J.kylään voipi olla aikas hiljainen, alkaa meinaan jännityskäyrät tässä pikkuhiljaa kohota,huh!!!! :)
Paljon tsemppiä ja rohkeutta! :) <3
 
Huudellaanpa hiljaiselon jälkeen tännekin, kun alkaa tuo aika pian koittaa. Mielenkiintoiseksi menee.

No. Nythän se selvisi tämä mahan valtava koko. Äitipolin synntystapa- ja painoarvio tänään rv 35+3. And the results are:

Ainakin tuplamäärä vettä.

Syynä todennäköisesti radi, vaikka omat arvot ovat olleet priimaa. Tämän rannekanavaoireyhtymän vaikeutumisen myötä sormien kipuherkkyys on kasvanut räjähdysmäisesti, joten väkisin on mittauskerrat vähentyneet.

Kaikki virtaukset hyvät, ja lapsi liikkuu ja touhuaa varsin onnellisena siellä. Lääkäri oikein nauroi, että melkoinen uimarata tällä täällä on. Hyvinvoiva lapsi, joka tällä hetkellä painaa ~3kg (tarkkaa mittaa ei saanut, kun oli niin liukas liikkeissään ja sitä tilaa tosiaan ON). Viikkotilanne ultran mukaan 36+3. Uusi kontrolli kolmen vkon päästä, jossa tsekataan, ettei pääse kasvamaan liian suureksi (alatiesynnytys tavoitteena). Mahdollisesti käynnistetään, koska suuren vesimäärän vuoksi kohtuparka ei edes jaksa supistella.

Jos vedet menee omia aikojaan, mitä lääkäri piti em. syystä epätodennäköisenä, ohjeena makuuasento ja soitto ambulanssikyytiin. Vaarana valtavan vesimäärän "menemisen" kanssa, että tuo napanuoran tullessaan.

Kaikki on siis hyvin. Yhteyttä pitää ottaa, jos verenpaineet edelleen nousee, jos muita merkkejä raskausmyrkytyksesta, jos sokerit paukkuu, jos hepatoosin oireita ilmenee tai jos olo menee niin tukalaksi ettei voi olla.
 
Muokattu viimeksi:
Tänään on meininki jatkunut täällä päässä entiseen malliin, masumylläri jatkaa jumppailua tiiviisti pikku kuplassaan! :) Haettiin mun äitimuori tänne talovahdiksi, kun huomis aamuna on lähtö sinne lasarettiin ja ei ole tietoa, milloin sitten päästään kotio! Innostuttiinpa tuossa vielä leipomaan pullaa äiteeni kanssa pakkaseen urakalla, että on vähän vierasvaraa jemmassa, kun joskus kotiudutaan. :) Luulenpa, etten ens yönä paljoo nuku ja matka J.kylään voipi olla aikas hiljainen, alkaa meinaan jännityskäyrät tässä pikkuhiljaa kohota,huh!!!! :)

Tsemppiä ja voimaa! Mä luulen et täällä jää kans ke yönä unet melko vähiin :eek:

Hengessä olen mukana!
 
Tsemppiä Muumimamma! Kaikki menee hyvin! Otat minuutin kerrallaan! Miksi muuten sut sinne sairaalaan nyt kutsuttiin, vaikkei ole yliaikainen? Niiden sykkeiden takia?
 
Tsemppiä Muumimamma! Kaikki menee hyvin! Otat minuutin kerrallaan! Miksi muuten sut sinne sairaalaan nyt kutsuttiin, vaikkei ole yliaikainen? Niiden sykkeiden takia?
Kiitti Sirpa! :) Mulle sano lääkäri jo rakenneultrassa, että J.kylässä yli 40+ ensisynnyttäjät otetaan tsekkaukseen lasketun ajan paikkeilla ja silloin suurella todennäköisyydellä aloitetaan käynnistelyt. Perjantaina käyrillä käytäessä kätilö ja lekuri oli edelleen sitä mieltä ja käskivät ottaa kamppeet mukaan, kun sinne jäänti on kai aika varmaa. Eli sykkeet ei ollu syynä vaan tää mun "eläkeikä"..;)! :)
 
Kyllä vituttaa tää olo. Harkka suppareita ja kipua. Kuumottaa ja särkee. Olis ees niitä oikeita mut ei...
 
Oksettava olo ja esikoinen ei ymmärrä että sattuu kun se mönkii sylissä. Kipuja sen verran että purskahdin itkuun ja taas mennään sisulla! 19 yötä vielä laskettuun...
 
Tsemppiä kaikille viimemetriläisille! :)
Täällä on jotenkin luovuttajafiilis... Kesälomalle jäädessäni ajattelin et tää raskaushan on mennyt niin hyvin että ehkä pystyisin olemaan jopa loppuun asti töissä tällä kertaa. Kesäloman aikana tilanne muuttui ja eilen kun olin ekaa päivää töissä mietin moneen otteeseen päivän aikana pitäiskö soittaa neuvolaan tai ä-polille... Ens viikon to on ultra, voinko odottaa siihen asti vai pitäiskö päästä näytille ennen sitä? Su menin kokeilemaan kohdunsuuta ja pelästyin! Se oli aivan löllöä, en saanut minkäänlaista pituutta kohdunkaulalle ja sormi uppos kyllä keskeltä sisälle kans. Shit! Meillä on neuvolassa lääkäri paikalla vain perjantaisin ja koitan kyllä tänään soittaa ja varata perjantaiksi ajan. Toisaalta en haluis jäädä saikulle vielä mutta toisaalta tuntuu et kaikki kaatuu niskaan enkä jaksa tehdä mitään.
Nyt siis rv30+4
 
Jaksamista Naiset! Ulos ne tulee tavalla tai toisella. Muistakaa vaatia se toinen tapa jos on sellanen olo. Kohta on taas vauvauutisii joltain teiltä. Toisekseen jännityksellä ootellaa kuka lähtee synnyttäneiden puolelta ekana takas tänne raskaana oleviin
 
Soita ny Janna sinne neuvolaan. Omia tuntemuksia ei pidä vähätellä.

Mulla rv28+3 ja tuntuu et jaksan ihan hyvin töissä muuten (mitä ny vähän turvottelee ja hikoilen kuin pieni sika), mut en jaksa yhtään mitään bullshittiä tai idiootteja. Yhden jätkän käskin jo viime viikolla palata koloonsa miettimään asennettaan kun se tuli länkyttämään jotain turhia. Hormoonitko?!
 
Kiitti Sirpa! :) Mulle sano lääkäri jo rakenneultrassa, että J.kylässä yli 40+ ensisynnyttäjät otetaan tsekkaukseen lasketun ajan paikkeilla ja silloin suurella todennäköisyydellä aloitetaan käynnistelyt. Perjantaina käyrillä käytäessä kätilö ja lekuri oli edelleen sitä mieltä ja käskivät ottaa kamppeet mukaan, kun sinne jäänti on kai aika varmaa. Eli sykkeet ei ollu syynä vaan tää mun "eläkeikä"..;)! :)

Jyväskylässä on erilainen meininki kuin Turussa. Tosin olin sua pari vuotta nuorempi synnyttäessäni. Olinhan mäkin synnytystapa-arvioinneissa viikolla 37 ja 39 radin takia, mutta sitten oli yliaikakontrolli 41+5 ja käynnistettiin 42 viikolla.
 
Takaisin
Top