Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla ei se purppuraviiva ole edelleenkään kadonnut viime synnytyksen jäljiltä! Tummunut vaan. En tosin viime synnytyksen jälkeen tullut kattoneeks miten pitkä viiva sit lopulta oli, et en tiedä onko nyt lyhkäsempi vai ei... Ja mistä se kuuluis mitata? Peräaukosta taaksepäin? Jos näin niin mä saisin jo luvan ponnistaa! :D
 
Mulla ei se purppuraviiva ole edelleenkään kadonnut viime synnytyksen jäljiltä! Tummunut vaan. En tosin viime synnytyksen jälkeen tullut kattoneeks miten pitkä viiva sit lopulta oli, et en tiedä onko nyt lyhkäsempi vai ei... Ja mistä se kuuluis mitata? Peräaukosta taaksepäin? Jos näin niin mä saisin jo luvan ponnistaa! :D
Mä en huomannu koko viivaa mutta onko ihme kun ei itellää mikään käynnistynytkää...tai olisko tarvinnu vielä Cytotec kivuissaan muistaa pyllistää. Tietty jos ois leikkaavaa lääkärii pyytäny...Sirpa40 - kui sun viivan kans kävi?
 
Novelle, toi on siis nla tätin epäilys? Mulla oli kans, muistaakseni vkolla 34. Mulla oli jo synnytystapa-arvio varattu vkolle 36, jossa olis koitettu sit myös kääntää. Mut siellä ilmeni, et vauva oli oikein päin. Ihme etteivät laittanu sulle heti lähetettä ä-polille, kun silloin mun tapauksessa oli puhe et vkolla 36 yleensä se kääntö, ku muuten alkaa oleen niin iso, ettei enää onnaa. Ja mulla oli koko arvio tossa kohtaa 2,5 kg, eli rutkasti pienempi.

Mä en tietty tuntenu mtn, et vauva siellä kääntyilis. Eli voi olla nla tädin virhearviokin silloin. Tietty se on ollu varmaan vielä pienempikin ku toi 2,5 kg. Ootsä tuntenu mitään et ois liikkunu helvetisti? Mä kirjotin sit synnytystoivelistaan heti et perätilaista en lähe ees koittaa alakautta. Laitoksella oli mun jälkeen yks sektiopotilas, jonka tyttö oli kans keuhkojen kuivatuksessa. Se oli leikattu perätilan takia. Mimmi oli kyl vanha tekijä, se imetti siel valvontaosastolla ku oli tullu leikkauksesta, eli sillä ei ees jalat viel liikkunu. Mulla meni reilu vuorokausi leikkauksesta et tulin ees ajatelleks koko imetystä.

Olitsä miettiny mitä teet jos vauva on perätilassa ku synnytys alkaa?

Kiitos Sirpa kommentista.

Eilen oli lääkärineuvola ja lääkäri siis ultrassa huomasi tilanteen ja teki saman tien lähetteen äpolille. Terkat eivät siis olleet huomanneet tilannetta aiemmin. Googlailin eilen asiaa ja huomasin tosiaan, et kääntämistä yritetään yleensä _viimeistään_ näihin aikoihin ja kun vauva oli tosiaan jo aika iso ja lapsivettä oli jäljellä 'normaalin rajoissa', niin kyllä se nyt vähän siltä haiskahtaa ettei kääntäminen onnistu, ellei se nyt sitten itse käänny.

Ensimmäinen ajatus oli, että sektio on edessä. Ajatus jalat edellä tulevasta vauvasta kammoksuttaa, kun esikoisen tuloakin avitettiin imukupilla. Se vain että sektio on tosi huono mulle, kun on tosiaan tuo 1,7 v suht eläväinen pikkupoika kotona ja meillä on 18 rappusta pihalla ja saman verran sisällä, että kanniskelua on paljon..

Hoh hoi. Täs on nyt niin paljon muutakin kaikkea, että tämä huoli tuntuu nyt ihan ylimääräiseltä. Mutta ehkäpä asiat järjestyy, on sitä naiset kiperimmistäkin paikoista selvinneet.
 
Sokerirasituksessa taas.
Litku meni alas suht helposti, nyt vaan odotellaan... hohhoijaa. Mulla on duuniläppäri mukana et vois purkaa loman jälkeistä työkuormaa, mutta nettiyhteys pätkii joten vähän tehotonta tää työnteko on.

Rv 27+4
 
Ihanaa, taas mitä suloisempia uutisia!! <3 Hirmuisen paljon onnea Gromit&perhe!! :) Nyt nautit vauvasta ja tuhinoista! :)

Oonko mä jo seuraavana listalla, ei saakutti,huh!! Nyt jänskättää jo ihan kiitettävästi, mutta edelleenkään ei mitään merkkejä..;)! :)
 
Ootteko muuten huomanneet et listallamme on tosi vähän syyskuisia ja ne muutamatkaan ei kirjoittele aktiivisesti? Tulee sit pitkä hiljaisuus synnytysuutisten suhteen kun viimeiset elokuiset ovat synnyttäneet. Tosin mä voisin mielelläni kiilata syyskuun puolelle... :D
 
Ootteko muuten huomanneet et listallamme on tosi vähän syyskuisia ja ne muutamatkaan ei kirjoittele aktiivisesti? Tulee sit pitkä hiljaisuus synnytysuutisten suhteen kun viimeiset elokuiset ovat synnyttäneet. Tosin mä voisin mielelläni kiilata syyskuun puolelle... :D

Niin kyl mäkin, vaikka jään äitiyslomallekin näillä näkymin vasta 24.9. :D
 
Täällä ei odoteta enää!

Pieni poikamme syntyi eilen Kättärillä rv:lla 41+5. ❤️

Ma aloitettiin käynnistys balongilla, yöllä meni lapsivedet ja ti vauhditettiin supistuksia.

Hänkin on siis täällä viimein! ❤️

Onnittelut Gromit73 !!!:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred
 
Täällä ei odoteta enää!

Pieni poikamme syntyi eilen Kättärillä rv:lla 41+5. ❤️

Ma aloitettiin käynnistys balongilla, yöllä meni lapsivedet ja ti vauhditettiin supistuksia.

Hänkin on siis täällä viimein! ❤️
Valtavasti onnea koko perheelle Gromit73! :)
 
Mä en huomannu koko viivaa mutta onko ihme kun ei itellää mikään käynnistynytkää...tai olisko tarvinnu vielä Cytotec kivuissaan muistaa pyllistää. Tietty jos ois leikkaavaa lääkärii pyytäny...Sirpa40 - kui sun viivan kans kävi?
Joo, siis mulla oli silloin la-su yönä ihan selkee viiva pepussa! Siitä on kuvakin, jos haluutte nähdä...:hilarious: Joo, siis pyysin äijää ottaa kuva, ku se oli epävarma. Ja ihan selvä viiva, samanlainen kuin se siinä artikkelissa. Sitte su aamuna käskin äijää mittaa sen myös :grin. Mut seur.aamuna mittaus jäi ku lähdettiin tapaa lekuria. Jaja, nyt ei oo tsekattu, et onkse hävinny vai onko mulla leima perseessä niinku Jannalla :joyful:. Synnytys ei kyl oikeesti ollu käynnissä, eli en ollu auki, mut kohdunkaulalle oli siinä vaiheessa jo tapahtunu jotain. Pehmenny tms.
 
Lokakuun odottajissa oli kans juttua purppuraviivasta ja yhdellä toisella, jolla on alle 1,5v viime synnytyksestä on kans selkeä viiva vielä pepussa! Mitenköhän kauan siis kestää et katoaa?!
Katoin just viime raskauden äitiyskorttia ja raskausviikoissa tulevana perjantaina jäin sairaslomalle lopullisesti enkä enää palannut töihin ennen älomaa. Sillon olin tosin ollut saikulla jo muutamaan otteeseen muutaman päivän kerralla. Nyt on perjantaina neuvola, saa nähdä passittaako lääkärille supistelujen takia kun maanantaina pitäis mennä töihin kolmen viikon loman jälkeen.
 
Onnee Gromit! Ihanaa ku on näin paljon kohtalotovereita! Elikkäs ensisynnyttäjiä! Saa avautua tääl sitte synnytyskokemuksista. Millaista oli? Miten meni noin niinku omasta mielestä? Pian uusiks? Miten kumppani pärjäsi? Oliko supernainen -fiilis vai vituttiko? Ja silleen...:joyful: Tarinoita ootellessa...:smiley-angelic008
 
Takaisin
Top