Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla tulee ihan törkeen pahaolo kun oon selälleen ees lääkäritutkimuksen ajan. Johtuu varmaan siitä että istukka takaseinässä ja tuntuu että happi loppuu samantein!

Sama juttu ja istukka myös takaseinässä. En oo nukkunut selälleen moniin kuukausiin, kun ei pysty.

Täällä sitä taas valvotaan ja lasketaan supistuksia. Tunti sitten tuli 10-15min välein, yritin nukkua, mutta ei siitä mitään tullut. Eli taas valvotaan ja lasketaan. Josko hän tänään saapuisi meitä ilahduttamaan? :Heartblue
 
Mua rupes myötätunto ahdistamaan, kun muistui mieleen tosiaan se tunne, milleen tuntui et happi loppuu selällään.Mä mietin et oisko se ollut enemmän siitä et kohtu painoi keuhkoja? No jokatapauksessa asentoohan siin pitää vaihtaa.

Satru, tuo se on kiusallista valvoskella supistuksii tutkimassa,mutta tiiäkö,kyl sä sit huomaat kun ne on ihan NIITÄ,joista pitää "huolestuu", aika harvalla tuntemukset jää niin löyhiksi ettei tajua sairaalaan lähtee.
Jaksaa jaksaa viel viime hetket!
 
Mua rupes myötätunto ahdistamaan, kun muistui mieleen tosiaan se tunne, milleen tuntui et happi loppuu selällään.Mä mietin et oisko se ollut enemmän siitä et kohtu painoi keuhkoja? No jokatapauksessa asentoohan siin pitää vaihtaa.

Satru, tuo se on kiusallista valvoskella supistuksii tutkimassa,mutta tiiäkö,kyl sä sit huomaat kun ne on ihan NIITÄ,joista pitää "huolestuu", aika harvalla tuntemukset jää niin löyhiksi ettei tajua sairaalaan lähtee.
Jaksaa jaksaa viel viime hetket!

No en mä valvoskelis, jos pystyis nukkumaan :) Sen verran kivuliaita supistuksia tuli, että joko niihin heräs tai sitten ei nukahtanut. Ne loppui sitten taas. Kuten monena yönä aikaisemminkin. No, sunnuntaina sitten varmaan käynnistetään..
 
No en mä valvoskelis, jos pystyis nukkumaan :) Sen verran kivuliaita supistuksia tuli, että joko niihin heräs tai sitten ei nukahtanut. Ne loppui sitten taas. Kuten monena yönä aikaisemminkin. No, sunnuntaina sitten varmaan käynnistetään..
Tiedän tunteen kun valvoin 5 yötä kun ei uskaltanut enää nukahtaa. Sit olikin jo pää niin hajal että ottivat osastolle nukkuu. Se tunne kun sä heräät tosi kovaan kipuun ei oo kiva.
 
no mä ajattelin ettei ne ollut niin kipeitä, kun mulla itsellä oli paha vika jäädä niit kuuntelee,vaikkei ne ollu ku puristuksia jotka ehkä lopussa sitte kirpas. Mutta valitettavan monella on noita kipeitä pitkään ennen kuin oikeesti käynnistyy.
Sitäkin enemmän jaksamista nyt näihin viime päiviin!!
 
no mä ajattelin ettei ne ollut niin kipeitä, kun mulla itsellä oli paha vika jäädä niit kuuntelee,vaikkei ne ollu ku puristuksia jotka ehkä lopussa sitte kirpas. Mutta valitettavan monella on noita kipeitä pitkään ennen kuin oikeesti käynnistyy.
Sitäkin enemmän jaksamista nyt näihin viime päiviin!!

Mä tein sitä edellisessä raskaudessa, että valvoskelin tunnustelemassa supistuksia...sitten rupesin ajattelemaan että miksi ihmeessä valvon kun kuitenkin herään, kun tosi paikka tulee. Harvemmin sitä nukkuessaan synnyttää :D No heräsin mä sit kun supistukset koveni ja tuli 5min välein. Nyt ärsyttää kun tätä on jatkunut jo aika pitkään.
Jääräpää jätkä mahassa :)
 
Tiedän tunteen kun valvoin 5 yötä kun ei uskaltanut enää nukahtaa. Sit olikin jo pää niin hajal että ottivat osastolle nukkuu. Se tunne kun sä heräät tosi kovaan kipuun ei oo kiva.

Ei mikään ihme että pää hajoaa tollasella valvomisella..mä olen jo parin yön jälkeen ihan toinen ihminen ja pakko nukkua, jos aikoo jaksaa taaperon kanssa. Onneks mies on ollut kotona ja hoitanut taaperon että saan nukkua ees päikkärit.
 
Kerrompa teillekin nyt pikku ongelmani. Mä en millään haluisi mun äidille kertoa,kun hän on aina,siis oikeasti aina,niin nihkeesti suhtautunut mun raskauksiin. Viime raskaudenkin jo vauhkos että leikin hengelläni jne. Joten kun mä meen la-su niille ja mulla on noi piikit, mitenhän saan piiloteltuu ne,ja sit kun hän kysyy mun lääkityksestä jonak siis nyt vaihdoin noihin piikkeihin, niin mitä sanon,koska mä vaan en valehdella voi. Kirous sekin. Mutta en missään nimessä haluis ainakaan 2kuukauteen viel et mutsi tietää mitään. Koska en haluu taas kohdata sitä arvostelua,ja vallankin kun oon nyt tän ikäinen!!!!!!! Viimeksi olin sentäs vaan 38v kun tulin raskaaksi, nyt 43...

Hienoa kun äiti tavallaan pilaa mun fiiliksen siltä osin,se teki sen heti ekalla kerralla,vaikka olin sentään "jo! 19 :)
Blaah.
Toivon etten tällaisessa asiassa ikinä feilaa omieni kanssa.Se että tuntee ettei tuu hyväksytyksi oman äidin toimesta on aika ikävää
 
Ajna, pystytkö vaan sanomaan et testataan toista lääkettä välillä, pitäis olla jotenkin parempi lääke vaikka onkin hankalampi ottaa...
 
Janna.vois olla ihan hyvä mutta kun siitä seuraa lisäkysymyksiä enkä mä osaa valehdella. Sit äiti aina tarkistaa kaikki mun lääkkeet terveydenhuollossa työskentelevältä ystävältään mikä olikin ihan jees silloin ku halusin kommenttia mun lääkityksestä. Kaikki kiertotiet johtaa valehteluun ja se ei passaa. Ääh ja pääh
 
Kerrompa teillekin nyt pikku ongelmani. Mä en millään haluisi mun äidille kertoa,kun hän on aina,siis oikeasti aina,niin nihkeesti suhtautunut mun raskauksiin. Viime raskaudenkin jo vauhkos että leikin hengelläni jne. Joten kun mä meen la-su niille ja mulla on noi piikit, mitenhän saan piiloteltuu ne,ja sit kun hän kysyy mun lääkityksestä jonak siis nyt vaihdoin noihin piikkeihin, niin mitä sanon,koska mä vaan en valehdella voi. Kirous sekin. Mutta en missään nimessä haluis ainakaan 2kuukauteen viel et mutsi tietää mitään. Koska en haluu taas kohdata sitä arvostelua,ja vallankin kun oon nyt tän ikäinen!!!!!!! Viimeksi olin sentäs vaan 38v kun tulin raskaaksi, nyt 43...

Hienoa kun äiti tavallaan pilaa mun fiiliksen siltä osin,se teki sen heti ekalla kerralla,vaikka olin sentään "jo! 19 :)
Blaah.
Toivon etten tällaisessa asiassa ikinä feilaa omieni kanssa.Se että tuntee ettei tuu hyväksytyksi oman äidin toimesta on aika ikävää

Montako lasta äidilläsi on?
 
Toi selällään nukkuminen on kans yks aihe, josta ei tunnu saavan selvyyttä. Näistä tulee ihan hulluksi kun ammattilaisillakin on erilaisia mielipiteitä. Mulla ei kans tunnu mitenkään pahalta olla selällään ( tai oikeella kyljellä joka kuulemma pitäis myös tuntua pahalta) ja vaikka oon nyt pyrkinyt nukkumaan kyljelläni vaikka pidänkin sitä vähän turhana niin herään sit kumminkin vähän väliä selältäni.
Mulla on myös ollu tosi helppo tää raskaus. Ei turvota eikä supistele edelleenkään, rv36+0. Jalat, lonkat ja nivuset alkaa kyllä väsyä iltaa kohti mut ihan hyvin oon jaksanut lomamenossa mukana.

Ennen muinoin tuskin kiellertiin selällään makaaminen.. mun oma äitikään ei ole sellaisia ohjeita saanut/kuullut koskaan silloin reilu 43vuorta sitten.... Että ihan nykypäivän sääntöjä varmasti ovat
 
Mä nukun kanssa paljon selälläni ja myös lueskelen, eikä se ole tehnyt huonoa oloa. Öisin vaihtelen asentoja kyljeltä toiselle ja välillä olen selälläni, mikä parhaimmalta tuntuu. Neuvolassa tätä asiaa taas kerran viikko sitten kysyin ja th sanoi, että jos ei tee huonoa oloa, niin voi nukkua miten vaan. Kyllä siihen kuulemma herää, jos on selällään ja se aiheuttaisi vauvalle oireilua mahassa. No nää on näitä, monta mielipidettä, mutta täytyy luottaa omiin tuntemuksiin.. :)

Meillä neuvolan terkka sanoi ei saa olla selällään, ei edes olla siis!:inpain: Sydänääniä kun kuunneltiin hän oli huolissaan siitä, että makaan 5min paikoillaan.. Pyysi sanoon heti, jos on huono-olo. Eihän mulla ollut, enkä oo edes ylipainoinen:p
 
Mäkin makasin siinä ultratessa aika pitkään selällään. Ja tosiaan makasin, piti laittaa kädet niskan taakse, että näki sen telkkarin, sen verran makuuasennossa olin. Itse en mitään huonoa oloa tuntenut, istukka on edessä.
Mutta ehkei vielä rv 21 ole selällämakuusta ongelmaa.
 
Mamma Mian poika-tieto lisätty, onnea :)

Otin listalta nyt pois ne odottajat, joilla on ollut la kesäkuussa, mutta ei ole kuulunut mitään. Lisätään sitten synnyttäneisiin, jos kuulemme heidän kuulumisiaan vielä!

Synnyttäneet
Maiju-75/ 30.12. / 47 cm 2820g P// alateitse/ 3.
Maria75/ 30.1. Rv 42+1/ 49 cm 3360 g P/ Tyks/ kiireell. sektio/ 1.
Titti/ 9.2./ 50cm 3325 g P/ Js/ alateitse/ 2.
Satom/ 20.3./ 51 cm 3365 g P/ Kos/ alateitse/ 3.
Marituuli/ 24.3./ 48 cm 3000 g P/ Nkl/ suunn. sektio/ 3.
Sikuriini/ 30.3./ 52 cm 3780 g P/ Tyks/ suunn. sektio/ 3./
Catlin/ 8.5. rv 38+6/ 52 cm 3952 g P/ Kos/ alateitse/ 3.
Mamma-79/ 13.5. rv 39+2/ 52 cm 4090g T/ Tays/ alateitse/ 2.
Tähti-73/ 13.5. rv 38+2/ 47 cm 2400 g P/ Hyvinkää/ kiireell. sektio/ 1.
Murrimur/ 14.5. rv 41+5/ 53 cm 3450 g P/ Kos/ alateitse/ 2.
Noel/ 15.5. rv 36+4/ 45 cm 2940 g P/ Tays/ alateitse/1.
Myy75/ 17.5. rv 41+1/ 51 cm 3795 g T/ Kos/ alateitse/ 2.
Tähtipölyä/ 20.5. rv 39+0/ 52 cm 2480 g T/ Kos/ alateitse/ 2.
Eclipse/ 28.5. rv 40+3/ 49 cm 3486 g T/ Koks/ kiireell. sektio/ 1.
JustMom10/ 2.6. rv 38+0/ 50,5 cm 3490 g P/ Tyks/ kiireell. sektio/ 11.
KuuKassius/ 20.6. rv 41+0/ 45 cm 2705 g T/ Kos/ alateitse /1.
Bamse/ .6. rv / T/ oys tai oas/ alateitse/ 1.
Kisu75/ 3.7. rv 39+0/ 50 cm 3342 g T/ Hyvinkää/ alateitse/ 5.
MS74/ 9.7. rv 41+2/ 55 cm 3850 g T/ Tyks/ kiireell. sektio/ 1.
Sirpa40/ 11.7. rv 40+2/ 50 cm 3024 g P// sektio/ 1.

Odottajat
Kaarina73/ 6.7./ 2./ jorvi
Satru/ 19.7. P/ 4./ Hyvinkää
Minni71/ 19.7. T/ 1.
Gromit73/ 21.7./ 1./
Muumimamma-74/ 7.8./ 1./ Jyväskylä?
Miiuli77/ 13.8 - suunn. sektio 11.8. P/ 1./ hys
Lettuhei/ 25.8. T/ 1./ kos
Susamama/ 26.8. P/ 6./ Nkl tai Hyvinkää
Novelle/ 26.8. T/ 2.
Bobcat/ 29.8./
Saara72/ 6.9./ 3.
Tintsu/ 7.9./ 2./ hyvinkää
Järvenhenki/ 9.9./ 1./ kaks
Pikkuinen2016/ lokakuu/ 2./
Ooo/ 6.10. T/ 2./ jorvi
Evelin76/ 10.10. P/ 2./ Tays
Janna75/ 14.10. T/ 4./ tyks
Napu75/ 22.10./ 3./ koks
Kimaira/ 30.10. T/ 2./
Miilo/ marraskuu/ 4.
Yölento/ 9.11./ 3./ Tays
Sasi-76/ marraskuu??
Mamma Mia/ 9.12. P/ 1./
Helemi/ joulukuu/ 6.
Nuska76
Metola2
Pioni77/ .3.2017/ 1./
Ajna/ 14.3.2017/ 9./
 
Takaisin
Top