Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Paljon onnea satru!!! Ja koko perhe ♡♡♡ kyllä se vaan alkaa jännittää kun lukee teidän tarinoita..väki vähenee mun edeltä... aivan ihanaabettä syntyi kuitenkin noin nopeesti
 
Hän on täydellinen! :Heartblue:Heartblue:Heartblue:Heartblue Poika syntyi klo 17.42. Synnytys kesti 2h30 min. Laskettiin siitä kun puhkaistiin kalvot. Oli raju loppu. Piti saada se paraservikaalipuudute, mut vaihdettiin epiduraaliin kun kivut oli kovat. Kerron myöhemmin lisää, sektiokin oli lähellä.

Ihana poika!!!:Heartblue Ainiin mitat 3490g ja 52cm!
Paljon paljon onnea Satru ja koko perhe! :)
 
Hän on täydellinen! :Heartblue:Heartblue:Heartblue:Heartblue Poika syntyi klo 17.42. Synnytys kesti 2h30 min. Laskettiin siitä kun puhkaistiin kalvot. Oli raju loppu. Piti saada se paraservikaalipuudute, mut vaihdettiin epiduraaliin kun kivut oli kovat. Kerron myöhemmin lisää, sektiokin oli lähellä.

Ihana poika!!!:Heartblue Ainiin mitat 3490g ja 52cm!
Onnea Satru ja koko perhe!!!
 
Oih, kiitos selostuksesta Satru! Olipa nopeeta toimintaa. :) Missä asennossa siis ponnistit ja laitettiinko oksitosiinitippa?

Mä olin itseasiassa tosi huonossa asennossa. Olin puoli-istuvassa asennossa ja jalat telineillä sen takia kun just tutkivat mun kohdun tilannetta ja ottivat sitä happitestiä pojan päästä. Ponnistaminen kuitenkin onnistui ja oli minuutissa ohi . En saanu tippaa, kalvojen puhkaisu riitti.
 
Onnee pioni sykkeestä! Satrun synnytys kuulosti hycälle paitsi ei ne sykkeiddn katoamiset. Mä oisin niin ollu kauhuissani
 
Niin ja syy sydämen lyöntien notkahteluun oli se kun poika syntyi napanuora kainalossa :) Se oli kaksinkerroin ja piti sitä kainalossa kuin unilelua :)

Me jouduttiin jäämään vielä toiseksi yöksi tänne kun se streptokoe oli positiivinen. Ei kyllä montaa kertaa pojan hengitystä ole tarkkailtu. Mies ihmetteli, että miksi meidän piti oikeen jäädä tänne kun hoitajat huikkaa ovelta, et onks kaikki hyvin. No, toivottavasti aamulla päästään kotiin..kova ikävä taaperoa.

Poika on kova olemaan tissillä ja tissit kyllä nyt niin kipeet. Onneks on voide mukana. Nousis vaan maito jo kunnolla, mulla yleensä nousee vasta kotona.
 
Voi vitsi Satru, tuokin juttu että napis kainalossa... mistä sitä kotona tietää kuin siellä sykkeet heittää jne, et on se luojan lykky että on nuo sairaalat kummiskin.

Iih mä niin tunnen tuon vaaleansinisen vauvahumun sinusta ja teistä, tuohon minäkin haluun humpsahtaa sit maaliskuussa
 
Satru, toi on just mun painajais-asento ponnistaa! Esikoisen ponnistin siinä asennossa enkä halua uudestaan samaa. Sulla onneks tuli niin nopeesti ettei varmaan ehtinyt edes muuta ajatella.
 
Jopas on ollut kiireiset pari päivää, sillä tänään pidettiin suvulle isännän nelikymppisiä ja tässä on tullut leivottua, väännettyä täytekakkua, voikkarikakkua jne. hikipäässä, joten ei ole ehtinyt täälläkään käydä kuin pikaseen kurkkimassa! :)

Onneksi Satrulla ja vauvalla on kaikki hyvin ja tissikin maistuu pienelle! Ihanaa, että pääsette kohta kotiin, ellette ole jo päässeet:)! :)

Täällä olotilat ennallaan, ei merkkejä ilmassa, että jotain tapahtuisi;)! Muutaman päivän tauolla ollut masu hikkailukin on tässä nyt taas jatkunut parina päivänä ja jopas tuntuukin voimakkaalta nytkähtelyltä tällä hetkellä. :) Joten edelleen odotellaan.., tänään 39+2.. :)
 
Terveisiä neuvolasta, 36+4. Sf-mitta 31-32 cm, painoarvio 3200 g. Kohdunsuu kiinni. Kaikki siis jees, mutta ilmeni, että likka on perätilassa. Täytyy mennä ensi viikolla näytille ja ilmeisesti koitetaan kääntää. Meni nyt kyllä vähän pasmat sekaisin.. Onko muilla kokemuksia asiasta?
 
Novelle, toi on siis nla tätin epäilys? Mulla oli kans, muistaakseni vkolla 34. Mulla oli jo synnytystapa-arvio varattu vkolle 36, jossa olis koitettu sit myös kääntää. Mut siellä ilmeni, et vauva oli oikein päin. Ihme etteivät laittanu sulle heti lähetettä ä-polille, kun silloin mun tapauksessa oli puhe et vkolla 36 yleensä se kääntö, ku muuten alkaa oleen niin iso, ettei enää onnaa. Ja mulla oli koko arvio tossa kohtaa 2,5 kg, eli rutkasti pienempi.

Mä en tietty tuntenu mtn, et vauva siellä kääntyilis. Eli voi olla nla tädin virhearviokin silloin. Tietty se on ollu varmaan vielä pienempikin ku toi 2,5 kg. Ootsä tuntenu mitään et ois liikkunu helvetisti? Mä kirjotin sit synnytystoivelistaan heti et perätilaista en lähe ees koittaa alakautta. Laitoksella oli mun jälkeen yks sektiopotilas, jonka tyttö oli kans keuhkojen kuivatuksessa. Se oli leikattu perätilan takia. Mimmi oli kyl vanha tekijä, se imetti siel valvontaosastolla ku oli tullu leikkauksesta, eli sillä ei ees jalat viel liikkunu. Mulla meni reilu vuorokausi leikkauksesta et tulin ees ajatelleks koko imetystä.

Olitsä miettiny mitä teet jos vauva on perätilassa ku synnytys alkaa?
 
Takaisin
Top