Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kohta alkaa järki mennä tähän paskomiseen..Vkon nyt supistellu ja joka krt lentää kurat.Kerrassaan ihanaa..Käytiin alkuvkosta äitiyspkl, kun luulin et on vedet alkanu tihkuu ku housuissa oli märkää.Paskan marjat ja pensaat, prom oli negatiivinen..Täällä sitä oon melki ollu vkon sisällä ku en paljoa uskalla ulkoilla ku jos alkaa supistaa niin lorahtaa kakka housuun..On nimittäin kokemusta..

Öisin supistaa ja sit ne loppuu ku seinään.Tänään jouduin jo vetäsee paracetamolia, koska sattu aivan vitukseen aamulla. Nooh, jotta ei olis ihan pelkkää paskanjauhantaa tääki postaus, ni ystäväni migreeni muisti kyläillä ja vajaan 5h kärvistelyn jälkeen pystyn toimimaan, puhe kulkee ja kädet ja jalat toimii..

Vauvan sykkeet kävi 190 kieppeillä siellä ä-pkl ku käytiin, muutoin oli siinä 140-160 välissä..

Eilen oli niin paha olo et ihan jopa oksensin.Helpotti kyllä.On kuulemma tosi alhaalle vauva laskeutunu ja pää painaa aivan helvetisti tonne pilperoon.Onneks alkaa olympialaiset ni ei tarvi miettii mitä yöt läpeensä tekee, kattoo urheilua ja ripuloi..Onneks mies jäi nyt lomalle, ei tarvi yksin valvoa..
Kuulostaa kurjalta ja muistan kun ittee öisin supisteli mut sit ne loppu aina. Multa puuttu toi paskominen..Koitahan jaksaa.
 
Mulle on kerran esitelty jakkara. Samaan syssyyn kerrottiin että toivottavasti en haluu sitä koska kätilön ttöasentp on kauhea eikä oikeen taivu kontillwwn. Juu en halunnu sitä.
Joo, ei noin voi toimia. Onhan mansikanpoimijoillakin ihan perseestä oleva työasento! Ja ihan koko ajan... Varmaan pitäis kieltää mansikanpoiminta, ettei jengille tuu selkävaivoja? Saatana.
 
Neuvola rv 30+0 takana. Vihdoinkin oli painokin noussut hiukan, 500g kolmessa viikossa (nyt -2,9kg ekasta punnituksesta). Hb:ta ei mitattu kun olin just viime viikolla colitiksen seurantaverikokeessa ja saan tulokset ens viikolla. Verenpaine hyvä, sf täsmälleen keskikäyrällä, 27cm. Vauvan syke yläkanttiin 160 mutta vauva liikku kans niin paljon ettei ihmekään. :D Sit hän kysyi miten sokerimittaukset on menneet ja sanoin että hyvin, yksi ylitys tuli tuoremehusta, eikä hän edes pyytänyt nähdä mittaustuloksia. Mut sit tuli yllätys "siis et sä mitenkään vanha ole mutta kun tuo 4-kympin rajapyykki on ylitetty niin lähettäisin mielellään uudestaan sokerirasitukseen jos suostut"! Okei... Selvä. Ens pe siis uuteen rasitukseen. Ja kahden viikon päästä ke uudestaan neuvolaan th:lle, sillon hän kirjoittaa mulle lähetteen imetyspolille juttelemaan tuosta vasemmasta rinnasta ja haluaa kans tietää miten voin kun olen ollut 1,5 vko töissä. Seuraavana päivänä on Tyksissä ultra, tarkistetaan lapsiveden määrä kun viime raskaudessa meinas vesi loppua kesken. Samalla mun pitää pyytää ultraamaan kohdunkaula. JA sit hän sano että ä-polilla niitä kiinnostaa oikeestaan vaan vauvan hyvinvointi eikä äiti, eivätkä pahemmin ota kantaa sairaslomiin (en tiedä koskeeko vain Tyksiä vai ä-poleja noin yleisesti) ja sen takia varas mulle vielä seuraavaksi päiväksi neuvolalääkärille ajan, joka sitten ä-polin tulosten ja mun voinnin perusteella päättää jatkanko vielä töitä vai en! Eli kolmena peräkkäisenä päivänä käyntejä...
Kerroin harkkasupistusten lisääntyneen ja pidentyneen ja hän sanoi että pelkästään mun taustatiedoilla voisin kyllä varoittaa jo töissä etten tule olemaan loppuun asti töissä... Ja sanoi et heti jos vähänkään tuntuu siltä ettei työnteko onnistu niin heti vaan soittoa hänelle niin hän varaa lääkäriajan mihin tahansa mihin pääsee nopeesti (tuolla on lääkäri paikalla vain perjantaisin). Että sellaista tällä kertaa. :D
Janna, helvetin hyvä et täti pitää susta huolta! Hienoo touhua, kerrankin! Vittu ku millekin ois ehdotettu sitä saikkua, kun valitin istumisesta jo maaliskuulta lähtien. Jäi hyvä hynkyt kelalta saamatta. Ja ihmettelen ettei täti ehdottanu saikkua ku se ite on saikulla vähä väliä. Eikä oo pikkulapsia edes.

On toi raskaanaoleminen kiireistä! Mäkin muista et vähän välii oli joku käynti jossain! Ä-lomallakin piti pikeen varata lepopvät erikseen kalenteriin... :)
 
Nyt meidän homma on tehty eikä mennyt kuin Strömsössä... Olin valmiiks suunnitellut pientä neutraalia rupateltavaa mutta samantien kun tultiin autosta ulos isä tuli sanomaan mun miehelle että tää on sit viimeinen kerta kun astut jalallasi mun pihalle ettäs tiedät! Että silleen... Jatkoi vielä jotain et hänellä on laillinen oikeus suojella omaisuuttaan jne. No, vanhempi tytär jäi pihalle viihdyttämään kuopusta (mopo oli valmiiks pihalla avaimet paikoillaan) ja me mentiin miehen kanssa sisälle mun huoneeseen keräämään tavarat. Otettiin sit auto täyteen, vähän enemmän kuin mitä oltiin suunniteltu kun ei tiedä koska voidaan tulla seuraavan kerran. Mun isää ei näkynyt enää, ei jäänyt edes juttelemaan tai leikkimään tyttöjen kanssa. Pakattiin auto ja mentiin vierasvenesatamaan syömään ja seuraavalla lautalla pois. Kyyneleet valuu kun katselen näitä maisemia, koska mahdan nähdä tän saariston seuraavan kerran?
Mun veli soittaa isälle tänään (eivät ole jutelleet juhannuksen jälkeen) ja katotaan millasen vastaanoton hän saa. Otin varmuuden vuoks joitakin heidänkin tavaroita nyt mukaan jos ei hekään ole enää tervetulleita. Nyt pitää vaan yrittää unohtaa isä vähäks aikaa, on ihan tarpeeks muutakin huolehdittavaa. Saa nähdä tuleeko mun tyttären rippijuhliin kuukauden päästä.
 
Nyt meidän homma on tehty eikä mennyt kuin Strömsössä... Olin valmiiks suunnitellut pientä neutraalia rupateltavaa mutta samantien kun tultiin autosta ulos isä tuli sanomaan mun miehelle että tää on sit viimeinen kerta kun astut jalallasi mun pihalle ettäs tiedät! Että silleen... Jatkoi vielä jotain et hänellä on laillinen oikeus suojella omaisuuttaan jne. No, vanhempi tytär jäi pihalle viihdyttämään kuopusta (mopo oli valmiiks pihalla avaimet paikoillaan) ja me mentiin miehen kanssa sisälle mun huoneeseen keräämään tavarat. Otettiin sit auto täyteen, vähän enemmän kuin mitä oltiin suunniteltu kun ei tiedä koska voidaan tulla seuraavan kerran. Mun isää ei näkynyt enää, ei jäänyt edes juttelemaan tai leikkimään tyttöjen kanssa. Pakattiin auto ja mentiin vierasvenesatamaan syömään ja seuraavalla lautalla pois. Kyyneleet valuu kun katselen näitä maisemia, koska mahdan nähdä tän saariston seuraavan kerran?
Mun veli soittaa isälle tänään (eivät ole jutelleet juhannuksen jälkeen) ja katotaan millasen vastaanoton hän saa. Otin varmuuden vuoks joitakin heidänkin tavaroita nyt mukaan jos ei hekään ole enää tervetulleita. Nyt pitää vaan yrittää unohtaa isä vähäks aikaa, on ihan tarpeeks muutakin huolehdittavaa. Saa nähdä tuleeko mun tyttären rippijuhliin kuukauden päästä.
Voi eikä.., kuulostaapa todella ikävältä ja surulliselta, olen niin pahoillani!! Mutta muista, että vika ei ole teissä, olette kaikkenne yrittäneet ja antaneet isälle mahdollisuuden!! Häntä vaivaa nyt jokin ja se ei todennäköisesti liity millään tavalla sinuun, mieheesi, lapsiisi, veljeesi jne.! Toivon sydämestäni, että tilanne vielä ratkeaa ajan kuluessa ja kaikki kääntyy hyväksi, kunhan nyt vähän pöly laskeutuu! Koita jaksaa ja nyt sinun oma ja vauvan vointi, sekä perheesi ovat prioriteetti numero yksi!! :)
 
Vähän päivitystä omasta tilasta näin lasketun ajan aattopäivänä, eli täällä ei mitään uutta "taistelurintamalla" ;)! Eiliset pikku nippailut ja kolotukset ovat kadonneet taivaan tuuliin, tänään ei niin yhtään mitään, joten touhutaan ja tössötetään ihan normi menolla! Vauva pitää mahassa elämää entiseen malliin! :) Kakkakeskusteluun tarvii sen verran kommentoida, että mulla on maha toiminut normaalisti koko raskausajan ja nyt lopussakaan ei ole mitään ripaskaa lennellyt, eikä ummetustakaan ollut! Mä kyllä oon tässä pari viikkoo vetäny luumuja ihan kiitettävät määrät joka päivä ja se kyllä näkyy vatsan toiminnassa,eli ns.tavaraa riittää,heh..;)!! :)
 
Hämärää, mun aamuiset kommentit ei näy kännykällä, mutta tabletilla näkyy.

No enivei, löysin äsken tilanteestani yhden positiivisen asian: tämä vauva ei ainakaan mene yli! :) Syntyisiköhän jopa elokuun puolella :) Esikoinen kun meni sen 16 päivää yli, josta olen täällä niin monta kertaa kitissyt, että nyt ei tarvi sitä pelätä :P

Jannalle sympatiaa, tilanteesi kuulostaa tosi ikävältä...

Miiulille ei voi oikein muuta sanoa kuin että shit happens :) Anteeksi, tosi huono..
 
Turussa ilmestyy paikallislehti Aamuset jossa oli artikkeli Tyksin synnyttäneistä. 12% on yli 44- vuotiaita ja saman verran synnyttäneitä on alle 25 vuotiaissa. Syntyneiden määrä laskenut ja synnyttäjien ikä noussut.
Hyi kamalaa siis minähän täytän 44 jo kohta ja oon hyvän matkaa yli 44 synnyttksen aikaan. Tuntuipa taas kamalan paljolle. En usko että oon näin vanha heh heh. Mut osallistumpa syntyvyyden korjaamiseen ens vuonna.
 
Janna,herranjumala mikä vastaanotto :( olen pahoillani. Toivon että saat nyt rauhoitettuu mielesi tästä ja puhdistettua ympäristöäsi siis kirkastaa ajatuksia ja rauhoittuu. Aivan hulluntuntuinen asetelma siel sun isän kanssa. Miksei pimahtaneista vanhukista voi tehdä vanhustensuojeluilmoitusts sossuun kun kerran lastensuojeluilmoituskin on olemassa...pitäiskin tehdä lakialoite tästä..:p
 
Muumimamma,mul on ollut poikkeuksetta loppuraskaudet sellasii että on elämänsä kunnossa ja ei mitää merkkiä synnytyksestä. Tosin en mä oo päässy sinne 39 viikollekaan viime raskauksissa
 
Janna tsemppiä! Tuntuu ikävältä eikä varmastikkaan tuu rippijuhliin mutta se on sun isäs häpee. On kyllä tosi surkeeta kun ei saa mistään apuja kun vanhus muuttuu käytökseltään . Täytyyhän jossain olla syy. Ja se ei ole teissä ♡ teillä on tosiaan paljon muuta ajateltavaa!
 
Mitäs Muumimamma-74:lle kuuluu? Mitään merkkejä synnytyksen alkamisesta?
Mamma on kasassa ja ei merkin merkkiä edelleenkään;)! Ei supistuksia, ei kolotuksia, ei mtn! :) Vauva on tänään ollut aika villillä tuulella, no eilen hänellä olikin lepopäivä, niin tänään sitten virtaa melskata senkin edestä;)! :) Ylihuomenna Jyväskylään ja sitten ehkä alkaa viimeistään tapahtua.. :)
 
Mamma on kasassa ja ei merkin merkkiä edelleenkään;)! Ei supistuksia, ei kolotuksia, ei mtn! :) Vauva on tänään ollut aika villillä tuulella, no eilen hänellä olikin lepopäivä, niin tänään sitten virtaa melskata senkin edestä;)! :) Ylihuomenna Jyväskylään ja sitten ehkä alkaa viimeistään tapahtua.. :)

Vauva on teidän ensimmäinen, muistanko oikein? Jännittääkö sua paljon? No,joo kai meitä kaikkia jännittää vaikka olisi sadannes..o_O
 
Vauva on teidän ensimmäinen, muistanko oikein? Jännittääkö sua paljon? No,joo kai meitä kaikkia jännittää vaikka olisi sadannes..o_O
Kyllä vaan, ensimmäinen tämä on ja todennäköisesti myös viimeinen..;)! No en ole kauheasti asiaa vatvonut mielessäni, koska ei oikeastaan ole mitään ennakkokäsityksiä siitä, mitä tuleman pitää esim.kivun yms. suhteen, joten olen vaan ajatellut, että olen siellä ammattilaisten käsissä vauvan kanssa ja luotan siihen! :) Sillä kyllähän mä tästä ihan helvetillisen stressin ja jännityksen itselleni saisin, jos oikein antaisin lähtee ajatuksen juoksemaan..;)! Mähän en oo koskaan ollut sairaalassa, en kestä verta ja eritteitä, olen piikkikammoinen etc.kaikkea "kivaa"! :) Mä yritän kestää kuin nainen ja sisulla mennään prkle;)!! :)
 
Kyllä vaan, ensimmäinen tämä on ja todennäköisesti myös viimeinen..;)! No en ole kauheasti asiaa vatvonut mielessäni, koska ei oikeastaan ole mitään ennakkokäsityksiä siitä, mitä tuleman pitää esim.kivun yms. suhteen, joten olen vaan ajatellut, että olen siellä ammattilaisten käsissä vauvan kanssa ja luotan siihen! :) Sillä kyllähän mä tästä ihan helvetillisen stressin ja jännityksen itselleni saisin, jos oikein antaisin lähtee ajatuksen juoksemaan..;)! Mähän en oo koskaan ollut sairaalassa, en kestä verta ja eritteitä, olen piikkikammoinen etc.kaikkea "kivaa"! :) Mä yritän kestää kuin nainen ja sisulla mennään prkle;)!! :)

Just oikea asenne ja jos yhtään lohduttaa, sä et itse juurikaan "pääse" näkemään eritteitäsi, ne pysyvät hyvin pitkälle kätilön näkösällä.:)
Aivan superisti tsemppiä ja se on kyllä vaan niiiin mahtava fiilis kun saat pikkuisen syliisi kesti se synnytys sitten tunnin tai 30h, siinä unohtuu kaikki muu, kun pääsee nuuhkimaan sitä omaa rakkauspakkaustaan!!:Heartpink
Ja sitten kipin kapin tulet tonne synnyttäneiden puolelle.
 
Kyllä vaan, ensimmäinen tämä on ja todennäköisesti myös viimeinen..;)! No en ole kauheasti asiaa vatvonut mielessäni, koska ei oikeastaan ole mitään ennakkokäsityksiä siitä, mitä tuleman pitää esim.kivun yms. suhteen, joten olen vaan ajatellut, että olen siellä ammattilaisten käsissä vauvan kanssa ja luotan siihen! :) Sillä kyllähän mä tästä ihan helvetillisen stressin ja jännityksen itselleni saisin, jos oikein antaisin lähtee ajatuksen juoksemaan..;)! Mähän en oo koskaan ollut sairaalassa, en kestä verta ja eritteitä, olen piikkikammoinen etc.kaikkea "kivaa"! :) Mä yritän kestää kuin nainen ja sisulla mennään prkle;)!! :)

Hyvä asenne Muumimamma! Lähdin hyvin samanlaisista lähtökohdista esikoista synnyttämään. En ollut koskaan ollut edes potilaana sairaalassa ja mietin että alkaakohan siellä ahdistaa. Järkeilin sitten että keskityn siihen että yritän pysyä rauhallisena ja se onnistui ihan hyvin. Samalla asenteella aion lähteä nytkin. Kaikkea ei voi hallita mutta kannattaa vaikuttaa niihin asioihin joihin voi tai ainakin yrittää sitä. Hyvää synnytystä! :)
 
Voi kiitos teille ihanaiset tsempeistä ja kannustuksesta!! :) Mä yritän päivittää tänne kuulumisia, että missä mennään sitten, kun tosi toimiin päästään;)! :) Onhan tää ihan uskomatonta, eikä vielä oikein edes tajua, että tämä 9kk on nyt finaalissa ja se palkinto on kohta käsissä! :) Ja niin pitkältä kuin se odotusaika tuntui siinä vaiheessa, kun 12.12.15 sain varmistuksen plussauksesta, varulta kahden testin voimin..;)! :)
 
Takaisin
Top