Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Voivoi sentään, onhan perseestä! Oliko niin et sä oot synnyttäny aiemminkin? Jos tää on eka, ni mä miettisin sektiota. Mut jos sulla on alatiesynnytys alla ni sit tiedät jo vähä et mitä siel tehdään ja miten asiat voi mennä. On varmaan varmempi fiilis siihen. Ja voithan etukäteen päättää et kuinka kauan synnyttelet alateitse ennenku luovutat ja pyydät sektiota, jos homma ei etene. Mä tein sellaset suunnitelmat, et tunti kerrallaan eteenpäin ja sit ku ei jaksa ni vittu sit ei jaksa. Ei se vauvakaan jaksa loputtomiin sieltä tulla. Ja sit et, jos käynnistyy spontaanisti ni lähet alateitse? Jos pitää käynnistää ni mitä sitte?Joo tuo on ilmeisesti yksi keino ja ennen sitä kääntöyritystä makasin sängyllä puoli tuntia pää alaspäin :)
Olin kyllä jo päättänyt, että jos kääntäminen ei onnistu, sovitaan sektiopäivä, mutta sitten ne alkoivat puhua siitä, että ensi viikolla vielä katsotaan, niin suostuin siihen. Kovasti puhuivat alatiesynnytyksen puolesta. Nyt mietityttää kovin.
Mäkin oisin halunnu jakkaralle jos oisin päässy sinne saakka. Tarkista sun synnäriltä et onko siellä mitä välineitä? Kysy pääseekö sinne tutustuu? Pelkopolin kautta varmaan ainakin pääsis.Kävin muuten eilen katsomassa HUS:n synnytysvalmennusvideoita, kun täällä on Gromit (onnea ) ja Satrukin (vihdoinkin onnea ) olleet tositoimissa hiljattain. En mää taas tiiä mitä ajattelisin.
Onks se synnytysjakkara varmasti kaikissa sairaaloissa saatavilla? Vai pitäiskö varmistaa ennakkoon? Mitä tarkoittaa, kun ainakin Janna taisi aikaisemmin mainita, että se vaatii voimia jaloista? Musta näytti kuvissa, että siinähän nimenomaan istutaan perseellään, jalat aika rentoinakin ehkä? Onko muilla kokemusta synnytysjakkarasta?
Rv 27+5 ja mahamuksu mekastaa niin että ei rauhaa saa...
Mä rakastan sektiota nii pal enempi ku käynnistyksii. Senhän te jo tiesittekin Mua ei oltu leikelty ennen ja oli kaamee piikkikammo joka jäi Tyksiin.Voivoi sentään, onhan perseestä! Oliko niin et sä oot synnyttäny aiemminkin? Jos tää on eka, ni mä miettisin sektiota. Mut jos sulla on alatiesynnytys alla ni sit tiedät jo vähä et mitä siel tehdään ja miten asiat voi mennä. On varmaan varmempi fiilis siihen. Ja voithan etukäteen päättää et kuinka kauan synnyttelet alateitse ennenku luovutat ja pyydät sektiota, jos homma ei etene. Mä tein sellaset suunnitelmat, et tunti kerrallaan eteenpäin ja sit ku ei jaksa ni vittu sit ei jaksa. Ei se vauvakaan jaksa loputtomiin sieltä tulla. Ja sit et, jos käynnistyy spontaanisti ni lähet alateitse? Jos pitää käynnistää ni mitä sitte?
Mun sektion jälkeen oli perätilasektio, se tais olla suunniteltu ku oli sellaisena päivänä, jolloin niit tehdään ja äiti oli suht virkeenä imetämässä tultuaan heräämöstä.
Onko sulle tehty leikkauksia aiemmin? Siis mitään operaatiota? Sekin kokemus auttaa, jos harkitset sektiota. Ni tiedät toipumisajat jne.
Mut jos haluut tietää sektiosta ni tääl on kyl vastaajia! Ja uloshan vauva sieltä ihan pian tulee!