Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei Lettuhei, Susamama, Novelle, Bobcat ja muut, joilla la elokuun lopulla/ syyskuun alussa! Nyt kannattaa tähdätä elokuun 29.päivään, Lidl jakaa silloin syntyville lahjapaketin :)

Lidl Suomi rakentaa 14-vuotissyntymäpäivänsä ympärille syntymään liittyvän markkinointitempauksen. Se lahjoittaa vauvapakkauksen 29. elokuuta syntyville lapsille.

Lapsille lahjoitetaan Lidlin omista tuotteista koostuva pakkaus. Pääosassa ovat syyskuun lopussa myyntiin tulevat ketjun vauvanvaattee
t.

http://www.talouselama.fi/uutiset/lidl-suomi-hyodyntaa-vauvoja-myynninedistamisessaan-6571567
Lidlis on taas tarjouksessa ne vartalotyynyt 12,99 ja sihe tyynyliina 2,99. Huippuostos. Suosittelen.
 
Lidlis on taas tarjouksessa ne vartalotyynyt 12,99 ja sihe tyynyliina 2,99. Huippuostos. Suosittelen.
No mä yritin käydä näitä metsästämässä kolmesta eri Lidlistä, mutta kaikista oli loppuunmyyty kuulemma saman tien,yhyy..:(! Tyynyliinoja oli kyllä vielä tarjolla pilvin pimein! Voisivat vähän useammin myydä näitä, kun näyttää olevan niin super suosittu tuote! Mulla jäi taas luu käteen...!
 
No mä yritin käydä näitä metsästämässä kolmesta eri Lidlistä, mutta kaikista oli loppuunmyyty kuulemma saman tien,yhyy..:(! Tyynyliinoja oli kyllä vielä tarjolla pilvin pimein! Voisivat vähän useammin myydä näitä, kun näyttää olevan niin super suosittu tuote! Mulla jäi taas luu käteen...!
Eihä tuo ny oo kummonen tehäkkään ;);) äkkiä hurauttaa
 
Meillä oli tänään todennäköisesti viimeinen neuvolakäynti ennen vauvan syntymää ja kaikki oli muuten mallillaan, mutta th sijainen huolestui vauvan korkeista sykkeistä, sillä tutkimusten ajan mahassa oli melkoinen jumppasessio käynnissä;)! Vauva ei rauhoittunut millään, vaan hermostui anturista, potki ja "leikki" samalla, kun th yritti tuskanhiki otsalla saada normisykkeitä. Välillä käytiin käytävässä istumassa ja rauhoittumassa, mutta taas kun anturi alkoi liikkua mahan päällä, melskaus alkoi! No hän määräs meidät lähtemään samoin tein Jyväskylään synnärille käyrille ja lääkärin arvioitavaksi. Käytiin hakee kotoo sairaalakassi varulta mukaan ja eikun matkaan. Siellä sitten makasin toista tuntia käyrillä ja sykkeet heitti väliä 120-180, mutta lääkärin mielestä ne olivat erittäin hyvät ja tasaiset, eli no panic ja passitus kotiin takaisin;)! Vauva vaan kuulemma on niin vilkas ja liikkuvainen, että siksi sykkeet vaihtelee tyyliin nollasta sataan. :) Tänä aamuna oli kyllä ekaa kertaa myös kivuliasta jomotusta oikealla puolella alaselkää ja vatsaa, säteillen myös oik.reiteen, eli kuulemma ennakoivia merkkejä alkaa olla ilmassa, kääks! Tiistai aamuna sitten mennään seuraavan kerran takas synnärille ja kuulemma jäädäänkin, jos ei viikonlopun aikana ala tapahtumaan itsekseen mitään! Että semmoinen päivä tänään ja mittarissa 39+5 :)
 
Muumimamma, muistatko mitä syke oli neuvolassa? Eli mikä oli liian kirkea? Ja tarkastiko lääkäri kohdunkaulan tilanteen? Onko siellä tapahtunut kypsymistä?
 
Muumimamma, muistatko mitä syke oli neuvolassa? Eli mikä oli liian kirkea? Ja tarkastiko lääkäri kohdunkaulan tilanteen? Onko siellä tapahtunut kypsymistä?
Neuvolassa syke heitti väliä 155-190, kun vauva mylläsi ihan koko ajan. Lääkäri ei ehtinyt alkaa tutkia kohdunkaulaa, tsekkas vaan käyrät. Sanoi, että kun meillä on se uusi aika näinkin pian tiistai aamulle, niin nyt ei ole aihetta muihin tutkimuksiin, kun supisteluja tuli vaan silloin aamulla jokunen ja muuten kaikki ok. :) Mutta jos nyt jotain poikkeavaa tässä alkaa ilmetä, niin soittoa sinne ja takas synnärille.. :)
 
Ok, no sit oli tosiaan korkeet jos huiteli 190 paikkeillakin. Mulla kun oli tänään 160 ja sitä jo hiukan th mietti et on korkee mutta kuuli ja tunsi samalla miten vauva mylläs niin sano et on siihen nähden ok.
 
Ok, no sit oli tosiaan korkeet jos huiteli 190 paikkeillakin. Mulla kun oli tänään 160 ja sitä jo hiukan th mietti et on korkee mutta kuuli ja tunsi samalla miten vauva mylläs niin sano et on siihen nähden ok.
Juu, kyllä ne korkeella välillä kävi, mutta sitten oli selkeesti niitä pitempiä aikoja syke välillä 120-140 ja vauva rauhottui huilaamaan, niin ei kuulemma sitten ole huolta. :) Selkeesti mun asennon vaihtamiset, kyljeltä toiselle kääntyminen, puhuminen yms. sai sen erityisesti liikekannalle.. :)
 
Voivoi sentään, onhan perseestä! Oliko niin et sä oot synnyttäny aiemminkin? Jos tää on eka, ni mä miettisin sektiota. Mut jos sulla on alatiesynnytys alla ni sit tiedät jo vähä et mitä siel tehdään ja miten asiat voi mennä. On varmaan varmempi fiilis siihen. Ja voithan etukäteen päättää et kuinka kauan synnyttelet alateitse ennenku luovutat ja pyydät sektiota, jos homma ei etene. Mä tein sellaset suunnitelmat, et tunti kerrallaan eteenpäin ja sit ku ei jaksa ni vittu sit ei jaksa. Ei se vauvakaan jaksa loputtomiin sieltä tulla. Ja sit et, jos käynnistyy spontaanisti ni lähet alateitse? Jos pitää käynnistää ni mitä sitte?

Mun sektion jälkeen oli perätilasektio, se tais olla suunniteltu ku oli sellaisena päivänä, jolloin niit tehdään ja äiti oli suht virkeenä imetämässä tultuaan heräämöstä.

Onko sulle tehty leikkauksia aiemmin? Siis mitään operaatiota? Sekin kokemus auttaa, jos harkitset sektiota. Ni tiedät toipumisajat jne.

Mut jos haluut tietää sektiosta ni tääl on kyl vastaajia! Ja uloshan vauva sieltä ihan pian tulee!

Joo, nimenomaan sieltä, siis perseestä ;)

Mulla on ennestään poika, 1 v 7 kk ja hän tuli alateitse imukupilla varustettuna. Hän on myös syy miksi en haluaisi sektiota.

Mutta tosiaan tilanne on nyt se, että ensi viikon ke katsotaan tilanne uudelleen. Silloin tutkitaan josko likka olisi kääntynyt itse, jos ei yritetään mahdollisesti vielä kääntöä ja jos se ei onnistu, kuvataan lantio että onko alatiesynnytys mahdollinen.

Eli tilanne on auki. Suurena vaarana on nyt 2 asiaa mitä en haluaisi eli käynnistys alatiesynnytystä varten tai leikkaus, mutta eiköhän sitä kaikesta selvitä. Oikeastaan olin jo asennoitunut leikkaukseen, mutta kumpikin lääkäri tuntui suosittelevan alatiesynnytystä kaikesta huolimatta, joten tunnelmat ovat erittäin ristiriitaiset. Tänään rv 37+0.

Kunpa likka nyt kääntyisi!

Edit: Ei ole kokemuksia leikkauksista, kanniskelu mietityttää, kun kotona on jo ulkona 18 rappusta ovelle jne.
 
Kohta alkaa järki mennä tähän paskomiseen..Vkon nyt supistellu ja joka krt lentää kurat.Kerrassaan ihanaa..Käytiin alkuvkosta äitiyspkl, kun luulin et on vedet alkanu tihkuu ku housuissa oli märkää.Paskan marjat ja pensaat, prom oli negatiivinen..Täällä sitä oon melki ollu vkon sisällä ku en paljoa uskalla ulkoilla ku jos alkaa supistaa niin lorahtaa kakka housuun..On nimittäin kokemusta..

Öisin supistaa ja sit ne loppuu ku seinään.Tänään jouduin jo vetäsee paracetamolia, koska sattu aivan vitukseen aamulla. Nooh, jotta ei olis ihan pelkkää paskanjauhantaa tääki postaus, ni ystäväni migreeni muisti kyläillä ja vajaan 5h kärvistelyn jälkeen pystyn toimimaan, puhe kulkee ja kädet ja jalat toimii..

Vauvan sykkeet kävi 190 kieppeillä siellä ä-pkl ku käytiin, muutoin oli siinä 140-160 välissä..

Eilen oli niin paha olo et ihan jopa oksensin.Helpotti kyllä.On kuulemma tosi alhaalle vauva laskeutunu ja pää painaa aivan helvetisti tonne pilperoon.Onneks alkaa olympialaiset ni ei tarvi miettii mitä yöt läpeensä tekee, kattoo urheilua ja ripuloi..Onneks mies jäi nyt lomalle, ei tarvi yksin valvoa..
 
Mä mietin tota perätilasynnytystä kun vauva oli vielä viikolla 33 perätilassa. Tosin nyt oli onneks kääntynyt ja toivottavasti pysyy myös. Mut silloin ajattelin alustavasti, että kokeilisin alatiesynnytystä, jos arviossa kaikki puoltaisi sitä ja jos synnytys käynnistyisi itsekseen, muuten en.
 
Huomenna me otetaan härkää sarvista ja mennään käymään saaristossa mun isän luona hakemassa kaikki vauva-tavarat sieltä säilöstä kotiin. Ja samalla vanhempi tytär saa ajaa uuden moponsa kotiin sieltä kun nyt sai mopokortin. Saa nähdä selvitäänkö kyläilystä ilman riitoja... Ollaan vaan pari tuntia perillä niin ei pitäis ehtiä ainakaan paljoa riidellä. Tän jälkeen ei mennä sinne enää käymään ainakaan ennen kuin vauva on syntynyt.
 
Joo, nimenomaan sieltä, siis perseestä ;)

Mulla on ennestään poika, 1 v 7 kk ja hän tuli alateitse imukupilla varustettuna. Hän on myös syy miksi en haluaisi sektiota.

Mutta tosiaan tilanne on nyt se, että ensi viikon ke katsotaan tilanne uudelleen. Silloin tutkitaan josko likka olisi kääntynyt itse, jos ei yritetään mahdollisesti vielä kääntöä ja jos se ei onnistu, kuvataan lantio että onko alatiesynnytys mahdollinen.

Eli tilanne on auki. Suurena vaarana on nyt 2 asiaa mitä en haluaisi eli käynnistys alatiesynnytystä varten tai leikkaus, mutta eiköhän sitä kaikesta selvitä. Oikeastaan olin jo asennoitunut leikkaukseen, mutta kumpikin lääkäri tuntui suosittelevan alatiesynnytystä kaikesta huolimatta, joten tunnelmat ovat erittäin ristiriitaiset. Tänään rv 37+0.

Kunpa likka nyt kääntyisi!

Edit: Ei ole kokemuksia leikkauksista, kanniskelu mietityttää, kun kotona on jo ulkona 18 rappusta ovelle jne.
Ainiin, sulla oli ne rappuset! Nomut kattot sen keskiviikon ja sitte teet sotasuunnitelman! Jätä asia ny hautuun, ku et voi paljo muuta. Paitti olla kontillaan...:happy: Varo ettei oo äijä kohta selässä :p! Tai kääntyiskö se sillä....? :grin
 
Kohta alkaa järki mennä tähän paskomiseen..Vkon nyt supistellu ja joka krt lentää kurat.Kerrassaan ihanaa..Käytiin alkuvkosta äitiyspkl, kun luulin et on vedet alkanu tihkuu ku housuissa oli märkää.Paskan marjat ja pensaat, prom oli negatiivinen..Täällä sitä oon melki ollu vkon sisällä ku en paljoa uskalla ulkoilla ku jos alkaa supistaa niin lorahtaa kakka housuun..On nimittäin kokemusta..

Öisin supistaa ja sit ne loppuu ku seinään.Tänään jouduin jo vetäsee paracetamolia, koska sattu aivan vitukseen aamulla. Nooh, jotta ei olis ihan pelkkää paskanjauhantaa tääki postaus, ni ystäväni migreeni muisti kyläillä ja vajaan 5h kärvistelyn jälkeen pystyn toimimaan, puhe kulkee ja kädet ja jalat toimii..

Vauvan sykkeet kävi 190 kieppeillä siellä ä-pkl ku käytiin, muutoin oli siinä 140-160 välissä..

Eilen oli niin paha olo et ihan jopa oksensin.Helpotti kyllä.On kuulemma tosi alhaalle vauva laskeutunu ja pää painaa aivan helvetisti tonne pilperoon.Onneks alkaa olympialaiset ni ei tarvi miettii mitä yöt läpeensä tekee, kattoo urheilua ja ripuloi..Onneks mies jäi nyt lomalle, ei tarvi yksin valvoa..
Äijä jäi lomalle, ni sun ei tarvi yksin paskoa :grin. Hitsi, tuleekohan sun vauvasta kova kakkaaja...? Sori ku mua naurattaa sun paksusuolen toiminta, vaikka tiedän et on ihan perseestä toi sponttani gaggaaminen. Mulla on aikuisiällä tullu muutaman kerran gagga housuun. Oli aika, jolloin mulle tuli paskahätä aina sovituskopissa. Sinne ei käy kakkaaminen, vaikka aika soppeli paikka olis muuten...:hilarious: Lähtis pokkana ulos ja jättäis haisevat terveiset...:laughing025

Koita jaksaa Miiuli, pääset kohta tuskista säkin :smiley-bounce013.
 
Äijä jäi lomalle, ni sun ei tarvi yksin paskoa :grin. Hitsi, tuleekohan sun vauvasta kova kakkaaja...? Sori ku mua naurattaa sun paksusuolen toiminta, vaikka tiedän et on ihan perseestä toi sponttani gaggaaminen. Mulla on aikuisiällä tullu muutaman kerran gagga housuun. Oli aika, jolloin mulle tuli paskahätä aina sovituskopissa. Sinne ei käy kakkaaminen, vaikka aika soppeli paikka olis muuten...:hilarious: Lähtis pokkana ulos ja jättäis haisevat terveiset...:laughing025

Koita jaksaa Miiuli, pääset kohta tuskista säkin :smiley-bounce013.

Mun mutsi kysy yks pvä ku oli kyläs ja mä laittelin pyykkejä koneeseen ja tuli sit ripulit housuun, et miks mä oon ilman housuja laittamassa pyykkejä? Vastasin et lapsellas 39v tuli just kakat housuun enkä viittiny enää tässä iässä huutaa et "Äiti, tuu pyyhkimään" ;) Meil oli molemmilla niin hauskaa et hyvä ettei tullu uudestaan "housuun"..No, nauru pidentää ikää ;)
 
Mä mietin tota perätilasynnytystä kun vauva oli vielä viikolla 33 perätilassa. Tosin nyt oli onneks kääntynyt ja toivottavasti pysyy myös. Mut silloin ajattelin alustavasti, että kokeilisin alatiesynnytystä, jos arviossa kaikki puoltaisi sitä ja jos synnytys käynnistyisi itsekseen, muuten en.

Toi on hyvä pointti, et jos lähtisi ilman käynnistystä. Voisin ottaa saman kannan. Tosin esikoisesta meni lapsivedet 42+1, et hiukka saa odotella :)

Toisaalta aattelin, et kysyn ke mikä on vauvan kannalta paras ratkaisu ja toimin siten.
 
Ainiin, sulla oli ne rappuset! Nomut kattot sen keskiviikon ja sitte teet sotasuunnitelman! Jätä asia ny hautuun, ku et voi paljo muuta. Paitti olla kontillaan...:happy: Varo ettei oo äijä kohta selässä :p! Tai kääntyiskö se sillä....? :grin

Jees, nyt ei voi tehdä mitään muuta kuin odottaa. Oliskin mies selässä, mutta kun sitä ei nyt paljon kotona näy, viime ja tämän viikon reissussa ja ensi viikonkin vielä!
 
Takaisin
Top