Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään oli taas vaihteeks neuvola ja jälleen eri th lomien takia, joten samat tarinoinnit ja selitykset raskauden kulusta yms., kuin viikko sitten olleelle sijaisellekin..! Kaikki kunnossa, paineet ja pissit ok;)! Tsekkas ihme kyllä sillä viime vuosisadalta olevalla ultrallakin vauvaa ja siellä se nukkui nätisti kädet rinnan päällä, kunnes heräsi tökkimiseen. :) Sitkeesti se on majoittunut tuonne mun oikeen kylkikaaren uumeniin ja se kuulemma selittää tota mahan pienuuttakin, asukki itse kuulemma on silti edelleen hyvän kokoinen;)! Ja ylläri, mun paino oli tippunu kilon ja sf mitta pari senttiä,heh;)! Olin meinaan aivan varma, että olen niin täynnä nestettä näiden kuumien päivien jälkeen, että vaaka pyörii ympäri! :) Summasummarum: Vauva ei ole edelleenkään kiinnittynyt, eikä kunnolla laskeutunut! Viikon päästä vielä yksi neuvolan tsekkaus, kunnes sitten j.kylään kuulemaan tuomiota, käynnistelläänkö vai miten edetään?! :)
 
Ennen muinoin tuskin kiellertiin selällään makaaminen.. mun oma äitikään ei ole sellaisia ohjeita saanut/kuullut koskaan silloin reilu 43vuorta sitten.... Että ihan nykypäivän sääntöjä varmasti ovat


Ei se nykypäivänäkään mikään yleinen sääntö ole. Meillä synnytysvalmennuksessa ei kielletty, sanottiin vaan että jossain vaiheessa alkaa tuntua pahalta. Ja jos googlaa tuota niin terveyssivustot sanoo enimmäkseen, että voi olla jos ei tunnu pahalta. Mutta montaa mielipidettä tosta tosiaan liikkuu, terkkojenkin taholta. Se on todella ärsyttävää. Sit kun alkaa olla tekemättä ja syömättä jne kaikkea mitä joku ammattilainen on joltain raskaana olevalta kieltänyt niin huomaa aika äkkiä ettei voi tehdä yhtään mitään. :(
 
Minulla ei ole ennen synnytystä ollut kivuliaita supistuksia. Esikoisen synnytyksessä oli vesien menon jälkeen sairaalan hississä yksi kivulias supistus. Jos olisin jäänyt kotiin odottelemaan kipuja, niin kotiin olisi syntynyt. Toisen lapsen synnytystä vauhditettiin oksitosiinilla, silloin sattui jonkun verran, mutta ei silloinkaan vielä kotona eikä synnytysvastaanotossa.

Ajna, voitko piikittää niin, että äitisi ei huomaa? Onko tämä nykyinen lääke uudempi kuin vanha? Onko helpompi löytää hoitotasapaino? Muita hyviä puolia? Ensin uskottelet kaikki hyvät puolet itsellesi ja jos äitisi kysyy, niin puhut ne hänelle totena, koska itsekin olet sitä mieltä. Silloin se ei ole valehtelua. Vain totuus toisesta näkökulmasta.
 
Yölento. Klexane on ns. Ainoo vaihtoehto raskaana koska mun lääke marevan menee istukasta läpi ja marevanhan on suomeksi kerrottuna rotanmyrkkyy..ja normaalisti klexane piikitetään vain jos on akuutti embolia päällä ja sen jälkeen x aikaa. Ainoa vaihtoehto on todellakin salaa piikit tää, vaatii pidempiä wc reissuja ja sitten joku harhautus ettei tajua etten ota marevania . En haluu ihan vielä joutuu ryöpytykseen kun oon viel ihan pikkuviikoilla. Kerron kyl kun oon seulassa käynyt.
 
Mulla käynnistettiin viikolla 42 ja vauva syntyi 42+1. Mun käynnistys päättyi sitten kiireelliseen sektioon 16 tunnin synnytyssalissa olon jälkeen. Mulla oli ruokavaliohoitoinen radi, mutta TYKS ei pitänyt mua riskisynnyttäjänä. Eikä käynnistetty aiemmin. Olin 40-vuotias synnyttäessäni tammikuussa 2016. Helmikuussa täytin 41 vuotta. Tsemppiä Satrulle !
 
Täällä kun on useampia lähiaikoina synnyttäneitä, tietääkö joku teistä mitä tarkoittaa kohdun istminen osa? Mulla lukee viime ultran lausunnossa että kohdunkaulan mitta on 3.4cm mutta istminen osa ei ole vielä kunnolla muodostunut. Googlaamalla löysin että istminen osa on kohdun alakolmannes. Mutta siis jäin miettimään että onko siis normaalia/hyvä että ei ollut vielä muodostunut vai olisiko kuulunut muodostua jo sillon? Tuo ultra tehtiin rv 20 ja nyt on rv29. En ole vaan kuullut sanaa ennen ja siks ihmettelin onko kirjoitusvirhe vai mitä kun eilen vasta luin lausunnon kannasta.
 
Ei hyvää päivää mikä yö oli meikäläisellä..Menkkakivut mutta potenssiin sata, vatsa aivan sekasin koko yön..Oliko jollain ollu vatsa ripaskalla ennen synnytystä?Vko 39 alkoi siis tänään..

Eilen oltiin kaupungilla miehen kanssa ja jouduttiin kesken kauppareissun lähtee kotiin, kun mua alko sattuu niin helvetisti alaselkään etten pystyn kävelee..Semmosta menkkakipua mut paljon kovempana..Kotona sit makasin koko illan sohvalla ja ei mitn..Ihan normisti söin ja join jne..Mut sit ku kävin nukkuu ni ehkä joku 3h siit heräsin ääri vittumaiseen kipuiluun ja siihen et kyllä kuulkaas vatsa toimi..Nyt aamusta vieläkin vatsa kuralla mut ei menkkakipuilua..


Jäbä jumppas eilen illal kyl niin et luulin sen tulevan vatsan läpi ja nyt näköjään ollaan taas raajanojennus harjotuksissa..Sen verta maha liikkuu ja tuntuu se möyrintä..
 
Ei hyvää päivää mikä yö oli meikäläisellä..Menkkakivut mutta potenssiin sata, vatsa aivan sekasin koko yön..Oliko jollain ollu vatsa ripaskalla ennen synnytystä?Vko 39 alkoi siis tänään..

Eilen oltiin kaupungilla miehen kanssa ja jouduttiin kesken kauppareissun lähtee kotiin, kun mua alko sattuu niin helvetisti alaselkään etten pystyn kävelee..Semmosta menkkakipua mut paljon kovempana..Kotona sit makasin koko illan sohvalla ja ei mitn..Ihan normisti söin ja join jne..Mut sit ku kävin nukkuu ni ehkä joku 3h siit heräsin ääri vittumaiseen kipuiluun ja siihen et kyllä kuulkaas vatsa toimi..Nyt aamusta vieläkin vatsa kuralla mut ei menkkakipuilua..


Jäbä jumppas eilen illal kyl niin et luulin sen tulevan vatsan läpi ja nyt näköjään ollaan taas raajanojennus harjotuksissa..Sen verta maha liikkuu ja tuntuu se möyrintä..
Vois veikata et synnytys on alkamassa noilla oireilla :)
 
Niin ja mua myös oksetti, mut en kylläkään yrjönny..Mut enimmäkseen vaan vatsa kuralla ja ne menkkakivut..No tulee ainakin vatsa tyhjättyä ;) jos ei muuta..
 
Niin ja mua myös oksetti, mut en kylläkään yrjönny..Mut enimmäkseen vaan vatsa kuralla ja ne menkkakivut..No tulee ainakin vatsa tyhjättyä ;) jos ei muuta..

Meinaaksääkin ohittaa mut?? :) Mä en ala mitään kun kaikki synnyttää ja mä vaan vaavun tän yli-ison mahan kanssa päivästä toiseen! :D

Mullakin on ollut jo vissiin kuukauden vatsa sekaisin. Ensin tuntui olevan just noista menkkakivuista ja nyt se on niistä rautatabuista. Viime yönä supisteli johonkin viiteen saakka ja sitten loppui. Mä nukuin onneksi kuitenkin, havahduin välillä kun sattui. Nyt tulee supistuksia pari tunnissa..no, huomenna näkee sitten missä mennään. Onko yhtään auki ja kuinka vauva ja istukka tms voi. Elättelin toiveita että synnytys lähtis itseään, mut ei.

Nyt rv 41+4
 
:)

Ei mua kyllä haittais vaikka syntyis hieman etuajassa..Mut nyt ei oo kyllä semmonen olo et olis tuloillaan..Kova möyrintä ja raajanvenytys on käynnissä, mutta muuten ei mitn..

Huomenna oot pal viisaampi ja voihan se olla et se vauva lähtee ens yönä ponnistamaan tietään maailmaan ;)
 
Mulla tulee ihan törkeen pahaolo kun oon selälleen ees lääkäritutkimuksen ajan. Johtuu varmaan siitä että istukka takaseinässä ja tuntuu että happi loppuu samantein!
Mulla oli sama juttu. Tokassa ultrassa jouduin oleen kyljellään. Se kyl vähä helpotti loppuu kohden ja jäin ittelleni kiinni parina yönä selällään nukkumisesta.
 
Takaisin
Top