Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei milläs viikolla teillä yli 40-kymppisillä on käynnistetty, jos on mennyt "yliajalle"?

Tänään 40 + 6 ja äitiyspkl:lle menossa huomenna. Mietin, et otanko sairaalakassin jo mukaan..? Vointi on kyl niin hyvä, että luulen että odottelu jatkuu.
Ota joo kassi mukaan. Tähti-73, sähän menit kontrolliin ja sit käynnistetiinkin samalla, eiks ollu niin?
 
Lisäys vielä, että keväällä mun pitäis mennä, mutten oo varma, koska Äitiys on ihan parasta aikaa, enkä ainakaan vielä oo kaivannut töitä, kohta 4kk ollut kotona :smiley-bounce012

Mä olen ollut kotona nyt 1v8kk ja en kaipaa yhtään töihin. Aika lapsen/lasten kanssa on ollut parasta ikinä.:Heartpink
Minähän olin aivan varma esikoista odottaessani, etten millään jaksa olla kotona vauvan kanssa edes mammaloman loppuun mutta kuinkas mulle kävikään..:hello
 
Hei milläs viikolla teillä yli 40-kymppisillä on käynnistetty, jos on mennyt "yliajalle"?

Tänään 40 + 6 ja äitiyspkl:lle menossa huomenna. Mietin, et otanko sairaalakassin jo mukaan..? Vointi on kyl niin hyvä, että luulen että odottelu jatkuu.

Mä en ole vielä 40, mutta olin 36 kun esikoinen syntyi viikoilla 42+2. Aamulla olisi käynnistetty, mutta kun kaikki oli hyvin siihen saakka. Hieman se vaati luonteenlujuutta, etten alkanut 'vaatia' käynnistystä, mutta hyvä näin. Haluaisin tämän toisenkin tulevan luonnostaan ja alakautta, mutta kaikkeahan voi haluta ;)
 
Muokattu viimeksi:
Novelle :) Jos vaihtaisitte hetkeksi osia, niin hän olisi eri mieltä. Meillä kävi niin, että kun mies oli kesälomalla, hän totesi miten vaativia on yösyötöt jne...

No nyt hän on jo takaisin töissä, mutta ei viihdy siellä, kun kaipaa niin poikaa:Heartblue.. Hän odottaa vaan aikaa, että mä palaan töihin, jotta hän voisi olla vuorostaan pojan kanssa kotona:p

Juu keväällä oli asiat toisin päin, minä kävin töissä ja mies oli kotona, mutta poika oli hoidossa :P

Lapsen hoitaminen on erilaista eri ikäkausina. Pieneen vauvaan liittyy usein valvomista ja hoitaminen on tosi intensiivistä. Mutta vaikka nyt saa ehkä enemmän nukuttua, on 1,7 kk pojan kanssa hengaaminen aika vaativaa, kun pitäisi olla koko ajan tekemistä. Kahtena päivänä ollaan oltu rannalla, mutta nyt tämä vuoden mutsi toi pojan leikkimään ABC:lle (tähän semmoinen irvistys-hymiö). No, poika tuntuu viihtyvän, itellä on tuskainen olo.
 
Hei milläs viikolla teillä yli 40-kymppisillä on käynnistetty, jos on mennyt "yliajalle"?

Tänään 40 + 6 ja äitiyspkl:lle menossa huomenna. Mietin, et otanko sairaalakassin jo mukaan..? Vointi on kyl niin hyvä, että luulen että odottelu jatkuu.

Ilmeisesti vaihtelee paikkakunnittain, koska mulla äitiyspolille aika sunnuntaina, silloin on rv 41+5. Jos kaikki on hyvin, niin saattaa olla ettei mullakin käynnistetään kun Hyvinkää on ruuhkainen. Mä kyllä pyydän, että mahdollisimman nopeesti. .oon mielestäni odottanut ihan tarpeeksi :)

Jätin tän tekstin tähän (saamarin automaattinen tekstinsyöttö) kun repesin kauheeseen nauruun :D :
Niin ja sairaalapastori kannattaa ottaa mukaan, jos vaikka käynnistävät :)

Ota kuitenkin mieluummin se sairaalakassi mukaan kuin pastori :laughing002
 
Muokattu viimeksi:
Voi perseen suti! Voin vaan kuvitella miten pitkä aika on! Menisin saunaan murjottaa. :shifty: Koita jaksaa, ja, sunnuntainahan se sit käynnistetään, jos sitä vaadit siellä! Meinaatko vaatia?

Mä olen kyllä kokenut tässä jo kaiken tunteiden kirjon. Itken joka toinen päivä kun ei mitään tapahdu ja on järkyttävä kuuma! Nukkuminen muutenkin ollut tosi huonoa ja näillä helteillä varsinkin. Sit taas toisinaan päivinä ihan hyvällä fiiliksillä.

Käynnistys varmaan riippuu siitä onko sairaalassa ruuhkaa. Terkkari sanoi, että jos kaikki on hyvin niin saattavat parilla päivällä lykätä, ettei tuu liian ruuhkaista. Aion kyllä ilmaista, että mä en jaksa enää! Kuten en jaksakaan. Vain hullu nauttii näillä viikoilla ja helteillä tälläsestä pötsistä ja olotilasta.
 
Mä en ole vielä 40, mutta olin 36 kun esikoinen syntyi viikoilla 42+2. Aamulla olisi käynnistetty, mutta kun kaikki oli hyvin siihen saakka. Hieman se vaati luonteenlujuutta, etten alkanut 'vaatia' käynnistystä, mutta hyvä näin. Haluaisin tämän toisenkin tulevan luonnostaan ja alakautta, mutta kaikkeahan voi haluta ;)
No se pointti oli mulla tossa iässä, että sen takia oli eka äpkl-käynti jo 2 vkoa sitten, kun olen yli 43. Riski raskausmyrkytykseen ja istukan toimintahäiriöihin on suurempi. Mutta joo, tuskin päästävät noin pitkälle kuitenkaan, luulisin.
 
Ilmeisesti vaihtelee paikkakunnittain, koska mulla äitiyspolille aika sunnuntaina, silloin on rv 41+5. Jos kaikki on hyvin, niin saattaa olla ettei mullakin käynnistetään kun Hyvinkää on ruuhkainen. Mä kyllä pyydän, että mahdollisimman nopeesti. .oon mielestäni odottanut ihan tarpeeksi :)

Niin ja sairaalapastori kannattaa ottaa mukaan, jos vaikka käynnistävät :)
Odotus on tylsää, mut silti musta olis kivempi että käynnistyis itsestään. Jotenkin väkivaltaiselta tuntuu ajatus, että käynnistelyyn voi mennä 2-3 päivää.
 
Odotus on tylsää, mut silti musta olis kivempi että käynnistyis itsestään. Jotenkin väkivaltaiselta tuntuu ajatus, että käynnistelyyn voi mennä 2-3 päivää.

En mäkään todellakaan sitä halua ja yritän välttää käynnistystä jos vaan voin, mutta mulla alkaa viikot loppua kesken enkä usko että ne pitkittää kovin yli 42 viikon. Siksi tässä vähän ärsyttelee kun ei oikein mitään tapahdu.
 
Täällä kanssa odottavalla kannalla, rv 38+3 ja la 7.8! Mitään merkkejä ei edelleenkään ole ilmassa, maha pysyy niin ylhäällä kuin vain voi olla, vauva liikkuu ja potkii aktiivisesti ja hikat tuntuu eri paikoissa, onneks tuolla alaosaston suunnassa kuitenkin! Supistuksia ei ole tullut ollenkaan, jos ei niitä mahan kovettumis harkkareita lasketa. Olo muuten loistava, mutta tämä helvetin kuumuus alkaa kyrsiä ihan tosissaan!!

Sain tänään sen Nannyn kätkythälyn 30€:lla ja ei kyllä uudelle häpee,yes! :) Sit sain vielä samalta henkilöltä pari kapaloo, toinen Alvi ja toinen Swaddle me merkkiset, semmosia simppeleitä käyttää, mut kattoo sitten, kuinka paljon niitä tulee loppujen lopuksi hyödynnettyä..;)!? :)
 
No se pointti oli mulla tossa iässä, että sen takia oli eka äpkl-käynti jo 2 vkoa sitten, kun olen yli 43. Riski raskausmyrkytykseen ja istukan toimintahäiriöihin on suurempi. Mutta joo, tuskin päästävät noin pitkälle kuitenkaan, luulisin.

Miten sulla meni? Me ollaan siis saman ikäisiä hyvin pitkälti :)

Mulla ei ollut yhtään mitään ongelmia raskausaikana, vaikka sukuriski 2-tyypin diabetes.
 
Että sitä taas tunsi tänää ittesä vanhaksi kun puhuttiin lääkärin kanssa että mun ei Knnata ees sitä seulaa ottaa kun pelkästään iän takia seula hälyttää. Sinne ne jäi hoitaja ja lekuri puhumaan että laitetaanko mut suoraan johonkin nip-testiin vai meenkö perusseulan läpi .koska "43 vuotias odottaja"
 
Että sitä taas tunsi tänää ittesä vanhaksi kun puhuttiin lääkärin kanssa että mun ei Knnata ees sitä seulaa ottaa kun pelkästään iän takia seula hälyttää. Sinne ne jäi hoitaja ja lekuri puhumaan että laitetaanko mut suoraan johonkin nip-testiin vai meenkö perusseulan läpi .koska "43 vuotias odottaja"
Mulle taas nt-ultran yhteydessä ja jo aiemminkin oikein korostettiin, ettei ikä välttämättä aiheuta mitään erikoistoimenpiteitä. Halusin itse ne veriseulat ja tulokset oli ihan normaalit, ei kuulemma lähelläkään riskirajoja. Koska seula ei hälyttäny ja niskaturvotus oli normaali, niin lääkäri ja kätilö painottivat, että jatkotutkimuksiin ei ole mitään syytä ja en sitten mennyt, kun luotin heidän näkemykseen. Olin kyllä aivan varma, että seulassa jään kiinni, kun olen kans jo ikäimmeinen 42v. :)
 
Mulla hälytti seulat jo edellisessa raskaudessa 39veenä. Kävin lv punktionkin sitten,tosin vasta rakenne uä:n jälkeen kun haluttiin sit poissulkee geneettinen tausta
 
Odotus on tylsää, mut silti musta olis kivempi että käynnistyis itsestään. Jotenkin väkivaltaiselta tuntuu ajatus, että käynnistelyyn voi mennä 2-3 päivää.
Olisihan se kivempi aina, jos itsestään lähtis, mutta tilanteen mukaan -asenteella ja Suomessa joka tapauksessa on asiat aika hyvin :) Ja vaikka käynnistyksistäkin on tällä palstalla paljon puhuttu, niin Mullakin käynnisty itellään rv 41+1, vaikkei mitään kunnon ennakoivia oireita ollut. Tsemppiä ja voimia kuitenkin koko sydämestä kaikille kalkkiviivoilla odotteleville! :)
 
Takaisin
Top