Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vyöhyketerapia on niin ihanaa!! Mä kävin kuopuksen raskaudessa koko ajan .Lopulta tehtiin viimeinen voitelu Oiskohan ollu keskiviikko kun teki sen hidon mulle ja pe alkoi vedet lirua mut sunnuntaina vasta käynnistettiin.
Mä kävin 6x raskauden lopussa muttei mitään auttanut. Käynnistettii kaikki vaiheet ja pääty sektioon. En sit tiiä auttoko tähän sektiosta palautumiseen...vaikee sanoa.
 
Hei saanko kysyä, mistä ootte ton norsu-reunapehmusteen ostanu? Ihana on myös pesä :)
Totta kai saa kysyä! :) Ostin reunapehmusteen tori.fi:sta, on siis ollut yhdellä vauvalla jo ennen meitä;)! Se on Rätt Start merkkinen ja uutena aika arvokas mun mielestä, joten tuskin oisin raaskinu ostaa, ellei käytettyä ois tullu bongattua;)! :) Pesä on tilattu Kimmiltä, ainakin facessa on sivut kyseiseen paikkaan. :) Nämä on just vähän tätä meikäläisen "hifistelyä" noiden vauvahankintojen suhteen, mutta kerrankos sitä..;)! :)
 
Sirpa :) Alussa kaikki on enemmän tai vähemmän "kaoottista"...Se menee ohi, luota siihen :)
Ei meillä kyl mitenkään kaoottista ole. Vauvanhoito sujuu muuten hyvin, enkä oo panikoinu mistään. Ei oo silleen ressiä kun syötöt sujuu. Pyykkikone käy 1-2 krt päivässä. Tänää olin ekaa krtaa vaunuttelee koiran kanssa. Vauva muuten teki äänekkästi kakkaa aamulla sängyssään. En reagoinu heti ja sit kuulu rääkäsy. Koiruus tuli juoksujalkaa makkariin. Tuli varmaan herättää mua. Ajatteli joko, et herää, vauvalla on joku hätä, tai sitte, et herää, mä en jaksa tot rääkymistä...

Viime yön poika nukkui sängyssään. Se ei illalla nukahtanu mun syliin. Tuli imetyskierre. Koko ajan tissiä, sit vattanväänteitä sit tissiä ja vattaväänteitä. Lopulta annoin isälle ja siihen se nukahti. Siirsi sänkyyn kyljelleen. Puol kahen syöttä oli nopee, mun vieressä, nukahti ja siirsin kyljelleen sänkyyn. Sit neljän syöttö meni taas kierteeksi. Kolmannen kerran ku alkoi hamuumaan ni annoin isälle ja 10minuutissa nukahti. Ja taas kyljelleen sänkyyn.

Naapurin ukko sanoi eilen, et jos ei meinaa nukkuu, ni koita ite mennä nukkuu toiseen huoneeseen, et äidin tuoksu saa sen imurefleksin aktivoituu. Heillä ku äiti meni yövuoroon töihin ni lapsi nukkui koko yön heräämättä. Eilen se näytti toimivan meillä, eli ei nukahda mun rinnalle välttis. Tällaisia vinkkejä täältä.

Mä haluisin hommaa sen kätkyt-hälyn, mut äijä pihistelee, tietty. Ku muutenki se heikon happisaturaation takia vauva oli valvonnassa, ni rauhoittais mua kyllä...
 
Mä aloin nyt kans sit kuitenkin miettii tota kätkythälyä, kun yhellä puolitutulla olis myynnissä Nanny merkkinen aika edullisesti. En tiedä.., kyllä sitä tämmöinen noviisi mamma saa pään pyörälle näiden härveleiden maailmassa, kun muutenkin kaikki on uutta, ihmeellistä ja jännittävää! :)

Nyt pitäs myös tankata kuulemma rautaa kunnolla, vaikka mun hb on hyvä 130, niin seerumin rauta on alhaalla vain 8. Oon syöny rautatabuja koko raskauden ajan, kun mulla on ennenkin ollut tuo seerumiarvo alhaalla reilu vuosi sitten. En tiedä, eikö sit oikein imeydy kunnolla, vai mikä on!? Täytyy vissiin vielä extrana alkaa popsii pinaattia, persiljaa, rusinoita, mansikoita yms.! :)
 
Kätkythälyissä on käsittääkseni ihan hyvät jälleenmyyntiarvot eli osan rahoista ainakin saa "takaisin" jos myy sen eteenpäin sit kun ei enää tarvi...
 
Totta kai saa kysyä! :) Ostin reunapehmusteen tori.fi:sta, on siis ollut yhdellä vauvalla jo ennen meitä;)! Se on Rätt Start merkkinen ja uutena aika arvokas mun mielestä, joten tuskin oisin raaskinu ostaa, ellei käytettyä ois tullu bongattua;)! :) Pesä on tilattu Kimmiltä, ainakin facessa on sivut kyseiseen paikkaan. :) Nämä on just vähän tätä meikäläisen "hifistelyä" noiden vauvahankintojen suhteen, mutta kerrankos sitä..;)! :)
Sillä Rätt Startilla onkin ihania - ja mä tykkään norsuista :) Finlaysonin norsut on kans kivoja, oon niitä haalinut esikoiselle alesta - peppupyyhkeet, tyynyliinan ja kassin, johon pakataan lelut reissuille. :) Täytyy tutkia lekmer.fi:tä ja tutustua tohon Kimmiin...
 
Totta kai saa kysyä! :) Ostin reunapehmusteen tori.fi:sta, on siis ollut yhdellä vauvalla jo ennen meitä;)! Se on Rätt Start merkkinen ja uutena aika arvokas mun mielestä, joten tuskin oisin raaskinu ostaa, ellei käytettyä ois tullu bongattua;)! :) Pesä on tilattu Kimmiltä, ainakin facessa on sivut kyseiseen paikkaan. :) Nämä on just vähän tätä meikäläisen "hifistelyä" noiden vauvahankintojen suhteen, mutta kerrankos sitä..;)! :)
Noni, ei ois pitäny mennä kattoon sinne Kimmin sivuille... :wink:happy090:laughing002
 
Noni, ei ois pitäny mennä kattoon sinne Kimmin sivuille... :wink:happy090:laughing002
Ymmärrän..;)!! Sori, kun tuli vinkattua,heh;)!! Ei ois munkaan pitäny sinne taannoin eksyä ja menin sen pesän lisäksi höyrähtämään vielä siihen pöllöönkin! :) Mutta todella huolellisesti ja laadukkaasti valmistetut tuotteet, en ikinä pystyis moiseen itse omilla olemattomilla käsityötaidoillani! :)
 
Ostin torista Doomoo sitterin kun sitä nii hehkutitte 50€. Ihana lime ja alaosa rusehtavan kirjava.
Tori on kyllä "paha" paikka, kun sinne eksyy surffaileen, tosin kyllä siinä kummasti säästää, kun vertaa uusien hintoihin. Itse oon sieltä hommannut nyt mm. lähes uudet emmaljungan vaunut, kehto sitterin ja perinteisen baby björnin sitterin, pinniksen, adapterit kaukaloon yms.kaikkee pikkusälää..;)! Paljon olen ostanut myös facen vauvakirppareilta uudenkarheita vauvanvaatteita. Kierrätys kunniaan..;)! :)
 
Tori on kyllä "paha" paikka, kun sinne eksyy surffaileen, tosin kyllä siinä kummasti säästää, kun vertaa uusien hintoihin. Itse oon sieltä hommannut nyt mm. lähes uudet emmaljungan vaunut, kehto sitterin ja perinteisen baby björnin sitterin, pinniksen, adapterit kaukaloon yms.kaikkee pikkusälää..;)! Paljon olen ostanut myös facen vauvakirppareilta uudenkarheita vauvanvaatteita. Kierrätys kunniaan..;)! :)
Samoin täällä ostettu lähes kaikki torista ja vaatteita kirpparilta. Pyysin ristiäislahjakskin jos lähipiirissä ois kierrättää kultanen pieni sydän ja ketju sihen. Hienompaa sanoa tytölle että tää on mummin vanha.
 
Mukaan vaan, tervetuloa! :) Ja tsemppiä odotuksen loppu huipentumaaan! Jännittävät päivät menossa sielläkin! :) Mulla myös eka tulossa ja la 7.8.. :)

Kiitos viime hetken tsempeistä (muillekin)! :-)

Laskettu aika oli viime to ja sen torstain ja perjantain olin jotenkin hermona. Verenpaineet hiukan nousussa (siitä hermoilusta tietenkin) ja proteiiniakin löytyi virtsasta. Mut sitten soittelin Kättärille ja siellä mukava "täti" sai taas mielen rauhalliseksi. Olen voinut niin hyvin, että en osaa hidastaa kunnolla tahtia, vaikka on täysiaikainen vauva mahassa odottelemassa. Mitoitin sit tekemiset voimiin, enkä toisinpäin ja sen jälkeen nää päivät on menneet ihan mukavasti. Jotenkin tässä malttaa päivä kerrallaan odottaa, vaikka toisaalta ei millään. Nyt on sellainen ihmeellinen tilanne, että kalenterissa ei ole mitään ja oikeasti voi ottaa kerrankin rauhallisesti. Hulabaloo on kaiketi alkamassa, yhtään en tiedä mihin olen ryhtynyt, ennen kuin sen sitten näkee.

Ystäväni sai pari päivää sitten käynnistettynä vauvansa etuajassa ja sitä hiukan edelleen ihmettelen, että mites se nyt ehti edelle. :-)

Tänään siis 40+3.
 
Kysyin jo tuolla synnyttäneis mut kysyn vielä täältäkin te joilla lapsia ennestään...onko rajoitettava vauvan kanssa liikkumista? Tää typy nyt 2vk 1pv ja me on vaunuiltu Cittariin, oltiin bussilla kaupungilla ja mummuloissa...en toki anna vaunuissa kenenkää koskea ja passitan isovanhemmatkin ens käsipesulle. Ei ees terkka sanonu kotikäynnillä mitään kun kerroin että vaunuiltiin Cittariin...
 
Meillä on Emma-vauvapesä lastentarvikkeesta. Se on aika kaponen yläpäästä kun ne klipsut on kiinni, et ei pääse kääntyy.

Meillä sama vauvanpesä. Mut mä käytän sitä kyllä toisinpäin.. eli ne klipsut on tarkoitus avata jalkopäästä kun vauva kasvaa eikä mahdu sinne enää muuten. Näin mä olen käsittänyt.
 
Vauvavakuutuksista vielä...

Otin OP Pohjolasta sen "Suomi nousuun!"-kampanjapaketin mukaisen vakuutuksen tulokkaalle, ja kappas vaan: nyt vakuutuskirjassa vakuutuksen arvo onkin "vain" vajaa 440 eur/v.
Puhelimessa mimmi puhui kyllä parisataa euroa korkeammasta summasta...

Mutta kai se on just niin kuin joku täällä jo totesi, että sanovat alkuun korkean summan että alennus kuulostaa mahdollisimman isolta/houkuttelevalta.


Viimeinen lomaviikko lähtee käyntiin ja suunnitelmissa on taas maakuntamatkailua koko viikoksi. Fiilikset ihan OK, paitsi väsyttää aivan helvetisti. Tänään rv 26+1.
 
Muokattu viimeksi:
Kysyin jo tuolla synnyttäneis mut kysyn vielä täältäkin te joilla lapsia ennestään...onko rajoitettava vauvan kanssa liikkumista? Tää typy nyt 2vk 1pv ja me on vaunuiltu Cittariin, oltiin bussilla kaupungilla ja mummuloissa...en toki anna vaunuissa kenenkää koskea ja passitan isovanhemmatkin ens käsipesulle. Ei ees terkka sanonu kotikäynnillä mitään kun kerroin että vaunuiltiin Cittariin...

Sinuna en stressaisi ja rajoittaisi liikkumista, jos vauva on muuten terve ja kunnossa. Ehkä riittävä varotoimi on just toi, että vieraat pesevät kätensä ennen koskemista... jos muksu on äidinmaidolla, niin saahan se vastustuskykyä sitä kautta jo...
 
Kiitos viime hetken tsempeistä (muillekin)! :)

Laskettu aika oli viime to ja sen torstain ja perjantain olin jotenkin hermona. Verenpaineet hiukan nousussa (siitä hermoilusta tietenkin) ja proteiiniakin löytyi virtsasta. Mut sitten soittelin Kättärille ja siellä mukava "täti" sai taas mielen rauhalliseksi. Olen voinut niin hyvin, että en osaa hidastaa kunnolla tahtia, vaikka on täysiaikainen vauva mahassa odottelemassa. Mitoitin sit tekemiset voimiin, enkä toisinpäin ja sen jälkeen nää päivät on menneet ihan mukavasti. Jotenkin tässä malttaa päivä kerrallaan odottaa, vaikka toisaalta ei millään. Nyt on sellainen ihmeellinen tilanne, että kalenterissa ei ole mitään ja oikeasti voi ottaa kerrankin rauhallisesti. Hulabaloo on kaiketi alkamassa, yhtään en tiedä mihin olen ryhtynyt, ennen kuin sen sitten näkee.

Ystäväni sai pari päivää sitten käynnistettynä vauvansa etuajassa ja sitä hiukan edelleen ihmettelen, että mites se nyt ehti edelle. :)

Tänään siis 40+3.
Tsemppiä ja voimia tosiaan sinne! Kaikkihan ne sieltä ulos tosiaan tulee :) Itellä eka tuli tasan laskettuna aikana ja jotenkin uskottelin itelleni, että toka tulee ajoissa... Kyllä tuntu välillä aika pitkältä, kun typykkä syntyi 41+1 :)
 
Takaisin
Top