Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä vauva nukkuu päivällä vaunuissa selällään. Yöllä taas imetän niin, että makaamme molemmat kyljellään, ja siihen asentoon nukahdetaankin usein.

Meidän vauva on tykästynyt tuttiin. Päivällä nukahtaa, kun syötän ja laitan sitten vaunuihin ja tutti suuhun. Vähän silittelyä ja pian nukkuu jo :)

Meillä oli esikoisella käytössä patjan alle laitettava Nanny-kätkythälytin. Antoi mielenrauhaa kyllä! Nyt tämän vauvan kohdalla ei ole voitu käyttää, kun vauva ei suostu nukkumaan muualla kuin mun vieressä.

Törmäsin netissä nyt toisenlaiseen hälyttimeen, sellaiseen kuin Owlet. Onko kukaan teistä kuullut tuollaisesta? Nettitietojen mukaan olisi vain Jenkkimarkkinoilla, ei edes Euroopassa. Se on siis sukka, joka mittaa vauvan sykettä ja happisaturaatiota jalasta ja lähettää tiedot kännykkään. Aika mielenkiintoinen mielestäni, tosin hurjan hintainen.

"Owlet is the only monitor to give you one less thing to worry about. It’s also the only monitor to use hospital technology called pulse oximetry. Owlet is designed to alert you if your baby stops breathing. We’re silently watching over your little one to give you peace of mind, and maybe even a full night’s sleep."

http://www.owletcare.com
 
Sirpa40, meidän vauva nukkuu selällään ja puoliks kylki-selällääasennossa. Terkka sano et se on hyvä ja parempi kuin suoraan kyljellään josta voi kellahtaa mahallee ja naamalleen. Tänään alotetaan Rela+D tipat. Hiukan meillä Cuplaton auttanut mutta tänään tyttö oksensi parit keltaiset sappinesteen näköset, ei ollu mun mielestä maitopuklu...meni kyllä ohi mutta outoo ja tytön vointi hyvä. Kolmeen päivään ei oo kakka tullu ja siks paukut haisee. Vinkkejä kakan tuloon? Voi kuulemma olla 12päivääkin paskomatta...

Meidän kätkythälytin oottaa vielä asennustaan kun typy ei suostu nukkuu kun mun vieressä.

Koska vauva alkaa kääntyilee? Tää kääntää päätään jo niin paljon että varsinkin hoitopöydällä saa varoa ettei jätä hetkekskää vahtimatta. Muutenkin tarkka seuraamaan katseellaan ja voimaa löytyy kun taistelee tissin kans. Tänään vauva 2vk.
 
Meillä ei ole hommattu noita kätkythälyttimiä vauvalle, joten kai mä sitten ihan hermona kyttään ja valvon ainakin ens alkuun, että sillä on kaikki ok! Itkuhälyttimet, tai semmoiset radiopuhelimet saatiin miehen veljeltä, on kuulemma kätsyt ja kestää hyvin mm.pakkasta talvella, tosin eipä sitä nyt kovin kylmällä hirvene vauvaa pihalla nukuttaakaan!

Tänään on ollut kyllä vähän pitkänletkeä päivä! Vauva piti yöllä masujumppaansa taas ihan kiitettävästi ja enpä siinä sitten osannut nukahtaa ennen pikkutunteja! :) Tänään en ole juuri mitään aikaiseksi saanut, muuta kuin järkkäsin nuo vauvanvaatteet lipastonlaatikoihin koon mukaan, kun nyt ne on olleet vielä vähän sikin sokin isot ja pienet. Ja kaalilaatikkoa tein useamman vuokan, joten jää vähän pakastimeenkin jemmaan synnäriltä kotoutumisen jälkeiseen aikaan,heh;)! Mies ja mun äiti ovat olleet koko päivän tuossa lähimetässä vatussa ja kantavat valmiiksi pakastusrasioihin kerättyjä marjoja sisälle, jotka mä kelkon suoraan pakastimeen. Anoppi lupasi kerätä meille mustikat, kun niitä on kuulemma paljon heidän lähiympäristössä. Voi näitä kultaisia mummoja! :) Vähän on kyllä huono omis, kun en pysty ite nyt lähtee kökkii tuonne pusikkoon, mutta ei vaan jaksa olla samassa asennossa kauan, kun pitäs välillä istua tai päästä oikaseen;)! Seli,seli, en mä koskaan ole ollutkaan mikään himo marjastaja ja mulla on niin karsee käärmefobia, että oon ihan hermona siellä mättäällä pyllistellessäni;)! :) Joten ihan mielelläni otan tämän marjojen perkuun ja pakastuksen omalle kontolleni;)! :)
 
Update isästäni... Mun mies haki teinit kotiin tänään ja sillä välin mä soitin isälleni. Jotta pysyisin rauhallisena ja aiheessa kirjoitin kaiken ylös etukäteen mutä halusin sanoa. No eihän se puhelu tietty ihan käsikirjoituksen mukaan mennyt. Sanoin etten tiedä onko hän itse huomannut, mutta me läheiset ollaan huomattu, että hänen käytöksensä on lähikuukausina muuttunut. Hän suuttuu helposti mitä ei ole koskaan aiemmin tapahtunut. Siihen hän vastasi heti että on vaan patonut sisäänsä asioita niin pitkään että joskus sen on pakko olla liikaa ja se on nyt. Sama kun sanoin ettei hän ole aiemmin valittanut mulle mun miehestä ja nyt tulee jatkuvalla syötöllä valituksia ja suoraa haukkumista niin on kuulemma tarpeeksi kauan pitänyt kaiken sisällään eikä enää jaksa kuunnella mieheni kaksinaamaisuutta. Niistä hiton talvirenkaista hän väitti edelleen että mieheni on itse sanonut ostaneensa Kumhon uusiorenkaat vaikkei sellaisia edes valmisteta. No miten mä voisin todistaa hänen olevan väärässä kun hän vaan väittää mieheni sanoneen niin. Pari muuta kohtaa mitä hän väitti mieheni tehneen eri tavalla kuin mitä oli luvannut sain selvennettyä taustat miksi asiat menikin eri tavalla kuin oli suunniteltu, mitä hän ei ollut koskaan selvittänyt, teki vaan aika suuria hyppäyksiä johtopäätelmissään. Esim. kun esikoinen vei mopon huoltoon ja tuli bussilla kotiin ja isäni oli kysynyt miksei mieheni hakenut poikaa huoltamolta poika vastasi ettei mies ehtinyt. Tästä isäni päätteli ettei miestäni kiinnostanut auttaa poikaa edes sen verran että hakisi huoltamolta. Kun sanoin että poika on jo 16v ja osaa huolehtia itsestään, hän oli itse varannut ajan huoltamolle ja tiesi että mies on töissä sinä päivänä niin pitkään ettei pääse hakemaan ja siksi poika tuli bussilla kotiin. Minäkään en tiennyt että poika veisi mopon huoltoon juuri sinä päivänä. Ja tästä isäni sitten päätteli että meillä on perheessä luottamuspulaa kun poika ei edes pysty kertomaan sitä meille?!? Kerroin sitten yksityiskohtaisesti miksi poika oli valinnut juuri sen päivän vaikka tiesi ettei saa kyytiä kotiin ja lopulta isäni tajusi ja sanoi ettei tiennyt kaikkia taustoja. Kysyin pitääkö käydä joka ikinen negatiivinen kommentti miestäni kohtaan että hän tajuaisi ettei kaikki asiat ole kuten hän on päätellyt? Mutta ei, vaikka nyt muutaman asian sain korjattua niin kuulemma niin moni on hänelle väittänyt ettei mieheeni voi luottaa ettei ole kyse vaan siitä mitä on itse nähnyt ja kuullut... Eikä edelleenkään tullut nimiä kuka nämä "monet" on. En ottanut puheeksi hänen muistiaan koska halusin hänen miettivän miksi käytös on viime aikoina muuttunut. Jos olisin maininnut muistin olisi hän räjähtänyt siihen paikkaan.
Sanoin sitten että teinit tulee ensi viikolla vielä ainakin muutamaksi päivää kun tyttärellä on vielä kolme päivää kesätöitä siellä ja sen jälkeen he päättävät itse tulevatko heti kotiin vai haluavatko olla vielä siellä. Ja se riippuu TÄYSIN isäni käytöksestä! Jos hän jatkaa meidän haukkumista teineille he eivät halua olla siellä, he eivät halua joutua valitsemaan uskovatko isääni vai meitä. Isäni väitti vastaan ettei ole haukkunut meitä teineille mutta annoin pari esimerkkiä mitä teinit itse ovat kertoneet sekä sen että kun isäni on riidellyt mun tai mieheni kanssa teinit ovat kuulleet osan kerroista. Ja vaikkei isäni ole suoraan pyytänyt heitä valitsemaan puolta niin jo se että kuulevat meidän riitelevän aiheuttaa valintatilanteen. Isäni meni hiljaiseksi ja totesi lopulta ettei ole ajatellut asiaa heidän kannaltaan. Sanoin sitten että me ei nyt tulla käymään vähään aikaan, en halua riidellä enempää. Teinit saavat tulla jos haluavat. Isäni sanoi että ok, ei häntä haittaa jos ei tulla. Sit sanoin että se on vaan sääli kuopuksen kannalta, koska silloin hän ei opi tuntemaan isääni eikä saaristoa. Taas meni isä hiljaiseksi, sitä hän ei ollut tullut ajatelleeksi... Saipahan ajattelemisen aihetta.
Nyt mulla on elämässä niin paljon muutakin meneillään etten jaksa laittaa enempää energiaa tähän vaikka harmittaakin. Otan etäisyyttä ja hän saa ottaa yhteyttä jos haluaa ja on valmis käyttäytymään sivistyneesti. Huoh...
Olet mielestäni toiminut huippuasiallisesti ja voit olla itsestäsi vain ylpeä, Janna :)
 
Meillä asiat menee entistä enemmän solmuun. Nyt riidellään vauvanhoidosta. Ei vittu, mulla menee ihan hermot, koko ajan on paha olla.

Ostin toissa pvä ne cuplatonit, meidän piti hakee ne yhdessä jo ed.pvänä mut ei muistettu. Eilen illalla poika sit huusi. Ei nukkumaan millään ja lopulta huusi sylissäkin. Äijä sit siihen, et ne cuplatonit voi sit aiheuttaa liikaa sitä kuplintaa. Ja se tuli sellaisella äänensävyllä, ettei jääny epäselväksi kenen syy. Vittu mikä kusipää. Tänään kysyin et aletaanko kuitenkin rytmittää vauvaa ku mun mielestä se nukkuu liian vähän. Et jos pidetään hereillä pari timmaa ja sit nukkuu kolme, ja syötöt herättyään ja mennessä nukkumaan. Jotenkin tuntuu, et rytmi sitä rauhoittaisi. Ja ainakin voi kokeilla, ennenku meillä on koliikkivauva hyppysissä. Ni äijä ei siihen mun ehdotukseen sanonu mitään. Sit mä räjähdin. Et nyt kehität vittu tällä sekunnilla mielipiteen kun mä sitä kerran sulta kysyn. Sehän on vitun hyvä taktiikka, olla ottamatta kantaa ja sitte jälkeen päin sanoo, et niin joo muuten mun mielestä ne cuplatonit on paskoja. Vittu, et keitti yli. Miksei sanonu mielipidettään ENNEN ku ne vitun cuplatonit ostettiin. Lopulta äijä sanoi, et ok kokeillaan rytmittää. Ja mun mielestä vauvalla ei liikkunu paska yhtä hyvin ku normisti ku sai cuplatonia. Et nyt ei anneta sitä.

Nii, äijä rauhotteli vauvaa pari tuntia keskiyöllä. Välillä itku taukosi, mu nukkumaan sänkyyn ei millään. Mä tulin sit nukkuu, ni syötin vauvan sängyssä ja annoin sen nukahtaa tissille mun viereen. Siitä siirrettiin vauvapesään kyljellään meidän keskelle. Nukkui viis tuntia putkeen. Puol seiska imetys sängyssä mun vieressä ja taas siirto kyljellään vauvapesään. Ei tarvinnu röyhtäyttää edes ?!?! Miksei? Auttaks toi kylkiasento? Ne nukutti sairaalassakin aika paljon kyljellään.

Tuttia ei oo muuten viel annettu, se ässä mullon viel takataskussa...
Kyllä väsyneenä helposti tulee monenlaista tilanteita, ainakin meillä... Jälkeenpäin usein sit miettii, et miksköhän siitä ja tästä tuli riita. Mut faktahan on, että hereillä pitäminen on ihmiselle yks pahimmista kidutuskeinoista, joten kai senkin piikkiin voi jotain pistää. Mutta totta sekin, että itsestäkin välillä tuntuu, et mies ei vaan tajuu tai ajattele kaikkia juttuja niinku nainen.

Meillä on molemmat syöny Cuplatonia ja lähinnä mä oon miettinyt, että onko siitä juuri hyötyä vai onko vähän placebo-hoitoa, en tiiä. Meillä sitä on tyttö nyt muutaman viikon syöny, mut ihan joka aterialla en oo antanut. Sitähän sanotaan, että keskiarvoisesti viikot 6-8 on vauvalla itkuisimpia, sit alkaa helpottaa. Mä kyllä jossain määrin allekirjoitan ton. Meillä ei varsinaista koliikkia oo ollu, mutta parempia ja huonompia päiviä ja pariviikkoisena itkuisuus alkanu lisääntyä. Tyypillinen "koliikkiaikahan" loppuu yleensä 3-4 kuukauden iässä. Mun mielestä just alko itkut aavistuksen helpottaa, niin sit just annetaan eka rota ja se sit taas pahensi. Nyt tuli muuten 4 päivän jälkeen eka kakka ja tyttöäkin hymyilytti heti! :) Niin ja siis meillä kans tyttö usein yöllä nukahtais kyljelleen ilman röyhtäytystä ja sit ku siirtää selälleen sänkyyn, niin meinaa ainakin vähän herätä. On se varmaan parempi asento sen kannalta, mutta kyljeltä on muutaman kerran kierähtänyt mahalleen, niin en oo hirveesti uskaltanut enää nukuttaa niin, ellei sit just oo ihan mun vieressä. Nyt siis ikä reilu 2 kk
 
Muokattu viimeksi:
Sirpa40, meidän vauva nukkuu selällään ja puoliks kylki-selällääasennossa. Terkka sano et se on hyvä ja parempi kuin suoraan kyljellään josta voi kellahtaa mahallee ja naamalleen. Tänään alotetaan Rela+D tipat. Hiukan meillä Cuplaton auttanut mutta tänään tyttö oksensi parit keltaiset sappinesteen näköset, ei ollu mun mielestä maitopuklu...meni kyllä ohi mutta outoo ja tytön vointi hyvä. Kolmeen päivään ei oo kakka tullu ja siks paukut haisee. Vinkkejä kakan tuloon? Voi kuulemma olla 12päivääkin paskomatta...

Meidän kätkythälytin oottaa vielä asennustaan kun typy ei suostu nukkuu kun mun vieressä.

Koska vauva alkaa kääntyilee? Tää kääntää päätään jo niin paljon että varsinkin hoitopöydällä saa varoa ettei jätä hetkekskää vahtimatta. Muutenkin tarkka seuraamaan katseellaan ja voimaa löytyy kun taistelee tissin kans. Tänään vauva 2vk.
Eikö sellaisia "vahinkokääntymisiä" voi tulla jo aiemmin ja sitten sellaista tahdonalaisempaa toimintaa muutaman kuukauden iässä, hyvin yksilöllisesti kuitenkin. Lähipiirissä pari noin 3 kk:n ikäistä on kääntyny selältä mahalleen.
 
Sirpa40, meidän vauva nukkuu selällään ja puoliks kylki-selällääasennossa. Terkka sano et se on hyvä ja parempi kuin suoraan kyljellään josta voi kellahtaa mahallee ja naamalleen. Tänään alotetaan Rela+D tipat. Hiukan meillä Cuplaton auttanut mutta tänään tyttö oksensi parit keltaiset sappinesteen näköset, ei ollu mun mielestä maitopuklu...meni kyllä ohi mutta outoo ja tytön vointi hyvä. Kolmeen päivään ei oo kakka tullu ja siks paukut haisee. Vinkkejä kakan tuloon? Voi kuulemma olla 12päivääkin paskomatta...

Meidän kätkythälytin oottaa vielä asennustaan kun typy ei suostu nukkuu kun mun vieressä.

Koska vauva alkaa kääntyilee? Tää kääntää päätään jo niin paljon että varsinkin hoitopöydällä saa varoa ettei jätä hetkekskää vahtimatta. Muutenkin tarkka seuraamaan katseellaan ja voimaa löytyy kun taistelee tissin kans. Tänään vauva 2vk.
Viimeyönä vauva nukkui meidän välissä siinä vauvapesässä. Se ei siinä pääse kierähtää mahalleen eikä selälleen, on sen verran ahdas. Meilläkin taistelee tissin kanssa ja ärisee sille. Se on niin hauska, ihan tosissaan sisuuntuu, kulmat menee ryppyyn, ei ala heti huutaan.

Tee sitä paskajumppaa, eli jaloista kiinni ja jumppaat niitä vatsan päälle. Sit nla-täti sanoi et vattaavoi hieroa, josko tavara lähtis liikkeelle silleen.

Mä oon muuten nyt taas sekasin, et mihkä ketjuun kirjootan, varmaan raskaana-oleviin. Tääl on kyl enemmän liikettä.
 
Heippa! Täällä olis vielä yks 40+++ -ikäinen ensimmäisen odottaja. Laskettu aika oli kyllä jo toissapäivänä. :-)

Vertaistuki ikätovereista on jäänyt puuttumaan, vaikka pikkulapsia lähipiirissä onkin. Nyt vasta osuin tähän ketjuun, vieläkö otatte jengiin?
 
Heippa! Täällä olis vielä yks 40+++ -ikäinen ensimmäisen odottaja. Laskettu aika oli kyllä jo toissapäivänä. :-)

Vertaistuki ikätovereista on jäänyt puuttumaan, vaikka pikkulapsia lähipiirissä onkin. Nyt vasta osuin tähän ketjuun, vieläkö otatte jengiin?
Mukaan vaan, tervetuloa! :) Ja tsemppiä odotuksen loppu huipentumaaan! Jännittävät päivät menossa sielläkin! :) Mulla myös eka tulossa ja la 7.8.. :)
 
Tervetuloa Gromit73, lisäsin sinut listalle :)

Synnyttäneet
Maiju-75/ 30.12. / 47 cm 2820g P// alateitse/ 3.
Maria75/ 30.1. Rv 42+1/ 49 cm 3360 g P/ Tyks/ kiireell. sektio/ 1.
Titti/ 9.2./ 50cm 3325 g P/ Js/ alateitse/ 2.
Satom/ 20.3./ 51 cm 3365 g P/ Kos/ alateitse/ 3.
Marituuli/ 24.3./ 48 cm 3000 g P/ Nkl/ suunn. sektio/ 3.
Sikuriini/ 30.3./ 52 cm 3780 g P/ Tyks/ suunn. sektio/ 3./
Catlin/ 8.5. rv 38+6/ 52 cm 3952 g P/ Kos/ alateitse/ 3.
Mamma-79/ 13.5. rv 39+2/ 52 cm 4090g T/ Tays/ alateitse/ 2.
Tähti-73/ 13.5. rv 38+2/ 47 cm 2400 g P/ Hyvinkää/ kiireell. sektio/ 1.
Murrimur/ 14.5. rv 41+5/ 53 cm 3450 g P/ Kos/ alateitse/ 2.
Noel/ 15.5. rv 36+4/ 45 cm 2940 g P/ Tays/ alateitse/1.
Myy75/ 17.5. rv 41+1/ 51 cm 3795 g T/ Kos/ alateitse/ 2.
Tähtipölyä/ 20.5. rv 39+0/ 52 cm 2480 g T/ Kos/ alateitse/ 2.
Eclipse/ 28.5. rv 40+3/ 49 cm 3486 g T/ Koks/ kiireell. sektio/ 1.
JustMom10/ 2.6. rv 38+0/ 50,5 cm 3490 g P/ Tyks/ kiireell. sektio/ 11.
KuuKassius/ 20.6. rv 41+0/ 45 cm 2705 g T/ Kos/ alateitse /1.
Bamse/ .6. rv / T/ oys tai oas/ alateitse/ 1.
Kisu75/ 3.7. rv 39+0/ 50 cm 3342 g T/ Hyvinkää/ alateitse/ 5.
MS74/ 9.7. rv 41+2/ 55 cm 3850 g T/ Tyks/ kiireell. sektio/ 1.
Sirpa40/ 11.7. rv 40+2/ 50 cm 3024 g P// sektio/ 1.

Odottajat
Annami/ 5.6./ 2./ jyväskylä
Tytti73/ .6.
Mrs75/ .6./ 2.
Kaarina73/ 6.7./ 2./ jorvi
Satru/ 19.7. P/ 4./ Hyvinkää
Minni71/ 19.7. T/ 1.
Gromit73/ 21.7./ 1./
Muumimamma-74/ 7.8./ 1./ Jyväskylä?
Miiuli77/ 13.8 - suunn. sektio 11.8. P/ 1./ hys
Lettuhei/ 25.8. T/ 1./ kos
Susamama/ 26.8. P/ 6./ Nkl tai Hyvinkää
Novelle/ 26.8. T/ 2.
Bobcat/ 29.8./
Saara72/ 6.9./ 3.
Tintsu/ 7.9./ 2./ hyvinkää
Järvenhenki/ 9.9./ 1./ kaks
Pikkuinen2016/ lokakuu/ 2./
Ooo/ 6.10. T/ 2./ jorvi
Evelin76/ 10.10. P/ 2./ Tays
Janna75/ 14.10. T/ 4./ tyks
Napu75/ 22.10./ 3./ koks
Kimaira/ 30.10. T/ 2./
Miilo/ marraskuu/ 4.
Yölento/ 9.11./ 3./ Tays
Sasi-76/ marraskuu??
Mamma Mia/ 9.12./ 1./
Helemi/ joulukuu/ 6.
Nuska76
Metola2
Pioni77/ .3.2017/ 1./
Ajna/ 14.3.2017/ 9./
 
Viimeyönä vauva nukkui meidän välissä siinä vauvapesässä. Se ei siinä pääse kierähtää mahalleen eikä selälleen, on sen verran ahdas. Meilläkin taistelee tissin kanssa ja ärisee sille. Se on niin hauska, ihan tosissaan sisuuntuu, kulmat menee ryppyyn, ei ala heti huutaan.

Tee sitä paskajumppaa, eli jaloista kiinni ja jumppaat niitä vatsan päälle. Sit nla-täti sanoi et vattaavoi hieroa, josko tavara lähtis liikkeelle silleen.

Mä oon muuten nyt taas sekasin, et mihkä ketjuun kirjootan, varmaan raskaana-oleviin. Tääl on kyl enemmän liikettä.
Yes kunnon niskapaskat tuli!!!
 
Heippa! Täällä olis vielä yks 40+++ -ikäinen ensimmäisen odottaja. Laskettu aika oli kyllä jo toissapäivänä. :-)

Vertaistuki ikätovereista on jäänyt puuttumaan, vaikka pikkulapsia lähipiirissä onkin. Nyt vasta osuin tähän ketjuun, vieläkö otatte jengiin?
Tottakai. Tai mitä mä täällä huutelen kun synnytin jo...heh. Muista sit liittyä tuonne 40+++ synnyttäneisiin kans kun oot vaavin saanut. Hui jännät ajat sulla!!!
 
Muistan lukeneeni et 1v ikään asti. Pahimmillaan 1-6kk. Sen takia meillä on hälytin niin saan itseltäni stressiä asiasta vähemmälle. Nyt kun tytöllä on vähän röhää niin en varmaan sais nukuttua ollenkaan ilman et hälytin on päällä. Me roudattiin eilen pinnasänky meidän makkariin. Kätkythälytin on siinä vauvapesän alla. Tyttö on nyt 8 viikkoa vanha ja mobilet ym härpäkkeet kiinnostaa. Mobile on pinniksessä kiinni. Opetetaan nyt sitten nukkumaan pinniksessä et helpottuu aikanaan omaan huoneeseen siirtyminen.

Mulla oli kans viimeisillä kolmella angel care hälytin .muutamasti hälytti ja oon ravistellu lapsen hereille

Mikä on vauvapesä?
 
Niin ja eiks se kylkiasento oo turvallisin??? Mä oon kaikki nukuttanu kyljelleen sit kun ne itte kääntyy ni kääntyy. Ja mun esikon neuvolantäti oli kätilö joka neuvoi mua että vauvan päästä tulee kaunis kun ne saa luutua loppuun niin et nukkuu kyljellään ja aina kehu mun lasten päiden mallii sanoi että selällään ku nukkuu ni tulee lattana takaraivo ja se on kyl totta- mul oli ystävä jonka vauvan takaraivo oli ku lapiolla lyöty kun se nukku ain selällään.

Ja vatsanväänteisiin tee lapselle hierontaa!!!!!
Hieno kevyesti vatsaa suoliston mukaisesti. Sit käsittele jalkapohjat ihan vaan hierotaan kaikki paikat itse suoliston alue on tuossa keskellä jalkaterää siin mihin aikuiselle muotoutuu päkiänkuoppa ja holvikaari tai ne. Mut kun hieroo koko jalan ok. Sit viel vauva omien jalkojen päälle vatsalleen ja siinä hieroa alaselkää.
 
Mulla oli kans viimeisillä kolmella angel care hälytin .muutamasti hälytti ja oon ravistellu lapsen hereille

Mikä on vauvapesä?
Vauvapesää kutsutaan myös unipesäksi tai babynestiksi;). Se on tuommoinen pieni pesä, jossa pieni vauva tuntee olonsa turvalliseksi, kun se ei ole ihan niin iso kuin tavallinen pinnis. Pesä voidaan siis laittaa pinnikseen, äitiyspakkauksen lootaan, vaunuihin tai vaikka vanhempien väliin sängylle. :) Tässä kuva meidän vauvapesästä. :)WP_20160723_004.jpg
 
Mulla oli kuopuksella lähes ympyrän muotoinen imetystyyny ja käytin sitä myös "vauvanpesänä" niin että laiton huovan ensin imetystyynyn yli ja vauva siihen makaamaan ja tarvittaessa vielä kiedoin huovan vauvan ympäri. :)
 
Mullakaan ei oo koskaan ollut mitään hälyttimiä. Aina oon nukuttanut vauvat kyljellään ja joka syötön jälkeen aina vaihtanut eri kyljelle, ettei tule pään muotoon eroavaisuuksia kuten neuvolatäti varoitteli, jos nukuttaa aina samalla kyljellä.
 
Takaisin
Top