Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea Gromit73!

Janna: syyskuussa tosiaan on hiljaista. Myös huhtikuu oli taukokuukausi, silloin ei synnyttänyt tältä listalta kukaan.

Synnyttäneet
Maiju-75/ 30.12. / 47 cm 2820g P// alateitse/ 3.
Maria75/ 30.1. Rv 42+1/ 49 cm 3360 g P/ Tyks/ kiireell. sektio/ 1.
Titti/ 9.2./ 50cm 3325 g P/ Js/ alateitse/ 2.
Satom/ 20.3./ 51 cm 3365 g P/ Kos/ alateitse/ 3.
Marituuli/ 24.3./ 48 cm 3000 g P/ Nkl/ suunn. sektio/ 3.
Sikuriini/ 30.3./ 52 cm 3780 g P/ Tyks/ suunn. sektio/ 3./
Catlin/ 8.5. rv 38+6/ 52 cm 3952 g P/ Kos/ alateitse/ 3.
Mamma-79/ 13.5. rv 39+2/ 52 cm 4090g T/ Tays/ alateitse/ 2.
Tähti-73/ 13.5. rv 38+2/ 47 cm 2400 g P/ Hyvinkää/ kiireell. sektio/ 1.
Murrimur/ 14.5. rv 41+5/ 53 cm 3450 g P/ Kos/ alateitse/ 2.
Noel/ 15.5. rv 36+4/ 45 cm 2940 g P/ Tays/ alateitse/1.
Myy75/ 17.5. rv 41+1/ 51 cm 3795 g T/ Kos/ alateitse/ 2.
Tähtipölyä/ 20.5. rv 39+0/ 52 cm 2480 g T/ Kos/ alateitse/ 2.
Eclipse/ 28.5. rv 40+3/ 49 cm 3486 g T/ Koks/ kiireell. sektio/ 1.
JustMom10/ 2.6. rv 38+0/ 50,5 cm 3490 g P/ Tyks/ kiireell. sektio/ 11.
KuuKassius/ 20.6. rv 41+0/ 45 cm 2705 g T/ Kos/ alateitse /1.
Bamse/ .6. rv / T/ oys tai oas/ alateitse/ 1.
Kisu75/ 3.7. rv 39+0/ 50 cm 3342 g T/ Hyvinkää/ alateitse/ 5.
MS74/ 9.7. rv 41+2/ 55 cm 3850 g T/ Tyks/ kiireell. sektio/ 1.
Sirpa40/ 11.7. rv 40+2/ 50 cm 3024 g P// sektio/ 1.
Minni71/ 29.7. rv 41+3/ T/ Nkl// 1.
Satru/ 31.7. rv 41+5/ 52 cm 3490 g P/ Hyvinkää/ alateitse/ 4.
Gromit73/ 2.8. rv 41+5/P/ Kos/ alateitse/ 1.

Odottajat
Kaarina73/ 6.7./ 2./ jorvi
Muumimamma-74/ 7.8./ 1./ Jyväskylä?
Miiuli77/ 13.8 - suunn. sektio 11.8. P/ 1./ hys
Lettuhei/ 25.8. T/ 1./ kos
Susamama/ 26.8. P/ 6./ Nkl tai Hyvinkää
Novelle/ 26.8. T/ 2.
Bobcat/ 29.8./
Saara72/ 6.9./ 3.
Tintsu/ 7.9./ 2./ hyvinkää
Järvenhenki/ 9.9./ 1./ kaks
Pikkuinen2016/ lokakuu/ 2./
Ooo/ 6.10. T/ 2./ jorvi
Evelin76/ 10.10. P/ 2./ Tays
Janna75/ 14.10. T/ 4./ tyks
Napu75/ 22.10./ 3./ koks
Kimaira/ 30.10. T/ 2./
Miilo/ marraskuu/ 4.
Yölento/ 9.11./ 3./ Tays
Sasi-76/ marraskuu??
Mamma Mia/ 9.12. P/ 1./
Helemi/ joulukuu/ 6.
Nuska76
Metola2
Pioni77/ .3.2017/ 1./
Ajna/ 14.3.2017/ 9./
Pilvipouta/ 2017/ 5.
 
Sain eilisen sokerirasituksen tulokset. Arvot oli ihan priimat (4.9, 7.8 ja 5.7) eli ei radia! :smiley-bounce013

Kuinkahan monta terveydenhuollon ammattilaista mulle on jo tässä ehtinyt sanoa, että on se aika tavatonta ettei saa GDM-diagnoosia seuraavissa raskauksissa jos yhdessä on ollut... :taunt010
 
Kävin muuten eilen katsomassa HUS:n synnytysvalmennusvideoita, kun täällä on Gromit (onnea <3 ) ja Satrukin (vihdoinkin onnea <3 ) olleet tositoimissa hiljattain. En mää taas tiiä mitä ajattelisin.

Onks se synnytysjakkara varmasti kaikissa sairaaloissa saatavilla? Vai pitäiskö varmistaa ennakkoon? Mitä tarkoittaa, kun ainakin Janna taisi aikaisemmin mainita, että se vaatii voimia jaloista? Musta näytti kuvissa, että siinähän nimenomaan istutaan perseellään, jalat aika rentoinakin ehkä? Onko muilla kokemusta synnytysjakkarasta?

Rv 27+5 ja mahamuksu mekastaa niin että ei rauhaa saa...
 
Kimaira, jakkara taitaa olla aikas yleinen sairaaloissa, se on sit eri asia kuinka monta niitä on ja onko just sillon vapaana. Mä puhuin siitä jalkojen jaksamisesta mutta siis niin päin et en ymmärrä miks sanotaan et se ottais jalkojen päälle...? Monet on sanonu mulle että siinä ei jaksa olla kauaa kun ottaa jalkojen päälle. En tiedä sit vaikuttaako pituus, onko rankempaa jos on pitkä? Mä olen 160cm ja 2 lasta punnertanut jakkaralla enkä muuta haluis edes kokeilla.
 
Kolme kertaa yritettiin kahden lääkärin toimesta kääntää, mutta ei onnistunut. Ensi viikolla katsotaan tilanne uudelleen, josko likka olisi kääntynyt itsestään tai yritetään vielä kääntöä. Ke kuvataan myös lantio eli katsotaan olisiko alatiesynnytys mahdollinen. Vähän on uupuneet ja sekavat fiilikset. Kääntäminen ei sattunut ja olin rauhallinen. Tyttö oli nyt muka lihonnut kahdessa päivässä 300 g, joten painoarviot menee mielestäni aina metsään Esikoisenkin piti olla 4,2 kg, mutta olikin 3,7 kg.
 
Novelle, hui, kuulostaa kyllä hurjalta mutta hyvä jos ei tuntunut pahalta. Antoiko ne jotain vinkkejä mitä ite vois tehdä et kääntyis? Sellasen oon ainakin kuullut et vois olla sängyllä kontillaan ja siitä laskea ylävartaloa alaspäin (kyynärpäiden varaan tai alemmas) niin et vatsa niinkuin valuis ylöspäin. Siinä pitäis sit oleskella jonkin aikaa jos vauva sais paremmin tilaa kääntyä. Hyvä kun tutkivat kunnolla ja kattovat mitä vaihtoehtoja on.
 
Joo tuo on ilmeisesti yksi keino ja ennen sitä kääntöyritystä makasin sängyllä puoli tuntia pää alaspäin :)

Olin kyllä jo päättänyt, että jos kääntäminen ei onnistu, sovitaan sektiopäivä, mutta sitten ne alkoivat puhua siitä, että ensi viikolla vielä katsotaan, niin suostuin siihen. Kovasti puhuivat alatiesynnytyksen puolesta. Nyt mietityttää kovin.
 
Joo tuo on ilmeisesti yksi keino ja ennen sitä kääntöyritystä makasin sängyllä puoli tuntia pää alaspäin :)

Olin kyllä jo päättänyt, että jos kääntäminen ei onnistu, sovitaan sektiopäivä, mutta sitten ne alkoivat puhua siitä, että ensi viikolla vielä katsotaan, niin suostuin siihen. Kovasti puhuivat alatiesynnytyksen puolesta. Nyt mietityttää kovin.
Voivoi sentään, onhan perseestä! Oliko niin et sä oot synnyttäny aiemminkin? Jos tää on eka, ni mä miettisin sektiota. Mut jos sulla on alatiesynnytys alla ni sit tiedät jo vähä et mitä siel tehdään ja miten asiat voi mennä. On varmaan varmempi fiilis siihen. Ja voithan etukäteen päättää et kuinka kauan synnyttelet alateitse ennenku luovutat ja pyydät sektiota, jos homma ei etene. Mä tein sellaset suunnitelmat, et tunti kerrallaan eteenpäin ja sit ku ei jaksa ni vittu sit ei jaksa. Ei se vauvakaan jaksa loputtomiin sieltä tulla. Ja sit et, jos käynnistyy spontaanisti ni lähet alateitse? Jos pitää käynnistää ni mitä sitte?

Mun sektion jälkeen oli perätilasektio, se tais olla suunniteltu ku oli sellaisena päivänä, jolloin niit tehdään ja äiti oli suht virkeenä imetämässä tultuaan heräämöstä.

Onko sulle tehty leikkauksia aiemmin? Siis mitään operaatiota? Sekin kokemus auttaa, jos harkitset sektiota. Ni tiedät toipumisajat jne.

Mut jos haluut tietää sektiosta ni tääl on kyl vastaajia! Ja uloshan vauva sieltä ihan pian tulee!
 
Kävin muuten eilen katsomassa HUS:n synnytysvalmennusvideoita, kun täällä on Gromit (onnea <3 ) ja Satrukin (vihdoinkin onnea <3 ) olleet tositoimissa hiljattain. En mää taas tiiä mitä ajattelisin.

Onks se synnytysjakkara varmasti kaikissa sairaaloissa saatavilla? Vai pitäiskö varmistaa ennakkoon? Mitä tarkoittaa, kun ainakin Janna taisi aikaisemmin mainita, että se vaatii voimia jaloista? Musta näytti kuvissa, että siinähän nimenomaan istutaan perseellään, jalat aika rentoinakin ehkä? Onko muilla kokemusta synnytysjakkarasta?

Rv 27+5 ja mahamuksu mekastaa niin että ei rauhaa saa...
Mäkin oisin halunnu jakkaralle jos oisin päässy sinne saakka. Tarkista sun synnäriltä et onko siellä mitä välineitä? Kysy pääseekö sinne tutustuu? Pelkopolin kautta varmaan ainakin pääsis.
 
Mulle on kerran esitelty jakkara. Samaan syssyyn kerrottiin että toivottavasti en haluu sitä koska kätilön ttöasentp on kauhea eikä oikeen taivu kontillwwn. Juu en halunnu sitä.
 
Eilen ajattelin että ihanaa sitten kun alkaa tuntea liikkeet niin ei tunnu koskaan yksinäiselle. Muistan esikoiswn syntymän jälkeen eka yö soitin paniikissa hoitaja paikalle etten tunne vauvan liikkeitä. Vauva oli silloin vauvalassa ekat yöt että ei ollu ees vieressä muistuttamassa. Heh
 
Hei Lettuhei, Susamama, Novelle, Bobcat ja muut, joilla la elokuun lopulla/ syyskuun alussa! Nyt kannattaa tähdätä elokuun 29.päivään, Lidl jakaa silloin syntyville lahjapaketin :)

Lidl Suomi rakentaa 14-vuotissyntymäpäivänsä ympärille syntymään liittyvän markkinointitempauksen. Se lahjoittaa vauvapakkauksen 29. elokuuta syntyville lapsille.

Lapsille lahjoitetaan Lidlin omista tuotteista koostuva pakkaus. Pääosassa ovat syyskuun lopussa myyntiin tulevat ketjun vauvanvaattee
t.

http://www.talouselama.fi/uutiset/lidl-suomi-hyodyntaa-vauvoja-myynninedistamisessaan-6571567
 
Ajna, toi on mun mielestä niin väärin et äidille ei anneta realistista mahdollisuutta kokeilla mahdollisesti haluamaansa ponnistusasentoa vaan sen takia että kätilön työskentelyasento ei ole paras mahdollinen! Sit vaan kätilö vaihtoon ja notkeampi kätilö tilalle! Juu, ei kätilön työ mitään helppoa todellakaan ole ja on fyysisesti raskasta monin tavoin mutta eikö hän ole siellä äitiä ja vauvaa varten? Multa esikoisen synnytyksessä kätilö eväs jakkaran tekaistulla syyllä ja mä nuorena esikoista synnyttävänä uskoin vanhempaa kätilöä ja kyllä on ottanut päähän jälkikäteen.
 
Neuvola rv 30+0 takana. Vihdoinkin oli painokin noussut hiukan, 500g kolmessa viikossa (nyt -2,9kg ekasta punnituksesta). Hb:ta ei mitattu kun olin just viime viikolla colitiksen seurantaverikokeessa ja saan tulokset ens viikolla. Verenpaine hyvä, sf täsmälleen keskikäyrällä, 27cm. Vauvan syke yläkanttiin 160 mutta vauva liikku kans niin paljon ettei ihmekään. :D Sit hän kysyi miten sokerimittaukset on menneet ja sanoin että hyvin, yksi ylitys tuli tuoremehusta, eikä hän edes pyytänyt nähdä mittaustuloksia. Mut sit tuli yllätys "siis et sä mitenkään vanha ole mutta kun tuo 4-kympin rajapyykki on ylitetty niin lähettäisin mielellään uudestaan sokerirasitukseen jos suostut"! Okei... Selvä. Ens pe siis uuteen rasitukseen. Ja kahden viikon päästä ke uudestaan neuvolaan th:lle, sillon hän kirjoittaa mulle lähetteen imetyspolille juttelemaan tuosta vasemmasta rinnasta ja haluaa kans tietää miten voin kun olen ollut 1,5 vko töissä. Seuraavana päivänä on Tyksissä ultra, tarkistetaan lapsiveden määrä kun viime raskaudessa meinas vesi loppua kesken. Samalla mun pitää pyytää ultraamaan kohdunkaula. JA sit hän sano että ä-polilla niitä kiinnostaa oikeestaan vaan vauvan hyvinvointi eikä äiti, eivätkä pahemmin ota kantaa sairaslomiin (en tiedä koskeeko vain Tyksiä vai ä-poleja noin yleisesti) ja sen takia varas mulle vielä seuraavaksi päiväksi neuvolalääkärille ajan, joka sitten ä-polin tulosten ja mun voinnin perusteella päättää jatkanko vielä töitä vai en! Eli kolmena peräkkäisenä päivänä käyntejä...
Kerroin harkkasupistusten lisääntyneen ja pidentyneen ja hän sanoi että pelkästään mun taustatiedoilla voisin kyllä varoittaa jo töissä etten tule olemaan loppuun asti töissä... Ja sanoi et heti jos vähänkään tuntuu siltä ettei työnteko onnistu niin heti vaan soittoa hänelle niin hän varaa lääkäriajan mihin tahansa mihin pääsee nopeesti (tuolla on lääkäri paikalla vain perjantaisin). Että sellaista tällä kertaa. :D
 
Voivoi sentään, onhan perseestä! Oliko niin et sä oot synnyttäny aiemminkin? Jos tää on eka, ni mä miettisin sektiota. Mut jos sulla on alatiesynnytys alla ni sit tiedät jo vähä et mitä siel tehdään ja miten asiat voi mennä. On varmaan varmempi fiilis siihen. Ja voithan etukäteen päättää et kuinka kauan synnyttelet alateitse ennenku luovutat ja pyydät sektiota, jos homma ei etene. Mä tein sellaset suunnitelmat, et tunti kerrallaan eteenpäin ja sit ku ei jaksa ni vittu sit ei jaksa. Ei se vauvakaan jaksa loputtomiin sieltä tulla. Ja sit et, jos käynnistyy spontaanisti ni lähet alateitse? Jos pitää käynnistää ni mitä sitte?

Mun sektion jälkeen oli perätilasektio, se tais olla suunniteltu ku oli sellaisena päivänä, jolloin niit tehdään ja äiti oli suht virkeenä imetämässä tultuaan heräämöstä.

Onko sulle tehty leikkauksia aiemmin? Siis mitään operaatiota? Sekin kokemus auttaa, jos harkitset sektiota. Ni tiedät toipumisajat jne.

Mut jos haluut tietää sektiosta ni tääl on kyl vastaajia! Ja uloshan vauva sieltä ihan pian tulee!
Mä rakastan sektiota nii pal enempi ku käynnistyksii. Senhän te jo tiesittekin Mua ei oltu leikelty ennen ja oli kaamee piikkikammo joka jäi Tyksiin.
 
Takaisin
Top